Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
nee ik bedoelde het ook niet in de zin van 'iedereen die goed kan leren is een saaie boekenwurm zonder sociaal leven' ![]() Maar dat stukje slaat puur op alleen mijn zus.
|
Verwijderd
|
Ik denk dat jij eens goed met je ouders moet gaan praten. Waarom vinden ze dat je beter je best had moeten doen? Leek het dat je je best niet deed? Maar deed je t wel?! Dan moet je je ouders dat ff goed duidelijk maken.. En ze hebben echt het recht niet om jou zo af te kraken. Als je t niet kunt (de havo), dan kun jij daar toch ckers niks aan doen? Of je hebt de hersens ervoor of niet.. En ik snap best dat je niet 24 uur per dag met je neus in de boeken wil zitten, want als je zo je VWO moet halen, dan is het eigenlijk te moeilijk voor je >> in dit geval dus voor je zus.. T komt allemaal lekker negatief over tegenover je familie, maar zo denk ik er over. Als je er gewoon een keer, of meerdere keren, over praat dan begrijpen je ouders dat het niet leuk is hoe ze doen.. Ik hoop dat het allemaal goed komt.. Liefs Charlotte
Laatst gewijzigd op 12-12-2003 om 16:26. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@Fade of Light, Zeg, doe eens ff normaal joh, ze komt hier met een serieus verhaal aan en dan ga jij lopen lullen dat ze zich aanstelt, alsof jij weet hoe ze zich voelt en hoe zij het ervaart! Daar gaat het om.
maargoed, het lijkt me een goed plan om een keer met ze te gaan praten en duidelijk aan te geven dat jij niet je zus bent, maar een eigen persoon. ![]() Succes ![]() DD |
![]() |
||
Citaat:
Vrijwel iedereen heeft in die periodes gezeten waarin zij zit. Je moet naar je ouders luisteren, je ouders denken dat je tegendraads bent en "je mag niks". Misschien moet je eens fucking gaan luisteren naar die anderen en hebben ze (ouders) een punt. Iedereen mag soms dingen niet van zijn/haar ouders, dat is normaal omdat ouders je proberen te beschermen blablablibla. Als dat naieve kind zo dom is om niks voor school te doen, dan is het heel begrijpelijk dat ze gezeik krijgt van haar ouders... Ze hebben gewoon hardstikke gelijk, dat kind loopt de kantjes er vanaf, omdat ze zo naief is niet in te zien dat school voor jezelf is, voor later en niet 'omdat het moet'. Ze lokt daar dus ook nog eens enigzins uit om het zwarte schaap gevonden te worden (al is dat niet eens zo, ze is alleen zo dom om te denken dat ze de enige is die zo behandeld wordt). Dus denk ff na voordat je iets zegt DD, want er zit meer achter zo'n opmerking dan je denkt. edit: ergste typfouten er uit gehaald, het was wel heel verschrikkelijk ![]() Laatst gewijzigd op 13-12-2003 om 12:41. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder ben ik het met Divine Desire eens dat je met een post als Citaat:
Verder sluit ik me aan bij de post van The0. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
prehistorische familie heb je inderdaad. Wie kan zijn eigen kinderen nu niet uit elkaar halen. Jij bent toch je zus of je broers niet?? Lekker laten zwammen en doen wat jij wil, zonder ze nog een blik waardig te keuren. Hun mening doet er toch niet meer toe je bent al het zwarte schaap van de familie. Doe lekker waar jij gelukkig van word. Uiteindelijk ben jij dan degene die het verste komt in het leven
|
![]() |
||||
Citaat:
- Zoals zij het beschrijft, dat heeft vrijwel iedereen wel eens, dat anderen tegen je zeggen "doe niet zo dom, doe eens toch zoals die en die". - Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Het feit zal echter blijvan bestaan dat je met een hogere opleiding gegarandeert meer toekomst opties hebt, dus in die zin begrijp ik je ouders wel...Het hoeft echter niet te garanderen dat je gelukkig bent natuurlijk, maar je hebt wel meer mogelijkheden om jouw graag gewilde toekomst te bemachtigen... Ik heb eerlijk gezegd veel meer respect voor mensen die 'de brains' niet zozeer hebben, maar wel de motivatie om alles op alles te zetten om hun doel te bereiken...ipv van mensen die ' de brains' hebben maar de motivatie missen om daar iets mee te doen. Citaat:
Je probeert blijkbaar voor jezelf het argument van je ouders te ontkrachten, dat het zo wel zou moeten...daar is natuurlijk niks op tegen, maar de vraag of je zus door haar keuze gelukkiger wordt dan jij via jouw keuze is veel belangrijker...Want dat denken je ouders, heb ik het idee. En als je daar het antwoord op zou weten, zou je niet eens die stelling van je ouders hoeven te ontkrachten dan had je gewoon gezegd " ik voel me het meest prettig bij mijn manier van leven, dus het doet er niet toe wat mn boers en zussen voor manier van leven kiezen" Ik heb het idee dat jij veel meer op het moment denkt en je ouders je toekomst op de een of andere manier naar hun maatstaven veilig en gelukkig proberen te stellen. Citaat:
Citaat:
Als je iets kiest waarvan je zelf weet dat je gelukkig wordt, dan moet je dat misschien wat meer aan je ouders laten zien en dan niet met argumenten komen waarom je broers en zus niet gelukkig zouden worden van hun keuze, maar waarom JIJ gelukkig zou worden van jouw keuze.
Laatst gewijzigd op 13-12-2003 om 13:00. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder: Dat heeft idd iedereen wel eens, maar niet iedereen het erg vaak. Nu weet ik niet hoe vaak het gebeurd, ik ken de topicstarter ook niet, maar als je het opmerkt, dan zal het iig wel vaker dan 'eens' gebeuren, denk ik. Ik merk uit haar post niet op dat ze de kantjes er van af loopt. Misschien doet ze dat in jouw ogen en eventueel in de mijne ook wel, maar is het niet haar leven? Sommige mensen hebben andere prioriteiten en als zij daar over nadenkt en er achter staat: so what? Ik vind ook niet dat iemand die graag naar school gaat en graag leert een schoolnerg hoeft te zijn en dat school en vrienden niet samen kan, daarom ben ik het eens met de post van The0. Door een niet onderbouwde post zet je mensen niet aan het denken, denk ik. Je laatste zin vind ik sowieso nergens op slaan. Als je je zin niet krijgt, doe je dan altijd zo verongelijkt? |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Damn zeg
![]() First of all: Ik deed wel degelijk mn best op school. Als ik hierboven over ben gekomen als een lui, zeikerig persoon die alleen maar denkt aan feesten spijt me dat. Heb de havo gedaan omdat ik mn ouders niet teleur wou stellen. Constant die druk voelen, 'als ik maar net zo goed als mijn familie wordt accepteren ze me wel. Dag in dag uit proberen om ze tevreden te stellen. Een keer een tegenslag? geen 'och, het geeft niet' nee, altijd maar ; nou dat valt me erg van je tegen. en dan kwam mn zus weer thuis met een prachtig rapport en mn ouders trots aan iedereen vertellen hoe goed ze het wel allemaal deed. Waar is silvia's rapport? wie? o silvia .. ja dat rapport ligt nog thuis. (terwijl het wel gewoon allemaal voldoendes waren) En praten ? veranderen doen ze toch niet. dat had ik misschien 6 jaar geleden al moeten doen. Nu een beetje laat voor. ik ben toch al praktisch 'verbannen'. shoarmaschaap zal wel gelijk hebben. ze kunnen de tering krijgen ![]() who needs family anyway ![]() *beetje depri opgeschreven maybe .. naja.*
|
Verwijderd
|
Je kunt altijd proberen om met ze te praten. Als jij het ze niet zegt (en dat is iets anders dan laten merken) dan kunnen ze het ook niet weten. Misschien dat ze idd niet veranderen, maar misschien houden ze een beetje rekening met je dan. En zo niet, dan heb jij het iig geprobeerd.
Ik geloof btw niet dat jij 'who needs family anyway' denkt en/of vindt. Als je zo had gedacht, dan had je je niet zo rot er om gevoeld. Houd jezelf niet voor de gek, daar schiet je niks mee op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
je doet school voor jezelf. Om iets te leren, diploma's te halen zodat je later kunt werken. Je doet het niet voor je ouders, dus luister voornamelijk naar jezelf, wat je aankunt. |
![]() |
||
Citaat:
Een zwart schaap kan het gaan negeren. Als iemand te veel op mij zeikt, dan trek ik mijn mond wel open. En als de situatie me niet zint ga ik toch gewoon weg? Een vuil schaap is een meeloper of juist iemand die onbewust het gedrag van een ander overneemt. Mjah, het zint me gewoon niet. Je wel een zwart schaap zijn, maar moet je je dan ook gelijk zo gaan voelen? Het slachtoffer uithangen? Nee, neem 't voor jezelf op! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
sommigen zitten daar iets onder, en zullen loederhard meoten blokken om er doorheen te komen, dan is de stelling school vs. sociaal leven wel terecht. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je op vwo zo hard moet bikkelen dat je geen tijd meer overhoudt voor andere dingen dan leren, ben je fout bezig. Mijn mening is dat je dan gewoon een niveautje lager moet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Films, TV & Radio |
Harry Potter algemeen #4 Verwijderd | 500 | 10-07-2005 18:05 | |
Verhalen & Gedichten |
zwarte schaap Dinootje | 2 | 20-08-2004 22:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
freek :D AtHell | 8 | 04-09-2002 15:30 | |
Verhalen & Gedichten |
het Zwarte Schaap Woodstock | 7 | 03-12-2001 13:48 |