Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2002, 15:13
AtHell
AtHell is offline
(spelfouten zijn natuurlijk niet uitgesloten aangezien ik niet beschik over het o zo leuke word op mijn lieve pc'tje :])

ja ok nu denk je wat is freek voor een iets, nou het is mijn alien-in-een-flesje-met-glitters-sleutelhanger. mja ok freek heet hij dus,wat ik me nou afvraag is.. wat zal hij als freek zijnde - ik neem maar even aan dat het een hij is .. waarschijnlijk is dat gewoon een manifestatie van mijn onderbewustzijn dat hem zie als een deel van mij en zodoende zie ik hem als een mannelijk iets - denken ? dat vroeg ik me af toen ik zojuist naar m keek, waar zou hij zo diep over aan het nadenken zijn, het trauma van in het flesje worden gestopt ? - want ja hij zal natuurlijk nooit door het nu afgeslote nekje van het flesje hebben gekunt want het plastice popje dat hij is past daar dus niet doorheen dus zal het misschien wel met geweld zijn gebeurt, of misschien is hij wel bij het smelten van plastic tot flesje er in mee gesmolten zijn, en ja.. als je daar geen trauma aan overhoud dan weet ik het niet meer, natuurlijk heb ik hem wel het leed bespraard van het sleutelhanger zijn en heb ik hem verheven tot iets dat meer is dan een sleutelhanger en dat alles alleen door hem op het scherm van mijn pc te zetten - of misschien het feit dat ik hem een naam heb gegeven en zo een soort van bewustzijn voor hem heb geschapen dat zich nu bewust is van de benarde positie waar hij zich in verkeert ?? zo zittend in zijn kleermakerzit met zn handjes tot onder zn kin opgetrokken lijkt hij wel heel rustig terug te dken aan de plaats waar hij - als alien zijnde enzo - vandaan moet zijn gekomen, sterrenstelsels verweg, met de wetenschap dat er prachtige dingen in het universum zijn en dat hij nu op en pc-scherm staat te kijken naarn een misschien wel eenigzins raar persoon dat zich op zijn beurt afvraagt wat hij nou denkt. dan zijn er nog de glittertjes in zijn gevangenis van water dat hem eigelijk in bepaalde opzichten oneindige bewegingsvrijheid en gewichteloosheid verschaft, een soort gouden kooi principe alleen dan niet goud maar plastic en zelfs niet eens een kooi omdat hij zich eigelijk helemaal niet eens kan bewegen en voor eeuwig gebonden is aan zijn huidige positie, hij lijkt wel een beetje op iemand die na eenlange tijd van leven heeft besloten dat het beter is om zich niet te bemoeien met iedereen en zich gewoon te rusten te leggen in een flesje. misschien denkt dit kleine kereltje dat ik nu een eindeloze gedachtegang heb verschaft wel aan mij, en vraagt hij zich af waarom dit voor hem waarschijnlijk rare weze de moeite heeft genomen hem een naam te geven, een naam wat opzich iets prachtigs is omdat het staat voor individualiteid en de vrijheid tot het beredeneren en overdenken en staat voor het recht op een mening, wat zal hij op zijn beurt dus wel niet denken van mij.. en wat denk ik nou eigenlijk op mijn beurt van hem, daarzo zittentend rust uitstralent. hij komt op mij over als een persoon of iig een bewust iets - want ja vanaf het moment dat ik hem een naam heb gegeven zou hij zich volgens mij bewust moeten zijn van zichzelf - zonder zorgen of juist met heel veel zorgen maar met de kracht om toch rust uit te stralen en zijn lot te aanvaarden voor wat het is, maar wat nou als hij geen zorgen zou hebben zou ik dan zo willen zijn als hem in een flesje opgesloten.. ?? ik vraag me af wat hij daar achter die zwarte oogjes verborgenhoud, ok ok ik besef me prima dat het waarschijnlijk gewoon een plastic popje is dat geen enkele vorm van gedachte gang heeft maar hoe kan ik of eigenlijk iemand anders dat ook maar zeker weten, ik bedoel wat veroorzaakt nou eigenlijk een zelfbewust zijn, het eenige wat we weten is dat wij als mens zijnde zelfbewust zijn en voor de rest moeten wij maar speculeren, wat nou als dit wezentje ook een mening had, wat nou als hij onze problemen zou kunnen oplossen.. zou dat mogenlijk zijn ? mja dus wat zal freek wel niet denken als ik zo naar hem staar.. "freek" mijn alien-in-een-flesje-met-glitters-sleutelhanger.

(waarom ik dit heb geschreven.. geen idee.. een gewaarwording van verveling denk ik , maar och denk er eens over na.. zou dit rare sleutelhangertje geval nu een bewust iets zijn.. zou je dat kunnen ontkennen aangezien ik hem een naam heb gegeven en beschouw als mja misschien wel als iets dat zich dus bewust is van zichzelf.. hoe dan ook zolang ik dat vind is het niet te ontkennen :])

mmz.. sja.. hoe ik hierop ben gekomen ?? vraag het me maar niet :]

Laatst gewijzigd op 01-09-2002 om 15:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2002, 15:26
legatus
legatus is offline
Citaat:
mja dus wat zal freek wel niet denken als ik zo naar hem staar..
Dat blijft voor jouw een vraag, voor hem een weet.
Oud 01-09-2002, 15:38
BitterTear
BitterTear is offline
en waar ging dit nu eigenlijk om?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:54
REIE
REIE is offline
Ooit van alinea's gehoord?

Het enige dat een sleutelhanger kan oplossen is een probleem waarbij je steeds sleutels achterlaat en ze niet meer terug kan vinden. Jouw plastic poppetje kan wel in een denkhouding zitten, maar mijn potlood, die ik voor het geval maar Hans noem, kan de net zo goed, of misschien wel beter nadenken.
Het is leuk om er over te fantaseren dat spullen tot leven komen, maar verlies niet het contact met de harde werkelijkheid . Ergens in de filosofie kan je zeggen dat buiten je eigen bewustzijn niks zeker is, dus zullen we het er maar op houden dat het "onwaarschijnlijk" is dat je poppetje echt denkt? Plastic is plastic en denkt niet plastic.

REIE
Oud 01-09-2002, 15:59
AtHell
AtHell is offline
haha mmz mja alinea's doe ik voor mijn gemak maar niet aan en denk vooral niet dat ik ook maar iets meende van wat er in dat verhaal stond het was alleen wel leuk om eens over na te denken, en och als jij ook eens een verhaal over hans schrijft kunnen we dr allemaal van genieten :]
Oud 01-09-2002, 17:39
TechXP
TechXP is offline
Ik heb ook zo een sleutelhanger alleen zonder glitters. Die van mij noem ik: Al

Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 18:22
Verwijderd
Ik heb knuffelschapen (to satisfy my sexual appetite), genaamd Hamlet, Ophelia, Cordelia en Het Zwarte Schaap.
Het Zwarte Schaap en Ophelia hebben erg weinig bewustzijn denk ik, maar het is net alsof Hamlet me altijd aankijkt en ik weet dat Cordelia er niet van houdt als mensen in haar buurt vieze woorden gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 19:32
REIE
REIE is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Ik heb knuffelschapen (to satisfy my sexual appetite), genaamd Hamlet, Ophelia, Cordelia en Het Zwarte Schaap.
Het Zwarte Schaap en Ophelia hebben erg weinig bewustzijn denk ik, maar het is net alsof Hamlet me altijd aankijkt en ik weet dat Cordelia er niet van houdt als mensen in haar buurt vieze woorden gebruiken.
De Herder en Zijn schapen...

REIE
Oud 04-09-2002, 15:30
kleine wicca
kleine wicca is offline
well, THAT is weird
Reageren

Regels voor berichten