Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2005, 10:32
Muchacha
Muchacha is offline
Kan je je bikinilijn (en schaamlippen) scheren met een epilady? Of is dit pure foltering...? En welke epilady raden jullie hiervoor aan? Ik denk dat Philips er wel goeie heeft, zoals Satinelle. Maar er zijn verschillende versies van: Massage, Easy en Beauty. Iemand ervaring met dit soort dingen?
(edit: zet er ineens ff de prijs bij )
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 10:34
sgaapje
sgaapje is offline
Lijkt me echt te pijnlijk
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 10:39
jet
jet is offline
kan je harsen aan? want als je dat namelijk al heel pijnlijk vind is zo'n ding geen aanrader
Oud 07-05-2005, 10:41
Muchacha
Muchacha is offline
Harsen heb ik nog nooit gedaan. Ik scheer altijd, maar daarmee komen de haartjes zo snel terug en krijg je bobbeltjes enzo
Daarom dat ik eraan denk om een epilady te kopen, maar ik heb geen idee of je ze daar ook kan gebruiken... Op mijn benen doet dat ook pijn, maar ik neem aan dat dat wel went. Dus ook de bikinilijn dan, of niet?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 10:43
jet
jet is offline
dat lijkt mij ook.. ik heb er trouwens zelf geen hoor

ik wacht ook even wat er uit dit topic komt, want ik wil er ook 1 gaan kopen
Oud 07-05-2005, 11:13
Erbenda
Erbenda is offline
hm ik vind zo'n ding op m'n benen al vrij pijnlijk, al neemt dat na verloop van tijd wel af. Je bikinilijn etc met een epilady lijkt me geen aanrader... de huid is veel dunner daar, wat betekent dat het nog pijnlijker is.
Oud 07-05-2005, 11:19
Muchacha
Muchacha is offline
Maar is het veilig? Ik neem aan dat je na verloop van tijd wel went aan het gevoel. En er zijn epilady's die de pijn minder maken. Maar als je een week later nog rond loopt met een rode huid en bobbeltjes, dan pas ik Daarom dat ik het hier eens vraag.
Welke raden jullie trouwens aan?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 11:29
Bloem
Bloem is offline
Ik doe het wel altijd met een epilady, de eerste paar keer is het even doorbijten, daarna valt het hartstikke mee Wel de huid goed strak trekken, die is daar toch wat 'frommeliger' () dan op je benen, en als je het niet goed strak trekt wordt het volgens mij een zooitje Met scheren krijg ik juist bultjes enzo, als ik na het epileren calendula erop smeer heb ik nergens last van. En het blijft veel langer glad, niet na een dag alweer stoppeltjes enzo
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 11:32
jet
jet is offline
en hoe duur is zo'n epilady?
Oud 07-05-2005, 11:46
Muchacha
Muchacha is offline
@Bloem : Je epileert je schaamlippen dus ook met zo'n ding? En die calendula erop (wat is dit?) kan geen kwaad? En welke epilady gebruik je?
@Jet : Die van Philips kost rond de 50 à 60 euro. Er zijn er ook duurdere, tot 80 euro ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 11:50
*Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
IK doe het wel, het resultaat is gewoon ideaal! maar schaamlippengaat me net iets te ver... en ja..het is vrij pijnlijk,maar dan heb je ook wat
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 12:00
Cookie
Cookie is offline
vriendin van me heeft een keer de benen geepileerd..dat schijnt al foltering te zijn geweest....
Oud 07-05-2005, 12:13
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 07-05-2005 @ 12:46 :
@Bloem : Je epileert je schaamlippen dus ook met zo'n ding? En die calendula erop (wat is dit?) kan geen kwaad? En welke epilady gebruik je?
[/B]
Ja, ik laat een streepje in het midden over, en de rest epileer ik allemaal weg. Calendula emulsie kun je bij de drogist halen, het is gewoon een soort zalf, misschien helpt andere creme ook wel, maar calendula helpt bij mij het beste Ik heb nu een epilady van Philips, was pas in de aanbieding bij de V&D, maar ik denk dat het niet echt uitmaakt welke epilady je hebt, ze werken uiteindelijk toch allemaal hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 12:14
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 07-05-2005 @ 13:00 :
vriendin van me heeft een keer de benen geepileerd..dat schijnt al foltering te zijn geweest....
In het begin deed het wel pijn, nu voel ik van mijn benen echt helemaal niks meer, je huid went eraan.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 12:42
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
*Finding*Niki* schreef op 07-05-2005 @ 12:50 :
IK doe het wel, het resultaat is gewoon ideaal! maar schaamlippengaat me net iets te ver... en ja..het is vrij pijnlijk,maar dan heb je ook wat
Hier sluit ik mij bij aan! (Ik heb de Philips satinelle). Na afloop smeer ik er hydraterende crème van De Tuinen op.
Oud 07-05-2005, 12:45
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 07-05-2005 @ 13:42 :
Ik heb de Philips satinelle
Welke heb je? Want er zijn er meerdere van
En hoelang blijven de haartjes echt weg? (dat het glad blijft)

Laatst gewijzigd op 07-05-2005 om 14:40.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 08:29
Verwijderd
hoelang haartjes wegblijven hangt niet echt af van het type apparaat dat je gebruikt lijkt me., maar gewoon van de ...'eigenschappen' van je haargroei ?
in die reclame hebben ze het dan over 'wekenlang gladde benen'
en zo in mijn geval is het hooguit 'urenlang'
(heb zo'n philips silképil)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 08:47
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Katje schreef op 08-05-2005 @ 09:29 :
hoelang haartjes wegblijven hangt niet echt af van het type apparaat dat je gebruikt lijkt me., maar gewoon van de ...'eigenschappen' van je haargroei ?
in die reclame hebben ze het dan over 'wekenlang gladde benen'
en zo in mijn geval is het hooguit 'urenlang'
(heb zo'n philips silképil)
Hmja idd... ik heb de Silk-épil Eversoft van Philips. Wil ik echt helemaal gladde benen hebben, moet ik het op z'n minst 1x in de week doen... en dat vind ik iig al vrij vaak (voor de pijn die je moet lijden... )
Oud 08-05-2005, 10:41
Verwijderd
maar voordat je het weer kunt doen moeten de haartjes alweer vrij lang zijn toch? ook niet echt charmant, die tussentijd
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 08:30
Muchacha
Muchacha is offline
Ik heb gisteren eens de Silk Epil getest (van mijn tante) op mijn benen maar ik heb zo het idee dat niet alle haartjes weg zijn De pijn viel mee, ik begon onderaan en daar doet het precies het meeste pijn, en na een paar halen werd het al veel minder. Ook aan de zijkant van de knieën was ff pijnlijk, maar daar ga ik het niet voor laten. Nu alleen nog al de haren wegkrijgen, en dan bikinilijn testen
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 11:11
Balance
Balance is offline
In de consumentengids van deze maand stond een test met onder andere epilady's. Ik zal hem straks even pakken om te kijken welke er als beste uit kwam.
Oud 09-05-2005, 12:44
Balance
Balance is offline
Ze maken in die test onderscheid tussen epilators en epilators met scheerhoofd.
Van de eiplators komen de Braun Silk-épil EverSoft deluxe Solo 2170 en de Carmen EP 900 als beste uit de bus. Bij de epilators met scheerhoofd zijn het de Philips HP 6475 en de Braun Silk-épil SoftPerfection Body System 3390.

Ze zijn beoordeeld op richtprijs, verwijdering van het haar, pijnervaring, totaalprestaties, duur accu/batterij, gebruiksgemak, scheerhoofd van epilator (indien van toepassing), gebruiksinstructies, veelzijdigheid, stroomvoorziening en overige voorzieningen.

In totaal werden er 4 epilators getest en 3 epilators met scheerhoofd.
Oud 09-05-2005, 12:48
Muchacha
Muchacha is offline
Ja, die Silk Epil wordt inderdaad wel vaak gebruikt denk ik. Maar bij mij trekt het niet alle haartjes uit... En dat vind ik wel moeten, je bent er lang genoeg mee bezig
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 13:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 09-05-2005 @ 13:48 :
Ja, die Silk Epil wordt inderdaad wel vaak gebruikt denk ik. Maar bij mij trekt het niet alle haartjes uit... En dat vind ik wel moeten, je bent er lang genoeg mee bezig
als het om haar verwijdering gaat scoorden de Philips HP 6461 en de Carmen EP 900 het beste.
De Philips 6461 werd niet als beste keus gemarkeerd, maar het testpanel was wel heel enthouasiast over de massagekop die de pijn heel goed verzacht.
Oud 09-05-2005, 13:33
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 07-05-2005 @ 13:45 :
Welke heb je? Want er zijn er meerdere van
En hoelang blijven de haartjes echt weg? (dat het glad blijft)
Mmmz, welk type ik heb? Dan zou ik dadelijk eens de doos moeten opzoeken.. Afgelopen december is-ie aangeschaft. Ik epileer m'n benen elke 7 a 10 dagen. Overigens epileer ik nadat ik gedoucht heb, de huid is wat soepeler waardoor ze voor mijn gevoel er veel makkelijker/ minder pijnlijk uitgetrokken worden. Succes
Oud 09-05-2005, 13:48
marieke88
marieke88 is offline
Hai hai

Ik heb de Philips Satinelle avec scheerkop en de pijn op je benen valt ontzettend mee!!! Ik voel er haast niks van. De haartjes blijven bij mij ongeveer 2 weken weg.

Mijn oksels doe ik er ook mee, maar het doet ongelooflijk zeer. Maar ja, als je mooi wil zijn moet je pijn lijden..... Deze haartjes blijven wel ongelooflijk lang weg. Ik doe mijn oksels in 3 keer, anders lukt het me niet ( het doet dan te zeer). Om het half uur ofzo.

Ik wil iedereen aanraden om zo'n ding te kopen, tis maar 45 euro en je hebt er erg lang plezier van... En je hoeft lang niet zo vaak te scheren!!! (Altijd geweldig)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 13:51
Mara
Mara is offline
Ik heb er een van Braun. Bij je lies enzo kan het wel, moet je 'm er even opzetten. Dat doet verrotte pijn, dan laat je je lichaam even minuutje wennen en dan ga je verder. Ik moet zeggen dat ik wel leukere dingen kan verzinnen. Schaamlippen ga ik niet eens proberen, dan ga ik vast dood ofzo.

Je moet ook erg oppassen voor ingegroeide haartjes.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 20:14
supergroverin
supergroverin is offline
Daar heb ik dus enorm veel last van. Iemand tips?
Ik scheer mn benen nu maar weer, maar omdat ik echt super donkere (en best ''dikke'') haartjes hebt, blijf je zo´n blauwe waas zien (hebben mannen ook vaak, maar dan in hun gezicht he)
Maar weet iemand dus hoe je al die ingroeiende haartjes kunt voorkomen?
Oud 09-05-2005, 20:14
supergroverin
supergroverin is offline
nou zeg, mn quote deed t niet
Oud 09-05-2005, 20:50
jet
jet is offline
wat is 'met scheerkop'
Oud 09-05-2005, 21:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
jet schreef op 09-05-2005 @ 21:50 :
wat is 'met scheerkop'
dat het een epilady en ladyshave in één is. Je kan dus de kop verwisselen, waardoor je kan kiezen of je wilt epileren of wilt scheren.
Oud 09-05-2005, 21:42
Jules
Jules is offline
Citaat:
supergroverin schreef op 09-05-2005 @ 21:14 :
Maar weet iemand dus hoe je al die ingroeiende haartjes kunt voorkomen?
Koop een scrubhandschoen bij de Etos ofzo, super handig, voor 't epileren doen en erna doe ik het nog een keer (pijn doet het toch wel). En sowieso 2x per week en daarna een fijne lotion erop. Zachte beentjes <3
Oud 10-05-2005, 07:53
Mara
Mara is offline
Scrubben tegen ingegroeide haartjes. Elke dag controleren.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten