Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2006, 01:26
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Tja hoe zal ik het eens brengen

Ik scheer mezelf al jaren, maar alleen bovenop, niet tussen de benen.
Bovenop gaat goed, behalve dan dat het vervelend is dat er soms bultjes tevoorschijn komen en wat rood wordt.
Tussen de benen heb ik geprobeerd maar zo gauw de string weer aangaat en het weer begint te groeien is het echt een hel daar beneden.

Ik heb nu zo'n epilady bestelt, weet iemand of je die op alle plekken kunt gebruiken, en hoe ik van de hel tussen mijn benen af kan komen!?

De groeten
Oud 12-08-2006, 03:47
juno
juno is offline
Epilady tussen je benen IS hel. Een brazilian wax lijkt me ook een ware marteling. Definitieve oplossing is laserontharing. Ook niet geheel pijnloos en zeker niet goedkoop, maar je bent er dan wel voor eens en voor altijd vanaf.

Ontharingscreme werkt ook prima.

En anders hou je het niet helemaal glad maar gewoon kort. Je bent een volwassen vrouw, geen kleuter. Op een echte vrouw groeien nu eenmaal haartjes. Liefhebbers van kaal gaan maar posten bij een basisschool.
Oud 12-08-2006, 06:38
Vice
Vice is offline
Knippen is inderdaad mooier.
Oud 12-08-2006, 09:47
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
juno schreef op 12-08-2006 @ 04:47 :
En anders hou je het niet helemaal glad maar gewoon kort. Je bent een volwassen vrouw, geen kleuter. Op een echte vrouw groeien nu eenmaal haartjes. Liefhebbers van kaal gaan maar posten bij een basisschool.
Alle mannen die van kaal houden zijn vanaf nu pedofiel

OT: Voor mannen maakt het niet uit of er rondom de schaamlippen nog een beetje haar staat, dat wordt toch geen meters lang. Mannen vinden het gewoon fijner als er aan de voorkant gewoon niets/weinig/kort staat, anders zit je ook in een hele rimboe te graaien en dat is niet echt een pleziertje.
Oud 12-08-2006, 10:35
Muchacha
Muchacha is offline
Ik vind kort geknipt niet mooi tussen de benen, het voelt ook niet aangenaam aan. Ik doe de bikinilijn met een epilady en daarna calendula-creme erop, ik blijf bultjes hebben maar dat had ik ook met scheren, alleen moet je dat vaker doen dan epileren, dus daarom kies ik voor epileren. Tussen mijn benen scheer ik. De jeuk neem ik er dan maar bij....

Ontharingscreme lijkt me wat gevaarlijk daar, niet? Het is al zo'n gevoelig boeltje daar...
Oud 12-08-2006, 10:45
Sirenie
Sirenie is offline
Ik heb nog nooit klachten gehad over haren her en der. Ik haal alleen bovenop wat weg. Ik denk dat ik me net een 12-jarige zou voelen zonder haren.
Oud 12-08-2006, 10:57
Estar
Estar is offline
Citaat:
Liefhebbers van kaal gaan maar posten bij een basisschool.
Wat een debiele opmerking zeg
Oud 12-08-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:

Jammergenoeg is het niet zo zwart wit.

TS: Ja, die jeuk zul je maar moeten accepteren. Als haar weer gaat groeien en door de huid heen komt om vervolgens klem te zitten en in een broeierige omgeving te komen gaat het jeuken, dat is altijd zo bij scheren. Epilady is pijn en bijna niet te doen daar, handmatig epileren ben je een week mee bezig
Ontharingscreme iets minder, waxen helemaal niet gezien het weken weg blijft.

Of gewoon niet en netjes bijknippen, het is een zwaar leven een vrouw te zijn
Oud 12-08-2006, 11:26
Verwijderd
Hm, ik epileer mijn schaamheuvel wel, maar voor schaamlippen bedank ik, dat scheer ik toch liever. Het is onzinnig, want die pijn gaat over na een tijdje (nu doet het epileren geen pijn), maar goed.
Oud 12-08-2006, 11:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik scheer het gewoon met een scheermesje. In het begin irriteerde het nog wel eens, maar dat is na een tijdje minder geworden. Nu heb ik er nauwelijks last van. Ik vind die haren daar echt vreselijk
Oud 12-08-2006, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Shredder schreef op 12-08-2006 @ 10:47 :

OT: Voor mannen maakt het niet uit of er rondom de schaamlippen nog een beetje haar staat, dat wordt toch geen meters lang. Mannen vinden het gewoon fijner als er aan de voorkant gewoon niets/weinig/kort staat, anders zit je ook in een hele rimboe te graaien en dat is niet echt een pleziertje.
Daar heb je toch geen last van? Ik zou eerder die rondom de schaamlippen irritant vinden, met beffen bijvoorbeeld. Als je dan nog last hebt van schaamheuvelhaar, doe je toch echt iets verkeerd
Oud 12-08-2006, 14:37
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-08-2006 @ 12:56 :
Daar heb je toch geen last van? Ik zou eerder die rondom de schaamlippen irritant vinden, met beffen bijvoorbeeld. Als je dan nog last hebt van schaamheuvelhaar, doe je toch echt iets verkeerd
Wil niet zeggen dat je iets verkeerd doet maar dat je iig niet aan het beffen bent

Het 'schaamheuvelhaar' dat wordt veel langer dan het haar rondom de schaamlippen, dus dat is niet fijn, bovendien nodigt een aanzienlijke begroeiing niet echt uit tot beffen
En als je bij beffen veel last hebt van het korte haar rondom de schaamlippen, dan ben je ook niet helemaal op de juiste plaats bezig. Tenzij je erop doelt dat het in je oog kan steken?
Oud 12-08-2006, 16:26
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 12-08-2006 @ 11:45 :
Ik heb nog nooit klachten gehad over haren her en der. Ik haal alleen bovenop wat weg. Ik denk dat ik me net een 12-jarige zou voelen zonder haren.
Oud 12-08-2006, 19:18
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Piloff schreef op 12-08-2006 @ 12:26 :
Hm, ik epileer mijn schaamheuvel wel, maar voor schaamlippen bedank ik, dat scheer ik toch liever. Het is onzinnig, want die pijn gaat over na een tijdje (nu doet het epileren geen pijn), maar goed.
Ik probeer op m'n schaamheuvel te epileren, maar dat is echt een hel. Je huid is daar best soepel en dat wordt bij elk haartje een stukje mee omhoog getrokken, aauw! Hoe heb jij dat ooit overleefd? Niet bang dat je huid losgetrokken zou worden ofzo? (Of kan dat niet en maak ik me bang om niets? )
Oud 12-08-2006, 23:04
***ailá***
***ailá*** is offline
ik gebruik ontharingscreme... scheren weiger ik daar en epileren al helemaal.
Oud 13-08-2006, 08:19
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 12-08-2006 @ 20:18 :
Ik probeer op m'n schaamheuvel te epileren, maar dat is echt een hel. Je huid is daar best soepel en dat wordt bij elk haartje een stukje mee omhoog getrokken, aauw! Hoe heb jij dat ooit overleefd? Niet bang dat je huid losgetrokken zou worden ofzo? (Of kan dat niet en maak ik me bang om niets? )
Dat wil inderdaad nog wel eens gaan bloeden...
Oud 13-08-2006, 10:02
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 12-08-2006 @ 20:18 :
Niet bang dat je huid losgetrokken zou worden ofzo? (Of kan dat niet en maak ik me bang om niets? )
mijn "rechter bikinilijn-huid" is eens half weggeweest met harsen...
Oud 13-08-2006, 11:07
vosje16
vosje16 is offline
bikinilijn & wat eruit steekt tussen mijn benen trek ik eruit met een pincet zodat het langer weg zou blijven. Wat er net niet uitsteekt scheer ik er nog ff af (amper een halve cm) voor het geval dat ik zou gaan zwemmen en dat mijn bikini niet op zijn plaats blijft zitten ofzo. Je weet maar nooit En de rest knip ik gewoon een stukje bij.
Oud 13-08-2006, 12:20
Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik zit er over te denken om mijn bikinilijn (en misschien tussen mijn benen) te gaan waxen ivm vakantie. Heeft iemand hier ervaring mee? Tips? Een goed merk of iets dergelijks?

(Het leek me nutteloos een nieuw topic te openen als de vraag hier misschien ook beantwoordt kan worden)
Oud 13-08-2006, 12:48
Verwijderd
Citaat:
***ailá*** schreef op 13-08-2006 @ 00:04 :
ik gebruik ontharingscreme... scheren weiger ik daar en epileren al helemaal.
Uh.. ontharingscreme vind ik down there vragen om problemen zeg .
Ik scheer meestal alles gewoon weg, ook tussen mn benen, en waar ik mn scheermesje niet langsdurf te halen, knip ik een hoop weg met een nagelschaartje met een botte punt . En verder vind ik dat ik na een kwartiertje echt wel mn best heb gedaan, en dat dan niet alles weg is, moet hij dan maar nemen hoor .
Hij scheert zn bakkes ook niet altijd even glad.
Oud 13-08-2006, 12:56
Estar
Estar is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 13-08-2006 @ 13:20 :
Ik zit er over te denken om mijn bikinilijn (en misschien tussen mijn benen) te gaan waxen ivm vakantie. Heeft iemand hier ervaring mee? Tips? Een goed merk of iets dergelijks?

(Het leek me nutteloos een nieuw topic te openen als de vraag hier misschien ook beantwoordt kan worden)
Heb ik ervaring mee, hoe meer binnen de bikini broekje hoe pijnlijker.

Ik heb het met professioneel hars gedaan omdat ik in een parfumerie werkte met schoonheidssalon.
Oud 13-08-2006, 14:19
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
Estar schreef op 13-08-2006 @ 13:56 :
Heb ik ervaring mee, hoe meer binnen de bikini broekje hoe pijnlijker.

Ik heb het met professioneel hars gedaan omdat ik in een parfumerie werkte met schoonheidssalon.
Ik wil gewoon iets bij de drogist halen, Veet ofzo, er schijnt een goed product van Veet te zijn voor je schaamhaar en je okselhaar.
Ik kan dus beter in het midden niet te veel weghalen, want dat doet zeer? Das altijd fijn om te weten
Oud 13-08-2006, 14:29
Muchacha
Muchacha is offline
Ik zou het nog niet over mijn hart krijgen om de strip hard genoeg weg te trekken op de bikinilijn, laat staan op je schaamlippen ofzo
Oud 13-08-2006, 14:32
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 13-08-2006 @ 15:19 :
Ik wil gewoon iets bij de drogist halen, Veet ofzo, er schijnt een goed product van Veet te zijn voor je schaamhaar en je okselhaar.
Ik kan dus beter in het midden niet te veel weghalen, want dat doet zeer? Das altijd fijn om te weten
ik zou dat echt laten doen
Oud 13-08-2006, 15:05
Estar
Estar is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 13-08-2006 @ 15:19 :
Heel erg veel pijn doet dat en de volgende dag doet het ook heel erg pijn.
Oud 13-08-2006, 16:48
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 13-08-2006 @ 15:29 :
Ik zou het nog niet over mijn hart krijgen om de strip hard genoeg weg te trekken op de bikinilijn, laat staan op je schaamlippen ofzo
Schaamlippen was ook absoluut niet de bedoeling, alleen de bikinilijn, dat scheelt elke dag scheren, dat doet namelijk óók pijn!
Oud 14-08-2006, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 13-08-2006 @ 13:48 :

Hij scheert zn bakkes ook niet altijd even glad.

En OT: om bultjes tegen te gaan, gebruik ik vaak talkpoeder / babypoeder naderhand, en dan zeker toch nog een dag of 3 na het scheren (scheer gewoon met een mesje)
Oud 14-08-2006, 23:15
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ladyshave de gekste! En nooit ergens last van...

Ontharingscreme gaat daar echt niet meer werken, epilady's zijn niet aan mij besteed en daarnaast leef ik in de overtuiging dat hij van de een paar haartjes echt niet minder wordt. Hoewel ik het over het algemeen toch wel behoorlijk over elkaar heb dacht ik zo, anders gewoon bijknippen.

Met een epilady kom je van de hel af, maar daarvoor moet je wel eerst een HEL doorstaan. Dat je het eventjes weet
Oud 16-08-2006, 23:17
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Lilith schreef op 13-08-2006 @ 13:48 :
Uh.. ontharingscreme vind ik down there vragen om problemen zeg .
waarom? Ik laat het niet in mn vagina komen hoor
Oud 23-08-2006, 21:09
Meadow
Meadow is offline
Hoeveel kost zo'n laser ontharing dan?

Lijkt mij ook niets om helemaal geen haren meer te hebben, vind helemaal kaal zo lelijk en onnatuurlijk.
Oud 23-08-2006, 22:55
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Shredder schreef op 12-08-2006 @ 10:47 :

1) 17, dan ben je nog geen man
2) Spreek alsjeblieft voor jezelf. Mannen hebben het niet over iemands "rimboe". Ook zonder een dagelijkse of wekelijkse martelbeurt kan het even plezierig/netjes blijven.
Oud 24-08-2006, 11:03
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 23-08-2006 @ 23:55 :
1) 17, dan ben je nog geen man
2) Spreek alsjeblieft voor jezelf. Mannen hebben het niet over iemands "rimboe". Ook zonder een dagelijkse of wekelijkse martelbeurt kan het even plezierig/netjes blijven.
Of je een man bent ligt mijns inziens niet aan je leeftijd maar aan je gedrag. Iemand van 17 kan dus zeker wel een man zijn. Net zoals sommige mensen van het mannelijk geslacht van in de 30 nog kinderen zijn.
Oud 24-08-2006, 14:21
melkpakje
melkpakje is offline
De rillingen lopen over mijn rug bij de verhalen over vrouwen die hun schaamhaar epileren. EPILEREN?! Jezus, ik heb de tranen al in me ogen staan als ik mijn wenkbrauwen bijwerk.
Respect.
Oud 24-08-2006, 14:44
Verwijderd
Citaat:
melkpakje schreef op 24-08-2006 @ 15:21 :
De rillingen lopen over mijn rug bij de verhalen over vrouwen die hun schaamhaar epileren. EPILEREN?! Jezus, ik heb de tranen al in me ogen staan als ik mijn wenkbrauwen bijwerk.
Respect.
ik vind wenkbrauwen veel meer pijn doen dan bikinilijn
Oud 24-08-2006, 15:24
Muchacha
Muchacha is offline
Met de hand of met de epilator? Want ik hou met dat laatste wel bultjes over en jeuk

Laatst gewijzigd op 13-05-2008 om 20:36.
Oud 24-08-2006, 15:27
marrel
marrel is offline
Doe mij maar gewoon een scheermes Heb nooit last van bultjes ofzo, en anders smeer ik er gewoon een beetje lotion op.
Dus echt niet dat ik met iets wat elektrisch of hoe dan ook werk tussen m'n benen laat komen. Onder m'n oksels vind ik het al zo'n pijn doen, doe alleen m'n benen heel soms epileren
Oud 25-08-2006, 07:42
jewelicious
jewelicious is offline
naja wat is af en toe doe is...eerst scheren en de haartjes die dan over blijven....die haal ik er uit met een pincet.
ben er wel ffies mee bezig maar opzich werkt het wel.
Oud 25-08-2006, 09:59
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 13-08-2006 @ 15:32 :
ik zou dat echt laten doen
Inderdaad.

Nou ja, ik zou het niet eens laten doen maar mocht je willen waxen: doe dat alsjebliiieeft niet zelf.
Oud 25-08-2006, 11:05
dark princess
dark princess is offline
Citaat:
idd en mannen die zelf een hele 'rimboe' hebben, hebben geen recht van spreken

ik doe het altijd met dat scheergedeelte van zo'n epilady ding (ik heb zo eentje waar je zo'n epileerding op kan zetten, maar ook een scheerding)
Oud 25-08-2006, 11:17
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 24-08-2006 @ 16:24 :
Met de hand of met de epilator? Want ik hou met dat laatste wel bultjes over en jeuk
ik ook, meer zelfs dan wanneer ik het op een andere manier verwijder.. Daarbij gaan die haarzakjes bij mij ook vaak ontsteken na het epileren

ontopic: ik gebruik soms ontharingscreme maar meestal scheer ik het. In tegenstelling tot wat ik hierboven van veel mensen lees, vind ik het juist fijner/ sneller al het haar weg te halen. Daarbij voelt dat voor mij op de een of andere manier ook hygienischer als ik ongesteld ben..
Oud 25-08-2006, 11:28
Verwijderd
Ik scheer ook gewoon alles/overal. De eerste keren deed het wel pijn en volgden veel bultjes maar nu is mijn huid er (redelijk) aan gewend. Na het scheren doe ik er gewoon zinkzalf op (eigenlijk voor baby's ) en ik heb nergens last van .
Oud 25-08-2006, 11:43
Muchacha
Muchacha is offline
Ik dacht dat smeren met zalfjes niet goed was omdat het de poriën verstopt waardoor het nog meer gaat onsteken Voor mij is het nog steeds zoeken haar hét wondermidden en/of dé manier van ontharen...
Oud 25-08-2006, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Muchacha schreef op 25-08-2006 @ 12:43 :
Ik dacht dat smeren met zalfjes niet goed was omdat het de poriën verstopt waardoor het nog meer gaat onsteken Voor mij is het nog steeds zoeken haar hét wondermidden en/of dé manier van ontharen...
Ik kwam eigenlijk op het idee om zinkzalf te gebruiken omdat mijn broertje krentenbaard had. Mijn moeder heeft toen zinkzalf gekocht en het hielp echt goed. Omdat het ook voor baby's wordt gebruikt dacht ik dat het ook wel voor bultjes van het scheren zal helpen. En ja, dat doet het .
Verder zou ik daar beneden ook niet echt iets smeren denk ik .
Oud 13-05-2008, 20:08
mark D
mark D is offline
Ik hoop voor jullie dat de mode, betreffende schaamhaar iets toleranter wordt.
Ik vind mijn vriendin met een bosje schaamhaar mooier dan kaal.

Maar dat schijn je tegenwoordig niet meer te mogen vinden.

Ik denk als je het gewoon netjes bij houdt/ knippen dat heel veel jongens het ook prima vinden. Het voordeel is dat je dan geen jeuk hebt natuurlijk.
Oud 13-05-2008, 20:34
Bloem
Bloem is offline
Hartelijk dank voor deze steun, echter is dit topic bijna 2 jaar oud en uppen nogal onnodig.
Topic gesloten

Regels voor berichten