Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2005, 10:57
Verwijderd
Ik heb een computer en daar stond standaard Staroffice op, maar ik vind dat helemaal niet handig. Ik wil het dus graag wegkrijgen, maar via Remove Software gaat het niet hoe dus wel?

Of iemand mag me ook vertellen hoe ik Word als standaard tekstverwerkingsprogramma in kan stellen, dan maak je me ook heel blij!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2005, 10:58
Verwijderd
Rechtermuisknop op een .doc bestand en kiezen "Open with.."
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 11:00
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 10-05-2005 @ 11:58 :
Rechtermuisknop op een .doc bestand en kiezen "Open with.."
Ja, die had ik ook nog wel, maar ik wil gewoon dat dat standaard gebeurt en niet dat ik dat telkens hoef te doen...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 10-05-2005 @ 12:00 :
Ja, die had ik ook nog wel, maar ik wil gewoon dat dat standaard gebeurt en niet dat ik dat telkens hoef te doen...
Je kunt dan de onderste optie nemen ("Programma kiezen") in de NL XP, en dan kun je aanvinken dat je dat programma standaard wilt gebruiken voor .doc bestanden.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 11:14
freyk
freyk is offline
Om het ff goed te doen
  1. deze computer -> extra -> mapopties -> tabblad bestandstypen
  2. Verwijder .doc extensie
  3. open dan een .doc documentje en selecteer je favo tekstverwerkingsprogramma (vergeet niet een vinkje bij "dit type bestand altijd met dit programma openen

Om staroffice te kunnen verwijderen (op eigen risico) ga je naar je program files map en verwijder daar het mapje staroffice.
Gooi er daarna een registerycleaner eroverheen,..dit kan je bijvoorbeeld doen met CCleaner

Laatst gewijzigd op 10-05-2005 om 11:19.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 11:18
Verwijderd
Oke, dat probleem is iig opgelost dank je wel!

Is er nu nog iemand die weet hoe je StarOffice kan uninstallen?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 11:41
freyk
freyk is offline
Citaat:
freyk schreef op 10-05-2005 @ 12:14 :
Om staroffice te kunnen verwijderen (op eigen risico) ga je naar je program files map en verwijder daar het mapje staroffice.
Gooi er daarna een registerycleaner eroverheen,..dit kan je bijvoorbeeld doen met CCleaner
Oud 10-05-2005, 11:59
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 10-05-2005 @ 12:41 :
Dank je, maar wat zou er kunnen gebeuren als ik het weggooi? (i.v.m. het op eigen risico)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 14:46
freyk
freyk is offline
Wanneer je een programma automatisch verwijdert, worden er bestanden maar ook sleutels in het register verwijderd.
Wanneer deze sleutels "merken" dat deze bestanden verwijdert zijn kunnen er fouten in je systeem ontstaan.
Om deze sleutels handmatig te kunnen verwijderen, raad ik je ten strengste af.

Maar staroffice is een officepakket wat (volgends mij) niet ver in je register wroet.
Dus als je de bestanden handmatig verwijdert en de sleutels laat repareren/verwijderen door ccleaner, kan er bijna geen bijzondere dingen ontstaan.
Reageren

Regels voor berichten