Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2005, 11:04
Lorelei
Lorelei is offline
Als ik een tijd lang dezelfde deodorant gebruik, lijkt het wel alsof het steeds minder goed werkt. Ik weet niet of ik er "immuun" voor word of dat het komt omdat de deodorant ouder wordt of door heel iets anders maar het gebeurt. Het is heel simpel op te lossen door een nieuwe deodorant te kopen van een ander merk.
Ik vroeg me af of meer mensen dit hadden en of mensen zijn die weten hoe het komt.
Oud 03-06-2005, 12:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat ook. Als ik lang achter elkaar dezelfde deo gebruik dan gaat ie als ie opdroogt met zweet ook heel erg stinken bij mij. Heb het nou al een paar keer gehad. De oplossing bij mij is dan gewoon van deo wisselen
Oud 03-06-2005, 12:55
black pear!
black pear! is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-06-2005 @ 13:41 :
Ik heb dat ook. Als ik lang achter elkaar dezelfde deo gebruik dan gaat ie als ie opdroogt met zweet ook heel erg stinken bij mij. Heb het nou al een paar keer gehad. De oplossing bij mij is dan gewoon van deo wisselen
Heb precies het zelfde
Oud 03-06-2005, 14:06
Lorelei
Lorelei is offline
Daantje: Ja precies.

Enig idee hoe dat komt?
Oud 03-06-2005, 14:16
Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Misschien dat je neus aan de deogeur gewend raakt?
Zou het anders ook niet weten.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 15:03
Lelle_*
Lelle_* is offline
Als je gewoon 2 of 3 deo's tegelijk koopt, en je gebruikt elke dag of om de paar dagen een andere, dan heb je er geen last van! Bovendien ruik je dan ook niet altijd hetzelfde, wat ik wel erg fris vindt.
Oud 03-06-2005, 16:30
Counterfeit
Counterfeit is offline
ga dan gewoon wat vaker in de douche
Oud 03-06-2005, 16:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 03-06-2005 @ 16:03 :
Als je gewoon 2 of 3 deo's tegelijk koopt, en je gebruikt elke dag of om de paar dagen een andere, dan heb je er geen last van! Bovendien ruik je dan ook niet altijd hetzelfde, wat ik wel erg fris vindt.
Alleen als je dan twee dagen na elkaar hetzelfde shirtje aan doet en wel twee dagen andere deo op dan ruikt dat raar vind ik dus dat doe ik meestal niet.
Oud 03-06-2005, 16:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
grl schreef op 03-06-2005 @ 15:06 :
Daantje: Ja precies.

Enig idee hoe dat komt?
Geen idee hoe het komt, misschien toch een soort gewenning ofzo. Ik heb het alleen wel alleen met deo niet met douchegel ofzo.
Oud 03-06-2005, 18:29
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Geen last van .
Oud 03-06-2005, 18:50
Iduna
Iduna is offline
Misschien idd omdat de huid aan dat spul went. Een ander merk heeft weer een andere samenstelling, waardoor je huid er weer aan moet wennen. Wisselen van deodorant lijkt me daarom niet verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 19:21
Silent Moon
Silent Moon is offline
ik wissel elke keer van deo dus nooit last van gehad
Oud 03-06-2005, 19:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Counterfeit schreef op 03-06-2005 @ 17:30 :
ga dan gewoon wat vaker in de douche
Dat helpt niet.

*Juliah*: Ja, wisselen helpt. Dat is het probleem ook niet zo. Ik vraag me meer af hoe het kan En ik wilde weten of ik de enige was maar zo te zien is dat iig niet zo.
Oud 03-06-2005, 21:33
MTpower
MTpower is offline
deodorant stinkt
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 21:41
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 03-06-2005 @ 22:33 :
deodorant stinkt
Jij kent ook de onderzoeken waaruit blijkt dat iemand met een (hele lichte) zweetlucht aantrekkelijker wordt gevonden dan wanneer er helemaal geen zweetlucht is?

Ja, wat feromonen wel niet kunnen doen. Eigenlijk zijn wij mensen ook maar dieren.

On-topic: Ik háát okselzweet, ik vind 't serieus vies. Mijn zweet ruik je bijna niet, maar ik vind 't gewoon vies om iets vochtigs onder mijn oksel te voelen. Mijn oplossing is dus Odorex, en sinds ik dat gebruik zweet ik helemaal niet meer onder mijn oksels.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 22:50
Lorelei
Lorelei is offline
Odorex heb ik ook een tijdje gehad. Erg prettig inderdaad.. maar daar is dus ook hetzelfde meegebeurd. Maar waarschijnlijk zou het wel weer een tijdje goed gaan als ik het nu weer zou kopen.

MTpower: Dat hangt erg van de deodorant af. Er zijn er een heleboel die ik niet lekker vind ruiken, maar er zijn er ook een paar die zo'n lichte geur hebben dat ze niet storend zijn.
Oud 03-06-2005, 22:53
Skilly
Skilly is offline
Zoals ik ergens las. Verschillende soorten in 1 keer gebruiken?
Goed met zeep wassen onder de oksels en goed uitspoelen goed afdekken zodat het niet vochtig blijf en gaat stinken.

Ik heb nooit last van okselzweet. Ik heb nu 1 of andere kruiden deo. Ooit gekregen in een setje, Ruikt lekker naar kruiden. Messchien dat dat help. Het ruikt naar kruiden dujs ik denk wel dat het ervoor zorgt dat het de zweet geur bedenkt,

offtopic:Zlef haat ik ook zweetgeur. Vooral in de zomer in de bus. OMG als het echt erg is moet ik echt door me mond ademen. En als ik honger heb voel ik al wat naar me mond komen. Maagzuur ofzo Iets waterig zeg maar.
Oud 03-06-2005, 23:02
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 03-06-2005 @ 22:41 :
Jij kent ook de onderzoeken waaruit blijkt dat iemand met een (hele lichte) zweetlucht aantrekkelijker wordt gevonden dan wanneer er helemaal geen zweetlucht is?
Whehe, inderdaad
Maar als je je gewoon iedere dag wast heb je geen deo nodig...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 23:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-06-2005 @ 00:02 :
Whehe, inderdaad
Maar als je je gewoon iedere dag wast heb je geen deo nodig...
Heheh, I'd wish
Oud 03-06-2005, 23:04
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
grl schreef op 04-06-2005 @ 00:03 :
Heheh, I'd wish
Met deodorant maskeer je de feromonem...
Feromonen zorgen er voor dat je je aangetrokken voelt tot een persoon... als je die dus maskeert zou het zomaar kunnen zijn dat je al heel wat jongens bent misgelopen die je anders misschien wél leuk hadden gevonden
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 23:06
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-06-2005 @ 00:04 :
Met deodorant maskeer je de feromonem...
Feromonen zorgen er voor dat je je aangetrokken voelt tot een persoon... als je die dus maskeert zou het zomaar kunnen zijn dat je al heel wat jongens bent misgelopen die je anders misschien wél leuk hadden gevonden
Ik heb een vriend. 1 is meer dan genoeg
Oud 03-06-2005, 23:15
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
grl schreef op 04-06-2005 @ 00:06 :
Ik heb een vriend. 1 is meer dan genoeg
Heb je die ontmoet toen je deodorant op had?
Als dat het geval is zit er geen toekomst in
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 23:16
Lorelei
Lorelei is offline
Oh, lekker is dat
Oud 04-06-2005, 10:37
Verwijderd
Ik heb dat altijd een keer in het jaar, dat je gewone deo even niet goed genoeg meer is. Dus dan gebruik ik even een andere en dan komt het wel weer goed.

Zweetgeur is bij mijn weten vrij onaantrekkelijk?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 04-06-2005 @ 11:37 :
Zweetgeur is bij mijn weten vrij onaantrekkelijk?
In een wetenschappelijk experiment werden sommige mannen besprenkeld met een 'zweet' feromoon* en anderen niet. Vrouwen beoordeelden de mannen mét als aantrekkelijker dan die zónder. Dit werkt alleen als de geur zo licht is dat je het niet bewust ruikt. Is de geur te sterk, dan kan deze juist afstoten. Denk maar aan iemand die zich een paar dagen niet gewassen heeft en naar oud zweet ruikt.

* Feromonen zijn geurstoffen die het lichaam afgeeft. Zij beďnvloeden het seksuele gedrag. De geur van zweet, urine of vaginaal vocht bijvoorbeeld, kan maken dat je iemand seksueel aantrekkelijk vindt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 11:12
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 04-06-2005 @ 11:39 :
In een wetenschappelijk experiment werden sommige mannen besprenkeld met een 'zweet' feromoon* en anderen niet. Vrouwen beoordeelden de mannen mét als aantrekkelijker dan die zónder. Dit werkt alleen als de geur zo licht is dat je het niet bewust ruikt. Is de geur te sterk, dan kan deze juist afstoten. Denk maar aan iemand die zich een paar dagen niet gewassen heeft en naar oud zweet ruikt.

* Feromonen zijn geurstoffen die het lichaam afgeeft. Zij beďnvloeden het seksuele gedrag. De geur van zweet, urine of vaginaal vocht bijvoorbeeld, kan maken dat je iemand seksueel aantrekkelijk vindt.

Feromonen ruik je in principe niet bewust. Dus als je echt zweet ruikt, is dat meestal niet aantrekkelijk.
Oud 04-06-2005, 11:16
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 04-06-2005 @ 12:12 :
Feromonen ruik je in principe niet bewust. Dus als je echt zweet ruikt, is dat meestal niet aantrekkelijk.
Klopt
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 16:29
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
grl schreef op 03-06-2005 @ 20:25 :
*Juliah*: Ja, wisselen helpt. Dat is het probleem ook niet zo. Ik vraag me meer af hoe het kan En ik wilde weten of ik de enige was maar zo te zien is dat iig niet zo.
Weet ik, mijn 'verklaring' stond ook in mijn vorige post.

Ik heb net een nieuwe deo gekocht, Rexona Silk. Hiervoor Sanex (2 sprays en 2 rollers, blijkbaar is dat te lang hetzelfde spul.) Sowieso heb ik altijd deodorant zonder alcohol.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 17:23
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb een niveau roller.. Vind ik zelf erg prettig. ik houd niet van deo's met geurtjes. Dan is je deo zo aanwezig, helemaal als je zweet. En dan een zweetlucht met parfumgeur bah..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten