Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2004, 12:12
botulismf
botulismf is offline
"If You Don't Get What You Want"

van dEUS.be:
It´s a song that dEUS wrote in 2002, just weeks before they headlined the Rock Werchter festival. Rock it does! "iF You Don´t Get What You Want" is all about loud, powerful guitars, it´s a hypnotic melody (with dEUS-trademark noisy finale) that you´ll be musing for months!

Bovenstaande beschrijving is ietwat overdreven.
Na 2 weken intensief slsken heb ik dan toch eindelijk de studioversie kunnen vinden en downloaden. In eerste instantie viel het nummer me wat tegen, maar hoe vaker ik het luister hoe beter ik het ga vinden. Ookal denk ik (of hoop ik tenminste) dat het niet één van de opvallendste nummers van de cd gaat worden, het is zeker een goed nummer.
Het heeft veel van de stijl van The Ideal Crash weg, maar dan iets rockender. Ik blijf benieuwd naar de nieuwe cd, en ik hoop op Pukkelpop alvast een voorproefje ervan te krijgen.

Wie heeft het nummer al gehoord? Reacties? Meningen?

Spoiler
Oud 12-08-2004, 12:16
Verwijderd
moet hem eerst een downen, heb alleen een crappy live-versie, maarhet klinkt wel lekker, eerst maar eensch luisteren
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 12:18
Verwijderd
Ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 12:22
Tom Violence
Tom Violence is offline
ja ik sta in queue maar je komt niet meer online
Oud 12-08-2004, 12:29
botulismf
botulismf is offline
ja ik doe m'n best maar hij loopt steeds vast als ik soulseek open. ook na een reboot

nog maar ééntje...
Oud 12-08-2004, 13:18
Earphone
Earphone is offline
Heb hem wel eens gehoord op de radio. Straks eens aandachtiger luisteren.

Edit: na een aantal keren luisteren blijft hij wel hangen.

Laatst gewijzigd op 12-08-2004 om 13:33.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:03
NERD
NERD is offline
Citaat:
botulism schreef op 12-08-2004 @ 13:12 :
In eerste instantie viel het nummer me wat tegen, maar hoe vaker ik het luister hoe beter ik het ga vinden.
Dan zal het inderdaad in de richting zitten van Ideal Crash, die vond ik na de eerste luisterbeurt ook vies tegenvallen maar staat nu in m'n top 3 van jaren '90 albums.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:06
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
NERD schreef op 12-08-2004 @ 15:03 :
Dan zal het inderdaad in de richting zitten van Ideal Crash, die vond ik na de eerste luisterbeurt ook vies tegenvallen maar staat nu in m'n top 3 van jaren '90 albums.
nee ik had dat juist helemaal niet bij the ideal crash
vond ik altijd de beste deus en nu nog steeds. Maar ik leerde die ook als eerste kennen, misschien dat dat er iets mee te maken heeft
Oud 12-08-2004, 16:02
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik heb hem gekocht via de site. Je krijgt er dus ook een hoesje bij in pdf formaat.

Single vind ik een klein beetje tegenvallen.
Oud 13-08-2004, 00:50
Verwijderd
ohja die moet ik nog luisteren, zodrekkies dan maar
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 21:17
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
aangezien dit zowat het recenste dEUS-topic is dit maar erbij:

Personeelswissels bij dEUS
18 oktober 2004
Danny Mommens en Craig Ward zijn uit dEUS gestapt. Dat heeft de groep zelf bekendgemaakt. Ze worden vervangen door niemand minder dan Mauro Pawlowski en Alan Gevaert. Die laatste kennen we als bassist bij onder meer Arno en Chris Whitley. Een oververmoeide Craig Ward stortte afgelopen zomer in elkaar na het concert van dEUS op het Reading festival. Dat is ook de voornaamste reden van zijn vertrek. Danny Mommens wil zich vanaf nu full time op Vive La Fête concentreren.
Mauro Pawlowski en Alan Gevaert zullen op een paar nummers van de nieuwe plaat te horen zijn. dEUS vertrekt in november voor een uitgebreide tournee door het buitenland. Wanneer wij de groep in de nieuwe bezetting in ons land aan het werk zullen zien is nog niet bekend.

Bron: StuBru

mja dat Mommens vertrok zag je eigenlijk al van ver aankomen (de ver van memorabele show op Pukkelpop met een absoluut ongeïnteresseerde Mommens)

en Mauro
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 21:37
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 18-10-2004 @ 22:17 :
Mauro
Oud 18-10-2004, 22:31
Sjezzie
Sjezzie is offline
Oew Mauro Pawlowski

yummy yummy taste my cummy
Oud 18-10-2004, 22:34
Verwijderd
En dan ga je gewoon slapen ja...
Maar goed het stukje INCOMPLETE klinkt wel al heel erg leuk, dus word maar vroeg wakker!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 22:35
Verwijderd
Niet echt verrassend, dat ze de band zijn uitgestapt.
Hoeveel is er overgebleven van de originele bezetting? Naast Barman verder nog iemand?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 09:04
Help Valentijn
jep, Klaas niet vergeten (en Stef Kamil Carlens doet ook mee op een aantal songs van de nieuwe plaat)
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 09:11
Verwijderd
statement van barman op de site

Author: Tom Barman

Monday October 18th, 2004
Dear dEUS-fans,

It's time to clear up one or two things after what turned out to be quite a confusing summer.
First of all: we apologize for the cancelled shows. May it be a comfort for you that whatever kind of frustration you felt about it, it was felt double by us. We did not wait five years to come back with such an anticlimax.
But there was just no way we could play. Craig had gotten really ill and his old fear of being on the road reared its head again. This is the main reason for which he decided not to go on with us. (And, yes i know: for the second time).
On top of this, Danny was sweating our agenda with his own band Vive La Fête, and started to feel uncomfortable in his role as 'just a bassplayer'. So Danny left too, leaving Klaas, Stef and myself with half a record and an amputated band.

That's in short (and diplomatically put) how the situation was in September.
We all felt like shit and if we wouldn't have had 7 great songs by then, and if we wouldn't have been so inspired by all the goings-on, resulting in more songs, I don't know what we would have done. Giving up was not an option, though.
And that's when the good news started to come in again. We found a great bassplayer, Alan Gevaert, a man of great musicality and experience. To make things even more succulent, Mauro Pawlowski of Evil Superstars -but especially of his own- fame, decided that he was the right guy to finish the record and do the tour with us.
Now, who are we to blow against the wind? We know each other for years and a reciprocal respect has resulted in a collaboration that Mauro refers to as "one that had to be".
From a situation of constant antagonism, conflict and frustration, there came a fresh wind of ideas, solutions and, i had almost forgotten what it felt like, of enthusiasm.
To cut a long story short: we're working on the album as we speak, we're doing 13 shows in November and are looking for a release in the late spring. After that: touring in all possible territories, old (in Europe) and new (States, Russia, Australia).
I also have the honour to announce that Stef Kamil Carlens will add his wonderful voice on a couple of songs on the album and that you can call me a freaking liar if we don't do our best, most focussed gigs in the tours to come.
It'll be with a vengeance, believe me.

Yours

Tom barman
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 09:15
EggeD
EggeD is offline
Top eh. (:

Maar enigzins ontopic luister ik eerlijk gezegd nog meer Vive la Fete dan dEUS. Ik zal me wel moeten schamen ofzo.
Oud 19-10-2004, 09:24
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 19-10-2004 @ 10:15 :
Top eh. (:

Maar enigzins ontopic luister ik eerlijk gezegd nog meer Vive la Fete dan dEUS. Ik zal me wel moeten schamen ofzo.
hehe

ach vlf is minstens zo vet vind ik dan
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 09:27
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Sjezzie schreef op 18-10-2004 @ 23:31 :
yummy yummy taste my cummy

Oh, ik schaam me al iets minder Sigur, thx. (:
Oud 19-10-2004, 09:52
Verwijderd
WHOOOOHOOOOO heb een van de laatste paar kaartjes voor concert van dEUS in mezz
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 12:46
EggeD
EggeD is offline
Ik heb kaartje voor VlF in Effenaar.
Oud 19-10-2004, 15:22
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 19-10-2004 @ 13:46 :
Ik heb kaartje voor VlF in Effenaar.
ik ook !
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 10:52
Verwijderd
Wie gaat er dinsdag of woensdag naar dEUS?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 10:59
Help Valentijn
Iemand naar dEUS geweest?

in de krant stond een quasi orgastische review van het concert, maakt me wel nieuwsgierig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2004, 11:48
Verwijderd
ja ik ben woensdag geweest , was simpelweg geniaal , mauro is een enorme toevoeging binnen dEUS , je hoort meteen al de invloeden van mauro op de nieuwe nummers. Die zijn trouwens geweldig,was na de mezz en pukkelpop enkele maanden terug niet echt overtuigd maar na het een paar keer gehoord te hebben vind ik het geweldig. Beetje mix tussen TIC en IABUTS. De nieuwe bassist vind ik iets minder in de band passen weet niet echt waarom,
Maar het concert was geniaaaaal!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 11:53
Snuitermans
Snuitermans is offline
Ik neem aan dat ze nu bezig zijn met een nieuwe CD?
Oud 05-11-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Snuitermans schreef op 05-11-2004 @ 12:53 :
Ik neem aan dat ze nu bezig zijn met een nieuwe CD?

volgens barman zijn ze nu de nummers aan het schrijven en gaan ze eind januarie de studio in , en dan moet hij nog gemixt worden ed en komt hij eind maart begin april uit
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 14:25
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 05-11-2004 @ 14:29 :
volgens barman zijn ze nu de nummers aan het schrijven en gaan ze eind januarie de studio in , en dan moet hij nog gemixt worden ed en komt hij eind maart begin april uit
Goed om te horen!
Oud 05-11-2004, 18:34
Help Valentijn
3voor12 over het concert:

dEUS live in Mezz (Breda, 2 november)
De godenzonen Barman en Pawlowski, muzikaal tongzoenend op één podium, wakkerden het vuur weer aan in het toch wel uitgebluste dEUS. Het Belgische kroonjuweel van de popmuziek blonk als nooit tevoren. dEUS klonk weer energiek, rauw en onvoorspelbaar: die combinatie waar we tien jaar geleden bij het verschijnen van Worst Case Scenario als een blok voor vielen. dEUS is dood, lang leve dEUS!!

weer iets onmisbaar gemist

maar oke, dit beloofd voor de nieuwe plaat!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 19:20
Snuitermans
Snuitermans is offline
Het klinkt veel belovend.
Oud 05-11-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Help Valentijn schreef op 05-11-2004 @ 19:34 :

weer iets onmisbaar gemist

maar oke, dit beloofd voor de nieuwe plaat!
zoals ik al zei
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 09:10
Help Valentijn
Barman schrijft een brief:

Citaat:
Update dEUS
Author: Tom Barman

Friday April 1st, 2005
Hello everybody. Last time i put a letter like this on our site, it was not such a great moment for either one of us playing in dEUS.
That's why, this time, I'm glad it is on a lighter, much happier note that i present you a small update of what we have been up to since.

The album is almost finished. Title to be confirmed.
It will feature 12 new songs, of which, at this stage, 9 are finished:
'Pocket Revolution', 'The Real Sugar', 'Firewinds', 'Sun Ra', '7 days, 7weeks' and 'Smoker's Reflect' to name just a few of them.
We are super-proud of the result so far and can't wait to present it to you and play the songs live. We expect to finish work end of May.
We are also happy to announce that dEUS signed a record-deal with V2, who will release the album worldwide in September.
From there on, it's touring like there's no tomorrow: Europe, States, Australia...
The wait has been long enough, we're all eager to play.
Have a great summer.
See you soon.

Tom Barman
verder nog van het net geplukt dat de werktitel van de cd: Stop-Start Nature is

details over hun tour beginnen ook door te komen, er zijn al een aantal data bekend
- oktober: Lyon en Strasbourg (en dus bij benadering Frankrijk/Europa)

en nog zeer interessant in de krant van vandaag:

Citaat:
Tom Barman: 'We plannen een groot evenement tegen het VB'
In het weekblad Focus Knack, dat vandaag verschijnt, zegt Tom Barman dat zijn rockgroep dEUS een groot evenement tegen het Vlaams Belang plant. "Aan de vooravond van de gemeenteraadsverkiezingen", specifieert Barman. Maar gisteren werden die woorden door dEUS-manager Christian Pierre al fel afgezwakt.

De dEUS-zanger en filmmaker heeft zich totnogtoe altijd ver van de politiek weggehouden, maar vindt dat de tijd gekomen is om tegen het VB te chargeren. Gevraagd waarom het zolang geleden is dat dEUS nog eens optrad in zijn hometown Antwerpen, zucht Barman: "Ik zou ons eerstvolgende concert in Antwerpen graag opsparen. (…)Volgend jaar, aan de vooravond van de verkiezingen, willen we op een centrale plaats in Antwerpen een groot evenement organiseren tegen het Vlaams Belang."
Tom Barman zelf was gisteren niet bereikbaar voor commentaar, maar dEUS-manager Christian Pierre zegt dat het hele verhaal uit z'n context is gerukt en beklemtoont dat "zo'n evenement tegen het Vlaams Belang zeker niet door dEUS wordt georganiseerd". Nochtans treedt Barman in het bewuste interview behoorlijk in detail. Als locatie denkt de zanger aan de Antwerpse Kaaien of het Stadspark. Ook laat hij zich ontvallen dat hij de allochtone gemeenschap sterk bij het evenement wil betrekken. "We willen reacties uitlokken", zegt Barman. "Het moet veel meer zijn dan een paar rockers die hun left wing thing doen. Bedoeling is dat we er een groot feest van maken. We willen een ander gezicht van Antwerpen laten zien: een verdraagzaam Antwerpen, dat duidelijkmaakt hoe het denkt over het Vlaams Belang". (Eigen berichtgeving 05:42) uit De Morgen
mmm dEUS terug in leven
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 09:47
botulismf
botulismf is offline
goede poep
Oud 13-05-2005, 18:30
Help Valentijn
Nieuwe dEUS komt er nu echt aan!

In maart zei Tom Barman het al tegen 3VOOR12: "In september komt het nieuwe album uit, daarna gaan we direct toeren." Maar de frontman van dEUS heeft wel vaker iets geroepen. Toch lijkt hij nu woord te houden. De band heeft inmiddels getekend bij V2 en roept nog steeds dat het album in september klaar is. Dit keer heel vrolijk, op haar eigen website. V2 bevestigt het nieuws.

Negen nummers zijn klaar, aan drie wordt nog gesleuteld. Een titel voor het album is er nog niet. Wel meldt Barman op de website dat hij heel veel zin heeft om te spelen. Hij was vrijdag niet bereikbaar voor persoonlijk commentaar.

In oktober 2004 was er nog een grote bezettingswisseling: bassist Danny Mommens en gitarist Craig Ward verlieten de band, Mauro Pawlowski kwam erbij. Even leek het erop dat Pawlowski zijn vriend Barman uit de brand wilde helpen, maar bekenden rondom de bandleden bevestigen dat Pawloski een volwaardig lid is geworden en in september ook mee op tour gaat.

Chris Boog van V2 Nederland, is heel blij met de komst van dEUS: "De band zat bij Universal. Daar was het toch een van de vele acts, bij ons is het een grote naam." Om die reden heeft de band ook prioriteit bij V2. "We zullen er veel mee gaan doen. Ik gok dat het ook wel een beetje nodig is, omdat het al zo lang stil is geweest rondom dEUS."

Waarom de band bij Universal weg is, zegt Boog niet te weten. In België blijft de band wel nog bij het grote label, voor de rest van de wereld handelt V2 de zaken af.

Bron: VPRO 3voor12

nieuwswaarde nu niet erg groot maar het is toch iets
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten