![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
iig: als het in de bus valt ben ik de eerste om hem in te vullen ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarbij vind ik dit toch wel een goede: als jij een nier nodig zou hebben? Wat dan? Dan vind ik niet dat je er recht op hebt als je er zelf geen 1 af zou willen staan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind er eigenlijk wel iets van waarheid in zitten. ![]() Het zit naar mijn mening overigens wel anders als je wel wílt afgeven, maar het simpelweg niet kúnt. Maargoed, de stelling heeft daar al rekening mee gehouden. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik ben ontzettend aan het twijfelen, van de ene kant vind ik het absurt dat ik me daar zo ongemakkelijk bij voel, maar van de andere kant wil ik het gewoon niet. Dus mijn formulier ligt nog op mijn bureau |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Iig thanks voor het opzoeken!
||
Citaat:
![]() ![]() En ik twijfel over de stelling van 'niet geven, dan ook niet krijgen'. Met de argumenten daarvoor ben ik het helemaal eens, maar mijn gevoel twijfelt erover ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Anyway, het is natuurlijk onzinnig om te beweren dat iemand die zelf geen donor is ook geen donororganen zou mogen ontvangen. Dat berust namelijk op de gedachte dat je het recht op medische hulp zou kunnen verspelen en dat is dus niet het geval. Een asociale zieke die bij de eerste-hulppost de boel kort en klein slaat kun je ook het recht op geneeskundige hulp niet ontzeggen. En mensen die geen donororgaan willen afstaan zullen daar zelfs voor hen moverende redenen voor hebben. Dat wil overigens niet zeggen dat ik het niet moreel verwerpelijk vind. Je kunt het alleen niet afdwingen. Ik denk overigens dat er niet veel mensen zullen zijn die wel donororganen willen ontvangen maar die geen donororganen willen afstaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is in elk geval mooi dat de islam hier blijkbaar niet afkeurt dat er wederom herstellend lichaamsmateriaal wordt gebruikt, want sommige christenen hebben daar nog wel eens een handje van, omdat je niet mag knutselen met de schepping oid. |
![]() |
||
Citaat:
anyway, ik heb hem net ingevuld, zo op de bus doen. keuze 1 ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wel vind ik dat er een aantal andere aanpassingen moet worden doorgevoerd in het registratiesysteem. Zo moet het mogelijk zijn een verklaring af te leggen dat je de nabestaanden inspraak ontzegt (om te voorkomen dat zij na jouw overlijden je keuze frustreren). |
![]() |
||
Citaat:
stel jij en ik hebben allebei een nier nodig. wij zijn van dezelfde lengte, gewicht, bloedgroep, weefseltype enzovoort. kortom: we hebben dezelfde nier nodig. we staan op nummer 1 en 2 op de wachtlijst. ik sta op nummer 1,MAAR ik heb ingevuld om geen donor te zijn. en jij staat op nummer 2, maar bent wel donor dan vind ik dus dat jij die nier zou moeten krijgen.. dat jij dus gewoon voorrang hebt
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Je krijgt dan de kans dat mensen een hoogstpersoonlijke beslissing nemen, namelijk aangeven dat ze donor willen worden, terwijl ze het daar éigenlijk niet mee eens zijn, maar het alleen doen omdat ze bang zijn zélf geen orgaan te krijgen als ze een keer een ernstig ongeluk overkomt. Ik vind dat een onaanvaardbare vorm van dwang. Immers degene die geen donor is heeft die nier niet 'minder nodig' dan de ander. Maar goed, je kunt natuurlijk evenwel het tegendeel betogen. Ik hecht zelf alleen meer waarde aan persoonlijke vrijheid en grondrechten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, mij zijn geen cijfers bekend over het aantal mensen dat niet afstaat maar wel ontvangt, dus het zal in het midden moeten blijven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
alleen toen vroeg ik me opeens af of je wel zomaar huid van iemand anders erop kunt plakken. ![]() maar ik dacht dat ze vooral huid van dijbeen enzo afhaalden.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat saai zeg #88 Verwijderd | 500 | 05-12-2007 22:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De Grote BNN Donor Show kalinho | 251 | 14-06-2007 14:42 | |
Films, TV & Radio |
BNN's grote donorshow Verwijderd | 133 | 13-06-2007 18:49 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wet op orgaandonatie Oebele-frans | 59 | 22-05-2005 11:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Donor automatisch? Aangeven wanneer je donor bent? MissCzechMeOut | 112 | 11-02-2004 10:07 | |
De Kantine |
Wel of geen orgaan- en weefseldonatie? Severus | 38 | 13-07-2003 17:57 |