Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben - met twijfel - voor.
Er zijn veel jongeren die van de Antillen naar Nederland komen en hier overlast veroorzaken. Dit loopt in veel steden echt uit de hand. Ook zijn er veel jongeren die zonder vaste verblijfplaats zwerven van stad naar stad. Ik vind dus dat er iets moet gebeuren. Maar ik vind dat deze maatregelen niet de schoonheidsprijs verdienen. Maar de vraag is: wat dan? Nog een vraag: denken jullie dat er bij de problemen met SOMMIGE (!) jongeren van de Antillen culturele factoren een rol spelen? |
![]() |
||
Citaat:
Ik neem aan dat een kansloze uit de Antillen niet erger is dan een Amerikaan/Turk/Chinees. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() 2de: Een van de dingen die volgens mij spelen bij Antillianen is dat de overlastgevende personen vaak van stad tot stad trekken. Wat ik begreep is dat - omdat de Antillen zo klein zijn - 'iedereen' elkaar kent. Vaak trekken personen dus van stad tot stad. Moeilijk te bereiken dus voor hulpverleners e.d. En dat speelt bij Chinezen of Amerikanen denk ik toch minder... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet een fraaie oplossing, maar wellicht de enige mogelijke. Blijkens verklaringen van de grote gemeenten zijn er zoveel problemen met Antilliaanse jongeren dat er gewoon iets moet gebeuren. Overigens heeft prof. mr. L.J.J. Rogier, hoogleraar staats- en bestuursrecht aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam vandaag in de Volkskrant verklaard dat het met de strijd met grondrechten en de Grondwet wel meevalt. Ook is de maatregel niet in strijd met het Statuut.
Zo te zien krijgen we nu dus echt wat vuurwerk. Etienne Ys is fel tegen en weigert medewerking, Verdonk beweert dat ze het kan doordrukken zonder medewerking van de Antillen. Ik ben benieuwd, dit wordt nog eens lachen ![]() In elk geval heb ik er geen enkel probleem mee om alleen Antillianen aan te pakken. Het gelijkheidsbeginsel is niet voor niets een beginsel. Het is geenszins een absolute verplichting om iedereen gelijk te behandelen. In dit geval gaat het om een duidelijk omlijnde groep die eenvoudig te identificeren en te traceren valt en die structureel en bepaalbaar overlast veroorzaakt. Het mag niet zo zijn dat bepaalde groepen immigranten (want dat zijn het) die structureel overlast veroorzaken, de kans blijven krijgen om dat te blijven doen, alleen omdat ze toevallig dezelfde nationaliteit hebben. |
![]() |
|
Antillianen hebben een nederlands paspoort, en hen werd tot voor kort geen strobreed in de weg gelegd bij immigratie naar Nederland. De Antillen zelf waren allang blij dat ze hun probleemjongeren naar Nederland zagen vertrekken. Op een klein eiland veroorzaakt deze groep nog meer overlast dan in een groter nederland, terwijl het economisch gezien op de antillen ook al moeilijker gaat.
Chilenen en amerikanen komen nederland een stuk moeilijker in dan antillianen, dus die vergelijking kun je niet aanhalen om te zeggen dat antillianen door deze maatregel gediscrimineerd worden. Het is hun bevoorrechte positie op grond van hun nederlanderschap die ze nu een beetje kwijtraken. Daar hebben ze het als groep dan ook zelf naar gemaakt, en ook de antillen zelf valt wel het een en ander te verwijten. Die moeten hun eigen probleemjongeren opvangen en ze niet naar nederland doorschuiven. Ik ben niet tegen deze maatregel. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Juist. Het enige bezwaarlijke zou kunnen zijn het uitzetten van Antilliaanse jongeren die zich nu al in Nederland bevinden, omdat je dan natuurlijk meteen tegen het gelijkheidsbeginsel aanloopt. Gewone Nederlanders kunnen ook niet worden uitgezet, dus Antillianen die hier al waren ook niet.
Ik zie echter geen enkel probleem - ook niet moreel - om Antillianen die nú Nederland binnen willen komen, onder een nieuwe wet te laten vallen die hun verblijf in Nederland clausuleert. En ook al zou dat wel een - juridisch - probleem zijn, dan vind ik nu ook éindelijk eens dat de wet op dat punt moet worden aangepast. Dan moet het grondrecht van vrije verplaatsing binnen het Koninkrijk maar uit de wetgeving geschrapt worden, want er is gewoon een groot probleem met die gasten dat opgelost moet worden. Het argument dat we 'het probleem over de heg gooien' en dat die jongeren dan weer op de Antillen terechtkomen, snijdt wat mij betreft dan ook geen hout. Dat is namelijk de vraag niet. De vraag is niet hoe we in algemene zin het probleem van criminele Antillianen binnen het Koninkrijk der Nederlanden kunnen oplossen, maar welke oplossing er nú moet komen om te voorkomen dat Antillianen problemen veroorzaken in Néderland. En daarvoor is uitzetten een hele goede oplossing. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar dit is moeilijke materie. Wat ik ook graag zou willen zien: Ga in heel Nederland huizen eens echt structureel controleren op onderhuur, overbewoning, e.d. Ook studentenhuizen enzo. Vaak wonen dat soort mensen illegaal ergens. Pak dat aan, en je pakt ook bepaalde problemen automatisch aan! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk bijvoorbeeld eens naar Nieuw-Zeeland, daar mag jij je gewoon helemaal niet eens vestigen als je niet een opleiding hebt waar op dát moment op de Nieuw-Zeelandse arbeidsmarkt vraag naar is. Kern van dit probleem is voor mij gewoon dat je je in dit geval niet moet laten hinderen door dingen als nationaliteit. Waarom zou er hier ook niet sprake kunnen zijn van een verwaterde nationaliteit, van een realiteitstoets zoals we die in het internationale personen- en familierecht en het migratierecht kennen? |
![]() |
|
Een flinke zak met geld trekt de antilliaanse regering wel over de streep. Geld om hun eigen criminaliteietsproblemen op te lossen.
We hebben een tijdje een financieel gestimuleerde terugkeerregeling voor antillianen gehad. Wie kon aantonen dat hij een baan had gevonden op de antillen, kreeg zijn verhuiskosten vergoed door Nederland. Hier is vreselijk mee gefraudeerd, met vervalste werkgeversverklaringen, ook door zogenaamde werkgevers, veelal familie, maar het was een groot succes. Wie immers binnen een jaar weer terugkwam, moest de verhuiskosten weer terugbetalen. Toen de tijdelijke regeling na 5 jaar stopte, wilde nederland deze graag verlengen, omdat wij zo van mislukte immigranten afkwamen, maar de antillen wilden deze mensen niet terug hebben en de regeling is opgeheven, naar het schijnt omdat nederland en de antillen het niet eens konden worden over de hoeveelheid geld die naar de antillen zou gaan als omkoopsom. Het heeft niets met discriminatie te maken, maar met het dumpen van hun eigen probleemjongeren. Da antillen zijn hun eigen mensen liever kwijt dan rijk. |
![]() |
|
![]() |
He, ik ben blij dat er wat gebeurd. Maar zoals altijd zit ik met 'hoe de goeden niet onder de slechten te laten lijden'.
Voor de rest denk ik dat Nederland idd wel eisen mag stellen aan mensen die het land binnenkomen. Maarja, Antillen zijn onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden... Lastig... Ik zou vooral inzetten op striktere controles: controleer of mensen een opleiding volgen, controleer of mensen wonen waar ze zeggen te wonen, controleer of mensen hun huis/kamer niet onderverhuren. Kortom, pak de 'illegale' structuren aan. (Politiek-Correcte Disclaimer: dit geldt voor iedereen, niet slechs voor Antillianen) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mensen wonen dan niet waar ze ingeschreven staan. Zijn dus moeilijk te controleren, moeilijk aan te pakken (indien nodig). Oja, dan ben ik eigenlijk ook nog voor spreiding. Met heel veel tegenzin.... dat wel! Erg? Ik heb het idee dat de problemen momenteel zo groot worden dat spreiding van bepaalde bevolkingsgroepen een noodzakelijk kwaad is.... En hopelijk een welke slechts tijdelijk nodig is... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Opleiding of werk is in het plan inderdaad de eis waar alles om draait. Handhaving en controle zal punt twee blijken te zijn. Antillianen schrikken niet terug voor een beetje fraude, en zonder NSB methoden zal het allemaal niet aan te pakken zijn....
ik wil geen NSB-methoden. Maar ik wil ook geen frauderende antillianen. (of wat voor -anen dan ook) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hmmm, dat vind ik wel een beetje cru gesteld. Sorry. Maar punt is wel: er moet meer controle komen! Pak huisjesmelkers aan, illegale onderhuur, overbewoning. Gemeenten en instanties moeten bestanden koppelen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kabinet eens over beleid kansarme Antilliaanse jongeren
Uitgegeven: 13 mei 2005 13:22 DEN HAAG - Het kabinet heeft overeenstemming bereikt over het beleid om "kansarme risicojongeren" uit de Antillen te ontmoedigen naar Nederland te komen. Dat heeft minister Verdonk van Integratie vrijdag gezegd. Eerder deze week lekte uit dat het kabinet met strenge maatregelen de toestroom van criminele en kansarme Antillianen wil beperken en Antilliaanse jongeren die in Nederland voor flinke overlast zorgen, wil aanpakken. Zo moeten rechters naast het opleggen van een straf ook een Antilliaanse jongere kunnen terugsturen naar de Antillen. Antilliaanse jongeren mogen zich pas in Nederland vestigen als zij werk hebben of een opleiding volgen. De maatregelen richten zich op jongeren tussen de 18 en 24 jaar. Minderjarige Antillianen die naar Nederland komen moeten aantonen dat zij een Nederlandse voogd hebben. Vice-premier Zalm zei na afloop van de ministerraad dat de regeling vanaf nu voor Antilliaanse jongeren geldt. Zodra de wet in werking is kunnen Antilliaanse jongeren die vanaf vrijdag zonder geldige redenen naar Nederland reizen, worden teruggestuurd, verduidelijkte Zalm. Land van melk en honing Volgens Verdonk denken Antilliaanse jongeren dat Nederland "het land van melk en honing" is. Maar dat is het niet, stelt ze. "Mensen die op de Antillen geen kans maken, maken dat in Nederland ook niet." De Tweede Kamer heeft lange tijd gevraagd om een terugkeerregeling van criminele Antilliaanse jongeren. De betrokken bewindslieden konden het hier tot voor kort echter niet over eens worden. Verdonk meent dat daar nu een oplossing voor is gevonden door de nieuwe wetgeving niet meer te koppelen aan de Vreemdelingenwet, maar aan vestigingseisen die de Antillen zelf ook stellen aan Nederlanders die naar de eilandengroep willen. Juristen van de minister zijn ervan overtuigd dat de nieuwe wetgeving niet in strijd is met de Grondwet en Europese wetgeving. Verscheidene hoogleraren twijfelen daar aan. Zij vinden de nieuwe regeling in strijd met het gelijkheidsbeginsel in de Nederlandse Grondwet en de internationale verdragen. De Antilliaanse Staten hebben het kabinetsvoorstel overigens al unaniem verworpen. Zalm in reactie daarop aan dat de Nederlandse regering het voornemen nu verder met de Tweede Kamer en met de Nederlandse Antillen en Aruba gaat bespreken. "Het is plezierig als we dit in goede samenwerking met de Antillen kunnen uitvoeren", meent de vice-premier. "Het is handig als op de Antillen al wordt gekeken of iemand naar Nederland kan of niet." bron |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ach, met verschillende andere hoogleraren ben ik het eens dat het Koninkrijk der Nederlanden gewoon moet worden teruggebracht tot het Koninkrijk Nederland, met andere woorden die andere gebieden eruit schoppen (of er zelf uittreden, als je het vanuit de andere kant bekijkt). En dan liever gister nog dan vandaag.
|
![]() |
||
Citaat:
Tegen logeren bij ooms en tantes is niets te doen. Iemand die zich niet inschrijft, daarvan weten we niet dat ze er zijn. En omdat iedere antilliaanse familie inmiddels wel een nederlandse tak heeft, is dit fenomeen niet aan te pakken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien dat er iets te doen is met de identificatie-plicht. Identificeren, en dan checken waar iemand wel ingeschreven staat. Toekomst van de Antillen: Ik ben niet voor afstoten, maak er maar een provincie van.... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() [/sarcasme] |
![]() |
|
![]() |
De linkse oppositiepartijen in de Tweede Kamer hebben te kennen gegeven grote bezwaren te zien in de plannen van het kabinet. De PvdA ziet ''goede en slechte'' kanten, maar acht het uitzetten van Antillianen zonder strafbaar feit ''onwenselijk en juridisch onhaalbaar''.
GroenLinks is fel tegen en noemt de plannen ''discriminatoir'' tegenover Antilliaanse jongeren. De SP vindt in principe alles bespreekbaar, maar zegt het een blunder van jewelste te vinden dat het erop lijkt dat de regering geen overleg heeft gevoerd met de Antillen. Het toont de koloniale houding van minister Pechtold, meent de SP. Het meest verontrustende vind ik toch de typische Groenlinkse reactie. Wat een in en intrieste indruk maakt GroenLinks. Vooral blijven ontkennen en er niks tegen doen, ook al komt het signaal van mensen die er echt een kijk op hebben. Mensen die bij wijze van spreken beroepshalve, elke dag keer op keer met deze lieve jongens geconfronteerd worden. Femke met haar mooie villa in het veilige Wassenaar heeft geen last van ze. Dus waarom zouden de andere burgers van dit land dan last van Antillianen hebben? ![]()
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hmm, maar als je van de Antillen af wil zit je vast aan een verdrag dat origineel getekent was om te zorgen dat Nederlands Indie bij Nederland bleef.
En de Antillen zullen wel gek zijn om hun grootste geldschieter te verliezen, we mogen hen vooral niet vertellen hoe er geregeerd mag worden, dat is imperialistisch en alles, maar wel voor hun wanbeleid en corruptie betalen.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Je hebt sociale mensen, en je hebt asociale mensen. ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Weer zo'n idioot plan. Ik snap niet echt waar ze heen willen in dit kabinet, ze lijken alsmaar meer "buitenlanders" (wist niet dat Antillianen dat waren) eruit te willen schoppen. Het werd eens tijd dat problemen gewoon werden aangepakt, en er niet alsmaar nieuwe manieren worden verzonnen om het te ontwijken.
Ik ben het er wel mee eens dat de banden met de antillen moeten worden verbroken. Want het is nou eenmaal een totaal andere wereld daar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ohja, we willen Antillianen best binnen Nederland aanpakken hoor. Maar als we bijzondere, hoge of in elk geval specifiek op Antillianen toegepaste straffen opleggen, dan staat men ook weer op zijn achterste benen. Achterlijk gelijkheidsbeginsel. Tuig moet je aanpakken. |
![]() |
|
Het is ons collectief schuldgevoel omtrent het koloniale verleden wat de antillen nog steeds graag uitbuiten. Nee, dan Suriname...onafhankelijkheid en een staatsgreep!
Ook alle in Suriname geboren mensen van voor de onafhankelijkheid hebben de nederlandse nationaliteit, en zij kwamen dan ook in drommen naar Nederland. Velen willen weer terug, het blijft toch hun geboorteland, en nederland is maar een koud kikkerlandje, maar mooi dat Suriname ze niet terug wil. Ze hebebn immers niet de Surinaamse nationaliteit? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Geen polities/soldaten/wetten. Ieder voor zich. Moorden ze mekaar uit, zijn we daar ook weer vanaf. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-06-2005 14:02 | |
D66: 'Privacy wet moet worden aangepast' Verwijderd | 12 | 10-09-2003 15:25 | |
De Nederlandse Antillen Verwijderd | 60 | 11-08-2003 20:53 |