Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 20:05
I love stars
I love stars is offline
Ik heb me de hele basisschool verveeld
en nu weer bij elke vak zijn ze zo slow (behalve wi en nl)
bij wiskunde valt het nog wel mee daarom vind ik dat leuk en nl. ja je ziet het mischien al aan dit berichtje. Maar hebben jullie tips tegen verveling want na een paar uur word je erg chagerijnig en ga je vervelend doen , pls. help me

Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 20:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 20:10
Miracle
Miracle is offline
Ik denk dat dit beter op school en studie past.
Oud 06-04-2004, 20:21
Fatality
Fatality is offline
Koop een grafische rekenmachine en ga programma's programmeren of spelletjes spelen. Of koop een dik boek over noem maar wat en ga dat doen in de les.
Lessen zijn er ook niet om op te letten.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:23
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Fatality schreef op 06-04-2004 @ 21:21 :
Koop een grafische rekenmachine en ga programma's programmeren of spelletjes spelen. Of koop een dik boek over noem maar wat en ga dat doen in de les.
Lessen zijn er ook niet om op te letten.
krijg je meteen de opmerking na je hoofd geslingerd dat je moet opletten. Mag niet van de docenten behalve bij wiskunde maar dat is een oude tweede fase docent.
Oud 06-04-2004, 20:24
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
I love stars schreef op 06-04-2004 @ 21:05 :
Ik heb me de hele basisschool verveeld
en nu weer bij elke vak zijn ze zo slow (behalve wi en nl)
bij wiskunde valt het nog wel mee daarom vind ik dta leuk en nl. ja je ziet het mischien al aan dit berichtje. Maar hebben jullei tips tegen verveling want na een paar uur word je erg chagerijnig en ga je vervelend doen , pls. help me
gwoon lekker briefjes gaan schrijven naar elkaar onder de les, lekker irritant doen, daar ben je 14 voor? Je moet school echt niet te serieus nemen, hoor de meesten halen de BAVO makkelijk. gewoon een beetje schik hebben, vrienden maken enz! erg belangrijk.....
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:25
Verwijderd
Ga mooie tekeningen maken in je schrift. Helpt uitermate goed, weet ik uit eigen ervaring.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:27
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 06-04-2004 @ 21:24 :
gwoon lekker briefjes gaan schrijven naar elkaar onder de les, lekker irritant doen, daar ben je 14 voor? Je moet school echt niet te serieus nemen, hoor de meesten halen de BAVO makkelijk. gewoon een beetje schik hebben, vrienden maken enz! erg belangrijk.....
Dat doe ik al , ene beetje schrik maken maar toch je moet je huiswerk maken en dat vind ik onzin want ik snap het al!!!!!
Ze controleren het met strafwerk. Er zijn maar een paar docenten die zeggen het is je eigen verantwoording. Wat is BAVo!
Oud 06-04-2004, 20:27
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Sylph schreef op 06-04-2004 @ 21:25 :
Ga mooie tekeningen maken in je schrift. Helpt uitermate goed, weet ik uit eigen ervaring.
Doe ik al! wat afgepakt en verschuird (hoe schrijf je dat)
Oud 06-04-2004, 20:35
Ieke
Ieke is offline
Copy paste uit het topic over dyslexie:

Waarom verveel je je zo? Zit je wel op het goede niveau? Iig maak gewoon je werk, zonodig meer en als je het onderwerp een beetje boeient vind kan je je er zelf verder in gaan verdiepen. Ook is het meenemen van een boek ook altijd handig.
Oud 07-04-2004, 15:33
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Ieke schreef op 06-04-2004 @ 21:35 :
Copy paste uit het topic over dyslexie:

Waarom verveel je je zo? Zit je wel op het goede niveau? Iig maak gewoon je werk, zonodig meer en als je het onderwerp een beetje boeient vind kan je je er zelf verder in gaan verdiepen. Ook is het meenemen van een boek ook altijd handig.
we moeten werken doe al vwo
Oud 07-04-2004, 15:58
Fatality
Fatality is offline
De onderbouw is inderdaad afzien als je een saaie klas hebt.
Neem een boek mee, verdiep je in quantummechanica, ga schaapjes tellen. Je kunt jezelf toch wel ergens mee vermaken.

En als je cijfers erg goed zijn >8,5 ofzo gaan je leraren zich toch ook niet al te druk maken over wat je wel of niet maakt?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 16:00
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Fatality schreef op 07-04-2004 @ 16:58 :
De onderbouw is inderdaad afzien als je een saaie klas hebt.
Neem een boek mee, verdiep je in quantummechanica, ga schaapjes tellen. Je kunt jezelf toch wel ergens mee vermaken.

En als je cijfers erg goed zijn >8,5 ofzo gaan je leraren zich toch ook niet al te druk maken over wat je wel of niet maakt?
cijvers zijn niet zo goed allemaal zevens.
Maar ik leer ook een beetje zo.

bijv. bij proefwerkweek aantal uren geleerd
frans 8 uur
wiskunde 15 minuten
scheikunde 30 minuten

enzovoort
Oud 07-04-2004, 16:02
Freestyler*
Freestyler* is offline
niet zeuren hoor
Als je niet hoeft op te letten kun je toch gewoon relaxed nadenken of dagdromen. Als je zo erg slim bent enzo zullen er vast ook wel (ingewikkelde) onderwerpen zijn die je wel interesseren en waar je dan mooi de hele tijd over na kunt denken

^ 8 uur
Oud 07-04-2004, 16:05
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 07-04-2004 @ 17:02 :
niet zeuren hoor
Als je niet hoeft op te letten kun je toch gewoon relaxed nadenken of dagdromen. Als je zo erg slim bent enzo zullen er vast ook wel (ingewikkelde) onderwerpen zijn die je wel interesseren en waar je dan mooi de hele tijd over na kunt denken

^ 8 uur
ja ik weet het heb een keer 10 uur geleerd voor een so engels idioom kan gewoon geen losse feitjes stampen.
Oud 07-04-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 07-04-2004 @ 17:05 :
ja ik weet het heb een keer 10 uur geleerd voor een so engels idioom kan gewoon geen losse feitjes stampen.
Toch zul je dat moeten kunnen. Er zijn dingen die je gewoon 'moet weten' en die je op de gewone manier, d.i. door het gaandeweg ontdekken, niet snel genoeg leert.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 16:58
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-04-2004 @ 17:51 :
Toch zul je dat moeten kunnen. Er zijn dingen die je gewoon 'moet weten' en die je op de gewone manier, d.i. door het gaandeweg ontdekken, niet snel genoeg leert.
had een 8, 6 voor het so
Oud 07-04-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 07-04-2004 @ 17:58 :
had een 8, 6 voor het so
Mooi

Ik heb zelf ook een hekel aan dingen waarvan ik het doel niet ken, dus op de middelbare school had ik ook grote problemen met het stampen van woordjes. Maar soms moet dat gewoon, en dan moet je de vloed maar door de dijk laten komen en je een paar uur (laten) opsluiten in je kamer.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:03
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-04-2004 @ 18:00 :
Mooi

Ik heb zelf ook een hekel aan dingen waarvan ik het doel niet ken, dus op de middelbare school had ik ook grote problemen met het stampen van woordjes. Maar soms moet dat gewoon, en dan moet je de vloed maar door de dijk laten komen en je een paar uur (laten) opsluiten in je kamer.
ja maar ik ben wel goed in vakken met logica zelfs geschiedenis hoef ik maar een keer door te lezen.
Oud 07-04-2004, 20:58
Freestyler*
Freestyler* is offline
^ beetje offtopic he
maar als je echt een uitdaging wilt aangaan, leer dan het woordenboek (Ned) uit je hoofd
Oud 07-04-2004, 21:41
Verwijderd
Heb het er eens met je mentor of decaan over.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 21:48
SuperSanne
SuperSanne is offline
behavle doorbijten (ik zit nu op een hele leuke opleiding die al die havojaren van verveling meer dan waard is geweest) zou je moeten zorgen dat iig je pauzes zo aangenaam mogenlijk zijn. Ik nam zelf altijd iets van een boek of diskman mee. de rest van mijn "pauzekliekje" (mijn zeer ongeduldige vriendinnen) zat dat altijd tegen me te schreeuwen ("Sanne...Sanne...HEY!!! IK PRAAT TEGEN JE!!!) maar dat overleefde ik wel . Gewone verveling is te overleven, maar als je op een gegeven moment echt het "moet......vechten.....tegen...slaap.....zzzzzzz...." stadium naderd kun je altijd even naar de wc gaan en drie minuutjes naar buiten glippen voor een frisse neus
Oud 07-04-2004, 22:52
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Je kan ook vragen aan de docenten of ze niet wat boeienders te melden hebben (als in, extra werk van enkele niveau's hoger). De meeste docenten vinden het alleen maar leuk wanneer er eens een leerling komt die wat wil opsteken en zullen waarschijnlijk meteen de volgende les met allerhande materiaal aan komen zetten.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 13:08
Donald Duck
Donald Duck is offline
Als ik me verveel op school en een computer tot mijn beschikking heb ga ik altijd scholieren. Maar ik weet niet hoe dat op jou school geregeld is.
Oud 08-04-2004, 13:46
I love stars
I love stars is offline
We hebben veel klasikale uitleg waar we moeten opletten daarmee val ik in slaap maar het zal volgend jaar in de 4de wel beter worden, hoop ik.
Oud 08-04-2004, 14:21
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
I love stars schreef op 07-04-2004 @ 16:33 :
we moeten werken doe al vwo
Zoals gezegt ga je den verdiepen in een onderwerp dat je leuk vind. De meeste leraren zullen het wel leuk vinden als je jezelf meer gaat leren en ze zullen vast en zeker je vragen wel beandwoorden. Je zal je minder vervelen en het is altijd nuttig.
Er zullen altijd dingen zijn die je saai vind, niet leuk en in jou ogen nutteloos. Maar dat hoort er gewoon bij.
Als je zo goed bent dat je je verveelt moet je het voor jezelf uitdagender maken.
Oud 08-04-2004, 14:22
Verwijderd
Ik sluit me bij Ieke aan.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 14:35
I love stars
I love stars is offline
Ik ga wel info van artikellen van int. lezen doe ik dan wel in mij boek
Oud 08-04-2004, 15:42
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
I love stars schreef op 08-04-2004 @ 15:35 :
Ik ga wel info van artikellen van int. lezen doe ik dan wel in mij boek
Precies, zoiets. Wat ook wel leuk is om bijvoorbeeld als je bij biologie (of ANW) het over evolutie en genetica boeken van bijvoorbeeld darwin te lezen. Dat heeft je veel achtergrond en maakt het waarscheijnlijk ook boeiender voor je. Op de uni is dat zelfs nog zo. Als je alleen maar doet wat je moet doen is het vrij saai, maar als je het jezelf leuk maakt is het ook leuk.
Oud 08-04-2004, 17:26
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Ieke schreef op 08-04-2004 @ 16:42 :
Precies, zoiets. Wat ook wel leuk is om bijvoorbeeld als je bij biologie (of ANW) het over evolutie en genetica boeken van bijvoorbeeld darwin te lezen. Dat heeft je veel achtergrond en maakt het waarscheijnlijk ook boeiender voor je. Op de uni is dat zelfs nog zo. Als je alleen maar doet wat je moet doen is het vrij saai, maar als je het jezelf leuk maakt is het ook leuk.
heb geen van die beide vakken
Oud 08-04-2004, 17:51
tonissen
tonissen is offline
Is normaal !
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:02
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
I love stars schreef op 07-04-2004 @ 17:00 :
cijvers zijn niet zo goed allemaal zevens.
Maar ik leer ook een beetje zo.

bijv. bij proefwerkweek aantal uren geleerd
frans 8 uur
wiskunde 15 minuten
scheikunde 30 minuten

enzovoort
das meer dan ik voor de examens heb geleerd
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:40
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 08-04-2004 @ 20:02 :
das meer dan ik voor de examens heb geleerd
lucky you
Oud 08-04-2004, 19:40
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
I love stars schreef op 08-04-2004 @ 18:26 :
heb geen van die beide vakken
Volgend jaar wel weer. (biologie als je het kiest) en anw in ieder geval. Maar wat ik noem is maar een voorbeeld.
Oud 08-04-2004, 20:13
I love stars
I love stars is offline
ik kies
NG met economie 1 en natuurkunde 2 waarschijnlijk
Oud 09-04-2004, 09:34
Philemon
Philemon is offline
Ik herken mijzelf wel een beetje in jou. Ook ik verveelde me op de basisschool en in de 1 t/m de 3de. Het is nu gelukkig wat beter geworden, maar dit ook alleen omdat ik een ontzettend vol vakkenpakket heb gekozen. ( Heb 1200 slu te veel, en zit daarnaast ook nog in een leerlingenvereniging...) Met die verveling gaat het nu dus de goede kant op. Misschien ook aan te raden voor jou..neem een zo vol mogelijk vakkenpakket...( als je er tenminste voor gemotiveerd bent)
Oud 09-04-2004, 10:25
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Philemon schreef op 09-04-2004 @ 10:34 :
Ik herken mijzelf wel een beetje in jou. Ook ik verveelde me op de basisschool en in de 1 t/m de 3de. Het is nu gelukkig wat beter geworden, maar dit ook alleen omdat ik een ontzettend vol vakkenpakket heb gekozen. ( Heb 1200 slu te veel, en zit daarnaast ook nog in een leerlingenvereniging...) Met die verveling gaat het nu dus de goede kant op. Misschien ook aan te raden voor jou..neem een zo vol mogelijk vakkenpakket...( als je er tenminste voor gemotiveerd bent)
welk vakken pakket heb jij dan.
Oud 09-04-2004, 10:42
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
I love stars schreef op 08-04-2004 @ 21:13 :
ik kies
NG met economie 1 en natuurkunde 2 waarschijnlijk
Doe ook nog even Wib2 erbij. Is wel zo handig.
Nu heb je het zelfde pakket als ik, maar Wib2 mis ik wel een beetje
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 10:46
I love stars
I love stars is offline
nee wb12 is te moeilijk voor mij en ik heb het toch niet nodig wil een andere richting op orthopediche spygoligische dergelijke richting kan met alle profielen meeste keizen CM maar ik haat talen en zo en mijn tweede keus is iets met erfelijkheid of onderzoek waardoor je dyslexie krijgt met hersenen enzo dus kan je het best NG nemen.
Oud 09-04-2004, 10:49
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 09-04-2004 @ 11:46 :
orthopediche spygoligische
Niet lullig bedoeld (voordat het (weer) zo opgevat wordt): orthopedagogische en psychologische. (Voor beiden wordt WiB overigens wel aangeraden of is het zelfs al min of meer verplicht, als me niet vergis, maar ik weet niet hoe het zit met 1 en 2.)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 10:54
I love stars
I love stars is offline
als je orthopedogie op de uni wilt doen staat er bij de
eisen:
alle profiel
oude profielen met wiskunde

dus je hebt wel wat wiskunde nodig en kan je me de link geven waar staat dat het aangeraden word.!!!!
Oud 09-04-2004, 10:56
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 09-04-2004 @ 11:54 :
als je orthopedogie op de uni wilt doen staat er bij de
eisen:
alle profiel
oude profielen met wiskunde

dus je hebt wel wat wiskunde nodig en kan je me de link geven waar staat dat het aangeraden word.!!!!
Ik zei 'als ik me niet vergis', ik kan me dus vergissen en het mis hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 11:03
I love stars
I love stars is offline
ok
Oud 09-04-2004, 11:07
I love stars
I love stars is offline
ik ga effe kijken
maar elke profiel heef wi A of B .

maar bedankt
Oud 09-04-2004, 11:08
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 09-04-2004 @ 12:07 :
ik ga effe kijken
met elke profiell heef wi A of B in het profiel

maar bedankt
Ik had m'n post net verwijderd, op de site van de Universiteit van Utrecht staat het volgende: "Alle vwo-profielen geven toegang tot de bacheloropleiding pedagogiek. Heb je een vwo-diploma op basis van een vakkenpakket, dan zijn wiskunde A of B verplichte vakken."
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 11:09
I love stars
I love stars is offline
wat is verschil tussen ortho pedagogiek en pedagogiek
Oud 09-04-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 09-04-2004 @ 12:09 :
wat is verschil tussen ortho pedogiek en pedogiek
Pedagogiek.

Pedagogiek komt van pedagogie: "leer van de opvoeding".
Orthopedagogiek betekend: "leer van de opvoeding van het geestelijk onvolwaardige of in groei vertraagde kind".

Pedagogiek heeft dus te maken met de opvoeding van alle kinderen en orthopedagogiek alleen met de opvoeding van kinderen waar wat 'mis mee is'.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 11:14
I love stars
I love stars is offline
ok en als ik kinder met dyslexie wilt helpen begleiden dus dat is orthopedagogiek maar als je onderzoek naar dys. wilt doen wat is dat dan.
Oud 09-04-2004, 11:16
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 09-04-2004 @ 12:14 :
ok en als ik kinder met dyslexie wilt helpen begleiden dus dat is orthopedagogiek maar als je onderzoek naar dys. wilt doen wat is dat dan.
Ligt er aan wat voor onderzoek, denk ik. Van pedagogiek en orthopedagogiek iig ook orthopedagogiek, denk ik. Maar veel onderzoek naar dyslexie gebeurt ook 'intern' en dan zul je, denk ik, meer een opleiding als geneeskunde oid moeten hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 11:21
I love stars
I love stars is offline
dus is het erg verstandig dat ik NG ga doen.
Oud 09-04-2004, 11:21
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 09-04-2004 @ 12:21 :
dus is het erg verstandig dat ik NG ga doen.
Hmm. Je zou het ook kunnen bespreken met de decaan op jullie school, die zal je vast beter advies kunnen geven en/of weten waar je het na kunt vragen ed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten