Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2005, 19:31
Verwijderd
Ik ga in de kerstvakantie weer een stedentripje maken, en nu zoek ik steden die erg leuk zijn, maar niet superduur om heen te reizen (per trein of vliegtuig) en die ook niet te duur zijn qua verblijf. Nu hoeft het niet zo goedkoop te zijn als bijvoorbeeld Praag, maar zo duur als Oslo is ook niet de bedoeling

En omdat bepaalde steden misschien niet eens in mij opkomen om heen te gaan, vraag ik jullie om ideen en ervaringen

Parijs, Londen, Praag en Rome worden het iig niet.
Mogelijk zijn Wenen, Boedapest, Athene, Barcelona, Berlijn.

Meer ideeen? En ervaringen met die steden?
Advertentie
Oud 01-10-2005, 22:36
Verwijderd
Met kerst is een stad in Duitsland wel leuk, kun je nog een kerstmarktje meepikken. Keulen ofzo.

In België zijn ook steden die leuk zijn, bv. Brussel en Antwerpen...heeft ook het voordeel lekker dichtbij te zijn. Berlijn ben ik zelf nog nooit geweest, maar wil ik nog steeds heel graag een keer naar toe. De andere plaatsen die jij noemt ben ik ook nog nooit geweest, maar over Barcelona heb ik veel goede verhalen gehoord. De rest weet ik helemaal niets van af.
Oud 01-10-2005, 23:21
Verwijderd
Barcelona<3333, daar heb ik een topic over aangemaakt, ff zoeken dus!

Berlijn schijnt ontzettend leuk te zijn, al moet je er veel lopen. Voordeel van Duitsland met kerst is dat er zo'n leuke sfeer hangt.
Zoals Leonie zegt is Belgie ook leuk, zelf ben ik in Antwerpen geweest. Wel een leuke stad om bijvoorbeeld 1 nachtje te blijven. Je kan er lekker winkelen en er is ook nog wel wat te zien.
Wenen is ook een ontzettend mooie stad.
Oslo is trouwens wel duur, maar als je het gewoon goedkoop houdt wel een ontzettend gave stad<3.
Oud 01-10-2005, 23:54
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Duitsland is leuk met kerst. Nouja, Duitsland is altijd leuk. Ga naar Baden-Wurtemberg of Bayern, gezellige Duitsers in de Bierstube. Kerstmarkten vrolijken hele steden op.

Dichterbij huis kan je naar Köln of Koblenz.
Oud 02-10-2005, 10:51
Verwijderd
Duitsland trekt me niet zo..
Berlijn zou ik nog eens heen kunnen gaan, maar verder...
En België is te dichtbij Antwerpen ofzo vind ik ook meer iets om een dagje te doen, niet 4 dagen
Oud 02-10-2005, 11:37
Verwijderd
Kopenhagen is erg leuk
Oud 02-10-2005, 14:04
Verwijderd
Tallinn, 100 euro met Estonian Air.

Verder misschien York, Dublin (beide duur), Vigo (Spanje), Lissabon, Bilbao (ook Spanje)..
Oud 02-10-2005, 17:33
snoopy
snoopy is offline
Praag schijnt echt fantastisch te zijn, trouwens. Tis toch niet erg dat het 'goedkoop' is?
Oud 02-10-2005, 17:43
Evaatje
Evaatje is offline
Budapessssht! Ticket is niet duur, vanaf 18 euro (inclusief tax ) met skyeurope. Budapest-card om een weekend onbeperkt gebruik te maken van OV, is 16 euro. Eten is goedkoop en hotel ook. En er is superveel te doen. Als je op de site van (yorin)travel kijkt, kun je een budgetreisuitzending naar Budapest kijken met tips wat je daar kunt doen allemaal. Het is echt een hele leuk stad!
Oud 02-10-2005, 17:48
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 02-10-2005 @ 18:33 :
Praag schijnt echt fantastisch te zijn, trouwens. Tis toch niet erg dat het 'goedkoop' is?
Praag ben ik nog geen jaar geleden geweest, vandaar dat het dat iig niet gaat worden. Maar dat was idd een erg erg mooie stad

En goedkoop is juist goed. Ik bedoelde alleen dat ik niet per definitie op zoek ben naar iets zo goedkoop als Praag. Dus dat ik niet alleen zulke steden genoemd worden, maar dat iets duurder dan dat ook mag
Oud 02-10-2005, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Evaatje schreef op 02-10-2005 @ 18:43 :
Budapessssht! Ticket is niet duur, vanaf 18 euro (inclusief tax ) met skyeurope. Budapest-card om een weekend onbeperkt gebruik te maken van OV, is 16 euro. Eten is goedkoop en hotel ook. En er is superveel te doen. Als je op de site van (yorin)travel kijkt, kun je een budgetreisuitzending naar Budapest kijken met tips wat je daar kunt doen allemaal. Het is echt een hele leuk stad!
idd budapest is ontzettend leuk

Zagreb in Kroatie is ook erg leuk..
Oud 02-10-2005, 19:21
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 02-10-2005 @ 18:48 :
Praag ben ik nog geen jaar geleden geweest, vandaar dat het dat iig niet gaat worden. Maar dat was idd een erg erg mooie stad

En goedkoop is juist goed. Ik bedoelde alleen dat ik niet per definitie op zoek ben naar iets zo goedkoop als Praag. Dus dat ik niet alleen zulke steden genoemd worden, maar dat iets duurder dan dat ook mag
aaah... oke. Praag is dus echt leuk? Ik wil in de herfstvakantie nl. m'n vriend trakteren op een 'stedentrip', maar ben niet zo rijk
Oud 02-10-2005, 19:27
HybridTheory
HybridTheory is offline
Barcelona!
Granada
Palma de Mallorca
Córdoba

mooie steden allemaal
Oud 02-10-2005, 20:44
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 01-10-2005 @ 20:31 :
Mogelijk zijn Wenen, Boedapest, Athene, Barcelona, Berlijn.
Persoonlijk zou ik van dit rijtje Barcalona, Berlijn of Athene kiezen.
Oud 03-10-2005, 07:24
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 02-10-2005 @ 21:44 :
Persoonlijk zou ik van dit rijtje Barcalona, Berlijn of Athene kiezen.
waarom?
Oud 03-10-2005, 22:05
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 03-10-2005 @ 08:24 :
waarom?
Een stad als bijvoorbeeld Barcalona trekt me wel. Heb er een paar reportages op TV gezien, vond het al die keren toen ik het zag een supermooie stad. Heb van andere mensen ook veel leuke dingen gehoord, dat geldt ook over Berlijn. En Athene, omdat ik nog eens graag naar Griekenland wil, vanwege de oudheid etc.
Is gewoon een persoonlijke mening, dus ja...
Oud 03-10-2005, 22:09
Verwijderd
Hoe ga je er eigenlijk heen? Vliegtuig of georganiseerde busreis?
Oud 04-10-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 03-10-2005 @ 23:09 :
Hoe ga je er eigenlijk heen? Vliegtuig of georganiseerde busreis?
ik?

trein of vliegen, ligt nog een beetje aan de bestemming
Oud 04-10-2005, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 04-10-2005 @ 16:30 :
ik?

trein of vliegen, ligt nog een beetje aan de bestemming
jaa was aan jou bedoeld ja

aangezien er qua prijs natuurlijk ook een verschil is. Wanneer je gaat vliegen naar Barcelona of met de trein naar een stad in Duitsland gaat.
Oud 05-10-2005, 09:50
Verwijderd
Vliegen is idd duur, daarom willen we ook kijken of we apart hotel en een zo goedkoop mogelijke vlucht kunnen boeken, maar als ik daarnaar zoek valt het volgens mij nog steeds niet goedkoper uit dan wanneer je het compleet doet..
Oud 05-10-2005, 19:18
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
snoopy schreef op 02-10-2005 @ 18:33 :
Praag is niet goedkoop?
Oud 05-10-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 05-10-2005 @ 10:50 :
Vliegen is idd duur, daarom willen we ook kijken of we apart hotel en een zo goedkoop mogelijke vlucht kunnen boeken, maar als ik daarnaar zoek valt het volgens mij nog steeds niet goedkoper uit dan wanneer je het compleet doet..
vaak is het idd net zo goedkoop om een vlucht te boeken met hotel enzo er bij idd. Complete stedentrip
Oud 06-10-2005, 08:37
Martine1986
Martine1986 is offline
Bij de yes van deze week zit een boekje met aanbiedingen voor stedentrips (Antwerpen, Londen, Berlijn, Brussel, Parijs, Mechelen Maastricht, Dusseldorf, Leuven en Keulen)Het gaat om treinreizen of eigen vervoer (waarbij eigen vervoer natuurlijk goedkoper is ) Misschien is dat de moeite waard om een te bekijken.
Oud 06-10-2005, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Martine1986 schreef op 06-10-2005 @ 09:37 :
Bij de yes van deze week zit een boekje met aanbiedingen voor stedentrips (Antwerpen, Londen, Berlijn, Brussel, Parijs, Mechelen Maastricht, Dusseldorf, Leuven en Keulen)Het gaat om treinreizen of eigen vervoer (waarbij eigen vervoer natuurlijk goedkoper is ) Misschien is dat de moeite waard om een te bekijken.
Dat zijn nou net allemaal steden die niet in ons rijtje staan, of waar we al geweest zijn

Heeft iemand ervaring met Wenen, Dublin of Kopenhagen?
Oud 07-10-2005, 22:52
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Edinburgh is een erg leuke stad, veel cultuur en het nachtleven is er volgens mij ook erg leuk alhoewel ik dat destijds niet verkend hebt. Het weer kan een tegenvaller zijn.
Oud 09-10-2005, 11:07
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 07-10-2005 @ 23:52 :
Edinburgh is een erg leuke stad, veel cultuur en het nachtleven is er volgens mij ook erg leuk alhoewel ik dat destijds niet verkend hebt. Het weer kan een tegenvaller zijn.
edinburgh wil ik ook erg graag heen

Heb jij (of iemand anders) nog wat meer info? Is er genoeg te doen voor 4 dagen, hoe duur is het, zijn er nog dingen in de buurt die de moeite waard zijn?
Oud 09-10-2005, 11:13
Jinte
Jinte is offline
Berlijn is de nieuwe hippe stad, erg leuk! Moet je zeker in die kunstenaarsbuurten gaan kijken met kraakpanden enz.
Oud 09-10-2005, 12:34
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 09-10-2005 @ 12:07 :
edinburgh wil ik ook erg graag heen

Heb jij (of iemand anders) nog wat meer info? Is er genoeg te doen voor 4 dagen, hoe duur is het, zijn er nog dingen in de buurt die de moeite waard zijn?
Ehm, ik zou even googlen naar info.

Ik geloof dat het aardig betaalbaar is.
Edinburgh Castle is wel geweldig, zeker de moeite waard als je ook maar een klein beetje interesse hebt in cultuur.

Of je er 4 dagen kan vullen, geloof het wel maar goed het is ook tien jaar geleden dat ik er ben geweest dus zou het niet met zekerheid durven zeggen.
Oud 09-10-2005, 16:40
merels
merels is offline
Berlijn (L), erg mooie stad waar veel aan valt te ontdekken. Mensen ook erg aardig. Nederlandse prijzen, fijne sfeer. Erg groot.
Budapest is mooi, ik ben er deze zomer geweest. Mooie burcht bv. en niet heel duur, ook weer niet zo goedkoop als Praag. De badhuizen zijn heerlijk, vooral nu het weer wat minder is lijkt mij de buitenhuizen heerlijk, buiten liggen in baden van veertig(!) graden! Als je zoekt naar plaatselijkere betaal je vaak nog geen drie euro. Ohja, zoek je een hostel, zorg dat je in ieder geval aan de Buda kant zit.
Wenen ben ik kort geweest, wat ik heb gezien is erg mooi. Mooie architectuur. Wel duur, maar dat wist je zelf al. Aan het donau-kanaal (niet de donau dus) is er een ´underground´ scene. Erg leuk, kan je wat drinken en swingen en relaxte mensen.
Grote voordeel is dat van Budapest naar Wenen met de bus ruim drie uur is, wat behoorlijk meevalt.
Oud 09-10-2005, 17:45
Verwijderd
Het gaat hoogstwaarschijnlijk Edinburgh worden

maar de rest wat hier genoemd is hou ik in gedachten voor ons volgende tripje
Oud 09-10-2005, 18:24
Verwijderd
veel plezier daar!
vertel je de details als je geboekt hebt?
Oud 18-10-2005, 21:23
Verwijderd
Edinburgh zit er erg mooi uit, zou er ook wel eens heen willen
Oud 18-10-2005, 22:42
Verwijderd
Nou kan ik een nieuw topic openen, maar eigenlijk zit ik gewoon met hetzelfde 'probleem' als Pebbles.
Dus is het misschien net zo handig om mijn vraag hier ook gewoon te stellen, en aangezien zij ondertussen al een keus heeft gemaakt, loopt het ook niet erg door mekaar heen. en de Forumbazen ook weer blij dat er niet een topic over hetzelfde onderwerp wordt geopend

Ik zoek dus ook een leuk stedentripje voor kerst met mn vriendin, net als Pebbles liever niet te duur, maar spotgoedkoop hoeft ook niet(hoewel dat wel makkelijk is )..
Verder vallen voor mij Berlin en Praha sowieso af(beiden in de afgelopen 2 jaar al geweest). Benelux en Duitsland ook. Net zoals iets mediterraans(vind ik niet echt kerst-erig, maar dat is subjectief). Alleen Rome wil ik overwegen, maar dat is waarschijnlijk weer veel te duur.

Bovenaan mijn lijstje staan (op het moment) Wenen(yep ik ook), Londen, Stockholm of Helsinki(aantal keer in Scandinavie geweest, sindsdien ben ik hooked).
Iemand nog ideeën voor andere leuke steden?(behalve de genoemde in posts hierboven). Of een manier om daar wat goedkoops te fixen(ervaringen).

Qua vervoer gaat het per trein of vliegmasjien..

Laatst gewijzigd op 19-10-2005 om 08:57.
Oud 18-10-2005, 23:16
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Oslo - Ben ik maar even geweest, maar zag er wel leuk uit. Wel duur als ik het zo hoor.

Dublin - Is een vriend van mij geweest, was er positief over en is ook niet zo duur geloof ik.

Edingburgh, misschien ook leuk voor je.
Oud 19-10-2005, 07:20
Kali
Kali is offline
Helsinki is heel duur qua levensmiddelen en vliegtuig en hotels , toch wat mijn herinnering betreft...

Zou ook zeggen edingburg of wenen ofzo
Oud 19-10-2005, 09:06
Verwijderd
Laatste keer dat ik in Wenen ben geweest was ook alweer toen ik 12 was ofzo, dus echt een goed beeld heb ik er niet meer van..
Maar wat ik er zo van hoor, krijg ik er een heel duur beeld bij.. of zit ik dan fout? En verder gewoon een oude mooie stad, maar qua sfeer verder niet veel verheffends. Daar kan ik helemaal naast zitten natuurlijk(op je 12e let je nog nie zo supergoed op dingen die je nu belangrijk vindt), so please correct me if i'm wrong

Edingburgh lijkt me wel geinig(aantal jaar terug geweest), maar kan je dan niet net zo goed, als je toch de noordzee oversteekt, toch naar londen gaan?(okeej, dat zou je in Edingburgh denk niet moeten proberen te zeggen ).

Iemand nog een uitspraak over Rome, of is dat echt buitenproportioneel duur en kan ik dat net zo goed meteen schrappen..
Oud 19-10-2005, 10:13
Evaatje
Evaatje is offline
Ik ben in hartje zomer in Wenen geweest, vond het echt een hele mooie stad.. ik denk dat het met kerst daar ook prachtig is, met romantische koetsen, lichtjes en kerstmarkten.. ik vond het geen dure stad, vergelijkbaar met Nederland..
Oud 19-10-2005, 15:08
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Niet naar Berlijn gaan! Het is echt een ongezellige stad vind ik zelf. En waarom sluit je Londen al uit? Vanwege de aanslagen? Het is namelijk echt een onwijg gave stad!
Oud 21-10-2005, 09:49
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 19-10-2005 @ 16:08 :
Niet naar Berlijn gaan! Het is echt een ongezellige stad vind ik zelf. En waarom sluit je Londen al uit? Vanwege de aanslagen? Het is namelijk echt een onwijg gave stad!
als je het tegen thijsjuh-ijsjuh hebt: lees zijn post nog eens een keer.

Als je het tegen mij hebt: londen ben ik een jaar of twee geleden al geweest
Oud 21-10-2005, 10:22
Verwijderd
Jij gaat nogsteeds naar Edinburgh Pebbles?(anders loop ik hier alsnog je topic te verneuken)..

anyway, ik heb er nog 4 op m'n lijstje staan, de rest is door kosten en door keuzes van mn vriendin(tja, vrouwen zijn de baas he ) van de baan gegaan.
te weten, London, Wenen, Rome en Parijs.. Welke lijkt jullie de 'beste' keus?

Laatst gewijzigd op 21-10-2005 om 18:23.
Oud 21-10-2005, 11:56
Verwijderd
Edinburgh is misschien toch een beetje te duur qua reis en verblijf, dus ik weet het nog niet zeker.

Maar het is wel handig als je ook hierin reageert, misschien brengen we elkaar nog wel op ideeen

Londen, Rome en Parijs ben ik geweest. Parijs en Londen zijn het goedkoopste qua reis denk ik (behalve als je heel goedkope vliegtickets kunt krijgen voor Rome misschien). Van die twee zou ik liever naar Parijs gaan dan naar Londen. Rome is een geweldige stad, en daar wil ik heel erg graag nog eens naar terug.

Qua kosten in de stad zelf denk ik dat het wel ongeveer vergelijkbaar is, maar dat weet ik niet helemaal zeker
Oud 21-10-2005, 12:51
Verwijderd
tsja, mij zelf maakt het ook niet zoveel uit. Ik ben in al die steden(behalve rome) al eens geweest.. Maar tis meer voor mn vriendin, welke zou nou de beste onvergetelijke indruk op haar achterlaten(hoewel je daar samen wel voor zorgt).
ja okeej 'vraag het aan haar', maar zij kan ook niet kiezen
Oud 21-10-2005, 13:57
Salem
Salem is offline
Citaat:
Kali schreef op 19-10-2005 @ 08:20 :
Helsinki is heel duur qua levensmiddelen en vliegtuig en hotels , toch wat mijn herinnering betreft...

Zou ook zeggen edingburg of wenen ofzo
Dat is verkeerd geschreven, het moet zijn : Edinburgh
Oud 24-10-2005, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 03-10-2005 @ 23:05 :
Een stad als bijvoorbeeld Barcalona trekt me wel. Heb er een paar reportages op TV gezien, vond het al die keren toen ik het zag een supermooie stad. Heb van andere mensen ook veel leuke dingen gehoord, dat geldt ook over Berlijn. En Athene, omdat ik nog eens graag naar Griekenland wil, vanwege de oudheid etc.
Is gewoon een persoonlijke mening, dus ja...
Dus alleen omdat je van de andere steden niets weet? Al die steden zijn op hun eigen maneir de moeite waard.
Oud 24-10-2005, 18:08
Roxy
Roxy is offline
Wenen is geweldig. Boedapest is ook erg leuk, maar dat zou ik persoonlijk een keer in de zomer doen en combineren met wat daten Sziget Festival. Maar afgelopen zomer ben ik echt verliefd geworden op Wenen.
Oud 25-10-2005, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 18-10-2005 @ 23:42 :
[B]

*knip*
Ik ben in Oslo geweest afgelopen September. Het is idd een dure stad, maar denk dat je wel een goedkope jeugdherberg moet kunnen vinden.
Tja eten is er gewoon duur. Voor een big mac menu betaalden we geloof ik al 8 euro. Laat staan wat de rest allemaal kost.
Qua cultuur vond ik er best wel wat te beleven, net zoals op shopgebied. UItgaan schijnt er ook erg leuk te zijn.
Oslo kan ik je zeker aanraden!
Advertentie

Regels voor berichten