Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2005, 17:56
MH
MH is offline
Nog heel even en dan is het zo ver. Dan ga ik eindelijk op VAKANTIE!!!!!!!! Dat moest er even uit.
Dit jaar heb ik twee weekjes Griekenland voor de boeg. Zoals je het al hebt gezien bovenaan, wordt het Kos. Twee weken heerlijk in de zon, maar vooral leuke dingen doen.
Iemand leuke tips, ervaringen etc? Tijdens mijn vakantie hoop ik er veel aan toe te voegen. Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 28-06-2005, 12:28
MH
MH is offline
Andere delen van Griekenland kunnen nu ook!
Oud 28-06-2005, 17:21
Verwijderd
Nog nooit geweest, maar damn wil er zooo graag heen! Ik zou zeker athene gaan bezoeken, die olympische berg en een aantal andere bezienswaardigheden.
griekenland.pagina.nl is denk ik een super goede site!.
Oud 28-06-2005, 23:06
MH
MH is offline
Ik ben er ook al eerder geweest, maar jaren geleden. Vooral op Kos en Nisiros (vulkaaneiland) verheug ik me. lekker zonnig en mooi landschap.
Weet iemand trouwens nog wat over de prijzen daar?
Oud 28-06-2005, 23:11
Verwijderd
Nja dan reageer ik toch weer. Om op je prijzen terug te komen. Het leven is daar gewoon een stuk goedkoper. De prijzen liggen voor zowat alles een stukje goedkoperdan hier in Nederland.
Kassa (programma van de Vara) heeft ooit eens een test gedaan, over prijzen in vakantielanden. De landen rondom de Middellandse zee kwamen daar allemaal een stukje goedkoper uit dan Nederland.
Oud 29-06-2005, 09:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
Maar op de toeristische plekken moet je niet rekenen op lage prijzen. Reken maar dat ze daar flink profiteren van de toeristen.

Op Kos vond ik de burcht wel leuk om te kijken, en verder hebben we daar een aantal keer gefietst om wat van het eiland te zien, maar ik weet zo niet meer precies wat er allemaal te doen was. Uitgaan was wel oke, maar welke bar ik het leukst vond, weet ik al niet meer (intussen 4 jaar geleden dat ik er was).
In de rest van Griekenland is Delphi erg mooi, maar er zijn zo veel mooie plekken te vinden; dat hangt ook een beetje van je interesse af.
Oud 29-06-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 29-06-2005 @ 10:52 :
Maar op de toeristische plekken moet je niet rekenen op lage prijzen. Reken maar dat ze daar flink profiteren van de toeristen.
Dat is idd zo, maar dan nog liggen de prijzen voor mijn gevoel een stukje lager dan hier in Nederland.
Oud 29-06-2005, 13:38
MH
MH is offline
Qua OV zit je financieel altijd goed. Ik zag al dat een busretour van de ene naar de andere kant van Kos E 5,- kost. toch 40 km heen en 40 km terug.
Maar ja, drankjes, in de minder populaire tavernes?
Oud 29-06-2005, 18:33
idontcare
idontcare is offline
Ik zit vanaf 1 augustus 8 dagen op Kreta, in Chersonissos hoezeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Oud 29-06-2005, 20:40
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
MH schreef op 29-06-2005 @ 00:06 :
Ik ben er ook al eerder geweest, maar jaren geleden. Vooral op Kos en Nisiros (vulkaaneiland) verheug ik me. lekker zonnig en mooi landschap.
Weet iemand trouwens nog wat over de prijzen daar?
De prijzen daar zijn echt enorm gestegen .. Vooral de laatste jaren en sinds de invoering van de euro zijn veel dingen 2-3-4 x zo duur geworden..

Als je nog wat verdere info wilt over andere eilanden e.d: PM me maar want ik heb ongeveer de helft van de eilanden gezien
Oud 30-06-2005, 19:39
MH
MH is offline
Vertel hier maar e.e.a over eilanden als Kreta, Kos, Rhodos en Corfu. Of ben je nu net niet op die eilanden geweest?
Oud 01-07-2005, 12:02
anne89
anne89 is offline
ik ben al zo vaak naar griekenland geweest maar dus nog nooit op die eilanden: Kreta, Kos, Rhodos alleen corfu 2 jaar geleden, is leuk maar niet te lang of je moet alleen maar aan het strand liggen. en de prijzen in griekenland was altijd redelijk betaalbaar maar sinds vorig jaar olympische spelen zal het wel wat duurder worden ik ga er dit jaar voor de 7de keer heen en verheug me der echt op de grieken zijn ook gewoon heel aardig beetje jammer dat ze geen engels kunnen Als je cultureel wilt doen en op het vasteland moet je echt naar meteora. vond ik zelfs leuk als niet cultureel mens
Oud 05-07-2005, 21:38
MH
MH is offline
Hoe zit het daar eigenlijk met eten? Is dat een beetje betaalbaar? Ik weet nl dat ik een ongelooflijk zwak heb voor de Griekse keuken.
Oud 06-07-2005, 10:44
anne89
anne89 is offline
het eten is echt heerlijk! je moet vooral naar de restaurantjes waar de grieken zelf zitten en niet de toeristen die zijn meestal het best. en ook als ze een open keuken hebben dat je in de kueken alles kan uitzoeken wat je wilt eten is een aanrader! maar het is niet zo duur daar ligt er ook aan of je in de toeristische plaatsjes zit natuurlijk.
Oud 06-07-2005, 13:52
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
idontcare schreef op 29-06-2005 @ 19:33 :
Ik zit vanaf 1 augustus 8 dagen op Kreta, in Chersonissos hoezeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
jeej ik ben net drie weken terug... en het is daar zo cwl! Je hebt er iig alles op een top vakantie te hebben: kroegen, disco's, winkels, strand, cultuur, natuur etc etc. Ik vond het er in ieder geval helemaal geweldig . Ik zou zo terug willen...
Have fun!

Eten moet je idd in de restaurantjes doen waar de Grieken zelf eten (meestal in het oudere gedeelte van de stadjes, waar minder toeristen komen). Hier is de kwaliteit veel beter, en is het ook beter betaalbaar.
Oud 07-07-2005, 16:41
MH
MH is offline
Maar aan welke prijzen moet ik dan denken?
Oud 07-07-2005, 17:22
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
MH schreef op 07-07-2005 @ 17:41 :
Maar aan welke prijzen moet ik dan denken?
Een euro 4 voor een voorgerecht, ongeveer 8 euro voor een hoofdgerecht, zulke prijzen.
Oud 07-07-2005, 17:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 07-07-2005 @ 18:22 :
Een euro 4 voor een voorgerecht, ongeveer 8 euro voor een hoofdgerecht, zulke prijzen.
Dat valt wel mee vind ik... Dat betaal je in Spanje ook.
Oud 07-07-2005, 17:55
shibby almighty
shibby almighty is offline
ik ben vorig jaar 4 weken in griekenland en zijn met de bus door ongeveer heel griekenland gereist.

We gingen tussen de middag altijd iets eten, meestal pita gyros, wij zochten altijd de tent die er het vieste/goedkoopste uitzag. Hier had je voor 1,5 een heerlijke boordje pita gyros en ook nog hele betaalbare andere dingen. Het ziet er vies uit binnen in die tenten maar het is echt heerlijk, ze bakte de broodjes nog op kooltjes enzo, en we zijn er ook nooit ziek van geworden.

Wat ik mooiste vond om te zien waren de meteora kloosters, en het oude olympia. Het orakel van delphi vond ik juist weer een stuk minder interessant en athena zelf vond ik ook veel te toeristisch. De olympus beklimmen over de trappen was volgens mijn mede reizigers ook een hele mooie ervaring.

mocht je nog meer willen weten vraag het gerust
Oud 07-07-2005, 18:08
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-07-2005 @ 18:46 :
Dat valt wel mee vind ik... Dat betaal je in Spanje ook.
Met als verschil dat het eten in griekenland wel lekker is
Oud 08-07-2005, 13:27
MH
MH is offline
Zondag vertrek ik, dan zal ik eens kijken of ik een internetcafe kan vinden om iedereen op de hoogte te houden.
Oud 12-07-2005, 20:20
Nyawa
Ik vertrek maandag voor twee weken naar Griekenland, met mijn ouders nog. Eerst een weekje rondtrekken over de Peleponnesos en dan een weekje uitrusten op het strand van Zakynthos. Mensen die op Zakynthos zijn geweest en nog goede tips hebben qua restaurantjes, bezienswaardigheden, strand, uitgaan?
Oud 13-07-2005, 08:31
cyntha
cyntha is offline
Ik ben in mei een weekje naar Zakynthos geweest. Naar welke plaats ga je? Ik zat zelf in Vassilikos. Er was daar eerlijk gezegd bijna niks te doen van cafe's, restaurantjes etc. Alleen in de hotels. Dat was wel goed geregeld. We zaten all inclusive en we mochten gebruik maken van de faciliteiten van drie hotels. Elke avond werd een show georganiseerd door het entertainment team en er was genoeg te drinken (heerlijke cocktails). Excursies heb ik niet gemaakt. Het eiland is niet rolstoelvriendelijk en dus kon ik bijna nergens komen. Wel werden heel veel excursies afgelast omdat het te hard waaide op zee. Maar dat was in mei en zal dus in juli wel anders zijn. Ik vond het een leuke vakantie maar het is voornamelijk een uitrust vakantie geweest, er zijn weinig leuke dingen te doen.
Oud 13-07-2005, 09:46
anne89
anne89 is offline
nog 2 weken heerlijk dan ga ik voor 3 weken naar griekenland met mijn ouders dus die betalen alles. beetje jammer dat mijn moeder niet durft te vliegen want nu gaan we met de boot vanuit italie wat best veel tijd kost. Ik ga nu voor de tweede keer naar athene en daarna gaan we richting het noorden bij thesaloniki. hoop dat deze griekenland vakantie net zo leuk wordt als de vorige paar!
Oud 13-07-2005, 18:40
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Ga binnenkort ook naar Griekenland (Athene) en hoe zit het daar met de prijzen? Anders koop ik daar wat nieuwe DVD's/CD's/Kleding enz.
Oud 13-07-2005, 19:16
anne89
anne89 is offline
ik weet niet of athene duur is het is voor mij nu ongeveer 6 jaar geleden denk ik en toen was het allemaal best goedkoop maar je hebt de olympische spelen gehad enzo dus misschien dat ze het nu iets duurder hebben gemaakt en ook door de euro is griekenland ook wat duurder geworden.
Oud 15-07-2005, 20:47
amor
amor is offline
De echte toeristische plekken zoals Kreta, Corfu, Rhodos etc zijn een stuk duurder dan de minder toeristische plekken zoals de omgeving van Parga (vasteland) de Peleponnesos, Pillion en het eiland Thassos. Vooral de eilanden zijn duurder. Het vasteland (wel aan de kust) is een aanrader vooral omdat je zoveel dingen kunt gaan doen. Je kan bijvoorbeeld naar Athene gaan als dat niet te ver ligt, Olympia of Meteora.
Oud 16-07-2005, 10:20
anne89
anne89 is offline
pillion was idd goedkoop maar je zat echt overal zo ver bij vandaan doordat het zo heuvelachtig is je doet er echt een uur over om bij een ander dorpje te komen, om te pinnen moesten we een half uur rijden maar weet iemand iets van die 'vingers'van griekenland, kassandra bijv. ?
Oud 25-07-2005, 12:03
MH
MH is offline
Gisteren teruggekomen uit Griekenland. Het was er heerlijk, twee weken lang 35 gr en een lekker felle zon. Daardoor flink bijgekleurd.
Ook veel kunnen doen, zoals eilandentochten en Turkije, maar daar is het minder goed uit te houden dan in Griekenland, doordat het 40 gr was en de wind uit de bergen kwam.
Met 40 foto's en drie kwartier film kan ik op een mooie vakantie terugkijken.
Oud 26-07-2005, 20:15
anne89
anne89 is offline
ik ga over 3 dagen 3 weken! op naar het heerlijke weer!
Oud 03-08-2005, 19:45
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
Citaat:
idontcare schreef op 29-06-2005 @ 19:33 :
Ik zoek voor de meivakantie voor een week een villa in Kreta met eigen zwembad. Iemand tips? Op internet kan ik niet echt heel veel betrouwbaars vinden..

Regels voor berichten