Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2004, 23:39
Apomes
Apomes is offline
Na een documentaire te zien op BBC2 vroeg ik mij wat jullie ervan vinden!
Vinden jullie dat Engeland de stukken partheon - die nu in het British museum staan en die door Elgin in 1800-1802 zijn"meegenomen" - moet terug geven aan Griekenland?

ik stem voor ja!

Reden:
-ze behoren tot griekenland niet tot Engeland.

-Griekenland is een nieuw Acropolis museum aant bouwen, het zou fijn zijn moesten ook de "verloren" stukken erin staan (nu gaan ze gewoon gaten laten tussen de andere stukken als "smeekbede".)

-Je hebt stukken van lichamen en mytopien die in Griekenland zijn terwijl het andere stuk in het British Museum is, het zou mooier zijn moesten deze stukken als 1 geheel beschouwd kunnen worden.

Laatst gewijzigd op 26-06-2004 om 23:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2004, 17:38
Verwijderd
ik ben het met je eens. Die stukken horen nou eenmaal in griekenland, ze hebben daar neen betekenis. Die halen ze bij lange na niet in Engeland.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 19:55
Verwijderd
Hier heb ik laatst een tekst over gelezen bij Engels

Ik vind ook dat de stukken terug moeten naar Griekenland. Ze horen bij de Griekse Oudheid, en waar kan dat nou beter staan dan in Griekenland zelf?
Het British Museum heeft bovendien een collectie die groot genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 22:19
Apomes
Apomes is offline
Alhoewel ik een groot voorstander ben van de stukken terug te brengen naar griekenland, is het ook eigenlijk wel fijn dat je een stukje griekenland kan bezoeken 500 km ofzo van je af ipv van enkele duizenden
Oud 29-06-2004, 12:45
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk vrij arrogant van de Britten dat ze die artefacten niet terug willen geven.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 22:54
thalia
thalia is offline
Ik heb er geloof ik een foto van getrokken toen ik in Londen was ... *zoekt effe*
Dit is hem volgens mij ...

Ik vind het een schande dat het daar allemaal staat, want het is niet het enige wat je er kan vinden (o.a. de steen van Rosetta).
Het hoort thuis in Griekenland en is zomaar uit z'n "context" geplukt.
't Is wel door het Britisch museum dat vele van die dingen nog in zo'n "goede" staat zijn ...
Oud 03-07-2004, 11:35
Rensketje
Rensketje is offline
Citaat:
't Is wel door het Britisch museum dat vele van die dingen nog in zo'n "goede" staat zijn ...

Ja das idd wel waar. Maar toch vind ik dat ze ze terug moeten geven aan Griekenland. Het zijn stukjes van hun cultuur en een ander land heeft denk ik het recht niet om die stukjes zelf te behouden.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 15:16
thalia
thalia is offline
Citaat:
Rensketje schreef op 03-07-2004 @ 12:35 :
Ja das idd wel waar. Maar toch vind ik dat ze ze terug moeten geven aan Griekenland. Het zijn stukjes van hun cultuur en een ander land heeft denk ik het recht niet om die stukjes zelf te behouden.
Dat is ook zo, maar het lijkt me nu nog moeilijk om alles terug naar het oorspronkelijke land te verhuizen...
Reageren

Regels voor berichten