Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Bekijk resultaten poll: Moet de identificatieplicht worden afgeschaft?
Jazeker, het is alleen maar lastig! 5 38.46%
Nee, ik voel me nu veel veiliger. 1 7.69%
Ik weet het niet, het heeft zijn voordelen en zijn nadelen. 4 30.77%
Sta er eigenlijk niet echt bij stil. 3 23.08%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2005, 18:18
Cheenna
Cheenna is offline
Sinds 1 januarie hebben we de identificatieplicht. Iedereen moet nu verplicht met zijn id of paspoort op zak lopen. En heeft dit nou eigenlijk wel wat opgeleverd? Voelen wij ons veiliger of vinden we het de grootste onzin?
Oud 23-05-2005, 18:49
Keith
Keith is offline
Ik vind de hele identificatieplicht een slap excuus van de regering om geld te kweken uit mensen die een ID halen of zich niet kunnen legitimeren. Ik vind het averechts werken, mensen nemen steeds vaker hun paspoort/ID mee (zoals hoort) en raken deze dus vaker kwijt. Als ze dan in de verkeerde hand vallen kunnen ze onze veiligheid in gevaar brengen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 18:57
Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Keith schreef op 23-05-2005 @ 19:49 :
Ik vind de hele identificatieplicht een slap excuus van de regering om geld te kweken uit mensen die een ID halen of zich niet kunnen legitimeren. Ik vind het averechts werken, mensen nemen steeds vaker hun paspoort/ID mee (zoals hoort) en raken deze dus vaker kwijt. Als ze dan in de verkeerde hand vallen kunnen ze onze veiligheid in gevaar brengen.
Mee eens!
Mijn broertje is (geestelijk) gehandicapt, en ik zie het dus echt niet voor me dat hij met een paspoort of id-kaart op zak moet lopen! Die is hij zo kwijt. Mijn ouders zijn ook eigenwijs en kopen er gewoon geen een voor hem en de gemeente maar brieven sturen

Het enigste voordeel dat ik aan de indentificatieplicht vind is dat als er weer is wat mensen wat uitvreten waar ze gestraft voor moeten worden dat ze zich dan ook meteen moeten legitimeren en geen valse namen op kunnen geven.
Oud 23-05-2005, 22:15
Verwijderd
Dat de regering geld wil vangen is onzin; mensen die geen geld hebben, kunnen dat ding vergoed krijgen. Daarnaast lijkt me een paspoort/ID-kaart hoe dan ook handig om te bezitten; hoe wil je je anders óóit identificeren?
Vervolgens vind ik het onzin dat je een identiteitsbewijs niet gewoon in je portemonnee kan steken, kleine moeite.
Ik wil niet zeggen dat ik me nu veiliger voel, maar 't is in ieder geval duidelijker geworden. Iemand verdacht? Identificatie, en het is duidelijk wie hij/zij is.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Cheenna schreef op 23-05-2005 @ 19:57 :
Mee eens!
Mijn broertje is (geestelijk) gehandicapt, en ik zie het dus echt niet voor me dat hij met een paspoort of id-kaart op zak moet lopen! Die is hij zo kwijt. Mijn ouders zijn ook eigenwijs en kopen er gewoon geen een voor hem en de gemeente maar brieven sturen

Het enigste voordeel dat ik aan de indentificatieplicht vind is dat als er weer is wat mensen wat uitvreten waar ze gestraft voor moeten worden dat ze zich dan ook meteen moeten legitimeren en geen valse namen op kunnen geven.
Je broertje moet gewoon een identiteitsbewijs hebben, anders weet niemand wie hij is en kan hij dat ook niet bewijzen. Mag hij alleen over straat? Zo niet, dan kan een van je ouders toch zijn identiteitsbewijs bij zich dragen, voor hem?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:22
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nee.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:23
Verwijderd
Ik vind de identificatieplicht onzin. Amerikaanse toestanden en daar heb ik een hekel aan. Ik heb dan ook nooit een identiteitsbewijs bij (totdat ik mijn rijbewijs heb, wat binnenkort zou moeten zijn).
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 10:43
Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-05-2005 @ 23:17 :
Je broertje moet gewoon een identiteitsbewijs hebben, anders weet niemand wie hij is en kan hij dat ook niet bewijzen. Mag hij alleen over straat? Zo niet, dan kan een van je ouders toch zijn identiteitsbewijs bij zich dragen, voor hem?
Ik weet ook wel dat hij die moet hebben, en mij nouders kunnen het natuurlijk bij zich dragen maar daar heeft hij wat aan als hij buitenspeelt ofzow.
Ik bedoel gewoon te zeggen dat het voor sommige mensen moeilijk is om een id/paspoort bij zich te dragen zonder het te verliezen. En als je je id/paspoort verliest kan je weer gaan betalen.
Oud 24-05-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Cheenna schreef op 24-05-2005 @ 11:43 :
Ik weet ook wel dat hij die moet hebben, en mij nouders kunnen het natuurlijk bij zich dragen maar daar heeft hij wat aan als hij buitenspeelt ofzow.
Ik bedoel gewoon te zeggen dat het voor sommige mensen moeilijk is om een id/paspoort bij zich te dragen zonder het te verliezen. En als je je id/paspoort verliest kan je weer gaan betalen.
Wanneer hij buiten speelt, zal echt niemand hem naar zijn identiteitsbewijs vragen hoor.
Mensen die telkens maar dingen verliezen, moeten beter op hun spullen letten.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 10:56
Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-05-2005 @ 11:47 :
Wanneer hij buiten speelt, zal echt niemand hem naar zijn identiteitsbewijs vragen hoor.
Mensen die telkens maar dingen verliezen, moeten beter op hun spullen letten.
Je weet maar nooit wat er buiten gebeurt

Natuurlijk is het niet voor de hand liggend dat ineens een ID/paspoort wordt gevraagd mag alleen maar als er goede rede voor is. Maar het gaat om het idee.

En er zijn nou eenmaal mensen die er niks aan kunnen doen als ze iets verliezen.

Laatst was toch ook zoiets in Den Haag ofzo dat mensen alleen hun buurt in konden als ze zich legitimeerde.. nou dan zou mijn broertje de buurt dus niet meer inkomen.

Naja het is allemaal niet erg logisch dat het gaat gebeuren maar het gaat natuurlijk om het idee.
Oud 25-05-2005, 13:11
Cheenna
Cheenna is offline
Verder nog iemand met een mening
Oud 26-05-2005, 18:12
FreeZzze
FreeZzze is offline
Nou, in principe vind ik 't niet zo heel erg maar stel nou dat ik beroofd word.. politie komt naar mij toe omdat ze de dief zagen, krijg ik 50 euro boeten omdat die dief m'n id-pasje heeft gestolen Dat lijkt me zwaaaaaaaaaaar k*t
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten