Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2005, 13:30
Verwijderd
Ik heb geen idee of het nou op dit forum moet, of een ander over computers, maar goed verplaats het maar als het nodig is.

Vraag: mijn Internet is sinds 2 dagen zo traag als dikke stront door een trechter.

Ik heb verschillende dingen gedaan: Rauter gereset, spyware-scans, virus-scans, maar ja niks schokkends en mijn Internet nog steeds stront.

Iemand een idee wat het kan zijn? of meer mensen last van toevallig.

B.v.d.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2005, 13:32
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
www.speedtest.nl

doe hier eens die speed test en post hier je uitslag is
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 13:49
Verwijderd
En op wat moet ik het allemaal testen dan? doe nou die download-test, maar die blijft continu op 0% van 128 kb steken ( 0 kb/sec. )

terwijl ik Wanadoo Breedband Kabel heb....
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 14:14
freyk
freyk is offline
Zou je eens een hijackthis-log willen plaatsen, vijf?
(voor meer info: zie tóch [centraal] spyware & adware (3))
Oud 17-05-2005, 14:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb er niet zoveel verstand van Maar kan iemand mij vertellen hoe mijn internetverbinding is?

Download
168.6 KByte/sec (=1349 kbps)
Upload
49.2 KByte/sec (=394 kbps)
Connection
694.0 Conn/min

Volgens mij traag nml..

(Sorry maar anders moet ik een nieuw topic openen en dat kan dan net zo goed even hier denk ik?)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 15:17
Verwijderd
Dat is nutteloze informatie als je niet je abonnement erbij zet.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 15:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sylph schreef op 17-05-2005 @ 16:17 :
Dat is nutteloze informatie als je niet je abonnement erbij zet.
Uh, geen idee het is in ieder geval 11 mbps USR8054?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 18:46
Martin
Martin is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-05-2005 @ 16:58 :
Uh, geen idee het is in ieder geval 11 mbps USR8054?
Dat is je router/modem ;-)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 19:10
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bij mij is hij momenteel ongeveer 950 KB/s onder z'n max

EDIT: Oepsiefloepsie, ben aan het downloaden
Oud 17-05-2005, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-05-2005 @ 15:40 :
Ik heb er niet zoveel verstand van Maar kan iemand mij vertellen hoe mijn internetverbinding is?

Download
168.6 KByte/sec (=1349 kbps)
Upload
49.2 KByte/sec (=394 kbps)
Connection
694.0 Conn/min

Volgens mij traag nml..

(Sorry maar anders moet ik een nieuw topic openen en dat kan dan net zo goed even hier denk ik?)
170 kb/s traag (nouja, voor julie dan, voor mij is dat heel snel ). Is het bij alle websites, ook bij simpele websites die het (zo goed als) altijd doen, zoals google?
Als je wat download, gaat dat dan ook traag?

Wat versta jij eigenlijk onder traag?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 20:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sorry dat ik het hier neerzet maar ben erg benieuwd wat jullie van mijn internet vinden:

Download
420.2 KByte/sec
(=3362 kbps)
Upload
144.8 KByte/sec
(=1158 kbps)
Connection
345.0 Conn/min

Ik heb gratis internet van de universiteit Ik vind het zelf erg snel en ben zeer tevreden maar wat vinden jullie hiervan?
Oud 17-05-2005, 21:16
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-05-2005 @ 21:57 :
Sorry dat ik het hier neerzet maar ben erg benieuwd wat jullie van mijn internet vinden:

Download
420.2 KByte/sec
(=3362 kbps)
Upload
144.8 KByte/sec
(=1158 kbps)
Connection
345.0 Conn/min

Ik heb gratis internet van de universiteit Ik vind het zelf erg snel en ben zeer tevreden maar wat vinden jullie hiervan?
Hoezo boeit het wat wij ervan vinden? Ziet er prima uit.
Oud 18-05-2005, 15:03
Verwijderd
Nuja, nu je het zegt. Je bent niet de enige. Als ik een bestand van internet download gaat dit in Firefox met nog geen 10 kb/s, in IE met nog geen 10 kb/s en zelfs met een download accelerator ligt de snelheid rond de 15 kb/s. Op speedtest.nl haalde ik vervolgens weer wel wat mijn verbinding zou moeten kunnen.

Als ik gewoon internet merk ik het niet, ook in P2P-programma's niet.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 17:18
Gimme more beer
Citaat:
mrboot schreef op 18-05-2005 @ 16:03 :
Nuja, nu je het zegt. Je bent niet de enige. Als ik een bestand van internet download gaat dit in Firefox met nog geen 10 kb/s, in IE met nog geen 10 kb/s en zelfs met een download accelerator ligt de snelheid rond de 15 kb/s. Op speedtest.nl haalde ik vervolgens weer wel wat mijn verbinding zou moeten kunnen.

Als ik gewoon internet merk ik het niet, ook in P2P-programma's niet.
Dat ligt gewoon aan de server waar je van downloadt.
Oud 18-05-2005, 17:19
Gimme more beer
Ik ben persoonlijk trouwens niet zo te spreken over de snelheid van m'n Demon 8 / 1 verbinding. Download zit ik meestal niet over de 400 KB/s heen en ik vind de verbinding redelijk instabiel.
Oud 18-05-2005, 18:22
Verwijderd
Bedankt voor al jullie oplossingen

maar goed het is al opgelost...

jammer dat de titel is gewijzigd hoor
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 18:57
BCR
BCR is offline
Bij mij is dit:

download: 166.5 KByte/sec
(=1332 kbps)
upload: 47.9 KByte/sec
(=383 kbps)
connection: 907.0 Conn/min

En heb ADSL HCCnet Basis, dacht ik. Volgens gaat ie veel te sloom
Is t btw normaal als er kruisjes voor komen te staan
Oud 19-05-2005, 15:49
e=hf
e=hf is offline
die snelheden komen redelijk overeen met een abbo 1600/512, je zit waarschijnelijk iets verder van de centrale dan ik want ik haal ongveer 1450/450, die snelheden zijn
Oud 19-05-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 18-05-2005 @ 18:19 :
Ik ben persoonlijk trouwens niet zo te spreken over de snelheid van m'n Demon 8 / 1 verbinding. Download zit ik meestal niet over de 400 KB/s heen en ik vind de verbinding redelijk instabiel.
Dat is inderdaad wel schraal voor een 8M abo, als je bedenkt dat ik met een 3.2M abo bij XS4ALL gemakkelijk de 340 KB/sec volhoud mits de server snel genoeg is.

Maar goed, ik geloof dat vrijwel alle 'wide-open' abonnementen wel met het voorbehoud komen dat de snelheid maar tot 2M gegarandeerd is. In het gebied tussen 2M en 8M is het afhankelijk van de drukte.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 17:40
M@rco
M@rco is offline
En niet te vergeten afstand tot de centrale
Kan goed zijn dat GMB redelijk ver van de centrale vandaan zit.
Oud 19-05-2005, 17:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
e=hf schreef op 19-05-2005 @ 16:49 :
die snelheden komen redelijk overeen met een abbo 1600/512, je zit waarschijnelijk iets verder van de centrale dan ik want ik haal ongveer 1450/450, die snelheden zijn
Ja maar haar internetverbinding is net zo snel als de onze terwijl wij het van de buren hebben... Bij ons zit er dus nog een muur tussen en de ontvangst is áltijd laag. Dan zou je toch zeggen dat de mijne slomer is terwijl het verschil niet zo groot is.

Tenminste, de download en upload.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 18:45
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 19-05-2005 @ 18:40 :
Ja, maar ik geloof dat dat sowieso al zit ingecalculeerd in de abonnementen, ook wanneer snelheid 'gegarandeerd' wordt genoemd. De abonnementssnelheden zijn dan zo geproportioneerd dat bijvoorbeeld 97% van de klanten met dat abo ook daadwerkelijk die snelheid haalt, en dat 3% zover van zijn centrale afwoont dat hij die snelheid niet haalt. Dat is dan gewoon een risico dat voor rekening van de klant komt: die 5% betaalt dan in feite voor een hogere snelheid dan welke hij in zijn geografische omstandigheden kan bereiken.

Bij wide-open abonnementen is dat ook wel zo. Daar is het risico van een slechte verbinding ook voor de klant. Het verschil is alleen dat bij een wide-open verbinding óók nog eens het risico van overintekening en grote drukte op het netwerk voor risico van de klant komt. Als ik met mijn gewone abo op 50 meter van de centrale zit, en ik haal toch maar 60% van mijn maximale snelheid, dan ga ik - en mag ik - zeiken bij mijn provider. Gebeurt me dat bij een wide-open abo in het gebied tussen 2M en 8M, dan kan ik er niets over zeggen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 18:47
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 19-05-2005 @ 18:40 :
225 Meter

Ik ben ook erg ontevreden, vaak komt hij al niet boven de 100 KB/s uit. Ze garanderen de snelheid maar tot 1 Mbit.
Oud 19-05-2005, 19:37
Gimme more beer
Ik vind overigens dat je wel mag verwachten dat als ze een 2 Mbit en een 8 Mbit verbinding aanbieden, die 8 Mbit verbinding toch wel beter zou mogen presteren dan de 2 Mbit verbinding en op z'n minst beter dan de 1 Mbit verbinding. Dat is dus niet het geval en dat vind ik kwalijk.
Oud 19-05-2005, 19:39
M@rco
M@rco is offline
Nee, ze garanderen tot 2MBit, als ik me niet vergis.

Maar dat is wel erg dramatisch, zo dicht bij de centrale en dan zo;n verbinding... ik zit veel verder van de centrale (2.5km geloof ik) en ik haal regelmatig snelheden van rond de 800kB/sec. Ben wel via BaByXL aangesloten en daar ben ik ook wel blij mee, bbned schijnt veel meer problemen te geven.
Oud 19-05-2005, 19:42
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-05-2005 @ 19:45 :
Ja, maar ik geloof dat dat sowieso al zit ingecalculeerd in de abonnementen, ook wanneer snelheid 'gegarandeerd' wordt genoemd. De abonnementssnelheden zijn dan zo geproportioneerd dat bijvoorbeeld 97% van de klanten met dat abo ook daadwerkelijk die snelheid haalt, en dat 3% zover van zijn centrale afwoont dat hij die snelheid niet haalt. Dat is dan gewoon een risico dat voor rekening van de klant komt: die 5% betaalt dan in feite voor een hogere snelheid dan welke hij in zijn geografische omstandigheden kan bereiken.

Bij wide-open abonnementen is dat ook wel zo. Daar is het risico van een slechte verbinding ook voor de klant. Het verschil is alleen dat bij een wide-open verbinding óók nog eens het risico van overintekening en grote drukte op het netwerk voor risico van de klant komt. Als ik met mijn gewone abo op 50 meter van de centrale zit, en ik haal toch maar 60% van mijn maximale snelheid, dan ga ik - en mag ik - zeiken bij mijn provider. Gebeurt me dat bij een wide-open abo in het gebied tussen 2M en 8M, dan kan ik er niets over zeggen.
Hm... als ik me niet vergis doen ze ook een postcodecheck om te zien hoever je van de centrale af zit. Als dat te ver is dan krijg je de mededeling dat een wide-open abbo bij jou niet leverbaar is

En met het risico van overboeking zit je toch sowieso? Demon vermeldt duidelijk dat ze een overboekingsratio van 1:25 hanteren, dat zullen ze er ook wel niet voor niets bijzeggen
Oud 19-05-2005, 19:49
Gimme more beer
Ja, ik ga ze er maar weer eens over mailen, want ik kan nou net zo goed weer downgraden, scheelt qua snelheid niets. Ik ga van ze eisen dat ze dat gratis voor me in orde maken

Ik heb serieus al 3 maanden gewacht op de upgrade en het haalt, buiten de speedtest.nl snelheid die nu van 150 naar 320 is gegaan, helemaal niets uit.
Oud 19-05-2005, 21:52
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Download
260.4 KByte/sec (=2083 kbps)

Upload
63.5 KByte/sec (=508 kbps)

best netjes vind ik zelf helaas wel overgestapt van xs4all :/
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 23:26
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 19-05-2005 @ 20:42 :
Hm... als ik me niet vergis doen ze ook een postcodecheck om te zien hoever je van de centrale af zit. Als dat te ver is dan krijg je de mededeling dat een wide-open abbo bij jou niet leverbaar is

En met het risico van overboeking zit je toch sowieso? Demon vermeldt duidelijk dat ze een overboekingsratio van 1:25 hanteren, dat zullen ze er ook wel niet voor niets bijzeggen
Ja, ok. Ik kreeg inderdaad wel dat alle gewone abo's bij mij leverbaar waren, alleen de wide-open variant niet geloof. Ik weet het niet meer precies, is ook al 3 jaar geleden, dus dat kan ondertussen best veranderd zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten