Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2005, 13:06
Da_Real1
Da_Real1 is offline
Sinds een korte tijd begin ik een aantal zaken aan mannen 'mooi' te vinden, fel blauwe ogen bijvoorbeeld. Als mij zoiets opvalt denk ik iets in de richting van "die heeft mooie ogen". Ik vraag me af of dit normaal is op mijn leeftijd. Ik heb nog nooit homofiele neigingen gehad of speciale gevoelens voor een jongen. Ik betwijfel ook of ik dit niet mooi vind omdat ik het zelf ook graag zou willen hebben, wat bij het voorbeeld wel het geval is. Ik denk voornamelijk dat dit het geval is.

Ik heb een tijd terug een vriendin gehad (voor 4 maanden) waar ik helemaal verliefd op ben geweest en dus zeker weet dat ik sowieso op vrouwen val.

Ik denk zelf dat dit niet homofiel (eigenlijk biseksueel) is, simpelweg omdat ik het niet echt bekijk als "wat een lekker ding" of zoals ik vrouwen aantrekkelijk vind. Maar toch vraag ik mij af of dit normaal is of dat dit zo'n fase is in de puberteit.

Ik had graag een reactie van anderen of zij dit ook wel eens hebben gehad en of dit normaal is in de puberteit. Het is gewoon een soort van freaky gevoel en vraag me af wat ik er mee moet.

Ik ben 16 jaar.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 13:07
Verwijderd
Ik zag laatst een heel mooi schilderij, val ik nu op schilderijen?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 13:25
Kaps
Kaps is offline
Jep. Jij bent heumeu
en Sarah is een vieze penseelridder
Oud 16-05-2005, 13:27
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik kan toch ook van Johnny Depp ofzo zeggen dat dat een mooie man is? Ben ik nu homo? Ik hoop het niet, dat zou mijn vriendin heel vervelend vinden vrees ik...

Je kan bepaalde dingen aan het lichaam van een ander best mooi vinden. Misschien vind jij de ogen van dat ene meisje uit je klas ook wel mooi, maar vind je haar verder een lelijk ding. Val je dan op haar?

Get real...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 13:57
Qimm
Qimm is offline
Ik vind vrouwen ook wel heel vaak mooi, dat ik denk 'wow, die is knap' (en ik van toch écht op jongens)
Hoeft niks te betekenen hoor. Iets mooi vinden is iets anders als 'er op vallen'
Oud 16-05-2005, 14:10
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-05-2005 @ 14:07 :
OMG
Oud 16-05-2005, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 16-05-2005 @ 14:57 :
Ik vind vrouwen ook wel heel vaak mooi, dat ik denk 'wow, die is knap' (en ik van toch écht op jongens)
Hoeft niks te betekenen hoor. Iets mooi vinden is iets anders als 'er op vallen'
Idd. Ik vind paarden ook mooi... ik wil niet eens weten wat dat dan over mijn seksualiteit zou zeggen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:09
Da_Real1
Da_Real1 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 16-05-2005 @ 15:38 :
Idd. Ik vind paarden ook mooi... ik wil niet eens weten wat dat dan over mijn seksualiteit zou zeggen

Oke, dat begrijp ik ook wel, maar dit is... anders..

Probleem is denk ik dat ik mijzelf met dit soort zaken helemaal gek kan maken, dat ik steds als ik iemand zie waaraan ik iets moois vind er aan moet denken (de vraag: ben ik nu homo?) Wat gewoon irritant is omdat ik het niet eens wil zijn (ook al heeft niemad die keuze) en daardoor mezelf meer zit op te fokken, onbewust als het ware.

Maar bedankt voor jullie reacties, zal wel aan mij ligen dan.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:44
Verwijderd
En wat dan nog als je het wél zou zijn?

Niet dat je dat meteen bent omdat je iemand of iets aan iemand mooi vindt, want dan zou ik ook lesbisch in het kwadraat zijn zeg maar, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:54
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Da_Real1 schreef op 16-05-2005 @ 15:09 :

Probleem is denk ik dat ik mijzelf met dit soort zaken helemaal gek kan maken, dat ik steds als ik iemand zie waaraan ik iets moois vind er aan moet denken (de vraag: ben ik nu homo?) Wat gewoon irritant is omdat ik het niet eens wil zijn (ook al heeft niemad die keuze) en daardoor mezelf meer zit op te fokken, onbewust als het ware.

Je naait jezelf op, geniet van het leven, vindt mooi wat je mooi vindt en als je homo bent, wat dan nog?
Oud 16-05-2005, 16:01
esprit-chick
esprit-chick is offline
ik denk dat t t beetje biseksualiteit is wat we allemaal in ons hebben (als je t mij vraagt iig) niets om je zorgen om te maken lijkt me

ik zelf zeg volgens mij nog vaker als mn vriend dat ik een vrouw echt heel mooi vind, en t is niet alleen 'zulk haar zou ik zelf ook wel willen' maar als ik eerlijk ben ook wl zoals ik naar Johnny Depp zou kunnen kijken.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:07
Da_Real1
Da_Real1 is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 16-05-2005 @ 17:01 :
ik zelf zeg volgens mij nog vaker als mn vriend dat ik een vrouw echt heel mooi vind, en t is niet alleen 'zulk haar zou ik zelf ook wel willen' maar als ik eerlijk ben ook wl zoals ik naar Johnny Depp zou kunnen kijken.
Wat is dat toch met vrouwen en Johny Depp, hij ziet er niet verkeerd uit, maar vrijwel elke vrouw die een voorbeeld geeft noemt hem, niet alleen hier maar ook gewon zo.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:12
Verwijderd
Ik vind Johnny depp NIET knap, sterker nog, ik vind er gewoon helemaal niks aan.

Geef mij maar een mooi meisje dan, kijk ik veel liever naar.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 17:26
juno
juno is offline
Je hebt esthetisch mooi, wat je van een schilderij of een paard of felblauwe ogen kunt vinden, en je hebt lekker mooi, en daar komt Johnny Depp in beeld.

Dit is meteen ook het verschil tussen homo en hetero. Als je een man lekker mooi vindt, en je bent een vrouw, dan ben je hetero, maar als je zelf een man bent, ben je homo.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 17:41
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben het deels wel met juno eens ja. Als jij een man ziet en je denkt: Die zou ik wel willen zoenen en/of meer... dan kom je meer in de richting.. en dan nog hoef je niet homo te zijn. Kan wel, maar bi-seksueel is ook nog een optie.. en gewoon bi-nieuwsgierig, wat veel mensen zijn in de puberteit, ook. En verder.. mocht je wel homo zijn.. nou ja eh.. dan ben je homo. Big deal.
Oud 16-05-2005, 18:02
MB
MB is offline
Het is juist normaal dat je ook van andere jongens kan zeggen dat ze er mooi uitzien ofzo, veel jongens durven dat volgens mij alleen neit, omdat ze denken dat dat gay is. Als je een jongen ziet die mooi gespierd is ofzo, is het echt neit raar dat jij zoiets hebt van: 'goh dat is mooi , volgens mij vallen vrouwen daar wel op' oid
Oud 16-05-2005, 21:40
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Da_Real1 schreef op 16-05-2005 @ 16:09 :

probeer jezelf niet in een hokje te stopppen
dat helpt
Oud 16-05-2005, 23:33
waves
waves is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-05-2005 @ 14:57 :
Oud 17-05-2005, 08:16
blurred
blurred is offline
Ikzelf vind vrouwen vaak mooier dan mannen. Ik zal eerder van een vrouw denken "wow, die is knap" oid dan van een man. En toch weet ik zeker dat ik hetero ben, dat ik op mannen val. Je kunt iets toch gewoon heel mooi vinden zonder dat er meteen seksuele gevoelens bij komen kijken? Mensen zijn gewoon mooi, het is alleen maar goed als je dat ziet.
Oud 17-05-2005, 08:18
Mennuz
Mennuz is offline
Ik vind sommige mannen ook wel knap, maar verder ben ik gewoon een dikke homofoob
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 23:32
Pleister
Pleister is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-05-2005 @ 14:07 :
LOL, ja, als je het zo ziet

"hee dat is een mooi konijntje"

Uhm, neehoor, vast niet homo, je kan toch gewoon ook aan mannen iets mooi vinden... denk ik
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 18:14
justalone
justalone is offline
Ik moet zeggen dat ik ook graag naar mooie vrouwen kijk maar ik ben toch echt 100% hetro.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:01
Poffertje
Poffertje is offline
Citaat:
Da_Real1 schreef op 16-05-2005 @ 14:06 :
Sinds een korte tijd begin ik een aantal zaken aan mannen 'mooi' te vinden, fel blauwe ogen bijvoorbeeld. Als mij zoiets opvalt denk ik iets in de richting van "die heeft mooie ogen". Ik vraag me af of dit normaal is op mijn leeftijd. Ik heb nog nooit homofiele neigingen gehad of speciale gevoelens voor een jongen. Ik betwijfel ook of ik dit niet mooi vind omdat ik het zelf ook graag zou willen hebben, wat bij het voorbeeld wel het geval is. Ik denk voornamelijk dat dit het geval is.

Ik heb een tijd terug een vriendin gehad (voor 4 maanden) waar ik helemaal verliefd op ben geweest en dus zeker weet dat ik sowieso op vrouwen val.

Ik denk zelf dat dit niet homofiel (eigenlijk biseksueel) is, simpelweg omdat ik het niet echt bekijk als "wat een lekker ding" of zoals ik vrouwen aantrekkelijk vind. Maar toch vraag ik mij af of dit normaal is of dat dit zo'n fase is in de puberteit.

Ik had graag een reactie van anderen of zij dit ook wel eens hebben gehad en of dit normaal is in de puberteit. Het is gewoon een soort van freaky gevoel en vraag me af wat ik er mee moet.

Ik ben 16 jaar.
volgesmij is 't dood normaal en heeft iedereen wel eens zoiets. Alleen meiden geven makkelijker toe dat ze een andere meid knap vinden dan dat een jonge toe geeft dat een andere jongen knap is omdat ze dan als "homo" gezien worden voor hun idee. Iets waar je je echt geen zorgen om hoeft te maken want iedereen heeft wel eens iets wat ze mooi vinden aan een ander.
Oud 25-05-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Da_Real1 schreef op 16-05-2005 @ 17:07 :
Wat is dat toch met vrouwen en Johny Depp, hij ziet er niet verkeerd uit, maar vrijwel elke vrouw die een voorbeeld geeft noemt hem, niet alleen hier maar ook gewon zo.
Johnny Depp is gewoon waanzinnig mooi. Nu kan ik wel met voorbeelden komen aandragen, maar ik denk niet dat de fb's dat leuk vinden...
Maar goed, ik kom ook wel eens meisjes tegen waarbij ik echt zeker weet - als ik nou niet hetero was, zou ik verliefd op haar worden. Sommige mensen hebben gewoon een uiterlijk dat mij iets doet. Maar ik word niet verliefd op meisjes, en seks zonder penis voldoet voor mij toch niet helemaal, dus ik maak me er geen zorgen om. Moet jij dus ook niet doen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 16:02
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Ik kijk zo vaak naar mooie mannen, want soms wil ik wel zo mooie man zijn! En soms zeg ik ook tegen meisjes: kijk eens wat een lekker ding.

Ik moet dan gelijk aan Hans Teeuwen denken.
''Kijk eens, wat een mooie man. Ga maar neuken, ik wacht hier wel!''

Het heeft niet veel met homo zijn te maken. Veel mannen zeggen dat wel. Daarom lijkt het raar.

Laatst gewijzigd op 25-05-2005 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 16:54
Optima
Optima is offline
Citaat:
Da_Real1 schreef op 16-05-2005 @ 14:06 :
Sinds een korte tijd begin ik een aantal zaken aan mannen 'mooi' te vinden, fel blauwe ogen bijvoorbeeld. Als mij zoiets opvalt denk ik iets in de richting van "die heeft mooie ogen".

Ik ben 16 jaar.
dat lijkt me heel normaal. Ik denk dat het meer een soort van esthetische bewondering is, dan verliefdheid. Ik kijk ook naar mooie vrouwen, dat ik denk " damn wat heeft zij mooie ogen". Kijk je kunt iemand bewonderen, of meteen je bedreigd/ concurrentie voelen. Dat eerste is natuurlijk een vele fijnere manier om in het leven te staan
Oud 25-05-2005, 17:35
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Je bent overduidelijk de Koningin der Nichten.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 17:37
Optima
Optima is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-05-2005 @ 18:35 :
Je bent overduidelijk de Koningin der Nichten.
en jij de vrucht van een eikenboom
Oud 26-05-2005, 03:03
halveschizo
halveschizo is offline
mensen zijn mensen en zenuwen zijn zenuwen. je kan zeggen wat je wil maar met je ogen dicht merk je toch niet wie of wat er aan je zit
Oud 26-05-2005, 08:03
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 25-05-2005 @ 17:02 :
Ik kijk zo vaak naar mooie mannen, want soms wil ik wel zo mooie man zijn! En soms zeg ik ook tegen meisjes: kijk eens wat een lekker ding.

Ik moet dan gelijk aan Hans Teeuwen denken.
''Kijk eens, wat een mooie man. Ga maar neuken, ik wacht hier wel!''

Het heeft niet veel met homo zijn te maken. Veel mannen zeggen dat wel. Daarom lijkt het raar.
Haha... die quote je .. je mist alleen het woordje schat in: Kijk eens schat, ... Verder ontopic heb je wel gelijk .. ik denk ook welles woow.... die jongen.. die is best 'mooi' etc.. alleen ben ik ook geen homo..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 08:39
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 26-05-2005 @ 04:03 :
mensen zijn mensen en zenuwen zijn zenuwen. je kan zeggen wat je wil maar met je ogen dicht merk je toch niet wie of wat er aan je zit
geur en ik gok dat de meeste meisjes iemand anders aanraken dan jongens

ontopic: ik kijk ook wel veel naar of ik een man er leuk uit vindt zien. maar toch weet ik vrij zeker dat ik er geen sex mee wil. dat veel mannen nou zo homofoob zijn en overal meteen bij denken dat iemand gay is ... bij meisjes wordt daar ook niet zo moeilijk over gedaan, waarom andersom dan wel
Oud 27-05-2005, 00:44
MTpower
MTpower is offline
Iedere man heeft dat wel eens van een andere man dat je denkt van die is knap ofzo. Of die heeft mooie ogen, of die heeft mooi haar.
Vrouwen hebben dit over het algemeen wel meer dan mannen, dat ze een andere vrouw aantrekkelijk eruit vinden zien. Niet dat ze daar dan ook gevoelens voor hebben.
Mannen hebben dit ook, is gewoon normaal.
Het is alleen dat mannen er niet over (willen) praten omdat dit de indruk kan wekken dat je homo zou kunnen zijn. Waar de meeste mannen toch niets van willen weten
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:07
Roobe
Roobe is offline
Brad Pitt vind ik helemaal geweldig, ik kijk soms naar kontjes van mannen, maar dit maakt me uiteraard geen homo.
Als ik Remy Bonjasky's gespierde lichaam zie bewonder ik dat, niet dat ik het sexy vind, maar ik vind het gewoon mooi!

Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Roobe schreef op 30-05-2005 @ 22:07 :
Brad Pitt vind ik helemaal geweldig, ik kijk soms naar kontjes van mannen, maar dit maakt me uiteraard geen homo.
Als ik Remy Bonjasky's gespierde lichaam zie bewonder ik dat, niet dat ik het sexy vind, maar ik vind het gewoon mooi!

[afbeelding]
kerel
ik ben 100 % niet-homofoob

maar je kan 't overdrijven he

kontjes kijken moet je bij vrouwen doen

maargoed
ieder z'n ding, en je moet 't zelf weten, blablabla...

toch blijft 't bah
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:15
Roobe
Roobe is offline
Ik kijk niet naar de kontjes omdat ik ze mooi of sexy vind. Ik kijk er naar omdat ik eerder jaloers ben en soms wel zou willen ruilen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Roobe schreef op 30-05-2005 @ 22:15 :
Ik kijk niet naar de kontjes omdat ik ze mooi of sexy vind. Ik kijk er naar omdat ik eerder jaloers ben en soms wel zou willen ruilen.
dude
ik zou ook wel 'n geile spierbonk willen zijn, waar alle meisjes op geilen

maar dan ga ik nog geen kontjes kijken bij mannen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:33
Roobe
Roobe is offline
Zo gespierd wil ik niet eens zijn. Maar die spieren van het lichaam van die Remy Bonjasky is zo perfect getrained. Pure kracht en maximale controle. Dat bewonder ik.

Het naar kontjes kijken is ook echt een afwijking hoor, merk gewoon dat ik het regelmatig doe, zonder erbij na te denken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Roobe schreef op 30-05-2005 @ 22:33 :
Zo gespierd wil ik niet eens zijn. Maar die spieren van het lichaam van die Remy Bonjasky is zo perfect getrained. Pure kracht en maximale controle. Dat bewonder ik.

Het naar kontjes kijken is ook echt een afwijking hoor, merk gewoon dat ik het regelmatig doe, zonder erbij na te denken.
'waar alle meisjes op geilen', zei ik toch

ik heb t niet over zo gespierd zijn dat je er uit ziet als deze dude:

want dat is gewoon eng
maar het lijkt me wel geinig om mee te maken dat veel meisjes omkijken enzo
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 23:14
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Roobe schreef op 30-05-2005 @ 22:07 :

[afbeelding]
Whaha, heb je dat bij Bob Sapp niet dan?
Over gespierde lichamen gesproken.. en om toch maar in het K1 circuit te blijven

Extra info:
Bob Sapp is zo +/- 2 meter hoog en weegt nu ergens tussen de 160 en 170 kilo
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 23:20
Verwijderd
bah
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 00:52
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 31-05-2005 @ 00:14 :
Over gespierde lichamen gesproken.. en om toch maar in het K1 circuit te blijven

[afbeelding]
Extra info:
teering, en dat is egt gewoon allemaal spier..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 12:46
Verwijderd
Ik sluit me bij Juno aan.

Kijk, en zou je homo zijn.. Wat dan nog?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 20:54
Roobe
Roobe is offline
Citaat:
MTpower schreef op 31-05-2005 @ 00:14 :

[afbeelding]
Extra info:
Haha, nee dat vind ik dan niet bewonderingswaardig nee. Lompe slome idioot die niet altijd even gecontroleerd bezig is. Neem dat gevecht tegen n.b. Remy met zijn diskwalificatie. Om nog maar te zwijgen over de uitdaging van Mike Tyson. Maar, als hij raakt, raakt hij goed. Dat is niet puur spier van Bob Sapp overigens, zit behoorlijk wat vet bij.

Remy Bonjasky: 1,93 en 103 kilo!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 20:57
evanescence
evanescence is offline
Het feit dat je het hier vraagt wil toch wel zeggen dat je er mee bezig ben...dat je vraagt of je nu homo bent is het antwoord nee...vette onzin....
Je hoeft ook niet per definitie bi te zijn, je kan ook naar iemand kijken en iem. knap vinden...

maar omdat je er toch over na denkt en er over twijfeld blijkbaar kan het wel mogelijk zijn dat je bi-seksuele gevoelens hebt..so what maar toch niet uit...

met een vriendinnetje kan je ook bi zijn hoor dus wees maar niet bang...
Oud 01-06-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
In-Flames schreef op 30-05-2005 @ 22:21 :
dude
ik zou ook wel 'n geile spierbonk willen zijn, waar alle meisjes op geilen

maar dan ga ik nog geen kontjes kijken bij mannen
Ik kijk ook naar de borsten van vrouwen... ook naar hun billen, trouwens. Ben toch nog steeds niet bi.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 15:27
Zenth
Zenth is offline
Er zijn niet veel mensen die kunnen zeggen: ik ben volledig homo, of ik ben volledig hetero. Het blijkt dat seksualiteit niet zo makkelijk is. Er zijn niet 3 vormen van seksualiteit (homo, hetero, bi) maar er is een heel scala aan gradaties van 100% hetero tot 100% homo.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Zenth schreef op 01-06-2005 @ 16:27 :
Er zijn niet veel mensen die kunnen zeggen: ik ben volledig homo, of ik ben volledig hetero. Het blijkt dat seksualiteit niet zo makkelijk is. Er zijn niet 3 vormen van seksualiteit (homo, hetero, bi) maar er is een heel scala aan gradaties van 100% hetero tot 100% homo.
Heel fijn, maar dat geloof ik toch niet.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 19:16
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Morgan schreef op 01-06-2005 @ 19:14 :
Heel fijn, maar dat geloof ik toch niet.
Zoek in dat geval maar eens iets op over de onderzoeken van Alfred Kinsey. Indertijd (in 1953) maakten hij en zijn medewerkers gebruik van een waarderingsschaal in 7 categorieën (0 t/m 6), met de volgende omschrijvingen:
0: uitsluitend heterosexueel gedrag
1: overwegend heterosexueel, maar incidenteel homosexueel gedrag
2: overwegend heterosexueel, maar meer dan incidenteel
homosexueel gedrag
3: even veel heterosexueel als homosexueel gedrag
4: overwegend homosexueel, maar meer dan incidenteel
heterosexueel gedrag
5: overwegend homosexueel, maar incidenteel heterosexueel gedrag
6: uitsluitend homosexueel gedrag.
Uit Kinseys onderzoek kwam het volgende naar voren:
50% van alle ondervraagde mannen en 40% van alle ondervraagde vrouwen had vóór de middelbare leeftijd sexuele ervaringen met iemand van hetzelfde geslacht, 37% van alle ondervraagde mannen en 13% van alle ondervraagde vrouwen had tussen de volwassen en de oudere leeftijd minstens 1 keer sexueel contact met iemand van hetzelfde geslacht, waarbij een hoogtepunt optrad, en 4% van alle ondervraagde mannen en 2% van alle ondervraagde vrouwen had tijdens hun hele leven uitsluitend sexueel contact met iemand van hetzelfde geslacht.
Oud 03-06-2005, 23:04
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 02-06-2005 @ 20:16 :
Zoek in dat geval maar eens iets op over de onderzoeken van Alfred Kinsey. Indertijd (in 1953) maakten hij en zijn medewerkers gebruik van een waarderingsschaal in 7 categorieën (0 t/m 6), met de volgende omschrijvingen:
0: uitsluitend heterosexueel gedrag
1: overwegend heterosexueel, maar incidenteel homosexueel gedrag
2: overwegend heterosexueel, maar meer dan incidenteel
homosexueel gedrag
3: even veel heterosexueel als homosexueel gedrag
4: overwegend homosexueel, maar meer dan incidenteel
heterosexueel gedrag
5: overwegend homosexueel, maar incidenteel heterosexueel gedrag
6: uitsluitend homosexueel gedrag.
Uit Kinseys onderzoek kwam het volgende naar voren:
50% van alle ondervraagde mannen en 40% van alle ondervraagde vrouwen had vóór de middelbare leeftijd sexuele ervaringen met iemand van hetzelfde geslacht, 37% van alle ondervraagde mannen en 13% van alle ondervraagde vrouwen had tussen de volwassen en de oudere leeftijd minstens 1 keer sexueel contact met iemand van hetzelfde geslacht, waarbij een hoogtepunt optrad, en 4% van alle ondervraagde mannen en 2% van alle ondervraagde vrouwen had tijdens hun hele leven uitsluitend sexueel contact met iemand van hetzelfde geslacht.
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen seksueel gedrag en een seksuele geaardheid hebben. Ik zou heel goed seks met een meisje kunnen hebben, en ik zou dat ook lekker vinden, maar dat maakt mij absoluut niet biseksueel. Ik kan meisjes mooi vinden, maar ik vál niet op ze. Zelfs als ik zin zou hebben in seks met een meisje dan zou dat zijn op de manier waarop ik zin heb in seks met mezelf - gewoon om het gevoel, niet om haar.
Als je begrijpt wat ik bedoel En volgens mij zijn veel meer mensen zo.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 13:06
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-06-2005 @ 00:04 :
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen seksueel gedrag en een seksuele geaardheid hebben. Ik zou heel goed seks met een meisje kunnen hebben, en ik zou dat ook lekker vinden, maar dat maakt mij absoluut niet biseksueel. Ik kan meisjes mooi vinden, maar ik vál niet op ze. Zelfs als ik zin zou hebben in seks met een meisje dan zou dat zijn op de manier waarop ik zin heb in seks met mezelf - gewoon om het gevoel, niet om haar.
Als je begrijpt wat ik bedoel En volgens mij zijn veel meer mensen zo.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar klaarblijkelijk begrijp jij niet wat ik bedoel. Jij meende dat iemand volledig hetero- of homosexueel zou zijn zonder dat er sprake zou kunnen zijn van bepaalde gradaties. Dat is althans wat ik uit jouw reactie op Zenth meende op te maken. Kinseys onderzoek liet als eerste zien dat dat dus niet altijd het geval is. Er kan een groot verschil zitten tussen sexueel gedrag en de sexuele geaardheid, maar dat is een mogelijkheid en geen noodzakelijkheid.

Regels voor berichten