Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2005, 14:43
Tieneke
Tieneke is offline
Ik denk dat er nog heel veel jongeren met een knuffel slapen,
veel ontkennen het omdat ze het te kinderachtig vinden maar toch op een of andere manier doen hun het ook veel hebben er toch een paar op het bed staan net zoals mij en knuffelen er nog altijd mee als ze zich niet lekker voelen of alleen voelen.
Slapen jullie nog met een knuffel ?
Zo ja waarom ????
Zo neej waarom niet???

Ik vroeg me dit gewoon af en het lijkt me leuk om hier over te discuseeren.

Knuf tieneke
Oud 12-05-2005, 14:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik weet niet zeker of dit psych is, maar op zich vind ik het wel een leuk topic

Nee, ik slaap niet met een knuffel, omdat ik dat nooit heb gedaan. Ik vind het irritant, zoiets in je bed
Oud 12-05-2005, 14:54
Nona
Nona is offline
Momenteel niet, maar toen het uit was met mijn ex-vriend heb ik heel lang met een knuffel of kussen in mijn armen geslapen. Ik kon toen niet zo goed in slaap vallen zonder.
Oud 12-05-2005, 14:57
George
George is offline
Ja. Ik kan niet goed in slaap komen als ik niets heb om vast te houden. Het voelt ook minder eenzaam, zo met zo'n knuffelbeest in je armen, vind ik.
Oud 12-05-2005, 15:11
Balance
Balance is offline
Nee. Ik heb nooit echt met een knuffel geslapen en een knuffel zou bij mij ook gegarandeerd op de grond eindigen.
Oud 12-05-2005, 15:21
Muchacha
Muchacha is offline
Nu niet meer. Enkel als ik het koud heb of me rot voel.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 15:42
ilse
ilse is offline
ik heb het jaren niet meer gehad, maar de laatste week ineens weer.. t geeft troost op een of adnere manier..
Oud 12-05-2005, 15:44
Verwijderd
Bernard, mijn Sintbernardshond, zoals de naam wel deed vermoeden, ligt wel naast mijn kussen, maar ik lig er niet mee in mijn armen eigenlijk. vroeger wel natuurlijk, maar nu gebeurt dat gewoon niet meer.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 15:48
Verwijderd
Nee, ik heb wel heel veel knuffels, maar sins een jaar ofzo, denk ik, slaap ik daar niet mee. Eerst ook niet echt, maar lag mijn ene knuffelhond, Timmy heet hij, bij mij in bed gewoon nog. Die heb ik er toen maar es uitgehaald.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 15:49
Tieneke
Tieneke is offline
ik slaap nog altijd met de knuffel die ik van me tante heb gekregen....de laatste tijd pas erg veel,kan uhm niet los laten

Hahaha ik kan er wel om lachuh hoor..
Wat irriatant is als je op school reis gaat en je moet je knuffel achter laten in een leeeg bed dat was minder miste mijn knuffel wel hoor

Dadelijk werken heb geen zin

gr,tieneke
Oud 12-05-2005, 15:50
Verwijderd
Ik heb 2 knuffels, een grote en een kleine. De grote hou ik altijd goed vast met de kleine in een hand. Waarom? Omdat me bed dan minder leeg is en ik iets warms tegen me aan heb. Ik slaap minder als ik er geen in bed heb, maar dat zal een aangewen zijn.
Ik schaam me dr nie voor, ik heb dr eik schijt aan, ik moet toch weten wa ik in me bed heb liggen?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:00
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Nee, geen behoefte aan. Ik kan nog wel terughalen dat ik de laatste knuffels die op m'n kamer lagen op zolder dumpte maar de tijd dat ik er echt mee sliep kan ik me niet meer herinneren.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:07
Floortje
Floortje is offline
ik heb ook een knuffel en schaam me er niet voor
als vriendjes komen slapen ligt dat beest er gewoon tussen in
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:12
leucomelas
leucomelas is offline
ik slaap ook met een knuffel vind het gewoon fijn, voel me op een of andere manier veiliger... en ja, gewoon het trouwe gevoel dat een knuffel je geeft. hij zal er altijd voor je zijn en verteld toch niks door ik voel me niet echt alleen als ik in bed lig, het geeft een vertrouwd gevoel, wat je alleen met je knuffel deelt... ja moeilijk uit te leggen ofsow...
Oud 12-05-2005, 16:13
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Citaat:
ilse schreef op 12-05-2005 @ 16:42 :
ik heb het jaren niet meer gehad, maar de laatste week ineens weer.. t geeft troost op een of adnere manier..
Bij mij ist ook jaren geleden dat k dat had. Sinds een half jaar eigenlijk weer, omdat k een hele lieve, zachte knuffelbeer had gezien, die ik niet kon laten liggen. Omdat ie zo lekker zacht is en het op een of andere manier troost geeft oid (moeilijk uit te leggen) slaap k er mee
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:15
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Citaat:
fiepje schreef op 12-05-2005 @ 16:50 :
ik heb dr eik schijt aan, ik moet toch weten wa ik in me bed heb liggen?
Precies, of et nou een persoon is of een knuffelbeer
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:23
Hawahaai
Hawahaai is offline
Toen ik klein was kon ik niet slapen zonder knuffel. Daarna heb ik eigenlijk altijd zonder knuffel geslapen, tot ik van mijn vriend een knuffeltje kreeg, wat ik graag bij mij in bed heb als ik hem mis...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:24
Verwijderd
grappig, ik dacht er laatst ook aan om een topic hierover te openen haha. Ik slaap ook nog altijd met mijn knuffel. vroeger was het beertje maar die heb ik met pensioen gestuurd, hij ligt nog wel in mijn bed. Nu is het nijn. ze heeft een lintje om haar nek (net zoals beertje had) waar ik aan kan frunniken. en met periodes (zoals nu) sleep ik haar nog wel es door het huis (nijn ligt nu ook op mijn schoot . Ik schaam me er niet echt voor, als ik bij vriendinnen ga logeren neem ik haar meestal wel mee alleen op schoolkamp ed niet (ben ik ook te bang haar kwijt te raken )
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:31
Tieneke
Tieneke is offline
Jah dat heb ik nou ook ik neem hem ook mee als ik ga oppassen maar ik heb hem ook mee genomen op schoolreis.
Ik had enorme heimwee op school reis en mijn knuffel heeft me getroost heel fijn hoor om dan een zacht klein hupje tegen je aan te hebben.

Ik lag met nog 4 andere meiden op 1 kamer en geen eentje heeft het gezien.

Was het zo dan schaamde ik me best wel hoor

gr,tieneke
Oud 12-05-2005, 16:36
I love stars
I love stars is offline
Ik heb nooit met een knuffel geslapen. Alleen als ik bij iemand ging logeren (vroeger dan ) nam ik ereen mee omdat, ik dacht dat het zo hoorde.
Oud 12-05-2005, 16:37
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
zat knuffels op mijn bed, vind ik leuk. Soms houd ik er één vast als ik ga slapen, die dan de volgende ochtend steevast naast het bed ligt
Oud 12-05-2005, 17:07
Snow White
Snow White is offline
Ik slaap soms nog met mijn knuffel. Ik ben een keer opgenomen geweest en toen kreeg ik van mijn moeder mijn 'Memphis'(stond op zijn naamkaartje, niet zelf bedacht )
en sindsdien is hij mijn buddy in bed
Als ik alleen ben voel ik me veilig met hem in mijn armen. Ik slaap altijd lekkerder wanneer hij om me heen is. Ik vind het geen probleem en ik schaam me er ook niet voor. Mijn vriendin vind het soms wel grappig maar ze weet dat Memphis heilig is voor me en accepteert het dan ook
Oud 12-05-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 12-05-2005 @ 16:11 :
Nee. Ik heb nooit echt met een knuffel geslapen en een knuffel zou bij mij ook gegarandeerd op de grond eindigen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 17:36
angel--1987
angel--1987 is offline
niet met een knuffel..
wel met een ksusen en daarop zit zeg maar een hond..
ook soort knuffel eignelijk
maar ik weet niet...kan niet zonder dat ding!!!
maar ik schaam me er niet voor hoor, iedereen mag het weten!@
neem hem ook altijd mee als ik bij een vriendin slaap ofzo
Oud 12-05-2005, 18:15
Verwijderd
ik heb mijn kussen en mijn dekbed..en verder krijg ik erg veel last van mijn stofmijtallergie als ik met een knuffel zou gaan slapen. om die reden heeft mn ex-moeder ze dan ook verkocht. (leuk als je aan je knuffels gehecht bent en dan zijn ze opeens weg.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2005, 18:48
Flijn
Flijn is offline
Citaat:
I love stars schreef op 12-05-2005 @ 17:36 :
Ik heb nooit met een knuffel geslapen. Alleen als ik bij iemand ging logeren (vroeger dan ) nam ik ereen mee omdat, ik dacht dat het zo hoorde.
Dat deed ik ook, want dat was schattig...
Maar eigenlijk vond ik ze in de weg liggen dus nee, ik slaap niet met een knuffel.
Oud 12-05-2005, 19:07
Verwijderd
Citaat:
x_knorretje_x schreef op 12-05-2005 @ 17:15 :
Precies, of et nou een persoon is of een knuffelbeer

Ja nja, me meisje is altijd beter, maar als zij dr nie is, dan mn knuffel.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:16
Stefanie
Stefanie is offline
Ik slaap niet met een knuffel, maar ik heb wel een tijd gehad dat ik een kussen omarmde en zo in slaap viel
Soms vind ik het ook wel fijn om mn dekbed naast me neer te leggen en hem dan stevig vast te pakken (half over je heen, als je het warm hebt).
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:43
Verwijderd
Ik heb altijd 3 knuffels bij me in bed liggen. Ze zijn alle 3 van zon gladde stof die altijd koud aanvoelt, omdat ik dat fijn vind/vond.

Vroeger duimde ik altijd en dan knuffelde ik met mn lievelingsknuffeltje die er nu wel heel ernstig uitziet. Ik kon toen ook niet zonder knuffel/duimen slapen.
Nu duim/knuffel ik alleen nog maar als ik me niet zo happy voel.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:44
Lilium
Lilium is offline
Nee die heb ik niet meer. Toen ik 13 werd, vond ik dat ik te groot werd voor een knuffel in mijn bed.
Oud 12-05-2005, 19:48
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
nee, nooit gedaan ook geloof ik. Een keer had mn tante (toen ik iets van 11 was ofzo) me een knuffel voor mn verjaardag gegeven. Toen zei ze dat ik eerlijk moest zeggen wat ik er van vond, ze legde erg de nadruk op eerlijk, en ik dacht van wat moet ik nou met een knuffel? Dus ik zei dat ik het niet zon heel leuk cadeautje vond , dus dat was wel lullig voor dr. Ik heb hem nu soort om me niet schuldig te voelen nog steeds op de kast staan.
Oud 12-05-2005, 20:08
juutthatsme
juutthatsme is offline
Haha, leuk onderwerp! Ehm... ja mijn bed ligt vol knuffels! Er vallen er dagelijks, nou ja... nachtelijks, wel een paar uit bed, maar de meeste houd ik stevig vast!
Het is niet zo dat ik niet kan slapen zonder ofzo, maar gewoon lekker om in te knijpen of om te wurgen als je je vriendje mist!
Doei, kusjes!
Oud 12-05-2005, 20:14
stuudjah
stuudjah is offline
Nee, ik liet ze vroeger altijd uit bed vallen..
Toen heb ik ze maar op de kast (laten) zetten .. Staan ze nog steeds
Oud 12-05-2005, 20:31
Skilly
Skilly is offline
Ja 1 jaar geleden slaapte ik met knuffels. Alleen in de winter. Ik zette ze bij de verwarming. En daarna waren ze lekker warm en zette ik ze tegen de verwarming zodat ik in me slaap me niet verbrande.

Ja en toen plots,.....waren al me knuffels weg toen ik van kamp terug kwam. Joost mag weten waar ze nu zijn
Oud 12-05-2005, 20:54
Tieneke
Tieneke is offline
Ik kan echt niet zonder me knuffeltje (heel klein konijntje is misschien net 10 a 15 cm groot) hij heeft wel al een paar ernstige operaties achter de rug
Zijn oortjes zijn der op nieuw aangenaaid en een van zijn armpjes ook
Nou zijn vachtje is hij in de loop van de jaren ook verloren.

Als ik eerlijk ben schaam ik me best wel als ik dat vertel tegen vriendinnen van mij dan lachen ze me gegerandeerd uit
maarja ik blijf mijn bed zo houden zoals die nu is........
Allemaal met knuffels een stuk of 11 meer niet want dan pas ik er niet meer in

gr,tieneke
Oud 12-05-2005, 20:56
Warsocket
Warsocket is offline
niet meer maar ik heb tot mijn 15e ofzo tijgertje gehad (tijgerknuffel die ik op me 4e van sinterklaas had gekregen)
Oud 12-05-2005, 21:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nee. Omdat er geen reden voor is. De tijd van knuffels heb ik wel gehad.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 21:31
FreeZzze
FreeZzze is offline
Ben bijna 17 en slaap nog met knuffels !

Waarom? Nou, ten eerste ben ik gewoon gewend om iets in m'n handen te hebben 's nachts. Ten tweede zijn 't gewoon m'n fantasievriendjes, je verklaard me vast voor gek maar het is zo. Ze moeten dus ook persé mee met vakantie en ik behandel ze haast als mensjes enzo
Alleen als ik met kamp ga ofzo neem ik ze niet mee. Veeeeeeeeel te gevaarlijk met al die knuffelverkrachters Dan neem ik meestal een tweede kussen mee ofzo. Ik heb er trouwens drie 3 kleintje en 1 grote maja die kleintjes schop ik altijd onbewust uit bed
Owja ik heb ook een kast met knuffels en elke dag komt er zogenaamd bezoek langs whahaha. Mijn bed ligt dus altijd wel vol. Ik praat er alleen echt niet met vrienden over ik word dan zo keihard uitgelachen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 21:40
Sleeping Liar
Sleeping Liar is offline
Citaat:
Waarom? Nou, ten eerste ben ik gewoon gewend om iets in m'n handen te hebben 's nachts. Ten tweede zijn 't gewoon m'n fantasievriendjes, je verklaard me vast voor gek maar het is zo. Ze moeten dus ook persé mee met vakantie en ik behandel ze haast als mensjes enzo
dude

Je bent de mannelijke vorm van mijn vriendin
Oud 12-05-2005, 22:21
SaisPas
SaisPas is offline
Ik sliep vroeger ook altijd met een knuffel. Een konijn wat ik op m'n 4e van sinterklaas heb gehad. Nouja, meestal lag ik erop, omdat het anders zo verrot ligt als je een boek aan het lezen bent.
Nu staat ie op m'n verwarming, en pak ik hem heel soms nog wel eens als ik niet kan slapen.

Ik heb ook wel eens de knuffel van m'n vriendin meegehad toen ik 3 weken op vakantie ging. Zo was ze toch nog een beetje bij me.
Oud 12-05-2005, 22:55
Lorelei
Lorelei is offline
Ik sliep vroeger al bijna nooit met knuffels en nu helemaal niet meer.
Oud 13-05-2005, 07:48
Tieneke
Tieneke is offline
Hahahah Leuk om te horen dat ik niet de enigste ben die nog met een aantal knuffels slaap.

Ik praat soms ook wel eens met de knuffels zeker als ik me alleen voel en ik pak ze ook altijd vast als ik aan het huilen ben.

Vroeger deed mijn tante op de knuffels die ik van haar kreeg altijd haar parfum der op spuiten als ik in bed eentje vast had dan dacht ik altijd aan haar en voelde ik me niet zo alleen (ik had een super goede band met me tante)
Maarja na de loop van de jaren gaat die geur er ook jammer genoeg uit

gr,tieneke
Oud 13-05-2005, 08:01
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik heb één knuffeltje naast me kussen liggen. Die is even oud als ik ben en dat is hem aan te zien ook. Het is een klein konijntje maar het heeft al geen oren, geen ogen en bijna geen vulling meer. Vroeg legde ik die altijd tegen de muur, dan werdt hij koud en dan ging ik erw eer mee knuffelen

En er ligt ook een grote knuffelbeer. Die ligt wel in mijn bed, en onder mijn deken. Soms lig ik er tegen aan en soms in mijn armen .
Meestal valt hij s'nachts wel uit mijn bed.
Oud 13-05-2005, 09:38
Anne
Anne is offline
Hihi, wat een leuk topic. Ik word altijd uitgelachen door een vriendin, maar ik heb haar dus even mooi dit topic laten lezen.
Oud 13-05-2005, 09:43
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Anne schreef op 13-05-2005 @ 10:38 :
Hihi, wat een leuk topic. Ik word altijd uitgelachen door een vriendin, maar ik heb haar dus even mooi dit topic laten lezen.
Oud 13-05-2005, 10:25
rare kwast
rare kwast is offline
alleen een hondje met zo een baby knuffel vachtje (zo echt super zacht)

als ik me dan alleen voel kan ik tenminste nog iets vast houden, mee gooien, tegen me aan drukken
je kan dus wel verzinnen hoe ie er uitziet
Oud 13-05-2005, 10:47
Verwijderd
Ik heb pasgeleden zo'n reuzenknuffel van de vroegere kermis bij het oud vuil gezet. Helemaal kapot, ogen eruit, overal gaten. Lag er wel altijd tegenaan samen met mn kussen. Knuffels niet echt meer, 3 jaar geleden nog wel, maar ben er nu toch wel vanaf
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 12:59
waves
waves is offline
de knuffels zijn uit mn bed gegaan toen ik iets met mijn vriend kreeg. Ik had er op eens geen behoefte meer aan .
Oud 13-05-2005, 13:11
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik ben al enkele jaren van de knuffels verlost, maar het is een feit dat ik lekkerder slaap wanneer m'n vriend naast me ligt, voelt altijd zo lekker veilig. Soms slaapt ook mijn hond weleens naast me bed, maar dat is toch anders.
Oud 13-05-2005, 13:22
confused
confused is offline
ik heb zelf 4 knuffels in me bed,
elmo, eddy, freddy en me bobmarley
Reageren

Regels voor berichten