Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2005, 15:39
Muchacha
Muchacha is offline
Hoe preuts zijn jullie? Zowel in het algemeen als in bed?

Algemeen ben ik vrij preuts. Ik zal nooit met mijn kont halfbloot lopen of teveel van mijn lichaam laten zien. Als ik naakt in mijn kamer sta en er komt iemand binnen, gil ik dat ie moet oprotten. Naakstranden zijn ook niet aan mij besteed. Sauna gaat nog wel, maar grote turkse sauna's waar iedereen in zijn blootje rondloopt is ook niks voor mij... Klinkt vrij conservatief he?

Maar in bed ben ik (gelukkig) helemaal anders. Ik heb helemaal geen problemen met bloot gaan, licht mag altijd aan blijven, dekens hoeven ook zeker niet en ik kan me volledig 'vrijgeven'.

Ben ik dan preuts of niet?

En wat vinden jullie preuts? Zijn jullie het of niet?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 16:29
niempje..
niempje.. is offline
ik ben absoluut niet preuts. heb er geen probleem mee naakt rond te lopen in mijn eigen huis, of dan nog in sauna's of op stranden.
ik heb mijn lichaam dan ook nooit verstopt voor mijn vriendje.. heb er nooit een probleem van gemaakt om mij voor hem om te kleden of samen een douche te nemen.
verder ben ik ook niet preuts bij mijn vriend(inn)en of bij onbekende mensen. na het sporten ga ik me ook gewoon douchen in de gezamelijke douches.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 16:39
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
niempje.. schreef op 28-05-2005 @ 17:29 :
ik ben absoluut niet preuts. heb er geen probleem mee naakt rond te lopen in mijn eigen huis, of dan nog in sauna's of op stranden.
ik heb mijn lichaam dan ook nooit verstopt voor mijn vriendje.. heb er nooit een probleem van gemaakt om mij voor hem om te kleden of samen een douche te nemen.
verder ben ik ook niet preuts bij mijn vriend(inn)en of bij onbekende mensen. na het sporten ga ik me ook gewoon douchen in de gezamelijke douches.
Zoiets ongeveer ja.
Oud 28-05-2005, 16:46
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
ik was het wel een beetje, maar nu is mijn lichaam heel mooi dus nu hoeft het nietmeer
Oud 28-05-2005, 17:15
Verwijderd
Citaat:
niempje.. schreef op 28-05-2005 @ 17:29 :
Dit. Alleen ik douche nooit op de sportschool omdat ik die douches gewoon niet prettig vind, ja, daar heb ik wel al gedouchet, en omdat ik meestal gewoon naar huis wil na het sporten. Dus.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 17:34
Loezzel
Loezzel is offline
Ik ben niet preuts.
Ik ben niet bang om in mijn blootje rond te lopen waar mijn vriend bij is, ik ga graag naar de sauna en douche ook in openbare ruimtes (zoals na het sporten).

Ik ben wel weer preuts als het om kleding gaat. Ik kan me erg onzeker voelen als ik vind dat ik te blote kleding aan heb.
Eigenlijk best raar als je dat zo bekijkt.
Oud 28-05-2005, 19:13
Verwijderd
Ik ben niet erg preuts. Maar stiekem toch wel een beetje; een sauna waar je naakt moet lopen, zou niks voor mij zijn denk ik.
Douchen na het sporten (in openbare ruimte dus) vind ik vooral het idee raar, maar ja ik doe het toch altijd, en dan denk ik altijd ach, zo raar zie ik er nou ook weer niet uit , niks om voor te schamen iig.

Verder bij mijn vriend en familie helemaal niet. Vooral bij mijn vriend niet hoor, maar ja na 2.5 jaar weet hij ondertussen wel hoe ik er naakt uit zie.

Seks met de lamp aan vind ik niet zo prettig, maar ik denk dat dat weinig met preuts zijn te maken heeft. Ik vind het dan gewoon niet zo ontspannedn ofzo!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 19:34
Verwijderd
Hm, tja, ik ben niet zozeer preuts als wel onzeker over mijn lichaam. Mocht ik het ooit geweldig gaan vinden, dan zal ik waarschijnlijk overal naakt rondstruinen. Tot het zover is, bedek ik mijn 'schaamte' maar
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 23:19
Kreator
Kreator is offline
mwah, 3 miljard mannen op deze aardkloot hebben ongeveer dezelfde uiterlijke kenmerken dus zo bijzonder is't niet
Oud 28-05-2005, 23:48
Optima
Optima is offline
Ik heb de afgelopen dagen nog topless op het strand gelegen met een string aan. Ja vreemden mogen alles van me zien, daar heb ik totaal geen schaamte voor.

Bij jongens die ik leuk vind echter.....schaam ik me heel snel. Het liefst zou ik na seks altijd mijn kleding weer aan willen doen, of in ieder geval een onderbroek en een bh.

Tja vanwaar deze dubbelzinnige preutsheid? Ben toch nog een beetje onzeker over mijn lijf, en met een grote hoeveelheid geilheid weet ik dat te onderdrukken, maar na de seks...tja...dan ben je weer nuchter he
Oud 29-05-2005, 00:28
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Nee. Eigenlijk niet.
Oud 29-05-2005, 00:52
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 28-05-2005 @ 18:34 :
Ik ben niet preuts.
Ik ben niet bang om in mijn blootje rond te lopen waar mijn vriend bij is, ik ga graag naar de sauna en douche ook in openbare ruimtes (zoals na het sporten).

Ik ben wel weer preuts als het om kleding gaat. Ik kan me erg onzeker voelen als ik vind dat ik te blote kleding aan heb.
Eigenlijk best raar als je dat zo bekijkt.
klopt best wel
als je nakt rondloopt
of naakt rondloopt met nog sokken en schoenen aan

dan voel je je met sokken en schoenen aan naakter
Oud 29-05-2005, 05:04
halveschizo
halveschizo is offline
ik is niet preuts,

ben door mijnjaaaaaren meegesleept naar allemaal naturistencampings enz. ik heb me daar als kind erg aan geergererd en heftig tegen verzet. maar dat was om mijn ouders dwars te zitten. dat was tijden lang mijn enige echte intelectuele hobby. het heeft uiteindelijk wel wat van de romantiek van naaktheid weggehaald jaren lang tussen profesionele bloterikken rond te lopen maar gellukig zie ik ook wel in dat met z'n tweeën in een kamertje ergens in een stad waar iedereen kleren aan heeft toch wel echt iets romantisch kan hebben. en mijn ouders hebben me op deze manier ook wel meegegeven dat kleren niet persé zogezegd de man maken. ik heb mij kleren niet nodig om zelverzekerd te zijn. ik heb zelfs tijden nog rondgelopen met het idee streaken weer uit de kast te halen.
Oud 29-05-2005, 11:26
Nona
Nona is offline
Ik ben niet echt heel preuts, maar ik gooi zeker niet al mijn kleren uit bij mensen die ik amper ken. Een sauna zou ik maar eng vinden en in bikini is het ook altijd wel even wennen als de zomer net begonnen is (al is dat meer onzekerheid dan preutsheid aangezien ik een bleke huid heb, snel verbrand en sproeten heb).

In bed ben ik niet zo preuts met mijn vriend, hij mag me gerust naakt zien. Maar goed, hij heeft het ook al zo vaak gezien, dat maakt niets meer uit. Aan het begin van een relatie heb ik daar wel wat meer tijd voor nodig (al zal het heus geen maanden duren).
Oud 29-05-2005, 12:47
waves
waves is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 29-05-2005 @ 12:26 :
Ik ben niet echt heel preuts, maar ik gooi zeker niet al mijn kleren uit bij mensen die ik amper ken. Een sauna zou ik maar eng vinden en in bikini is het ook altijd wel even wennen als de zomer net begonnen is (al is dat meer onzekerheid dan preutsheid aangezien ik een bleke huid heb, snel verbrand en sproeten heb).

In bed ben ik niet zo preuts met mijn vriend, hij mag me gerust naakt zien. Maar goed, hij heeft het ook al zo vaak gezien, dat maakt niets meer uit. Aan het begin van een relatie heb ik daar wel wat meer tijd voor nodig (al zal het heus geen maanden duren).
Oud 29-05-2005, 15:23
Sartre
Sartre is offline
Ik vind mezelf ook niet bepaald preuts. Ik ben niet mega tevreden met mn lichaam (lees: er mogen best wat pondjes af) maar ik geneer me er nooit voor. Ik loop rustig naakt rond in de kleedkamer van de sportschool of thuis of bij mn vriendin. Ijn sauna voel ik me minder op mn gemak maar dat komt vooral omdat ik daar gewoon niet zo van hou.d
Oud 29-05-2005, 17:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
Morgan schreef op 28-05-2005 @ 20:34 :
Hm, tja, ik ben niet zozeer preuts als wel onzeker over mijn lichaam. Mocht ik het ooit geweldig gaan vinden, dan zal ik waarschijnlijk overal naakt rondstruinen. Tot het zover is, bedek ik mijn 'schaamte' maar
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 17:33
little nemo
little nemo is offline
nah ik ben totaal niet preuts, ik zou er geen problemen mee hebben naakt over straat te gaan als het niet raar gevonden werd (niet dat me dat ontzettend leuk lijkt btw, het lijkt me vooral koud) maar toch ga ik noooooit naar sauna's en naaktstranden omdat er zoveel lelijke mensen zijn die ik echt niet hoef te zien
Oud 29-05-2005, 18:52
Moebie
Moebie is offline
Ik ben wel preuts...
Ik ben gewoon bang dat andere mensen (vooral mijn vriend dan) mijn lichaam niet mooi vinden. Bij vriendinnen heb ik het veel minder en die zeggen ook dat ik niets heb om me voor te schamen enzo, maar toch..
Oud 29-05-2005, 20:28
justalone
justalone is offline
Ik ben ook best preuts. Ik durf amper naar de sauna alleen als er alleen vrouwen komen wil ik nog wel eens durven. Ik toon mijn lichaam ook niet graag, en ik zou nooit zomaar met iemand het bed induiken, maar als ik met iemand vertrouwd ben dan ben ik heel anders en durf ik ook meer en gedraag me ook meer vrij.

Het is misschien een beetje preuts maar dat is gezond vind ik.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:29
gurl19
gurl19 is offline
Ik douche niet bij een sportschool. Dus in dat op zicht benk wel preuts. Ook bij jongens vind ik het soms ff wennen om me bloot te geven, maar dat komt meer omdat ik mijn eigen lichaam niet mooi vind.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 07:59
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ik ben totaal niet preuts het hangt er vanaf bij wie ik ben, maar over het algemeen heb ik er geen moeite mee in mn blote aaarsch ergens te lopen...door het huis ofzo etc...en ik slaap meestal naakt, dus als ik smorgens de badkamer in moet loop ik naakt door het huisje heen
Oud 30-05-2005, 11:04
Shitonya
Shitonya is offline
In het algemeen vrij preuts.
In bed niet preuts, maar ook weer niet 100% op mijn gemak door onzekerheid over m'n lichaam (maar ja, welke vrouw heeft dat tegenwoordig niet?) Maar bij m'n vriend wel 99,9% door gewenning. Weet nu dat hij alles mooi vindt, dus ik maak me geen zorgen meer. Met de leeftijd en het vertrouwen vervalt preutsheid langzaam wel
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 12:23
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 30-05-2005 @ 12:04 :
In het algemeen vrij preuts.
In bed niet preuts, maar ook weer niet 100% op mijn gemak door onzekerheid over m'n lichaam (maar ja, welke vrouw heeft dat tegenwoordig niet?)
Ik zou echt niet naar een naaktstrand gaan, de sauna wordt ook niet wat vrees ik. Maar ook die preutsheid komt door onzekerheid..
Oud 30-05-2005, 12:32
Viporizer
Viporizer is offline
Ik ben niet echt preuts, ik loop regelmatig naakt door het huis. Heb ook geen problemen met omkleden en douchen in een sport centrum.
Ik heb bij die sportgelegenheden altijd nog wel een soort twijfel maar die wordt meestal overwonnen door onverschilligheid.

Ik bed heb ik totaal geen problemen met me naakt geven. Mijn vriendin weet waar ze aan begonnen is waarom zou ik me daarover druk maken?
Oud 30-05-2005, 20:36
Mucky
Mucky is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 28-05-2005 @ 16:39 :

Algemeen ben ik vrij preuts (onzeker over mijn lichaam) . Ik zal nooit met mijn kont halfbloot lopen of teveel van mijn lichaam laten zien. Als ik naakt in mijn kamer sta en er komt iemand binnen, gil ik dat ie moet oprotten. Naakstranden zijn ook niet aan mij besteed. Sauna gaat nog wel, maar grote turkse sauna's waar iedereen in zijn blootje rondloopt is ook niks voor mij... Klinkt vrij conservatief he?

Maar in bed ben ik (gelukkig) helemaal anders. Ik heb helemaal geen problemen met bloot gaan, licht mag altijd aan blijven, dekens hoeven ook zeker niet en ik kan me volledig 'vrijgeven'.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:15
Dith
Dith is offline
Ik heb het niet zo op openbare gelegenheden waar je naakt moet zijn, maar dat heeft op zich niks met preutsheid te maken maar gewoon omdat ik me daar niet op mijn gemak zou voelen. Ik hoef onbekenden niet naakt te zien en onbekenden hoeven mij naakt te zien want dat plezier gun ik ze niet.
Oud 30-05-2005, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Dith schreef op 30-05-2005 @ 22:15 :
onbekenden hoeven mij naakt te zien want dat plezier gun ik ze niet.
Kutje

Uh nee, niet preuts. De buren mogen vaak genieten van mijn naakte verschijning, omdat ik vaker dan eens vergeet dat mijn gordijnen open zijn. Bovendien heb ik meer dan een jaar lang niet eens gordijnen GEHAD.
En ik huppel ook zonder problemen naakt door de huiskamer (GROOT raam) op zoek naar die ene string die ik kwijt was.
Voor de rest heb ik duidelijk ook geen moeite met mezelf omkleden waar anderen bij zijn en dus mag op het strand bijvoorbeeld iedereen mijn bips (omg) wel bewonderen als ze daar blij van worden, ja.

Ook bij mogelijke vriendjes ben ik niet preuts, nee. Wel meer dan eens onzeker, maar dat is iets anders.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 14:42
Verwijderd
niet echt.

ondergoed doe ik nooit moeilijk over: je ziet doorgaans toch hetzelfde als je de ander in zwemkleding tegenkomt ofzo (bij sommige mensen wil je dat gewoon niet, maar das een ander verhaal.

naakt: mweh, bij vriendin geen moeite mee (als ik die had).
en ik zorg altijd dat er iets werp-baars in de buurt is als we in zo'n situatie zijn, mijn kisten ofzo.
ik mag dan geen geweldige werphand hebben, maar op die 2,5 meter mis ik niet.

sowieso moet ik het wat privacy betreft stellen met ietwat spartaanse omstandigheden: ik deel de zolder met mijn broertje, zit nog wel een schuifdeur tussen, maar ok
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 10:50
lieve
lieve is offline
Ik denk dat je helemaal niet preuts bent, maar gesteld bent op je intimiteit en je lichamelijke privacy ten opzichte van onbekende of mensen met wie je niet zo'n intiem contact wil hebben. Zoals bv je broer/zus die je kamer komt instormen als je je aan het omkleden bent.

Want je zegt zelf dat wanneer je gevreeën hebt, je totaal geen behoefte hebt aan 'licht uit', snel deken over mij, ...

Ik denk helemaal niet dat jij preuts bent.

Lieve,xxx
Oud 02-06-2005, 11:28
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
lieve schreef op 02-06-2005 @ 11:50 :
Ik denk dat je helemaal niet preuts bent, maar gesteld bent op je intimiteit en je lichamelijke privacy ten opzichte van onbekende of mensen met wie je niet zo'n intiem contact wil hebben. Zoals bv je broer/zus die je kamer komt instormen als je je aan het omkleden bent.

Want je zegt zelf dat wanneer je gevreeën hebt, je totaal geen behoefte hebt aan 'licht uit', snel deken over mij, ...

Ik denk helemaal niet dat jij preuts bent.

Lieve,xxx
Whehe, slechts één iemand die ook eens kijkt naar MIJN vraag, dank je wel
Het gebeurt gewoon regelmatig dat mensen zeggen "doe eens niet zo preuts!" gewoon omdat ik er op gesteld ben me in privé om te kleden en niet met mijn kont/borsten bloot loop over straat ofzo... Ik vind dat eerder een pluspunt dan een minpunt Langs de andere kant denk ik soms ook wel "tjeezis, wat maakt het uit!"... Maar ik voel me er gewoon niet goed bij als iedereen me zomaar naakt kan zien
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten