Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
edit: En ik sluit me aan bij Mephostophilis |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het probleem is alleen dat veel mensen gewend zijn aan luxe en als men opeens minder gaat verdienen, dan is het uitgavenpatroon moeilijk te veranderen en dan gaat het mis. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mensen worden aan alle kanten geholpen in Nederland. Iets waar je trots op kan zijn. Ik weiger te geloven dat mensen echt armoede lijden. Ik denk dat ze hun weg naar de juiste instanties niet weten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mensen werden aan alle kanten geholpen. Ben je soms vergeten dat blakenende heeft gezegd dat mensen zelf maar uit moeten zoeken hoe ze aan een baan komen,enz? Bij het CWI wordt je niet meer geholpen hoor. Je kan je wel inschrijven maar je moet het zelf maar uitzoeken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg niet dat alles op de schop moet, nee, maar zoek het eerst zelf uit, daarna kun je naar de overheid stappen. En deze overheid helpt je met een duw in de juiste richting. Niet meer, niet minder. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyway, meer ontopic, het is natuurlijk zo dat veel mensen in de problemen komen. Maar om nou te spreken van armoede, nee. Je hoeft hier niet te verhongeren. Ik heb zelf bij een advocatenkantoor gewerkt en als je ziet wat daar binnenkwam op de afdeling schuldsanering (een regeling voor particulieren die betalingsproblemen hebben) dan is mij duidelijk dat het echt niet de vaste lasten zijn die problemen opleveren. Nee, het probleem is dat mensen menen dat ze overal recht op hebben. Op vakantie naar een warm land, Nikes voor de kinderen en ook nog een surroundset en een plasmascherm in de huiskamer, ook al heeft manlief maar een minimuminkomen. Dat is natuurlijk het gevolg van de sterke economie in de jaren negentig toen de geldbomen nog tot in de hemel groeiden. Mensen accepteren niet meer dat ze een stapje terug moeten doen. Een afname van de groei van de economie zien we al als achteruitgang, laat staan een inkrimping. Dat wordt niet meer geaccepteerd. Heel logisch en menselijk, maar mensen zullen er toch rekening mee moeten houden dat ze er in welvaart op achteruit kunnen gaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 07-06-2005 om 13:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je bent trouwens "rechtsstaat" vergeten er bij te zetten. Nederland vindt zichzelf een rechtsstaat dan moeten ze dat ook laten zien en waarmaken. Een democratie hoeft namelijk niet perse een rechtsstaat te zijn. Turkije is ook een democratie, maar geen rechtsstaat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
W.S.P. Fortuyn |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Strategisch stemmen Blood Fire Rage | 338 | 22-11-2006 20:29 | |
Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag? Gatara | 230 | 21-11-2006 00:05 | |
Balkenende - Bos Deel II Verwijderd | 88 | 07-11-2006 11:03 | |
'Armoede is betrekkelijk' Hydrogen | 116 | 05-01-2006 15:50 | |
Vrouwen massaal gestopt met pil wegens kosten Gatara | 110 | 02-11-2004 14:21 | |
Kritiek op 'paarse' strijd tegen armoede Atje85 | 6 | 10-02-2003 19:23 |