Ok, deze is vegetarisch maar als je niet koosjer eet kun je quorn vervangen met gehakt (doh).
en shit, ik weet het aantal grammen niet,.. maar goed
en ik heb een kleine schaal en houd meestal rode saus over (maar dat vries ik dan in want dat kun je later gebruiken), dus voor een grote schaal zl je wat meer spinazie en ricotta nodig hebben.
ingredienten:
spinazie (gesneden) diepvriespak is meestal wel goed
ricotta kaas (1 zo'n bakje)
quorn (twee pakjes) (of gehakt circa 500 gram)
mozarrella (1 pakje (125 gram is dat geloof ik))
parmezaanse kaas
1 ui
2 knoflookteentjes
1 paprika (rood of groen)
oregano
basilicum
peper
zout
tomatenpuree (1 pakje of blikje)
cannelonis
ontdooi de spinazie in een pan en breng deze met zout en wat peper op smaak.
zet het vuur uit als dit gebeurd is en voeg er dan de ricotta kaas aan toe. Meng het geheel.
verwarm de oven alvast voor (180 graden C hetelucht)
Maak de "rode saus" als volgt:
1 ui wat aanbakken.
quorn er bij gooien. "rul" bakken (nouja, totdat de quorn goed is in ieder geval. Bij gehakt is dat wat makkelijker te bepalen

)
knoflook en paprika eraan toevoegen.
peper en zout naar smaak er ook bijvoegen (kun je later proeven als de rode saus klaar is)
dan de tomatenpuree er aan toe voegen
basilicum en oregano naar smaak eraan toevoegen (wees niet te gierig

).
pak een lasagnaschaal.
Bedek de bodem met wat rode saus
vul vervolgens iedere canneloni met spinazie en ricotta en leg deze naast elkaar in de schaal.
Bedek de volgepropte canneloni's met rode saus. Versnipper hier gelijkmatig verdeeld mozarella en leg evt. weer een laag cannelonis eroverheen en anders kun je ipv 1 canneloni laag 1 laagje lasagna overheen leggen als bovenste laag.
Dan daarbovenop weer rode saus en maak het af met de rest van de mozarella en de parmezaanse kaas.
Leg de schaal met aluminiumfolie bedekt in de oven ergens in het midden.
En na 30 minuten haal je de aluminiumfolie eraf en laat je het 15 minuten zonder aluminiumfolie de kaas het werk doen.
klaar.
Een andere (koosjere) versie is quorn vervangen door gehakt en de kaas vervangen door champignons. Maar ik prefereer de vegetarische