Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2005, 20:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is het voor mij weer zover. Ik heb vanmiddag tien minuten in het gras gezeten en sindsdien loop ik gigantisch te niesen, te snotteren en heb ik overal jeuk, over mijn hele lijf. Kan die jeuk ook komen door de hooikoorts?

Ik ben nu op zoek naar medicijnen die goed werken maar ook niet al te duur zijn. Wat bevalt er bij jullie goed en wat kost het ongeveer?
Oud 12-05-2005, 20:35
Mara
Mara is offline
Aerius krijg ik voor mijn zonne-allergie via de dokter, dus via ziekenfonds. Is ook voor hooikoorts en gelijke allergische reacties. Kan dat bij jou niet?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 20:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-05-2005 @ 21:35 :
Aerius krijg ik voor mijn zonne-allergie via de dokter, dus via ziekenfonds. Is ook voor hooikoorts en gelijke allergische reacties. Kan dat bij jou niet?
Dan zou ik alleen eerst naar de huisarts moeten en die zit in de woonplaats van mijn ouders en ik zit zelf op kot in Leuven dus dat is een beetje lastig. Als het langer duurt en ik dan al thuis ben dan is dat wel een optie ja. Werkt Aerius voor jou goed en weet je wat het normaal in de drogist kost?
Oud 12-05-2005, 20:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-05-2005 @ 21:39 :
Dan zou ik alleen eerst naar de huisarts moeten en die zit in de woonplaats van mijn ouders en ik zit zelf op kot in Leuven dus dat is een beetje lastig. Als het langer duurt en ik dan al thuis ben dan is dat wel een optie ja. Werkt Aerius voor jou goed en weet je wat het normaal in de drogist kost?
Ja, voor m'n zonne-allergie werkt 't goed (ik heb dus geen hooikoorts). In de drogist heet 't iets anders.. iets met een c maar de verpakking is exact 't zelfde

Ik zelf geef aan bij de dokter dat ik graag een receptje krijg voor véél stuks, ivm vakantie enzo. Ik krijg dan bij de drogist zo 4 doosjes zodat ik weer een maand of 3 vooruit kan
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 21:01
Breg
Breg is offline
ik gebruik kleine pilletjes, gewoon huismerk van Trekpleister (=drogist), zijn goedkoper dan pilletjes van een merk, maar zit precies dezelfde hoeveelheid van dezelfde werkzame stof in, is alleen wel veel goedkoper.
Oud 12-05-2005, 21:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Breg schreef op 12-05-2005 @ 22:01 :
ik gebruik kleine pilletjes, gewoon huismerk van Trekpleister (=drogist), zijn goedkoper dan pilletjes van een merk, maar zit precies dezelfde hoeveelheid van dezelfde werkzame stof in, is alleen wel veel goedkoper.
Heb je enig idee hoe ze heten en wat ze ongeveer kosten?
Oud 12-05-2005, 21:25
Breg
Breg is offline
die ik nu heb zijn dus gewoon huismerk, de werkzame stof is Loratadine, 10 mg per tablet. Ik weet alleen niet hoe duur ze zijn...

Er staat op de gebruiksaanwijzing wel dat je ze elke dag in moet nemen, maar dat is echt niet nodig. Als ik 's ochtends denk dat ik er last van ga hebben (bv door hooikoorts bericht op teletekst/in de krant) dan neem ik er 1 in.
Oud 12-05-2005, 21:46
Verwijderd
ik gebruik Xyzal, is alleen wel op recept, 1e 2 weken moet je zelf betalen, daarna betaalt je verzekering het - mits het chronisch gebruik is
eerste 2 weken kosten iets van 14 - 20 euro als ik het me goed herinner.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 22:18
Balance
Balance is offline
Ik heb een soort eczeem die heel veel voorkomt bij allergiën als hooikoorts ed. Dat jeukt ook heel erg, maar gelukkig verzacht de crème die ik ervoor kreeg een hoop. Je kan hem ook zonder recept halen bij de apotheek. Het heet Lanette I met vaseline. Maar ik zou toch naar de dokter gaan om eerst te laten kijken wat je precies hebt, want 'jeuk' is nou geen omschrijving waar je duidelijk iets op kan concluderen als buitenstaander.
Oud 12-05-2005, 22:41
Lorelei
Lorelei is offline
Ik gebruik Prevalin. Maar dat is niet voor je hele lichaam. Dat is een neusspray voor je neus en oogdruppels voor, jawel, je ogen.

Oogdruppels kosten 5.75 en neusspray 7,95 als ik me niet vergis.
Oud 13-05-2005, 07:28
Apomes
Apomes is offline
Aangezien je in België zit, zal de medicatie wel anders heten. Ik raad je Cleratine aan of Zyrtec (voorschrift?)! Pilletje en poef weg.

Oh wat ik je nog sterker aanraad is om volgend jaar in Januari ofzo te starten met een cortisone kuur (3 spuiten om de 2 weken, 3 jaar lang en 1 kans op 2 dat hooitkoorts weg is)
Oud 13-05-2005, 08:35
Verwijderd
Zyrtec is vervangen door Xyzal, want Xyzal is goedkoper en doet hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 09:48
MMariska
MMariska is offline
Ik heb ook nog een vraagje,
Ik gebruik sindskort Xyzal,
eerst gebruikte ik Aerius in combinatie met prednison.
Altijd als ik anti histamine tabletten slik,
word ik veel minder ongesteld...
Volgens m'n moeder komt het omdat door die pillen de bloedvaatjes minder wijd worden en ik minder vocht vasthoudt.
Waardoor er tijdens de menstruatie dus ook minder vocht vrij komt.
Is dat wel normaal en klopt de theorie van m'n moeder een beetje?

---------
Ik gebruik op het moment dus alleen Xyzal
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 10:59
Verwijderd
Ik gebruik Allerfre, werkt voor mij wel goed. Toch heb ik nog weleens last. Wil nog een keer naar huisarts om te kijken waarvoor ik precies allergisch ben.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 12:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
Apomes schreef op 13-05-2005 @ 08:28 :
Aangezien je in België zit, zal de medicatie wel anders heten. Ik raad je Cleratine aan of Zyrtec (voorschrift?)! Pilletje en poef weg.

Oh wat ik je nog sterker aanraad is om volgend jaar in Januari ofzo te starten met een cortisone kuur (3 spuiten om de 2 weken, 3 jaar lang en 1 kans op 2 dat hooitkoorts weg is)
omg, dat zijn 234 spuiten!
Oud 13-05-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-05-2005 @ 21:33 :
Volgens mij is het voor mij weer zover. Ik heb vanmiddag tien minuten in het gras gezeten en sindsdien loop ik gigantisch te niesen, te snotteren en heb ik overal jeuk, over mijn hele lijf. Kan die jeuk ook komen door de hooikoorts?

Ik ben nu op zoek naar medicijnen die goed werken maar ook niet al te duur zijn. Wat bevalt er bij jullie goed en wat kost het ongeveer?
Klinkt als hooikoorts idd, heb ik zelf ook last van. Je kan het bevestigd krijgen door naar de dokter te gaan en daar even een bloedtest te laten doen op allergien. Erg aan te raden opzich, aangezien je ook achter andere dingen kunt komen; zo bleek ik ook gevoelig te zijn voor huismijten, en kattenhaar
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 13:11
Verwijderd
Wat er werkt verschilt per persoon, ik ken veel mensen waar Aerius (is volgens mij alleen op recept verkrijgbaar en bij mij kosten 15 pilletjes iets van 13 euro, maar dat wordt vergoed) niet bij helpt en bij mij helpt dat een beetje, omgekeerd werken dingen als Claritine en de dingen van de Trekpleister/Kruidvat (die zijn een euro of drie/vier per pakje van 14 pilletjes, volgens mij) bij mij niet en bij veel anderen juist weer wel. Ligt er maar net aan op welk bestandsdeel je reageert ed. Ik zou gewoon even langs de apotheek/drogist gaan, dan weet je wat ze daar hebben en hoe duur het is, want het zal in België idd wel wat verschillen van Nederland.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 13:39
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-05-2005 @ 13:31 :
Tel daar bij op dat je na elke spuit een half uur bij je huisarts moet blijven zitten voor het geval er iets fout gaat (dat je teveel medicatie binnen krijgt of weet ik veel, dat komt vaak voor).

Mijn huisarts raadt dat altijd af..

Ik gebruik nu Aerius, geen idee of dat alleen op recept is. http://www.apotheek.nl/Templates/gen...0&ApotheekID=0 Hier kun je zien dat de werkzame stof is:
Citaat:
De werkzame stof in Aerius is desloratadine.
Misschien dat je daar om kunt vragen bij de apotheek of gewoon naar een ander middel wat zonder recept te verkrijgen is?
Oud 13-05-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 13-05-2005 @ 14:39 :

Misschien dat je daar om kunt vragen bij de apotheek of gewoon naar een ander middel wat zonder recept te verkrijgen is?
(De werkzame stof in die dingen van het Kruidvat/Trekpleister en volgens mij ook in Claritine ed is Loratedine. Als het één niet werkt, zou je het ander uit kunnen proberen.)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 13:56
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-05-2005 @ 13:31 :
omg nee lol
elk jaar moet je 3 spuiten gaan laten zetten en tussen elke spuit is een periode van twee weken
dus 9 spuiten in totaal .
Oud 13-05-2005, 14:22
luckylenie
luckylenie is offline
ik gebruik Reactine, gewoon van de drogist.
werkt echt hartstikke goed.
Oud 13-05-2005, 16:09
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-05-2005 @ 14:11 :
Wat er werkt verschilt per persoon, ik ken veel mensen waar Aerius (is volgens mij alleen op recept verkrijgbaar en bij mij kosten 15 pilletjes iets van 13 euro, maar dat wordt vergoed) niet bij helpt en bij mij helpt dat een beetje, omgekeerd werken dingen als Claritine en de dingen van de Trekpleister/Kruidvat (die zijn een euro of drie/vier per pakje van 14 pilletjes, volgens mij) bij mij niet en bij veel anderen juist weer wel. Ligt er maar net aan op welk bestandsdeel je reageert ed. Ik zou gewoon even langs de apotheek/drogist gaan, dan weet je wat ze daar hebben en hoe duur het is, want het zal in België idd wel wat verschillen van Nederland.
Idd, ik ook.. De zyrtec/ claritine en andere vrijverkrijgbare middelen, hebben bij mij geen effect.. Aerius heeft een minimaal effect... (30 tabletjes a 18 euro totaal. Wordt vergoed door m'n zorgverzekeraar) Nasonex neusspray werkt redelijk (een corticosteroide neusspray).. Deze kost 17 euro en heb ik via de KNO-arts.. 'Het' middel moet volgens mij nog uitgevonden worden
Oud 13-05-2005, 20:03
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 13-05-2005 @ 17:09 :
(30 tabletjes a 18 euro totaal. Wordt vergoed door m'n zorgverzekeraar)
Stom dat ze bij mij zoveel duurder zijn...niet dat het uitmaakt, want het wordt vergoed, maar toch.
Citaat:
Nasonex neusspray werkt redelijk (een corticosteroide neusspray).. Deze kost 17 euro en heb ik via de KNO-arts..
Ik had eerst ook Flexonase (neusspray) via de allergoloog, maar dat spul deed pijn in m'n neus en ik merkte er verder amper wat van...

De oogdruppels van weet ik niet welk merk ("No. 2") helpen ook wel ietsje, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 20:43
Verwijderd
[QUOTE]Leonoor schreef op 13-05-2005 @ 21:03 :
[B]

Ik had eerst ook Flexonase (neusspray) via de allergoloog, maar dat spul deed pijn in m'n neus en ik merkte er verder amper wat van...

ik had eerst ook flexonase, nu nasonex (d8 ik...) maar ik gebruik dat omdat m'n neus sowieso altijd dicht zit, t hele jaar door
en dat helpt wel redelijk, geen wondermiddel, maar goed

daarnaast gebruik ik zonodig 1 pilletje per dag tegen overgevoeligheid.. maar ik weet niet meer hoe dat heet.. is wel op recept trouwens
(oh, en ik heb geen hooikoorts, tenminste, wel de klachten, maar uit de allergietest komt steeds niks, dus weet de dokter ook niet wat t verder is..)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 20:55
Verwijderd
Citaat:
*Liene* schreef op 13-05-2005 @ 21:43 :

ik had eerst ook flexonase, nu nasonex (d8 ik...) maar ik gebruik dat omdat m'n neus sowieso altijd dicht zit, t hele jaar door
Ik gebruikte het ook het hele jaar door, tegen de 'verkoudheid' waar ik altijd last van had.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 21:47
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-05-2005 @ 21:03 :
[B]Stom dat ze bij mij zoveel duurder zijn...niet dat het uitmaakt, want het wordt vergoed, maar toch.
Ik ben onlangs verhuist -> plus overstap naar andere apotheek gemaakt in andere woonplaats.. In de 'nieuwe' apotheek zijn ze zelfs goedkoper! (zelfde doosje, zelfde tabletten etc... Heel vreemd!)
Citaat:
Mmmz, zo zie je maar dat idd er weer anders op reageert Ik merk er wel ietwat positief effect.. [edit] je hebt het over een ander type neusspray Is dat eveneens een verstuiver met corticosteroide?[/edit]

Laatst gewijzigd op 13-05-2005 om 21:49.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 15:09
Muchacha
Muchacha is offline
Ik heb al enkele weken last van snot en niezen (terwijl ik anders nooit nies). Kan dit hooikoorts zijn? Of gewoon een hardnekkige verkoudheid (zonder hoofdpijn wel, en mijn neus zit ook niet potdicht)

De dagen dat het zo warm was, heb ik in de tuin gelegen en toen kreeg ik na enkele dagen uitslag op mijn onderarmen en buik... Heeft dat er ook iets mee te maken? (had wel nieuwe zonnecreme gekocht maar van het merk dat ik altijd gebruik)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten