Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar anyway, je gedicht. Dat is geen gedicht, dat is een stukje tekst met een punt teveel aan het eind van elke zin. Een gedicht is een vloeiende golf van klanken en beelden - gevormd door een woordenstroom - die in perfecte harmonie op elkaar aansluiten. Ik zie in jouw 'gedicht' geen enkele beeldspraak, stijlfiguur, rijm, metrum, ritme, woordenspel, dubbelzinnigheden, spanning, enz. of zelfs maar een poging daartoe... Dit gedicht hoort in het gedichtentopic van Psychologie. Je zegt zelf dat dit gedicht is bedoelt om mensen op te beuren, mensen die dat nodig hebben kijken niet op DoP maar in dat topic. Bovendien heeft dit gedicht geen poetische waarde. Mijn uitdaging aan jou is: Schrijf een gedicht waarbij niet de boodschap maar de vorm het belangrijkste is bij het schrijven ervan. Speel met de woorden, beschrijf de mooiste dromen, laat de lezer mee golven op de klanken, dicht.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wodka! En blokeenden! |
![]() |
||
Citaat:
Hmja, zo leer je weer eens wat. DoD heeft wel een punt. 'diepe' zinnetjes in stukjes afbreken maakt een lapje tekst niet tot een gedicht.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het gooi de gevestigede orde van je gedichten omver-topic Verwijderd | 19 | 26-08-2011 13:38 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Praat en lees hier over Dichtwedstrijden! Dreamerfly | 103 | 17-12-2004 20:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Verhalen & Gedichten |
2 gedichtjes Margriet | 1 | 10-01-2003 09:34 | |
Verhalen & Gedichten |
gedicht voor mijn grote liefde liefschatje | 2 | 23-11-2002 18:58 |