Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2005, 16:58
dwight88
dwight88 is offline
even een vraagje over op kamers gaan...

een studiegenoot en ik willen allebei binnenkort het huis uit. Helemaal alleen op kamers gaan (bijvoorbeeld bij iemand een zolderetage huren) zien we niet zitten, maar een groot studentenhuis (voor zover die al bestaan in amersfoort) ook niet.
Ons idee nu, is om samen een flatje oid te huren. Qua kosten moet dit met 2 personen goed te doen zijn, hoeft niet per se meer te kosten pp dan een reguliere studenten-kamer.

Nu was mijn vraag... hoe werkt dit? Ik neem aan dat het dan via de woningcorporaties gaat, die ook normale gezinswoningen verhuren. En "mag" het zomaar, 2 studenten ipv een gezin in een flat?

alvast bedankt voor de info
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2005, 17:05
ekki
ekki is offline
Mag wel, hoor, de vraag is alleen of huurbazen dat willen.

Als ik jou was zou ik naar een particuliere verhuurder zoeken, want anders moet je je meestal eerst inschrijven en dat kan lang (te lang) duren.
Oud 23-05-2005, 19:37
Verwijderd
Wachtlijsten in Amersfoort zijn LANG.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 12:56
Emoboy
Emoboy is offline
binnenkort komen er een heleboel studentenhuizen/kamers hier in amersfoort! na of tijdens de zomer in het eemkwartier! (recht naast de stad
Oud 30-05-2005, 22:28
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Emoboy schreef op 30-05-2005 @ 13:56 :
binnenkort komen er een heleboel studentenhuizen/kamers hier in amersfoort! na of tijdens de zomer in het eemkwartier! (recht naast de stad
heb ik iets gemist, vrees ik?

heb je meer informatie hierover? alvast bedankt..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 12:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Uh als je echt iets wil huren moet je een binding hebben aan amersfoort (dus via je werk of je moet er al wonen) en dan nog zijn de wachttijden jaaaaren! Dus dat gaat niet zo 1,2,3. Dan moet je echt geluk hebben. Zelfs in dit dorpje duurt het minstens 4 jaar (is vlakbij amersfoort).
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 14:31
Verwijderd
Grote studentenhuizen zijn er wel in A'foort .
Bij Woonkompas kan je idd wel rekenen op een wachttijd van 2 a 3 jaar... Probeer het anders eens bij Direct Wonen, dat is een particuliere verhuurder.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 17:37
Maurice
Maurice is offline
het kantoor van Scholieren.com staat in Amersfoort
Oud 01-06-2005, 10:33
Verwijderd
Je kan ook in de directe omgeving van Amersfoort gaan zoeken. Amersfoort is goed bereikbaar met het OV.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 15:59
Sjanine meissie
Sjanine meissie is offline
amersfoort rulezz, en inderdaad je kan zelfs in utrecht wonen, omdat het openbaar vervoer goed te doen is, dan moet je maar 19 minuten reizen.....
Oud 05-06-2005, 09:54
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Sjanine meissie schreef op 02-06-2005 @ 16:59 :
amersfoort rulezz, en inderdaad je kan zelfs in utrecht wonen, omdat het openbaar vervoer goed te doen is, dan moet je maar 19 minuten reizen.....
i know

woon zelf heel erg dichtbij utrecht. maar wil het huis uit, en vind utrecht geen nuttige optie om naar te kijken, ik kan het nog net fietsen, en om dan daar op kamers te gaan, nee
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 08:51
Emoboy
Emoboy is offline
waar is dat hoofdkantoor hier dan?

in amersfoort komen er bij het eemkwartier van die containers in mooie felle kleuren waar je als student in kan wonen. ik geloof dat ze ook best goedkoop worden (18 m2 voor 200 euro + eigen wc & douche! als ik me goed kan herrinneren...)

het stond in de lokale krant!
Oud 06-06-2005, 13:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Emoboy schreef op 06-06-2005 @ 09:51 :
waar is dat hoofdkantoor hier dan?

in amersfoort komen er bij het eemkwartier van die containers in mooie felle kleuren waar je als student in kan wonen. ik geloof dat ze ook best goedkoop worden (18 m2 voor 200 euro + eigen wc & douche! als ik me goed kan herrinneren...)

het stond in de lokale krant!
Geen woonkamer? Ook geen eigen keuken? In Amsterdam zijn ze dan haast zelfs beter te krijgen...

En is het alleen voor studenten die studeren in Amersfoort (zoveel zijn dat er toch niet? ) En zullen ze vlakbij het station liggen?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 08:37
Emoboy
Emoboy is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-06-2005 @ 14:46 :
Geen woonkamer? Ook geen eigen keuken? In Amsterdam zijn ze dan haast zelfs beter te krijgen...

En is het alleen voor studenten die studeren in Amersfoort (zoveel zijn dat er toch niet? ) En zullen ze vlakbij het station liggen?
het is een grote kamer, dus je eigen woonkamer & slaapkamer & studeerkamer in 1. hoe het met keukens zit weet ik niet meer. er zitten nu een heleboel MBO studenten in amersfoort, volgend jaar komen er een paar HBO en universitaire studies bij, dus amersfoort word stukje bij beetje een studentenstad

en die kamers zitten zo goed als NAAST amersfoort CS! (dus het is ook een handige & vrij goedkope oplossing voor studenten in utrecht)
Oud 07-06-2005, 16:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Emoboy schreef op 07-06-2005 @ 09:37 :
het is een grote kamer, dus je eigen woonkamer & slaapkamer & studeerkamer in 1. hoe het met keukens zit weet ik niet meer. er zitten nu een heleboel MBO studenten in amersfoort, volgend jaar komen er een paar HBO en universitaire studies bij, dus amersfoort word stukje bij beetje een studentenstad

en die kamers zitten zo goed als NAAST amersfoort CS! (dus het is ook een handige & vrij goedkope oplossing voor studenten in utrecht)
Voor veel meer studenten, wij moeten hier namelijk 40 minuten met de bus naar amersfoort om in welke stad dan ook te komen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 21:10
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-06-2005 @ 17:51 :
Voor veel meer studenten, wij moeten hier namelijk 40 minuten met de bus naar amersfoort om in welke stad dan ook te komen
mag ik zo vrij zijn te vragen, waar je precies vandaan komt dan? dacht dat in "die hoek" van nederland de ov-verbindingen toch nog wel aardig waren

ontopic:
het met zn 2en huren wordt idd erg lastig. We zijn nu de mogelijkheid aan het bekijken om met behulp van een papa een flatje te kopen, en die dan met zn 2en (of eventueel 3e) te betalen. Qua hypotheeklasten lijkt dit op het eerste oog goed te doen.

Er is moeilijk een gemiddelde te geven natuurlijk, maar waar moet ik vanuit gaan als nuts-kosten elke maand, bij 2 personen die normaal gebruik maken van water/gas/licht?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 09:01
Emoboy
Emoboy is offline
het stond vandaag WEER in de krant! (lokale krant, that is)

ze worden 18 m2, + persoonlijke badkamer & Wc. Keukenblok moet je delen met een paar studenten. En dat voor 200 euro pm. Ze komen in het Eemkwartier, dat is 3 minuten lopen van het station! en 5 minuten lopen van het centrum. echt perfecte plek!

addertje onder het gras: je MOET ingeschreven staan bij Woonkompas, een (amersfoortse?) woningcoorperatie.

in het stuk stond ook dat er nu 1500 studenten in amersfoort zijn en er volgend schooljaar 1000 bijkomen. awesome!

Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 09:04.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 07-06-2005 @ 22:10 :
mag ik zo vrij zijn te vragen, waar je precies vandaan komt dan? dacht dat in "die hoek" van nederland de ov-verbindingen toch nog wel aardig waren
Scherpenzeel...

Welke universitaire studies komen er btw dan in amersfoort?? (iemand zei zoiets?)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 18:46
MB
MB is offline
Ik heb vorig jaar uitgezocht hoe het zou zitten als je met een stel jongeren een huis zou huren, het kan meestal wel, maar je bent allemaal hoofdelijk aansprakielijk voor het HELE huurbedrag. Dus als er iemand weg gaat, of geen geld heeft om te betalen, dan moet de rest ervoor zorgen dat het geld er toch komt. Dus je moet die persoon wel supergoed vertrouwen.
Oud 09-06-2005, 20:12
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 08-06-2005 @ 19:46 :
Ik heb vorig jaar uitgezocht hoe het zou zitten als je met een stel jongeren een huis zou huren, het kan meestal wel, maar je bent allemaal hoofdelijk aansprakielijk voor het HELE huurbedrag. Dus als er iemand weg gaat, of geen geld heeft om te betalen, dan moet de rest ervoor zorgen dat het geld er toch komt. Dus je moet die persoon wel supergoed vertrouwen.
dat zal het probleem niet zijn. Als we het doen zal het neerkomen op een flatje, dat bij wijze van spreke "net-niet-alleen" te betalen is, dus bij nood is dat geen probleem, met wat hulp van pa en ma tijdelijk. Maar... ik kan hem, en hij mij, vertrouwen, dus daar zal het probleem niet liggen.
Hoe pak ik zoiets aan? ik sta wel ingeschreven bij woonkompas, maar dat gaat voor mn gevoel achterlijk lang duren.. zijn er nog andere mogelijkheden, om sneller aan een flatje oid te komen?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 20:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 09-06-2005 @ 21:12 :

Hoe pak ik zoiets aan? ik sta wel ingeschreven bij woonkompas, maar dat gaat voor mn gevoel achterlijk lang duren.. zijn er nog andere mogelijkheden, om sneller aan een flatje oid te komen?
Volgens mij bijna niet, dan zou je iets moeten kopen mbv je ouders. Maar ja, dan moeten die wel ruim in kas zitten...

Ik sta voor hier in t dorp ingeschreven en zelfs dan kan het wel 5 jaar duren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten