Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 01:14
Astraea
Astraea is offline
Het is nu een tijd uit tussen mij en mijn ex, toch zeker ruim anderhalve maand, maar ik hou nog steeds superveel van 'em. Of ik 'em terug zou willen weet ik eigenlijk niet, aangezien er veel is gebeurd, maar ik denk nog iedere dag aan hem en ik moet daarom ook nog vaak huilen. Zelf heb ik vaak de neiging om hem aan te spreken en met hem erover te praten. Maar ik weet niet of dit verstandig is. Van zijn kant is het sowieso definitief uit. Hij wil mij niet meer en heeft dit duidelijk laten weten. Het is niet zo dat ik door te praten wil proberen zijn gedachten te veranderen, zeker niet. Ik weet sowieso wel dat dat ook niet zou lukken. Maar toch wil ik hem iedere keer dat ik hem zie aanspreken. Ook op MSN. En vaak als ik in bed lig wil ik gewoon de telefoon pakken, al is het alleen om zijn stem te horen..

Zouden jullie je ex bellen als je dit echt zou willen of is het gewoon echt niet verstandig? Ik weet het zelf niet zo goed..
Oud 13-06-2005, 08:52
Verwijderd
Denk niet dat het verstandig is. Als je hem belt zou ik bellen voor luchtige dingen. Vertel hem wat je zoals doet en hoe het met je gaat, maar laat hem vooral niet merken dat het niet zo goed met je gaat. Sterker nog, het gaat fántastisch met je!

Zo gaat hij zich ook niet bezwaard voelen om contact met je te houden. Als je moeilijke onderwerpen of gevoelens wilt bespreken, schrijf het dan van je af of bel een vriendin, maar niet hem. Hij heeft ook de tijd en ruimte nodig. Als je hem gaat bellen met deze dingen is de kans groot dat hij op een gegeven moment geen zin meer heeft om aan te bellen omdat hij bang is dat hij geconfronteerd wordt met jou gevoelens, waar hij waarschijnlijk toch niets aan kan doen.

Denk ik....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 09:06
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 13-06-2005 @ 09:52 :
Denk niet dat het verstandig is. Als je hem belt zou ik bellen voor luchtige dingen. Vertel hem wat je zoals doet en hoe het met je gaat, maar laat hem vooral niet merken dat het niet zo goed met je gaat. Sterker nog, het gaat fántastisch met je!

Nee zelfs dat moet je niet doen Kom je nog wanhopiger over.

Wat jij moet doen is absoluut niets, misschien bespreken met een vriendinoid. Maar geen contact nemen als hij dat ook niet doet. Dus niet eventjes bellen om zijn stem te horen ofzo. Dat is zo annoying. Het is oke om verdrietig te zijn, of om te huilen. Met een vooruitzicht dat het uiteindelijk over gaat, lukt je dat vast wel joh
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 09:07
Verwijderd
Nee, dat is niet verstandig. Sowieso moet je hem verwijderen uit je MSN-lijst.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 09:16
Pierreke
Pierreke is offline
Dit is wel herkenbaar bij mezelf . Ik denk dat ik eerst zo zeggen dat je hem er niet mee lastig moet vallen, maar dan op een gegeven moment toch wilt vertellen van je gevoelens. Als je dat écht denkt en wilt moet je het niet laten denk ik. Alleen naderhand nog een mooie vriendschap opbouwen kan dan misschien moeilijk worden omdat hij bang is dat je nog altijd die gevoelens hebt. Misschien dat het daarom ook maar weer beter is van niet. Ik zou je door je gevoel laten leiden.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 09:29
Verwijderd
Uit eigen ervaring, érg onverstandig, je kan beter maar hem met rust laten. Je kan wel met hem praten, maar dan niet over je eigen gevoelens, dat schiet bij de meeste ex-en wel in het verkeerde keelgat.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 09:33
Verwijderd
Ik zou het niet doen, hoe GRAAG je het ook wil (ik ken je gevoel) Uiteindelijk werkt het alleen averechts. Als jij je leventje weer opbouwt zonder hem en hij heeft dit door. Dan heeft ie heel misschien nog weer zo'n idee hey das best een leuk meisje eigenlijk en dan wil ie je heel misschien terugnemen. Maar als jij wanhopig achter hem aan gaat bellen dan wordt het zeker nooit meer iets
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 09:35
Ostentation
Ostentation is offline
ik heb precies etzelfde. ik praat alleen nog wel met hem op msn. nu ook
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:22
WolterB
WolterB is offline
Afstand nemen is de enige manier hoe je iemand echt kan vergeten

Iig elkaar niet meer zien en bellen, msn zou nog wel kunnen, mits het jouw gevoel niet in stand blijft houden
Oud 13-06-2005, 11:27
Verwijderd
Ik zou dat alleen doen als het eenzijdig is, wanneer je weet dat hij er geen zware problemen mee heeft en je niet meer de illusie hebt dat het nog goedkomt. Dan kun je namelijk wel stellen dat het voor hem misschien even doorbijten is om jouw verhaal aan te horen, maar dan voel jij je een stuk beter omdat je het van je af hebt gepraat, en als hij nog 'on speaking terms' met jou is moet hij dat ook wel doen vind ik. Beetje nazorg zou je kunnen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 13-06-2005 @ 10:06 :
Nee zelfs dat moet je niet doen Kom je nog wanhopiger over.
Vandaar ook die Als... Want ik ben het wel eens met de rest hier. Afstand is het beste. Maar Als je hem echt wil spreken, ga dan niet praten over moeilijke gevoelens enzo, zeer afschrikwekkend...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:41
Muchacha
Muchacha is offline
Als je hem dit al eens hebt verteld, zou ik het niet meer doen. Ik wist dat mijn ex er kapot van was toen het uitging tussen ons (het was zijn schuld nog ook ) en toen het eindelijk beter ging met me, bleef hij me bellen en sms'en om te zeggen dat ie zo'n verdriet had en me nog zo graag zag en me terug wou, en ik had daar echt geen boodschap meer aan (zeker niet omdat hij de klootzak is geweest, niet ik). Ik heb uiteindelijk alle contact moeten verbreken met hem, want zo'n gesmeek en gejank gaat op den duur op je zenuwen werken...
Dus: je kan het hem misschien wel zeggen, in een mail ofzo, maar zeg er dan ook bij dat je niets meer verwacht van hem en dat je gewoon wou dat hij dit wist. En meer niet. Daarna trekt hij zijn plan er maar mee, het is over en dat moet zo blijven.

Succes
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:41
Sprinkle
Sprinkle is offline
Als hij duidelijk is geweest over zijn gevoelens lijkt het mij niet verstandig om op dat gebied contact met hem te gaan zoeken. Het lijkt me uberhaubt niet verstandig om weer contact met hem op te nemen, misschien is hij wel over jou heen. Maar jij niet over hem, dan doe je jezelf alleen maar pijn.

Er is geen kans meer dat het goed komt tussen jullie, je zal toch echt over hem heen moeten komen en dat lukt niet als je contact hebt met hem.
Oud 13-06-2005, 12:12
Verwijderd
Het is logisch dat je die behoefte nog hebt, als je nog van hem houdt.. maar het lijkt me verschrikkelijk om hem te bellen en er zoveel bij te voelen, je hart bij hem te willen uitstorten, enz, terwijl je weet dat hij er niet hetzelfde bij voelt.

Ik weet natuurlijk niet waarom het wat hem betreft zo definitief uit is, of hij niet meer van je houdt of dat het om een andere reden is, maar als hij er zó duidelijk over is geweest denk ik dat je jezelf alleen maar pijn doet door contact met hem te zoeken.
Daarom zou ik het zelf niet doen.. zeker omdat er geen kans meer is dat het nog wat wordt en je toch gaat voelen dat je weer bij hem wil zijn als je hem dan weer spreekt.
Het wordt dan echt moeilijker om over hem heen te komen denk ik.. het is dan uiteindelijk beter om even heel hard voor jezelf te zijn en totaal geen contact meer te zoeken.

En dan van zijn kant bekeken:
Ik weet niet wat hij over vriendschap heeft gezegd en of hij op die manier nog wel contact met je wil, maar ik denk dat je zelf wel een een beetje weet hoe hij daarover denkt.
Denk je dat hij het niet vervelend vindt als je belt en zijn jullie op een niet-vijandige manier uit elkaar te gaan, dan zou je het op zich kunnen doen (maar dan nog zou ik het niet doen, om jezelf te beschermen zoals ik al zei). Maar anders moet je het helemaal niet doen, het is toch een verschrikkelijk idee om er vanalles bij te voelen terwijl hij je bot te woord staat of het alleen maar vervelend vindt dat je belt.

Dus kortom: de verleiding is groot, maar ik zou het toch niet doen.

Sterkte iig
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:01
Astraea
Astraea is offline
We kunnen opzich nog wel met elkaar praten, we zijn niet met de grootste ruzie uit elkaar gegaan. Maar meestal als we praten gaat het over totaal onbelangrijke dingen. Soms laat ik wel subtiel iets vallen waaruit eventueel een goed gesprek zou kunnen volgen, maar ik krijg hier nooit een reactie op van zijn kant. Verder wil ik wel even duidelijk maken dat ook ik er niet op uit ben om hem op andere gedachten te brengen en ik probeer ook zeker niet om ervoor te zorgen dat we weer bij elkaar komen. Die hoop heb ik zelf al een tijdje terug opgegeven. Toch blijft, zoals ik al zei, die neiging er wel. En met vrienden erover praten doe ik altijd als ik dat nodig heb, maar toch is dat anders.

Misschien wil ik inderdaad stiekem wel horen dat hij het er ook nog steeds moeilijk mee heeft. Ik weet het niet. De wil is sterk, ook al heb ik er nog niet echt aan toegegeven. Ik heb hem wel al een brief geschreven, waarin ik mijn gevoelens uitleg. Ook heb ik in die brief gezegd dat ik geen enkele reactie verwacht en dat hij zich daartoe ook niet verplicht moet voelen.. Ik weet echter nog niet of ik die ga verzenden. Vinden jullie ook dat een slecht idee?
Oud 13-06-2005, 18:33
justalone
justalone is offline
Ik herken dit zo erg, ik had daar ook last van gewoon dat je ineens niet meer zomaar met hem kan praten en niet meer bij hem zijn. Maar ik ben erachter gekomen dat je beter geen contact met hem kan hebben als je dat namelijk doet duurt het nog langer voordat je over hem heen bent je kwelt jezelf alleen maar. Mijn tip is gewoon het ff laten rusten en huilen is goed en zorg voor veel afleiding en praat met vriendinnen dat heeft mij ook geholpen. Ik ben er denk bijna bovenop en voor mij is het nu 5 maanden geleden dat het uitging, ik ben nog met hem om gegaan alleen dat ging echt mis bij mij. Dus je kan het beter niet doen en anders kom je er vanzelf wel achter net zoals ik.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:59
Verwijderd
ik herken het. maar ik doe heel hard mn best om geen aandacht aan Ex te geven. dus ook niet bellen, msnnen, etcetc. en dat is heel moeilijk. maar er komt een moment dat je boos word of gefrustreerd, en dan is t zo over, die drang. *ahum. bij mij dan. ahum*
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 19:09
Roos
Roos is offline
Ik zou er niets over zeggen, omdat je het probleem waarschijnlijk alleen maar erger maakt. Vooral als hij je probeert te troosten, dan verlang je alleen maar meer naar hem.
Het is wel goed om er met iemand over te praten hoor, maar dat zou ik dan met een vriendin/vriend doen. Niet met hem.

Maar je moet het zelf beslissen, ik ken jullie niet!
Oud 13-06-2005, 22:01
Astraea
Astraea is offline
Ik begrijp wat jullie zeggen, maar ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen.
Ik heb vaak het gevoel dat ik mijn gevoel ergens kwijt moet, maar als ik er met vrienden over praat helpt dat niet. Het gevoel blijft. En natuurlijk is het wel fijn als ik iemand heb om erover te praten, ik denk echter dat het me gaat om hem..

Snappen jullie het een beetje. Het praten met vrienden helpt niet in dit geval, want na een gesprek met vrienden heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik erover heb gepraat..

Heel vervelend.
Reageren

Regels voor berichten