Het is logisch dat je die behoefte nog hebt, als je nog van hem houdt.. maar het lijkt me verschrikkelijk om hem te bellen en er zoveel bij te voelen, je hart bij hem te willen uitstorten, enz, terwijl je weet dat hij er niet hetzelfde bij voelt.
Ik weet natuurlijk niet waarom het wat hem betreft zo definitief uit is, of hij niet meer van je houdt of dat het om een andere reden is, maar als hij er zó duidelijk over is geweest denk ik dat je jezelf alleen maar pijn doet door contact met hem te zoeken.
Daarom zou ik het zelf niet doen.. zeker omdat er geen kans meer is dat het nog wat wordt en je toch gaat voelen dat je weer bij hem wil zijn als je hem dan weer spreekt.
Het wordt dan echt moeilijker om over hem heen te komen denk ik.. het is dan uiteindelijk beter om even heel hard voor jezelf te zijn en totaal geen contact meer te zoeken.
En dan van zijn kant bekeken:
Ik weet niet wat hij over vriendschap heeft gezegd en of hij op die manier nog wel contact met je wil, maar ik denk dat je zelf wel een een beetje weet hoe hij daarover denkt.
Denk je dat hij het niet vervelend vindt als je belt en zijn jullie op een niet-vijandige manier uit elkaar te gaan, dan zou je het op zich kunnen doen (maar dan nog zou ik het niet doen, om jezelf te beschermen zoals ik al zei). Maar anders moet je het helemaal niet doen, het is toch een verschrikkelijk idee om er vanalles bij te voelen terwijl hij je bot te woord staat of het alleen maar vervelend vindt dat je belt.
Dus kortom: de verleiding is groot, maar ik zou het toch niet doen.
Sterkte iig