Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2005, 13:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zaterdag gaatjes in mijn oor laten schieten (gewoon in mijn oorlel) en nou is het gaatje in mijn rechteroor helemaal rood en het gloeit en steekt ook een beetje, is dat een teken dat het ontstoken is? Mijn rechter knopje draait ook een stuk moeilijker dan die in mijn linkeroor.

Ik draai er drie keer per dag aan ofzo, raak het niet aan zonder dat ik mijn handen gewassen heb en ontsmet het twee keer per dag met sterilon. Wat kan ik er nu nog aan doen om te zorgen dat het niet gaat ontsteken of om te zorgen dat die ontsteking weggaat?
Oud 23-05-2005, 13:33
Mara
Mara is offline
Ik denk 't niet. Ik denk dat 't gewoon geneest, misschien wat langzamer. Als 't gaat ontsteken zit er ook echt pus e.d. in, tenminste wel bij mij.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 13:42
Built to last
Built to last is offline
wees iig rustig met de sterilon. Gewoon 's ochtends even schoonmaken. Draaien is niet eens meer noodzakelijk tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 13:43
Verwijderd
Dat had ik de eerste tijd ook, ik heb er na een tijdje grotere knopjes in gedaan - de knopjes die er in geschoten waren, waren te klein; als ik sliep verdween er eentje soms ín m'n oorlel misschien dat 't daarom niet goed kon genezen. En mja, blijf draaien en goed ontsmetten.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 14:48
Tsu
Tsu is offline
Ik heb toen ik mijn tweede gaatjes in mijn oor liet schieten, op een gegeven moment gevoelt en ook wel gezien dat er in mijn rechteroorlel gewoon een bult kwam te zitten.
Dat was dus behoorlijk ontstoken en ik kon er ook allemaal vocht uitknijpen Dus ik heb het een tijdje steeds elke dag ontsmet en een beetje dat vocht eruit gehaald.
Misschien niet het slimste om te doen, maar het heeft wel gewerkt, want na een tijdje is het vanzelf over gegaan en nu heb ik nergens meer last van
Oud 23-05-2005, 16:15
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Lijkt idd ontstoken Heel goed schoonhoude, verder niet aanzitten en vooral niet op slapen !! Ik denk dat het na een tijdje wel weer goed gaat.. En als je het idee hebt dat er haar achter zit, moeje overdag ff een staart indoen Maar daar heb je met gaatjes gewoon in je oorlel niet zoveel last van Succes !!
Oud 23-05-2005, 18:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik hier die verhalen over ontstekingen hoor dan denk ik dat het bij mij nog niet ontstoken is. Het is alleen een beetje aan het zweren ofzo. Mijn knopjes zijn groot genoeg volgens mij, dat zijn echt wel hele grote bolletjes en ik geloof niet dat die in dat gat kunnen gaan zitten.

Behalve er niet teveel aanzitten, aan draaien en ontsmetten kan je er dus neit veel aan doen? Is het echt slecht als je er op slaapt? Ik slaap heel onrustig altijd dus ik kan niet garanderen dat ik niet een keer op mijn oor terecht kom 's nachts. Bovendien kan ik niet in slaap vallen als ik niet op mijn zij slaap dus ik moet wel op een van beide kanten slapen.
Oud 23-05-2005, 19:05
woezel
woezel is offline
niet aan draaien, enkel als je net uit de douche komt
(zei iemand me)
Oud 23-05-2005, 19:16
Roos
Roos is offline
Leuk dat je gaatjes hebt

Bij de meeste mensen zij ndie gaatjes in het begin een beetje ontstoken. Soms alleen rood/dik/pijnlijk, soms kan er ook wat pus uitkomen.
Je kunt er niet echt iets aan doen, behalve de dingen die je al doet. En je knopjes er niet uithalen natuurlijk!
Oud 23-05-2005, 19:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
woezel schreef op 23-05-2005 @ 20:05 :
niet aan draaien, enkel als je net uit de douche komt
(zei iemand me)
Ik dacht dat je juist niet moest draaien als je utit de douche kwam maar moest wachten tot het droog was Wat is het nou?

Is het trouwens heel erg als er shampoo langs loopt? In mijn 'bijsluiter' stond dat je dat moest vermijden maar ik kan mijn haar niet wassen zonder dat het langs mijn oren loopt hoor
Oud 23-05-2005, 19:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-05-2005 @ 20:16 :
Leuk dat je gaatjes hebt

Bij de meeste mensen zij ndie gaatjes in het begin een beetje ontstoken. Soms alleen rood/dik/pijnlijk, soms kan er ook wat pus uitkomen.
Je kunt er niet echt iets aan doen, behalve de dingen die je al doet. En je knopjes er niet uithalen natuurlijk!
Ik vind het ook heel leuk ja

Het zal dan wel normaal zijn hoe het er nu uitziet. Ik zal ze er zeker niet uithalen.
Oud 23-05-2005, 19:36
Mara
Mara is offline
Ik draaide er nauwelijks aan en bij mij is 't gewoon goed genezen. Je kan er gewoon op liggen, als het geen pijn doet is 't ook niet (zwaar) ontstoken. Ook om die shampoo zou ik me niet drukmaken, zorg er gewoon voor dat je het goed schoonspoelt op 't eind.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 19:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-05-2005 @ 20:36 :
Ik draaide er nauwelijks aan en bij mij is 't gewoon goed genezen. Je kan er gewoon op liggen, als het geen pijn doet is 't ook niet (zwaar) ontstoken. Ook om die shampoo zou ik me niet drukmaken, zorg er gewoon voor dat je het goed schoonspoelt op 't eind.
Het voelt wel raar als ik er op slaap maar dat komt ook gewoon omdat ik het niet gewend ben denk ik. Het doet niet echt pijn ofzo, de eerste nacht wel meer dan gisteren al.

Ik wil het gewoon weer veel te goed schoonhouden enzo geloof ik. Ik ga het maar gewoon wat relaxter aan doen denk ik. Wel wat blijven draaien en ontsmetten maar niet meer heel erg voorzichtig zijn, als ik dat zo hoor is dat ook niet echt nodig.
Oud 23-05-2005, 19:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-05-2005 @ 20:47 :
Het voelt wel raar als ik er op slaap maar dat komt ook gewoon omdat ik het niet gewend ben denk ik. Het doet niet echt pijn ofzo, de eerste nacht wel meer dan gisteren al.

Ik wil het gewoon weer veel te goed schoonhouden enzo geloof ik. Ik ga het maar gewoon wat relaxter aan doen denk ik. Wel wat blijven draaien en ontsmetten maar niet meer heel erg voorzichtig zijn, als ik dat zo hoor is dat ook niet echt nodig.
Je moet er idd even aan wennen

Als je het verder gewoon idd schoonhoudt, goed ontsmet en draait gaat het bijna zeker wel goed hoor
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:37
coopergirl
coopergirl is offline
Btw, hoort dit niet op lifestyle --> piercing stickytopic?

Ikzelf heb/had (tis aan de beterende hand) bij ontstoken kraakbeengaatjes een warm en gevoelig oor met een soort 'klont'
..Ze raadde me aan 2 keer per dag te ontsmetten en anti-zweerknopjes in te houden..

..Missschien heeft je juwelier nog tips?
Oud 24-05-2005, 21:15
Flip!
Flip! is offline
Oew heb ik ook last van, heb er paar maanden geleden 4 gaatjes bij laten schieten, 2 aan elke kant. Bovenste zaten op een gegeven moment gewoon in mijn oor. Heb er toen maar snel ringetjes ingedaan. Nu is het weer goed aan het komen
Oud 09-06-2005, 19:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik up deze even omdat ik hier over nog een vraagje heb, hoop dat het niet erg is

Ik heb nu al drie weken gaatjes in mijn oor en het lijkt niet meer ontstoken ofzo, het ziet er goed uit en ze draaien ook goed enzo.

Alleen heb ik sinds gister of eergister heel erg jeuk achter mijn oor (met vlagen). Het lijkt me niet dat ik nu ineens allergisch ben voor die oorbellen (lijkt me raar na drie weken pas), kan het komen doordat mijn huid daar heel erg uitdroogt doordat ik het twee keer per dag ontsmet met sterilon? Moet ik daar dan mee stoppen of juist mee doorgaan? Wat kan het anders zijn?
Oud 09-06-2005, 20:15
Verwijderd
jeuk kan ook zijn van het helen
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 20:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 09-06-2005 @ 21:15 :
jeuk kan ook zijn van het helen
Maar het is meer op de grens tussen mijn oorlel en mijn hoofd dan echt bij dat gaatje zeg maar.
Oud 09-06-2005, 20:52
Verwijderd
Waar je je zoal druk over kunt maken, als je gaatjes neemt kun je het een en ander verwachten.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 22:30
Roos
Roos is offline
Het kan gewoon wat irritatie zijn. Het lijkt me sterk dat je allergisch bent voor die knopjes, want die zijn vaak van hypoallergeen materiaal (chirurgisch staal ofzo).

Het kan ook idd komen door die sterilon. En vergeet niet goed achter je oren af te drogen (dit klinkt heel stom ). Misschien gaat het een beetje broeien tijdens het slapen.. weet ik veel. Anders ontsmet je een tijdje 1x per dag, kijken of dat goed gaat.

Wat je moet onthouden is: bijna iedereen heeft wel een beetje problemen met zijn oren de eerste paar weken. Zelfs als je je knopjes uit mag doen, en je gaat andere oorbellen dragen, kan het nog een beetje ontsteken.
Maar dit gaat sowieso over!
Oud 10-06-2005, 18:57
supernova
supernova is offline
nee klinkt niet als ontstoken, gewoon nog gevoelig van het schieten. niet teveel draaien juist, dan irriteer je het nog extra! wel iedere dag beetje sterilon erop.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten