Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2002, 20:37
Kat
Kat is offline
Hoi, ik heb, vorig jaar ergens, zo'n gaatje bovenin mijn oor, door dat kraakbeen heen, laten schieten.
dat is niet helemaal goed gegaan. ik heb er zo'n (ik dacht echt zilveren, maar achteraf zat er waarschijnlijk een laagje nikkel overheen ofzo) ringetje in gedaan, en dat is er een paar keer (hardhandig) uitgehaald met een borstel, toen ik mijn haar wilde kammen.
daarna ben ik een keer van een paard gevallen, en daardoor is er waarschijnlijk vuil bij gekomen, en dat heb ik denk ik niet helemaal goed schoongemaakt, en toen zat er plotseling een grote bult achterop mijn oor. toen heb ik er maar weer zo'n zweerknopje in gedaan.
Toen ben ik naar een dokter geweest, maar die reageerde niet echt geintereseert. maar nu zit ik nog steeds met een ontstoken oor, ik heb het (nieuwe, wel echt zilveren) ringetje er net uit gehaald. er zat alweer zo'n rare bult op, het zag er echt niet goed uit..
heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Oud 23-02-2002, 10:25
sweetgirl00
sweetgirl00 is offline
heee nouh ik heb ook al een jaar zo een gaatje bovenin me oor ennuh daar zit ook een bobbel achter maar dat betekent ni dat het ontstoken is,wel als het bloed de hele tijd of pijn gaat doen,of al sje er ni op kan liggen tijdens het slapen maar di bobbel maakt helemaal nix uit hoor!!xxxxxxxxxx
Oud 23-02-2002, 20:38
Kat
Kat is offline
Ow, het is was normaal dat die bult daar zat? hmm, ok. Maar mijn ringetje is er nu toch uit, het was zo'n heel klein ringetje, dat vond de juwelier wel handig, dan kon ik er niet met een kam in blijven hangen, maar mijn oor werd daar helemaal in afgeknelt, omdat ie helemaal dik geworden was. hij was trouwens beswel ontstoken, idd met allemaal rotzooi die eruit kwam, dus ik laat dat gaatje wel dichtgroeien.
maar in elk geval bedankt voor je reactie.
Oud 24-02-2002, 15:54
caine
caine is offline
sterilon erop, geen ringetje erdoor, maar een gewoon knopj, en steeds blijven druppelen met sterilon, lukt bij mij ook altijd
Oud 24-02-2002, 18:15
Verwijderd
dat heb ik ook gehad. Ik heb het toen 3 x per dag goed schoon gemaakt met sterilon, en het ringetje erin laten zitten. Na een paar dagen is het dan weg. Probeer ook regelmatig het ringetje (of zweerknopje) in je oor rond te draaien, zodat het niet vast komt te zitten. Als je dat doet, moet je vantevoren wel goed je handen ontsmetten, anders kan het weer gaan ontsteken. Ook moet je het echt goed laten genezen voordat je er een ander oorbel in doet, want anders blijft het steeds geirriteerd/ ontstoken....
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:39
Kat
Kat is offline
Ik heb het een jaar geprobeert, met ringetjes en zweerknopjes, (de juwelier zei dat een reingetje beter was, dan kwam er meer zuurstof bij je oor, de (ongeintreseerde) dokter zei dat een zweerknopje handig was, dat is van een bepaalde soort staal gemaakt ofzo) maar mijn oor is nou helemaal dik, (de dokter zei dat het wildvlees was ofzo...klinkt heel eng..) dus ik hou er maar weer mee op. bij de meeste mensen gaat het goed, maarja, ik ben weer een rare uitzondering... ach, ik heb nog drie andere gaatjes over...
Oud 24-02-2002, 19:42
Kat
Kat is offline
Owja, ik heb trouwens nog iemand uit mijn klas gehoord dat je bij zo'n ontsteking fucidinzalf op je oor moest smeren ofzo.. dan ging die bult heel snel weg. maar mijn ongeitreseerde dokter wist geloof ik niet precies wat fucidinzalf was....

Regels voor berichten