Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik neem aan dat jij doelt op fysische dimensies, voor zover we zeker weten zijn dit er vier, namelijk drie ruimtelijke (lengte, breedte, hoogte) en een tijdsdimensie. Deze dimensies kun je je ook wel inbeelden, denk maar aan een kamer deze heeft een zekere lengte, breedte en hoogte en om er door te bewegen is tijd nodig. Overigens gebruikt bijvoorbeeld de snaartheorie 11 dimensies, dus het exacte aantal fysische dimensies is niet bekend. Ik moet er wel bij vertellen dat er nog veel discussie is over het hoe en wat van de snaartheorie en dat deze andere dimensies enkel worden voorspelt door wiskundige formules. Paar aardige linkjes: Link 1 Link 2 Link 3 Link 4 Link 5 Bij link 5 staan nog een aantal links naar artikelen over een aantal verschillende soorten wiskundige ruimten. Misschien dat sommige onderdelen een beetje te hoog gegrepen zijn, maar je kunt altijd even kijken. Verder wil ik je graag helpen met je vragen, maar danmoet je specifieker zijn. Dimensies is een heel ruim begrip waar je heel veel kanten mee op kan. |
![]() |
||
Citaat:
Dat is volgens mij iets heel anders dan de dimensies die in de wis- en natuurkunde worden gebruikt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Link Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Ja, als je zo gaat redeneren kan je alles terugbrengen tot energie en golven
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Neem een papiertje Teken links een poppetje Rechts een vierkantje met iets erin Als het poppetje naar het vierkantje kijkt, zal hij alleen de zwarte rand van het vierkantje kunnen zien, omdat hij niet van boven kan kijken. Het poppetje is immers tweedimensionaal. Hij kan hem dus niet zien en niet pakken. Wij, als driedimensionale wezens, kunnen WEL van bovenaf kijken en zien dus direct het voorwerp in het vierkantje, en zouden hem ook kunnen pakken als het niet van alleen inkt zou bestaan. Hetzelfde zou dan ook bestaan in onze wereld, je hebt een hele zware brandkast waar je iets in hebt, uiteraard kun je daar niet bij en kun je niet zien wat erin zit. Een vierdimensionaal wezen zou dit dus wel kunnen (als deze bestaan, ik heb er nog nooit een gezien ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
5e dimensie as Luki | 33 | 30-05-2007 22:30 | |
Hyperspace, de vierde ruimtelijke dimensie SuicideFunky | 29 | 06-12-2006 15:49 | |
10 dimensies ganralph | 21 | 22-09-2006 17:48 | |
Meerdere tijd dimensies Diary of Dreams | 34 | 13-08-2005 22:26 | |
Meerdere ruimtelijke dimensies mogenlijk? Strange Dude | 36 | 08-03-2002 11:55 | |
4 dimensies Clair de Lune | 16 | 15-01-2002 17:23 |