Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2005, 20:54
noa-zut
noa-zut is offline
Hoevaak per dag/week bellen jij en je vriend(in) elkaar? En is dat veranderd naarmate jullie relatie langer duurde of door de te hoge telefoonrekeningen?Vermeld er ook bij of jullie elkaar al vaak zien of dat jullie een lange-aftstandsrelatie hadden.

Ik belde in het begin van onze relatie mijn vriend zo'n 3 keer per dag en dat was wel een beetje veel van het goede. Toen de telefoonrekeningen kwamen was het wel weer leuk geweest en minderden wij naar 1 keer per 2 dagen.
Daarna gingen we samenwonen en bel ik hem eigenlijk nooit meer

Ohja voordat wij samenwoonden woonden wij 2 uur reizen bij elkaar vandaan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2005, 21:00
Red Lion
Red Lion is offline
nu na 10.5 maand minstens 1x per 2 dagen, meestal meer, soms meerdere keren per dag.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 21:03
Governor
Governor is offline
Ik vind het zelf niet zo nodig om constant te bellen. Anders blijft er niks over om over te praten wanneer je bij elkaar bent.

SMS doe ik niet aan omdat de berichtjes toch nergens op slaan. Elke dag zeggen dat je van elkaar "houd" vernietigd de magie van het woord.
Oud 03-06-2005, 21:49
annepanne
annepanne is offline
als je altijd bel....wordt je elkaar snel zat...de andere kan er ook het gevoel van krijgen dat hij in jou macht is dat is ook neit goed
Oud 03-06-2005, 22:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik bel eigenlijk nooit maar ik studeer in Belgie en hij woont in Nederland en dan is bellen echt belachelijk duur. Ik bel hem eigenlijk alleen als ik in de trein zit op weg naar hem toen om wat af te spreken en even bij te kletsen of als ik van mijn huis op weg ben naar mijn kot omdat ik me dan verveel.

Als ik thuis ben (in Nederland) bel ik wel af en toe maar ook niet om zomaar even bij te kletsen, dan msnen we.

Ik heb nu ruim 15 maanden wat met mijn vriend en een lange afstandrelatie.
Oud 03-06-2005, 22:28
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik en mijn vriend bellen elkaar momenteel behoorlijk wat keren per dag, in iedergeval wel een keer of 2. Dit is overigens meer dan aan het begin van onze relatie, en de hoge telefoonrekeningen zijn inderdaad behoorlijk irritant (voornamelijk door het vele sms-en) . We wonen 1,5 uur uit elkaar met OV, en zien elkaar zo'n 2 á 3 keer in de week, verder spreken we elkaar sowieso elke dag een behoorlijk lange tijd via msn.

We zijn nu precies 6 maanden samen.
Oud 03-06-2005, 23:13
Verwijderd
Mijn ex en ik woonden in dezelfde stad, en onze ouders woonden op 10 km van elkaar, dus was zelden grote afstand tussen ons. HEbben ongeveer drie jaar iets gehad. Ik zag haar ongeveer 4 dagen per week, de andere dagen belden we eigenlijk alleen als we echt iets te vertellen hadden. Wel sowieso een stuk of vijf smsjes per dag.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 23:35
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Erturkoetjelief schreef op 04-06-2005 @ 00:13 :
Mijn ex en ik woonden in dezelfde stad, en onze ouders woonden op 10 km van elkaar, dus was zelden grote afstand tussen ons. HEbben ongeveer drie jaar iets gehad. Ik zag haar ongeveer 4 dagen per week, de andere dagen belden we eigenlijk alleen als we echt iets te vertellen hadden. Wel sowieso een stuk of vijf smsjes per dag.
Sms-slet.
Oud 04-06-2005, 00:08
WolterB
WolterB is offline
Ik belde geloof ik 3 tot 5 keer per week, minstens toen en elke dag wel sms-en

Zat 3½ à 4 uur reistijd tussen, dus we zagen elkaar ook niet zo vaak
Oud 04-06-2005, 01:13
Tiño
Tiño is offline
5x per week, minimaal..

soms 2x per dag

sms zowieso wel 3per dag minimaal denk ik.
Oud 04-06-2005, 06:50
Verwijderd
In mijn vorige relatie belden we eigenlijk nauwelijks.
In het begin belden we heel veel (ook een keer van elf uur 's avonds tot een uur of 6/7 's ochtends), maar later was t meer even kort bespreken wat we wilden bespreken en dan weer ophangen. Meer ging 'even snel' via sms of msn.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 08:25
Gothic
Gothic is offline
2 misschien 3x per week...
Oud 04-06-2005, 09:41
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
noa-zut schreef op 03-06-2005 @ 21:54 :
Hoevaak per dag/week bellen jij en je vriend(in) elkaar? En is dat veranderd naarmate jullie relatie langer duurde of door de te hoge telefoonrekeningen?Vermeld er ook bij of jullie elkaar al vaak zien of dat jullie een lange-aftstandsrelatie hadden.
Mijn vriend en ik zijn ruim drie jaar bij elkaar. We wonen 2, 5 uur reizen bij elkaar vandaan en we zien elkaar van vrijdagavond t/m maandagochtend. We bellen elkaar de andere avonden. De ene keer een half uurtje en de andere keer wat langer. Dat is toch heel fijn omdat je zo heel betrokken blijft bij het leven door de weeks.
In het begin van onze relatie belden we zelden, want dat was veel te eng natuurlijk.

We hebben allebei een abonnement waar we elkaar goedkoop mee kunnen bellen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 09:47
Lanoia
Lanoia is offline
Ik bel ook niet zo vaak.. hij wel We bellen zo'n 5 keer per week denk ik.

ik sms wel heel vaak, ik hou van die smsjes Hij smst alleen niet heel vaak terug, dat is weer een beetje jammer
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 10:57
Qimm
Qimm is offline
Eigenlijk nooit, dat heeft geen nut want we wonen in het zelfde huis.
Nou lieg ik eigenlijk, ik bel hem dagelijks van mijn werk hoe laat ik thuis ben. We hebben nogal onregelmatige werktijden en hij wil altijd graag samen met mij eten. Dus bel ik vanaf mijn werk dat ik naar huis kom. Daar dat vind ik niet echt bellen want ik deel alleen mee dat ik eraan kom.
Ik hou niet van bellen.
Oud 04-06-2005, 11:21
Verwijderd
Hmm niet zo heel veel, smsen wel elke dag.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 11:28
ssjpan
ssjpan is offline
Wij hebben elkaar misschien 4 keer gebeld ofzo in de anderhalf jaar dat we verkering hebben. WE bellen alleen als het echt nodig is, want we houden allebei niet zo van bellen en we zien elkaar toch bijna elke dag.
Oud 04-06-2005, 11:44
Freddy-1988-V-
Freddy-1988-V- is offline
een klasgenootje van mij.. heeft een "goede kennis" en ze bellen elke pauze!! (3keer per dag) in het engels.. en onder de les gaat haar telefoon wel 5keer af... (sms, ook engels..) dat is toch niet normaal???
Oud 04-06-2005, 11:58
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Tiño schreef op 04-06-2005 @ 02:13 :
5x per week, minimaal..

soms 2x per dag

sms zowieso wel 3per dag minimaal denk ik.
Als mijn vriend me zo vaak belde en smste zou ik echt zin krijgen om zijn nek om te draaien en serieus denken "wat moet die mongool nu weer"

Ik bel ook alleen als het echt nodig is. 1 tot 3 keer per week ongeveer. Smsen was eerst zo ongeveer dagelijks. Daar werd ik ook nogal gek van, dus nu smsen we nog maar 2/3 keer per week.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 13:58
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
bijna nooit. zien elkaar de weekenden en doordeweeks ook 1 of 2 dagen, dus bellen is niet nodig. Alleen voor belangrijke dingen ofzo. houden allebei niet van bellen, maar smsen/msnen wel elke dag.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 14:35
teirg
teirg is offline
Ik zie hem bijna elke dag (we zitten in dezelfde klas), dus bellen we niet veel. Misschien 2 of 3 keer per maand ofzo, en dat is dan meestal om af te spreken.

Sms'jes sturen we vaker, maar de hoeveelheid ligt in periodes.
Oud 04-06-2005, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Governor schreef op 03-06-2005 @ 22:03 :
Ik vind het zelf niet zo nodig om constant te bellen. Anders blijft er niks over om over te praten wanneer je bij elkaar bent.

Tuurlijk wel.. bij mij in ieder geval wel !

We bellen bijna iedere dag wel, soms vaker maar dat is dan om even iets te vragen of af te spreken.
We zien elkaar iedere dag wel.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 16:31
Verwijderd
hij belt me af en toe en ik hem
maar das alleen als we allebei geen pc in de buurt hebben om te chatten/skypen/cammen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 17:09
Astraea
Astraea is offline
In de ene relatie bel ik veel, in de andere relatie minder, maar dat is op zich logisch. Ik heb een vriend gehad in Rotterdam en dan is het wel heel fijn als je elkaar door de weeks een paar keer belt. We zagen elkaar alleen in de weekeinden en in zo'n relatie is het wel fijn als je je dagelijks leven toch op een manier met je vriend/in kunt delen.
Mijn laatste relatie was met een jongen die net als ik in Deventer woont, dus dan heb ik er niet eens zin in om hem te bellen. Ik zie 'em liever. In het begin soms nog wel even bellen, omdat je elkaars bezigheden niet weet en dus duidelijk nog moet afspreken, maar na een maand was het compleet onnodig om nog te bellen
Oud 04-06-2005, 17:09
Verwijderd
mijn ex en ik belden nooit ik denk dat we in 2 jaar elkaar misschien 5 keer gebeld hebben. één keer toen hij op vakantie in belgië was, en verder alleen om te vragen waarom hij bijvoorbeeld te laatwas, of om hem uit te nodigen voor het een of ander. we smsten wel veel, vooral als een van ons weg was. nu moet ik erbij vertellen dat hij om de hoek kwam wonen toen we 5 maanden verkering hadden, dus we zaten elkaar bijzonder op de lip eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2005, 18:32
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
We bellen wel regelmatig om een vage afspraak die we hebben staan duidelijk te maken (hoe laat zie we elkaar waar?). En op zondag ook wel regelmatig of gewoon even te praten (we zien elkaar in het weekend nooit). Maar echt uren aan de telefoonzitten doen we nooit, omdat hij op kamers zit en daar geen vaste aansluiting heeft moeten we mobiel bellen en dat wordt al snel duur . We sms'en wel veel (naja veel, wat noem je veel), er gaan gemiddeld toch wel 1 of 2 smsjes over en weer per dag (ik stuur in een maand ook zo'n 70 sms'jes).
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 18:38
evanescence
evanescence is offline
Ik heb 1,5 jaar verkering...mijn vriend en ik wonen 125 km verder op, van deur tot deur zoon 3 uur reizen....

In het begin belde we heel veel...smiddags, savonds een paar keer en voor het naar bed gaan (in bed) wat langer....ik heb toen ook 3x een rekeningen van ongeveer 500 euro gehad..dus je kan wel wat voorstellen..

toen zijn we wat gaan minderen stap voor stap want ik vind het moeilijk om m weinig te spreken (vraag me niet waarom ben gewoon moeilijk) maargoed we bellen nu zoon 1,5 jaar verder ongeveer 1 a 2x per dag....ik heb mn abbonement verhoogd en ik heb nu maanlijks rekeningen tussen de 30 a 70 euro..dus dat scheelt...nog veel te hoog maargoed....

btw: ik zie mn vriend 2x in de maand...dus om het weekend

Laatst gewijzigd op 04-06-2005 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 18:59
filia dei
filia dei is offline
We hebben allebij geen mobieltje. Eerst zaten we bij elkaar op school en spraken we op school af, dan belde we zo'n 1 keer in de twee weken ofzo als we wilde afspreken terwijl we elkaar niet op school zagen.

Nu heb ik examen gedaan dus zullen we wel meer moeten bellen om af te gaan spreken enzo. Maar gewoon bellen om even bij te praten doen we niet. Ik vind dat debiel dus ik zal hem daarom niet gaan bellen, als hij er behoefte aan heeft belt hij mij maar, maar hij vind het ook debiel gelukkig
Oud 04-06-2005, 19:19
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
We bellen heel soms, maar niet al te vaak aangezien hij in Engeland woont en de telefoonkosten dan iets te hoog oplopen.
(Heb je net nieuw beltegoed gekocht, ben je net lekker aan het kletsen ist ineens van 'pieeeeep')
Dus we chatten gewoon heel veel, met cam.
Oud 04-06-2005, 19:32
Bell
Bell is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-06-2005 @ 23:05 :
Ik bel eigenlijk nooit maar ik studeer in Belgie en hij woont in Nederland en dan is bellen echt belachelijk duur. Ik bel hem eigenlijk alleen als ik in de trein zit op weg naar hem toen om wat af te spreken en even bij te kletsen of als ik van mijn huis op weg ben naar mijn kot omdat ik me dan verveel.

Als ik thuis ben (in Nederland) bel ik wel af en toe maar ook niet om zomaar even bij te kletsen, dan msnen we.

Ik heb nu ruim 15 maanden wat met mijn vriend en een lange afstandrelatie.
je hebt het heel toevallig niet met ene jacco hoop ik ?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 19:42
Mindfields
Mindfields is offline
Hmm, elke dag.
Oud 04-06-2005, 19:53
snoopy
snoopy is offline
In het begin (ook voor we een relatie hadden) belden we echt uren. Toen woonden we allebei nog thuis, dus was het niet zo duur. Op dit moment woont hij niet meer thuis en is hij alleen maar mobiel te bereiken. Lange gesprekken voeren we dan ook niet vaak. Wel spreek ik hem minstens 1 keer per dag, meestal.
We zijn van de zomer 2,5 jaar samen, maar we bellen al 3 jaar intensief
we hebben trouwens niet echt een lange-afstandrelatie, maar wel een beetje. Ik ben zo'n 1,5 uur onderweg naar zijn huis.
Oud 04-06-2005, 21:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bell schreef op 04-06-2005 @ 20:32 :
je hebt het heel toevallig niet met ene jacco hoop ik ?
Nee.

Hoezo?
Oud 05-06-2005, 08:53
Bell
Bell is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-06-2005 @ 22:46 :
Nee.

Hoezo?
nou ja die heeft een vriendin in belgie en die was ook rond de leeftijd die jij hebt .....dus ik dacht heel misschien dat het toeval zou zijn
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 10:56
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik heb nu bijna 2 jaar met mijn vriend. In het begin smsten we de hele dag door en bellen we de hele dag door. Maar dat gaat natuurlijk minderen. Nou bel ik hem alleen als ik iets belngrijks moet vertellen of sms ik. Maar voor de rest eigenlijk niet meer. Hij woont ook immers bij mij op de hoek he?
Oud 05-06-2005, 13:41
Toet0r
Toet0r is offline
Bellen is nooit mn favoriete bezigheid geweest, maar met mn vriendje vind ik het wel leuk. We bellen vrij weinig (voornamelijk om dingen af te spreken of ff wat te vragen) maar soms hebben we wel lange telefoon gesprekken. In de zomervakantie belden we wel vaak als ik s avonds klaar was met werken, gewoon even bespreken wat we allebei gedaan hadden die avond enzo.
Maar ik zie mn vriendje heel vaak dus als we wat willen vertellen gebeurd dat toch meestal IRL
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 14:14
Verwijderd
Vriendin en ik bellen elkaar (bijna) niet, MSN is veel goedkoper we zien elkaar zo ongeveer wel 1 keer in de 2 weken, de trein duurt 1 uur en 10 minuten ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 14:15
Hawahaai
Hawahaai is offline
Meestal bellen we elkaar zo'n 5 minuutjes 's avonds als we elkaar die dag niet hebben gezien, tenzij er veel te vertellen is (bijv. de eerste dag nadat hij naar zijn nieuwe baan was gegaan). Smssen naar elkaar doen we als we de ander wel iets willen laten weten, maar weten dat de ander geen tijd heeft om te telefoneren.
Ik ga liever naar hem toe (10 minuutjes fietsen) om even te praten, zelfs al is het maar een kwartiertje. Dat praat toch een stuk fijner.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 19:59
Kitaantjuh
Kitaantjuh is offline
M'n vriend en ik bellen best wel nooit *-) Heel soms om ff iets te vragen ofzo als we niet online zijn, maar voor de rest zijn we bijna altijd bij mekaar of anders op msn
Oud 06-06-2005, 18:55
Experiment
Experiment is offline
Ik ben een beetje een uitzondering geloof ik Ik bel mijn vriendje hoogstens 1x per week, terwijl ik hem alleen in het weekend zie. Hij houdt niet van bellen... zelf heb ik echt een hekel aan msn-en, en sms'en is te duur. Het enige wat we eigenlijk doen is mailen: ik mail zo 3- tot 10 keer per week
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 14:52
waves
waves is offline
wij bellen best vaak. bijna iedere dag eigenlijk. en meestal nogal lang ook. ik woon een klein half uurtje fietsen bij hem vandaan.

en de telefoonrekening zal vast een stuk hoger geworden zijn .
Oud 07-06-2005, 15:03
ChateauDenise
ChateauDenise is offline
2 Keer per jaar. En aangezien ik niet van bellen hou, duurt het gesprek (als het kan) minder dan 2 minuten.
Oud 07-06-2005, 15:13
Verwijderd
Voordat we gingen samenwonen, leefden we 4 uur reizen bij elkaar vandaan. Even langsgaan kon dus écht niet, want aan reizen zou je al 8 uur kwijt zijn. We belden toen meestal elke avond, een uurtje, soms langer, soms korter. We zagen elkaar in het begin één weekend per maand, en later twee weekeinden per maand. Telefoonrekening was niet enorm, allebei een vaste telefoon, dus dat ging wel. Dat heeft 2 jaar geduurd, toen gingen we samenwonen.
We mailden toen iedere dag, lange mailtjes.

Nu wonen we drie jaar samen en bel ik hem overdag op z'n werk wel af en toe. Gemiddeld 2 of 3 keer per dag een paar minuutjes, in totaal 10 minuten per dag ofzo. Vanwege de hoge telefoonrekeing (bellen op zich is niet duur, 't starttarief wel) hebben we een maniertje; ik laat de telefoon op z'n werk één keer overgaan, hij belt dan terug
We mailen nu nauwelijks, af en toe een paar zinnetjes.

Laatst gewijzigd op 07-06-2005 om 15:17.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:57
Verwijderd
We bellen een of twee keer per dag soms helemaal niet. Wij houden van smsjes en msn Ook vanwege de telefoonrekeningen, maar ook omdat je niet altijd zin hebt iets te zeggen en dat is nutteloos aan de telefoon.

We wonen 3 uur van elkaar en zien elkaar gemiddeld 2 hele dagen in de week.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 16:01
Loezzel
Loezzel is offline
Mijn vriend en ik bellen stiekem wel vaak, maar dat is alleen maar om afspraken duidelijk te stellen: waar zien we elkaar, hoe laat?
Smsen doen we niet zo heel veel.
Msn helemaal niet, want hij heeft nog internet via de telefoonlijn
De ene week zie ik mijn vriend bijna iedere dag, de andere week alleen in het weekend, omdat hij dan late dienst heeft.
Oud 07-06-2005, 16:06
kleine_meis
kleine_meis is offline
Toen ik een relatie had belde ik met mijn ex elke dag. Ik denk in het verolg zal ik wat minder bellen wanneer ik weer een relatie heb, maar dat zal zich vanzelf uitwijzen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:05
3rd Rock
3rd Rock is offline
ik woon ong 3,5uur OV-en bij mijn vriendin vandaan en ik bel haar nooit. en zij mij ook niet. meestal praten we via msn en sms. ik heb gewoon een hekel aan bellen. bel alleen als t moet en niet "zomaar".
Oud 08-06-2005, 01:27
blablazoveel
blablazoveel is offline
Citaat:
Governor schreef op 03-06-2005 @ 22:03 :

SMS doe ik niet aan omdat de berichtjes toch nergens op slaan. Elke dag zeggen dat je van elkaar "houd" vernietigd de magie van het woord.

mmmmm vind ik niet...een meisje wil juist elke dag horen dat een jongen nog steet evenveel om haar geeft...je moet het wel menen natuurlijk ...maar de magie van het woord...neeej dat woord blijft altijd magisch
Oud 08-06-2005, 09:39
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
noa-zut schreef op 03-06-2005 @ 21:54 :

Ik belde in het begin van onze relatie mijn vriend zo'n 3 keer per dag en dat was wel een beetje veel van het goede. Toen de telefoonrekeningen kwamen was het wel weer leuk geweest en minderden wij naar 1 keer per 2 dagen.
Daarna gingen we samenwonen en bel ik hem eigenlijk nooit meer

Ohja voordat wij samenwoonden woonden wij 2 uur reizen bij elkaar vandaan
Toen ik nog niet bij mijn vriend woonde belden wij elke avond een half uur tot een uur en vaak nog tussendoor ook. Wij woonden ook vrij ver van elkaar vandaan (anderhalf uur reizen). Mijn ouders vonden dat bellen niet echt geslaagd omdat (inderdaad) de telefoonrekening een beetje hoog werd

We zagen elkaar alleen in het weekend omdat mijn ouders het niet goed vonden dat we elkaar ook doordeweeks zagen. Werd ook erg duur, steeds met de trein heen en weer. Toen we bijna 2 jaar samen waren ben ik bij mijn vriend gaan wonen, hij had al een eigen huisje

Het was even wennen voor mijn ouders maar het gaat nu eigenlijk allemaal toppie. Ik bel mijn vriend ook eigenlijk amper meer... alleen om even te zeggen hoe laat ik ongeveer thuis ben uit school ofzo, maar ik mis er niets aan omdat ik nu gewoon elke dag bij hem ben
Oud 08-06-2005, 12:19
Smobbo
Smobbo is offline
Wij bellen echt nagenoeg nooit.
We smsen wel iets van 5x per dag, ligt eraan of we wat moeten bespreken natuurlijk .
We zien elkaar meestal wel een x of 5 per week (cker nu met de vakantie), dus dan is bellen (imo) ook niet zo nodig.
Ik ben sowieso niet zo'n beller, je kan dan de reacite van de ander veel minder zien, en het is gewoon fucking irritant dat je d'r niet naast je hebt zitten/liggen.
Reageren

Regels voor berichten