Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2005, 13:30
KMBA
KMBA is offline
Hallo,

Is het mogelijk om via een alternatieve geneeskunde van een bril af te komen? Of gewoon de bril afdoen en dat het beter wordt enz.??

KMBA
Advertentie
Oud 23-06-2005, 14:59
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Zeg, je bent wel bezig met die zweeftopics, hè?

Nee, dat kan niet, zelfs de medische technieken zijn nog niet verfijnd genoeg.
Dus alternatieve dingen helpen al helemaal niet.
Oud 23-06-2005, 15:10
KMBA
KMBA is offline
Toch vind ik al een hit met google: Bates methode, maar ik vraag het toch een "mystiek" gedeelte .. dan mag je toch zweverig zijn? Dat is toch mijn recht op dit gedeelte van de forum "
Oud 23-06-2005, 21:06
lady of the dark
lady of the dark is offline
Niets is onmogelijk, maar klooi alsjeblieft niet met je ogen. Je kunt ze laten laseren, of je kunt lenzen nemen, het schijnt dat dat je zicht dan ook kan verbeteren. Als er een gigantisch goeie methode was om op een makkelijke en ongevaarlijke manier van je bril af te komen dan liepen er nu niet zo veel bebrilden rond.

xxx Aukje, die zelf een bril heeft.
Oud 24-06-2005, 05:32
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Niet dat ik weet.
Mijn moeder heeft haar ogen laten laseren, maar dat is ook niet je van het
Oud 24-06-2005, 08:09
Woudschim
Woudschim is offline
lijkt me niet.

zoja. dan weten we er te weinig over om er zomaar mee te gaan experimenteren
Oud 24-06-2005, 08:42
KMBA
KMBA is offline
Ja ik heb gelezen dat laseren niet goed werkt, want bij sommigen gaat het zicht na een aantal maanden weer achteruit enz.

Maar is er misschien in accupuntuur, yoga, ofzo misschien iets over slechte ogen? Ik ben alleen maar tot bates methode gekomen

KMBA
Oud 24-06-2005, 08:52
noewkie
noewkie is offline
waarom is het zo erg om een bril te dragen ?????

er is geen alternatieve geneeswijze waarmee je ogen genezen want
verziendheid of bijziendheid is geen ziekte maar een afwijking. net zo'n afwijking als bijvoorbeeld een arm missen. Je kunt een protese nemen maar door geen enkele geneeswijze zal er ooit uit zichzelf een arm groeien.

ik zou dus als je geen bril wilt dragen voor lenzen kiezen.

ik ben btw erg blij emt mn brillen
Oud 24-06-2005, 16:08
Halogeen
Halogeen is offline
Ohw, sorry hoor KMBA, maar ik vind dit een beetje onzinnig. De medische wereld heeft prima oplossingen gevonden voor heel veel oogaandoeningen. Voor zekere oogaandoeningen zijn er zelfs meerdere oplossingen mogelijk. De vraag is niet óf er een andere manier is, maar de vraag zou moeten zijn of deze efficienter is, goedkoper, minder belastend, grotere kans op succes etc. etc. Als het om simpele dingetjes gaat als bijziendheid, vertrouw ik toch liever op de wetenschap. En wat is het probleem van het dragen van een bril. Vaak kom je ook nog intelligenter over .

Trouwens, bijziendheid is wel een ziekte.
Oud 24-06-2005, 17:58
KMBA
KMBA is offline
een bril is een algemeen geaccepteerd middel om het slechtziendheid "op te lossen", waarom moet de glazen dan steeds sterker en sterker??

Ik vraag alleen of er in accupuntuur, yoga e.d ook manieren/technieken/oefeningen voorkomen waarmee je de spieren rond het oog en het oog zelf van stress af kan helpen.
Als ik dit vraag ben ik meteen gek? ..

Ik hoef dus ook niet zulke dingen te vragen op een mystiek forum waar gepraat wordt over alternatieve geneeswijzen enz. Gelukkig vond ik wel deze boek.. dus blijkbaar komen er WEL oefeningen voor in alternatieve geneeswereld om je ogen te helpen.. voor de geinteresseerden:
* [http://www.gezondheidsboek.nl/nl/boe...a882c79c73b7f4 ]

KMBA
Oud 24-06-2005, 18:49
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
KMBA schreef op 24-06-2005 @ 18:58 :
een bril is een algemeen geaccepteerd middel om het slechtziendheid "op te lossen", waarom moet de glazen dan steeds sterker en sterker??
dat is niet waar. Ik weet van mijn vader dat hij al sinds zijn 12e, -12.4 heeft.

Citaat:
Ik vraag alleen of er in accupuntuur, yoga e.d ook manieren/technieken/oefeningen voorkomen waarmee je de spieren rond het oog en het oog zelf van stress af kan helpen.
Als ik dit vraag ben ik meteen gek? ..
het zou kunnen. Maar dan blijft mijn vraag: Waarom?

Citaat:
Ik hoef dus ook niet zulke dingen te vragen op een mystiek forum waar gepraat wordt over alternatieve geneeswijzen enz. Gelukkig vond ik wel deze boek.. dus blijkbaar komen er WEL oefeningen voor in alternatieve geneeswereld om je ogen te helpen.. voor de geinteresseerden:
* [http://www.gezondheidsboek.nl/nl/boe...a882c79c73b7f4 ]

KMBA
Ik denk dat menig mysticus, waaronder ik mezelf ook enigszins schaar, het met me eens zal zijn dat dit moeilijk doen is om niets. Maargoed, dat is mijn bescheiden mening.
Oud 24-06-2005, 23:48
Verwijderd
Hehe, als alternatieve geneeskunde de lengte van je oogbal, de brekingsindex, etc kan wijzigen, dan kan dat ja.
Laten we het houden nee.
Oud 25-06-2005, 10:18
Releric
Releric is offline
Ik had 2 jaar geleden -1,75 en nu nog maar -1,00. Ik weet niet hoe, maar het kan ook "vanzelf" overgaan.

Verder wordt voorzover ik weet wishfull thinking wel eens gebruikt...
Oud 25-06-2005, 12:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
Releric schreef op 25-06-2005 @ 11:18 :
Verder wordt voorzover ik weet wishfull thinking wel eens gebruikt...
Gezegdes worden wel vaker gebruikt.
Oud 27-06-2005, 16:02
Hayden
Hayden is offline
Toch zijn er dingen die wel helpen, weet niet of het dan werkelijk fysiek of psychisch werkt..
Vond er laatst een boek over in mijn vaders kamer.

Tip was om zonder lenzen of bril elke dag een halve tot een hele minuut in de zon te kijken met je ogen dicht. Ik weet niet of het werkt, maar het valt te proberen.
Oud 27-06-2005, 16:10
Wickey
Wickey is offline
zeker niet gewoon je bril afdoen en niet meer dragen! Gaan je ogen echt van achtruit!! Ik had toendertijd -1.25 en dacht: ik draag m gewoon niet. Bij de volgende controle (na een jaar) had ik plotseling -3.25...

DUS DAT IS GEEN AANRADER!
Oud 27-06-2005, 16:17
KMBA
KMBA is offline
Je ogen gaan toch automatisch al slechter en slechter worden? Tot ongeveer je 18e leeftijd??? Ik zie er niet echt vertouwensvol tegen die tip van jouw aan.. maar beschadig je je ogen niet als je in de zon kijkt.. zelfs als je je ogen gesloten houdt?

Op zich een bril afdoen is niet gevaarlijk, [naja tegen een deur stoten ofzo wel misscien] Je wordt er misschien moe van omdat je een slechte zicht hebt.

Greetz,

KMBA
Oud 27-06-2005, 16:35
Noddy
Noddy is offline
Zou wel relaxed zijn als je ogen zomaar beter werden... Ik word helemaal gek van mijn lenzen en bril, maar ik durf echt geen operatie te doen...
Oud 27-06-2005, 17:50
KMBA
KMBA is offline
Laseren is ook niet zo'n beste optie. [http://www.surgicaleyes.org/ ]Maar bij sommige mensen groeien sommige ogen weer een beetje beter. Er zijn nog wat meningsverschillen, maar je kunt wel met Qi Qong je ogen verbeteren.. hoe je dat kunt doen, staat in dit boek: "Beter horen en zien met Qi Gong"

En daarnaast heb je ook de batesmethode. [www.batesmethode.nl ]

Maar alsnog ik ben geen expert op het gebied van ogen + alternatieve geneeskunde, daarom hoopte ik op dit forum meer geluk te vinden...

KMBA
Oud 27-06-2005, 20:02
Noddy
Noddy is offline
Maar laseren lukt ook niet bij iedereen. Mijn tante wilde eerst haar ogen laten laseren. Toen moest ze eerst haar ogen laten controleren, en toen bleek dat haar lenzen te dun waren. Daarom kon ze haar ogen niet laten laseren.
Mijn vader, haar broer, had precies hetzelfde.
Oud 27-06-2005, 20:08
Graph
Graph is offline
best klote k wil dolgraag van mn bril af maar wil absoluut geen lenzen
Oud 28-06-2005, 16:12
KMBA
KMBA is offline
het schijnt dat ze in acupuntuur, shiatsu, voetreflexologie enz ook technieken voor de ogen hebben enz. weet ik niet zeker....
Oud 28-06-2005, 16:50
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Graph schreef op 27-06-2005 @ 21:08 :
best klote k wil dolgraag van mn bril af maar wil absoluut geen lenzen
Hoezo wil je geen lenzen dan?? Opzich is het best relaxed. Ik heb zachte lenzen, je voelt er helemaal niks van. Harde lenzen voel je in het begin wel.
Ik ben blij dat er lenzen zijn, het is alleen lastig dat je ze steeds moet in doen, en 's nachts weer uit moet doen. Vorige week ben ik vergeten mijn lenzen uit te doen toen ik ging slapen. Dat is wel lastig, daar kan je wel last van krijgen. maar Ik ben er erg blij mee...

Maar je hebt ook van die nachtlenzen: die doe je 's nachts in, daar ga je mee slapen. 's Ochtends doe je ze weer uit, en kan je als het goed is de hele dag gewoon zien. Dat lijkt me ook wel wat, alleen het is wel duurder dan normale lenzen.
Oud 28-06-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Wickey schreef op 27-06-2005 @ 17:10 :
zeker niet gewoon je bril afdoen en niet meer dragen! Gaan je ogen echt van achtruit!! Ik had toendertijd -1.25 en dacht: ik draag m gewoon niet. Bij de volgende controle (na een jaar) had ik plotseling -3.25...

DUS DAT IS GEEN AANRADER!
Weet je hoe dat komt? Omdat je gegroeid bent en je ogen blijven veranderen. *zucht diep* Wel of niet een bril dragen doet daar niets wezenlijks aan af.
Oud 28-06-2005, 17:45
KMBA
KMBA is offline
is zonlicht goed voor je ogen [natuurlijk niet zo dom zijn om in de zon te kijken] maar gewoon veel buiten zijn, in de zonlicht.. is datgoed voor je ogen?

KMBA
Advertentie
Oud 29-06-2005, 15:19
KMBA
KMBA is offline
?
Oud 29-06-2005, 17:50
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
KMBA schreef op 28-06-2005 @ 18:45 :
is zonlicht goed voor je ogen [natuurlijk niet zo dom zijn om in de zon te kijken] maar gewoon veel buiten zijn, in de zonlicht.. is datgoed voor je ogen?

KMBA
ik heb er geen verstand van, maar het lijkt me niet. Volgens mij maakt het niet uit. Over het algemeen is veel buiten zijn natuurlijk wèl heel goed voor je.
Oud 29-06-2005, 22:19
Poffertje
Poffertje is offline
Ik heb zelf ook slechte ogen, maar nog wel goed genoeg om dingen te kunnen lezen op het bord als ik me consentreer.
Ik draag een tijdje niks, omdat ik nog lenzen moet bestellen. Heb wel een bril, maar vind 'm beetje vervelent en vergeet hem domweg negen van de tien keer.

Maar ik merk wel dat als ik mijn bril een tijdje op heb gedaan dat ik daarna slechter zie. Dat komt volgens me broer (ook een brillie) dat een bril je ogen lui maakt. Lenzen niet omdat ze infeite zacht op je ogen drukken, en dus die spanning houden.

Meestal als ik een tijdje zonder bril loop kan ik beter zien dan als ik één dag met bril heb gelopen en daarna een dag zonder.

Maargoed, het kan uit zichzelf genezen hoorde ik ooit, tenzij je afwijking in je ogen echt erg groot is.
Oud 29-06-2005, 22:32
Verwijderd
Hoe zou een pseudo wetenschap je zicht kunnen verbeteren?
Alternatieve geneeswijzen zijn (bijna) altijd gericht op het in balans houden/maken van je lichaam, en of dat werkt om te genezen is überhaupt nog maar de vraag..
Oud 30-06-2005, 09:25
KMBA
KMBA is offline
Ik snap niet wat er zo onlogisch aan is. Ik bedoel, het is toch best logisch dat het ene lichaamsonderdeel effect heeft op de andere? Ik bedoel, als je een slecht hart hebt of longen, dan kun je minder goed ademen of heb je minder zuurstof in je bloed [wat belangrijk is om te genezen], dus dan functioneer je stuk minder.

Dus zo onlogisch lijkt het me niet.

KMBA
Oud 30-06-2005, 10:26
Verwijderd
Als bepaalde delen in het oog beschadigd of aangeboren van verminderde kwaliteit zijn dan kun je daar echt niet met je eigen lichaam iets aan doen. Het is waar dat het eigen lichaam en geest soms redelijk wat invloed kan hebben op bepaalde ziektes, maar dat is aan strikte grenzen gebonden.
Advertentie

Regels voor berichten