Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 22:29
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Hm, een mogelijk probleem jongens (en dames)

Ik ken iemand via internet, harstikke leuk contact via MSN en ook SMSen, k vindt dr best leuk, maar natuurlijk wil je elkaar eens in het echt ontmoeten om te kunnen zeggen dat je verliefd bent op iemand.

Probleem is dat haar moeder het misschien niet goed vindt, omdat daten met iemand van Internet maar raar en gevaarlijk is/kan zijn.

Hebben jullie tips hoe zij dat het beste kan aanpakken, en niet meteen dr moeder in shock brengt?

K zit hier namelijk best wel mee, ze klinkt harstikke leuk, en ben gewoon benieuwd hoe ze in het echt is...

Trouwens nog leuke tips voor n eerste date?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2005, 22:33
Lente
Lente is offline
spreek iig niet bij jou thuis af oid, misschien is haar moeder er geruster op als jullie afspreken op een plek waar meer mensen zijn. Als ze echt niet mag kun je desnoods naar haar toegaan, kan haar moeder zelf zien dat je geen psycho bent
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 22:59
VeGs
VeGs is offline
Ik zou niet naar haar toegaan, om de simpele reden dat je dan weet waar ze woont. Zal voor jou en haar waarschijnlijk geen probleem zijn, maar voor mammie misschien wel als ze bang is voor een potentiele stalker...
Maar eigenlijk weet je nog niet of haar moeder er wel op tegen is?
Spreek dan idd gewoon op een openbare plek af; een of ander cafeetje ofzo. Kan mam, als ze er problemen mee heeft, altijd nog meekomen om je even te ontmoeten. Kan ze zich daarna terug trekken en jullie je privacy te gunnen, onder haar wakend oog natuurlijk, of gewoon weg gaan.
Ook altijd handig om even een foto van jezelf te sturen, zodat ze weten dat je daarin eerlijk bent geweest. Die kan je vriendin ook gelijk aan haar moeder laten zien; kan ze vast een indruk krijgen.
En mocht ze meekomen, dan natuurlijk een goede eerste indruk maken.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 23:00
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
VeGs schreef op 13-06-2005 @ 23:59 :
Ik zou niet naar haar toegaan, om de simpele reden dat je dan weet waar ze woont. Zal voor jou en haar waarschijnlijk geen probleem zijn, maar voor mammie misschien wel als ze bang is voor een potentiele stalker...
Maar eigenlijk weet je nog niet of haar moeder er wel op tegen is?
Spreek dan idd gewoon op een openbare plek af; een of ander cafeetje ofzo. Kan mam, als ze er problemen mee heeft, altijd nog meekomen om je even te ontmoeten. Kan ze zich daarna terug trekken en jullie je privacy te gunnen, onder haar wakend oog natuurlijk, of gewoon weg gaan.
Ook altijd handig om even een foto van jezelf te sturen, zodat ze weten dat je daarin eerlijk bent geweest. Die kan je vriendin ook gelijk aan haar moeder laten zien; kan ze vast een indruk krijgen.
En mocht ze meekomen, dan natuurlijk een goede eerste indruk maken.
Ik weet al waar ze woont, dus dat is te laat En we waren van plan iets van Bioscoopje te doen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 23:03
VeGs
VeGs is offline
Ik denk dat je maar beter eerst de reactie van de moeder af kunt wachten. Misschien heeft ze er helemaal niet zoveel problemen zolang ze je iig even kan ontmoeten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 23:06
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
VeGs schreef op 14-06-2005 @ 00:03 :
Ik denk dat je maar beter eerst de reactie van de moeder af kunt wachten. Misschien heeft ze er helemaal niet zoveel problemen zolang ze je iig even kan ontmoeten ofzo.
Ze moet t nog vragen, k zei ook dat ze t eerste eens over me moet hebben, niet meteen, ja ik ken iemand via internet, ontmoeten, deze zomer, woont verder weg...

Maarja, wat nou als t niet mag
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 23:14
Astraea
Astraea is offline
Citaat:
AC Milan 7 schreef op 14-06-2005 @ 00:06 :
Ze moet t nog vragen, k zei ook dat ze t eerste eens over me moet hebben, niet meteen, ja ik ken iemand via internet, ontmoeten, deze zomer, woont verder weg...

Maarja, wat nou als t niet mag
Mag? Hoe oud is dat meisje? Ik deed het altijd gewoon als mijn ouders het mij gingen verbieden. Een kind iets verbieden werkt sowieso niet, dan gaan ze het wel achter je rug om doen. En als ik jou was zou ik gewoon naar haar toe gaan en haar moeder voor het blok zetten. Laten zien dat je wel een aardige gozer bent (daar ga ik maar even van uit..) en dat ze niets heeft om bang voor te zijn. Zo heeft het bij mijn ex ook gewerkt. Mijn moeder is heel mensenschuw en vertrouwt niet snel mensen. Ze wilde mijn vriend ook niet ontmoeten in het begin dus heb ik 'em gewoon meegenomen op een middag. Sindsdien is alles goed.

Als het echt niet 'mag', dan zou ik gewoon niet luisteren. Het is toch van de gekke dat jullie elkaar leuk vinden (als dit IRL ook zo is natuurlijk) en dat jullie elkaar niet MOGEN zien?
Oud 13-06-2005, 23:24
Lente
Lente is offline
Citaat:
Astraea schreef op 14-06-2005 @ 00:14 :
Mag? Hoe oud is dat meisje? Ik deed het altijd gewoon als mijn ouders het mij gingen verbieden. Een kind iets verbieden werkt sowieso niet, dan gaan ze het wel achter je rug om doen. En als ik jou was zou ik gewoon naar haar toe gaan en haar moeder voor het blok zetten. Laten zien dat je wel een aardige gozer bent (daar ga ik maar even van uit..) en dat ze niets heeft om bang voor te zijn. Zo heeft het bij mijn ex ook gewerkt. Mijn moeder is heel mensenschuw en vertrouwt niet snel mensen. Ze wilde mijn vriend ook niet ontmoeten in het begin dus heb ik 'em gewoon meegenomen op een middag. Sindsdien is alles goed.

Als het echt niet 'mag', dan zou ik gewoon niet luisteren. Het is toch van de gekke dat jullie elkaar leuk vinden (als dit IRL ook zo is natuurlijk) en dat jullie elkaar niet MOGEN zien?
ik vind het niet raar dat haar moeder niet wil dat ze afspreekt met iemand die ze alleen via internet kent hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 23:31
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Lente schreef op 14-06-2005 @ 00:24 :
ik vind het niet raar dat haar moeder niet wil dat ze afspreekt met iemand die ze alleen via internet kent hoor.
waarom altijd zon argwaan over internet
iemand die je in een cafe ontmoet kan net zo goed een brute verkrachter of whatever zijn
Oud 14-06-2005, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 14-06-2005 @ 00:31 :
iemand die je in een cafe ontmoet kan net zo goed een brute verkrachter of whatever zijn
Mja, als je foto's, telefoonnummers etc. hebt uitgewisseld moet het genoeg zijn. Lijkt me veiliger dat ze met iemand afspreekt die ze al tijden kent dan dat ze met een wildvreemde uit een discotheek meegaat. Maarja, discotheken zijn geaccepteerd en internet nog niet.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 11:32
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
Misschien omdat mensen zich anders kunnen voordoen op internet... Iemand die zegt dat hij 16 is maar 56 blijkt te zijn... Ik bedoel welke jonge meid gaat er nou in een café of discotheek mee met een 56-jarige man...?

Maar goed, wonen jullie ver uit elkaar?
Ik denk dat dit meer iets is tussen moeder en dochter en dat je er je niet mee moet bemoeien
Oud 14-06-2005, 11:49
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 14-06-2005 @ 12:32 :
Misschien omdat mensen zich anders kunnen voordoen op internet... Iemand die zegt dat hij 16 is maar 56 blijkt te zijn... Ik bedoel welke jonge meid gaat er nou in een café of discotheek mee met een 56-jarige man...?
Makkelijk op te lossen, vraag of de ander een foto wil maken waarin hij /zij iets doet wat jij hem vraagt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:27
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:

Ik denk dat dit meer iets is tussen moeder en dochter en dat je er je niet mee moet bemoeien
Valt mee, ik Zeeland, zij Zuid Holland...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 17:41
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Precies!
Ikzelf heb een tijdje een relatie gehad met een jongen die ik via internet had leren kennen. We hebben jaren gemsnd, voordat we durfden te zeggen dat we wel eens met elkaar wilden afspreken.
Ik heb het mijn ouders eerlijk verteld. Die waren er ook niet zo blij mee. Vandaar dat ik die jongen eerst bij mij thuis heb laten komen om een kopje koffie te drinken, zodat ze zouden zien met wie ik de rest van de dag ging doorbrengen.
Die dag was erg leuk en we kregen verkering.
Helaas was de afstand te groot en was ik toch niet zo verliefd als ik dacht...
Maar het kan dus goed uitpakken!
Oud 14-06-2005, 17:46
Shitonya
Shitonya is offline
neem die moeder mee als chapperone ( of hoe je het ook mag schrijven ) of vermoord haar
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 17:47
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 14-06-2005 @ 18:41 :
Precies!
Ikzelf heb een tijdje een relatie gehad met een jongen die ik via internet had leren kennen. We hebben jaren gemsnd, voordat we durfden te zeggen dat we wel eens met elkaar wilden afspreken.
Ik heb het mijn ouders eerlijk verteld. Die waren er ook niet zo blij mee. Vandaar dat ik die jongen eerst bij mij thuis heb laten komen om een kopje koffie te drinken, zodat ze zouden zien met wie ik de rest van de dag ging doorbrengen.
Die dag was erg leuk en we kregen verkering.
Helaas was de afstand te groot en was ik toch niet zo verliefd als ik dacht...
Maar het kan dus goed uitpakken!
Mn zus (daantje_0705) en haar vriend (Keysersaus) kenne elkaar ook via internet/forum, en zijn al n jaar samen... Mss moet ik haar es wat vragen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 17:51
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:

Da t vind tik echt zon kul verhaal
ten 1e als je afspreekt neem ik aan da tje weet hoe oud diegene is + een fot je weet dus ook hoe die eruti ziet

als je dan op het station aankomt en je ziet een gast van 55 die zegt ik ben die en die, dan ga je gewoon weer naar huis

hoogstens jammer van je tijd, maar gevaarlijk kan ik het niet noemen
Oud 14-06-2005, 18:19
Verwijderd
Het is misschien minder moeilijk als jullie bij haar afspreken, dan heeft die moeder toch het idee dat ze haar kleine meisje in de gaten kan houden.

Als ze haar moeder nou eens verteld dat jij misschien wel haar ware liefde bent en dat je dat niet wilt laten verpesten door haar alleen maar omdat ze je via het internet kent?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:39
bagel
bagel is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 14-06-2005 @ 18:51 :
Da t vind tik echt zon kul verhaal
ten 1e als je afspreekt neem ik aan da tje weet hoe oud diegene is + een fot je weet dus ook hoe die eruti ziet

als je dan op het station aankomt en je ziet een gast van 55 die zegt ik ben die en die, dan ga je gewoon weer naar huis

hoogstens jammer van je tijd, maar gevaarlijk kan ik het niet noemen
en dit vind ik dus weer een KUL verhaal..

stel dat je op het station een gast van 55 ziet die zegt dat hij die persoon van MSN is kan je misschien wel helemaal niet meer terug en dwingt hij je om mee te gaan..
------------------------------------------------------------------------------------
verder meneer AC milaan.. ik doe zulke dingen stiekem (enkel om de reden dat ik van paps en mams geen vriendje mag hebben en zeker niet iemand die ik via internet ken ). maar als je een webcam hebt zet je die een keertje aan bij een gesprek terwijl haar moeder kijkt dan ziet ze dat je echt geen griezel bent van 55 die een foto van een jongetje van 16 heeft gestuurd..

succes in ieder geval!! en veel plezier als jullie iets gaan doen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:54
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Joh, vertel die moeder gewoon dat jullie elkaar ontmoet hebben in een (plaatselijke) discotheek. Weet zij veel
Oud 14-06-2005, 19:27
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 14-06-2005 @ 19:54 :
Joh, vertel die moeder gewoon dat jullie elkaar ontmoet hebben in een (plaatselijke) discotheek. Weet zij veel
We gaan beide niet uit
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 20:54
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
AC Milan 7 schreef op 14-06-2005 @ 20:27 :
We gaan beide niet uit
Je hebt elkaar ontmoet toen jullie beide met vrienden ... naar de bioscoop gingen / uit eten waren / in een bar of kroeg zaten / op de bus wachtten ...
Oud 15-06-2005, 03:36
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Zeg dat je elkaar hebt ontmoet op internet omdat jullie beiden hetzelfde wilden gaan studeren................................
Oud 15-06-2005, 11:47
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Khad het eerlijk verteld aan me ouders en foto's laten zien. Ik was 16 ofzo toen ik voor het eerst iemand van het internet ontmoette. Ik "kon" hem al een half jaar ofzo, misschien een jaar.

We hadden in de stad afgesproken, waar het iig druk was. En toen hij der aan kwam had ik me ma gebeld dat alles goed was

Misschien een idee om haar te bellen en dan ff met die moeder praten. Misschien helpt het als ze jou stem hoort

Je kan van alles doen. Naar de stad / strand / bowlen / bios / uit eten. Of bij haar thuis, als de ouders het goed vinden.

Maar tis geen goed idee te laten merken dat je het adres al weet want dan is er grote kans dat die ouders afhaken.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 11:52
evanescence
evanescence is offline
ze moet gewoon vragen, of ze het goed vinden en dat ze het heel leuk vind om je te ontmoeten, zo heb ik het ook gedaan.,...ze vonden het niet leuk en waren het er niet mee eens maja ik was 18 kom op...!
ik heb toen wel afgesproken hem even mee naar huis te nemen, zodat zij hem ook zouden zien...en ze moet gewoon zeggen dat ze in de stad afspreekt waar andere mensen zijn snappie..dat ze geen gevaar loopt..
onze eerste date was beetje winkelen en drinken in cafe en tosti eten hahaah
Oud 15-06-2005, 14:05
Smobbo
Smobbo is offline
Sjezus wat doet iedereen moeilijk zeg...
Jullie willen naar de bios?
Hop jij gaat naar haar huis om haar op te halen (je weet al waar ze woont dus dat zal niet zo'n schok zijn).
Moeders ontmoet je gelijk ook en klaar is kees...
zucht wat een gedoe zeg .
Oud 15-06-2005, 14:20
annetjuh
annetjuh is offline
Je kunt ff met de webcam naar mamsie zwaaien.
haar ophalen van huis.
Ziet er ook al een stuk veiliger uit
Oud 15-06-2005, 14:38
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
bagel schreef op 14-06-2005 @ 19:39 :
en dit vind ik dus weer een KUL verhaal..

stel dat je op het station een gast van 55 ziet die zegt dat hij die persoon van MSN is kan je misschien wel helemaal niet meer terug en dwingt hij je om mee te gaan..
edit: als dat gebeurt
dan ben je zelf echt ongeloofelijk debiel. als je op een station staat te wachten zijn er altijd wel mensen op het perron en weggaan kan ook altijd nog. dus hoezo zou je niet meer wegkunnen wil je dat voor elkaar krijgen dan moet je wel express ergens gaan stan waar je niet weg kan en niemand je ziet of hoort, en waarschijnlijk kan je dan nog nog.

Laatst gewijzigd op 15-06-2005 om 18:11.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 00:32
Astraea
Astraea is offline
Citaat:
Lente schreef op 14-06-2005 @ 00:24 :
Ik zeg ook niet dat ik het raar vind. Wat ik bedoelde is dat het nooit slim is om iemand iets te verbieden. Dat werkt niet. Dat is gewoon zo. En als zij dan zogenaamd hem niet 'mag' ontmoeten, dan moet ze hem maar gewoon thuis uitnodigen, als die moeder erbij is. In the end kun je twee mensen gewoon niet verbieden elkaar te ontmoeten.

Verder snap ik inderdaad de argwaan niet echt. Natuurlijk is het stom voor een meisje van 13 om een jongen te gaan ontmoeten bij zijn huis, in een vreemde stad en zonder dat iemand ervan weet. Dit is een voorbeeld.
Maar als ik iemand zou ontmoeten, zou ik afspreken op een openbare plek (station ofzo), zodat ik meteen weer weg kan als het me niet aanstaat.

Natuurlijk is het gevaarlijk om iemand te ontmoeten via internet, omdat iemand zich anders kan voordoen, maar dit kan net zo goed gebeuren met iemand die je niet via internet kent.
Iets verbieden werkt niet. Als iemand het echt wil, komt die meeting er toch wel. En als moeder zou ik het zelf een fijner idee vinden dat ik hem in ieder geval kan ontmoeten. Als ze zelfs dat stukje niet toe wil geven, is die moeder gewoon niet slim bezig.
Oud 16-06-2005, 00:35
Jolt
Jolt is offline
Beetje logisch, dat doet elke moeder bij zijn of haar dochter, zelfde geld voor jou als je kinderen zou krijgen.
Oud 16-06-2005, 00:53
Rieno
Rieno is offline
ik heb de eerste keer ook met mn vriendin afgesproken zonder dat dr ouders het wisten soms moet je dingen gewoon niet altijd vertellen...alhoewel ik er toch niet zo van houd om over dit soort dingen niet eerlijk te zijn..

zorg idd dat je afspreekt op een plek met veel mensen en dichtbij haar...dat is al een heel stuk veiliger voor dr moeder
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 08:55
Maija
Maija is offline
Ik zou zowieso niet zo gauw afspreken via internet :$, maar dat ligt aan mijzelf.
Ik zou idd, op het station ofzoiets afspreken, zodat er veel mensen zijn.
Of lat haar zelf aangeven waar ze het liefste wilt afspreken, dat geeft ook wel een soort vertrouwen denk ik.

Regels voor berichten