Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat denk ik persoonlijk , maar ik wil het precies weten ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Vampire_esje |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, ligt er ook aan wat je onder soms verstaat natuurlijk. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf namelijk een lichte vorm van dyslexie. Maar bij ieder uit dat zich anders. bij mij : -slechte fonologie (leid tot het verkeerd schrijven van woorden en uitspreken bijv. muziekinstromenten.) en ik word boos als iemand zegt dat ik naar de logopedist (ook al is het half voor de grap) moet ![]() - slechte auditieve geheugen (leid tot dat je opdrachten niet kan opvolgen en veel dingen mist) - een hele slechte spelling (had tot mijn verbazing op de test in 3 atheneum een score van zeer slecht en dat was tot vergelijking met 1 havo - vwo ![]() - en ik schrijf op een hele chaotische manier , ik vergeet soms letter , woorden of soms zelfs een hele zin. Maar ik weet niet of dit 100% door dyslexie komt. Ik praat namelijk ook op een chaotische manier. Ik heb geen (grote) problemen met lezen. Ik lees zelf 115 woorden per minuut , bij het hardop lezen. Nadeel ik heb dan geen enkel idee wat ik lees, schiet er dus niks mee op. Ik draai ook geen woorden om. Dus als iemand hierover vragen hebt , mag je mij pm en. - Ik denk niet dat jullie geloven dat ik dit bericht al 3 keer nagekeken hebt en verbeterd ![]()
||
Citaat:
artikel graag....
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
dus I love stars dan volgen de atheisten dan de wicca's dan de satanen dan de hindoeisme en onderaan de moslims met de christenen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat jezelf bovenaan het rijtje zetten betreft - meisje, als je nu eerst leert hoofdletters en interpunctie te gebruiken dan zullen we het daar wel over hebben. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Vandaar dat er ook dit onderstond: ![]() oftewel: sar·cas·me (het ~) 1 bittere, bijtende spot
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
Er zit wel iets in dat Joden slimmer zouden zijn. Joden uit Europa hebben al 1500 jaar de baantjes waar ze hun hersens voor nodig hadden, in tegenstelling tot de Christenen, die tot vrij kort geleden veel op spierkracht gewerkt hebben. Joden trouwden vaak alleen maar met andere Joden (volgens het spreekwoord: Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen. ) Een beetje evolutie (survival & reproduction of the fittest) er bij gooien en het is opeens helemaal niet gek meer dat mensen van Joodse afkomst een IQ hebben dat een paar (vast niet meer dan vijf) punten hoger ligt dan het gemiddelde.
Maar goed, het blijft een theorietje he ![]()
||
Citaat:
Waarom zouden de site's met dyslexie/adhd ongelijk hebben. Wat wel een punt is , is dat adhd en pdd-nos (ook een soort autisme) redelijk vaak tegerlijkertijd voorkomen. En dan kenmerken die voortkomen door pdd-nos , bijv hyperactiviteit voor adhd kunnen worden gezien. De reden voor de hyperactiviteit van iemand met pdd-nos is echter anders dan die van adhd. En dyslexie kan daarbij altijd voorkomen.
|||
Citaat:
Met je toontje... ![]() Citaat:
Nee!
|||
Citaat:
2. waar slaat die opmerking over dat toontje op ![]() Citaat:
2. Je zei niet dat hij alleen asperger had, je zei dat hij asperger had. Dus ik vroeg waarom jij dat met die zekerheid kon zeggen. Je kan het namelijk sowieso niet van een dode met 100% zekerheid bepalen en daarom ook een stuk over de overlap van bepaalde stoornissen en het gelijk voorkomen daarvan. Voel je beledigd ofzo ![]()
||
Citaat:
Ik bedoelde dus niet dat het de oorzaak was, maar het speelde wel een rol (predispositie).
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Iq is wel tot bepaalde mate erfelijk, maar dan zou je er vanuit moeten gaan dat Joden alleen met de slimmeren onder hen zich voort zouden planten. En daarbij is iq niet geheel erfelijk. Ik denk niet dat je echt een hogere intelligentie kan kweken. Wat betreft die eerdere betere banen kan betere opleiding en prestatiedruk onderling opnieuw een rol spelen. Sorry, ik ben nog niet overtuigd. ![]() Om zo`n theorie te accepteren, zal iemand toch echt eerst met objectief onderzoek moeten komen waar dat ook uit komt. Zeker bij zo`n onderwerp. Overigens; mocht het zo zijn, dan zou het natuurlijk gewoon gepubliciteerd moeten worden. Hogere intelligentie is niet gelijk, beter of minder dan lagere intelligentie, alleen maken mensen dat er soms van. |
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Als we de assumptie 'rijker is (gemiddeld) intelligenter' aan kunnen nemen (ik hoop dat je dat met me eens bent ![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk wel dat je een hogere intelligentie kan kweken, eigenlijk. Ik geloof dat wij afstammen van 'domme' apen en dat we door de eeuwen heen 'slimmer' geworden zijn. Maar goed, dat is weer iets te breed gedacht voor dit onderwerp ![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Qua hersenen zou sinds ik dacht de egyptenaren niks meer verandert zijn.
Maar wat wel grappig is is het flynn effect Citaat:
Waarschijnlijk word het flyneffect veroorzaakt door aangeleerde vaardigheden. In dat geval zou einsteins intelligentie gedeeltelijk aangeleerd kunnen zijn -> aan het milieu liggen. (maar dat kan nooit meer dan 5/10 punten zijn) Ik dwaal een btje af. Ik beweer niks , ik schrijf slechts op wat ik gelezen heb en een paar zelfbedachte dingen. Dus geef er maar commentaar op ![]()
|||
Citaat:
Ik denk dat je met dat verhaal over de joden ook te maken kunt hebben met een vicieuze cirkel. Het is niet alleen aanleg wat mensen intelligent maakt, maar ook bijv. hoeveel stimulatie ze op jonge leeftijd gekregen hebben. Rijkere mensen hebben meer geld en waarschijnlijk meer tijd om veel aandacht aan hun kinderen te besteden. Tel daar goede scholing bij op, die je alleen kunt veroorloven als je het geld kunt missen. Je creeert zo een situatie waarbij ze sowieso al een voorsprong hebben om hun hersens beter te ontwikkelen. Als je daadwerkelijk wilt weten of een bepaald ras slimmer is aangelegd dan een ander, dan moet je dat testen bij mensen die op gelijke wijze zijn opgegroeid en gelijke kansen hebben gehad om intellect ook te ontwikkelen. Pas als alle omstandigheden ongeveer gelijk zijn, kun je een goede vergelijking maken. Rijke blanken en/of joden met armere afro-amerikanen vergelijken is geen eerlijke vergelijking. Citaat:
Daarbij waren de joden in die tijd niet zo vrijgevochten dat ze alleen met slimme partners, en dus met slimme vrouwen, wilden trouwen. Nu bedoel ik die 1500 jaar terug waar jij eerder over sprak. Iq werd toen nog erg aan geslacht verbonden; vrouwen waren gewoon dommer, kregen geen onderwijs en moesten het huishouden doen. En vrouwen geven genen net zo hard door. Misschien was een dom, volgzaam gansje juist alleen maar aantrekkelijker. Daarbij is evolutie een proces wat niet over enkele honderden jaren, maar over miljoenen jaren gaat. Zeker als je over iets complex als iq praat. We worden miss wel gemiddeld slimmer, maar je hebt ook te maken met veranderende levensomstandigheden, qua voeding, scholing, etc. Je kunt niet zomaar zeggen dat dit komt omdat de al de mindere genen aan het verdwijnen zijn; daar is het een erg complex gebeuren voor. Laatst gewijzigd op 15-06-2005 om 00:21. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar er is een grote kans dat je iq inderdaad lager is dan hem ![]()
|
Ach, als Einstein de concentratie niet gehad had om z'n ideeen uit te werken, of de creativiteit om ze te bedenken, of de will om ze ook daadwerkelijk op te stellen, was hij gewoon een goede rekenaar geweest.
Wat wil ik daar mee zeggen: IQ is niet alles
||
Citaat:
![]() Dit was zeker niet bedoelt om op te scheppen mocht iemand dat denken , enkel als voorbeeld Weet je wat leuk zou zijn geweest als einstein een score van 120 ofzo haalde voor een iq test. Zou mogelijk zijn geweest ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Zo kun je elke prestatie wel bagatalliseren. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Samenvatting referaat "cannabis & schizofrenie" coopergirl | 12 | 27-03-2009 18:00 | |
Seksualiteit |
Hoer.... rijk_v | 38 | 23-10-2008 07:20 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Einstein heeft gelijk Verwijderd | 37 | 09-12-2004 22:58 | |
[evolutietheorie] Einde aan slimheid? Gatara | 76 | 12-09-2004 01:06 | |
Hoe diep jij je geloof uit? Verwijderd | 100 | 06-09-2004 16:34 | |
Psychologie |
Het syndroom van Asperger: helemaal zo gek nog niet mathfreak | 121 | 20-11-2003 20:57 |