Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2005, 00:38
Shitonya
Shitonya is offline
Waarom ga jij NIET naar een psychiater/psycholoog (o.i.d)?

Ts: omdat ik nog steeds op een uitkering -> ziekenfonds zit te wachten en er ook niet echt veel zin in heb
Ik kan namelijk wel duizende leukere dingen verzinnen om te doen dan zinloos ouwehoeren..."zo goed als zinloos" dan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2005, 08:09
Stefanie
Stefanie is offline
Omdat ik nog geen tijd en eigenlijk ook nog niet echt de moed heb genomen om wéér alles te gaan vertellen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 11:37
Nona
Nona is offline
Omdat ik denk dat ik geen problemen heb die op te lossen zouden zijn met therapie.
Oud 15-06-2005, 12:01
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 15-06-2005 @ 12:37 :
Omdat ik denk dat ik geen problemen heb die op te lossen zouden zijn met therapie.
Oud 15-06-2005, 12:09
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 15-06-2005 @ 12:37 :
Mag ik vragen hoe je dat zo zeker weet
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 12:13
Nona
Nona is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 15-06-2005 @ 13:09 :
Mag ik vragen hoe je dat zo zeker weet
Uhm, ik ben in therapie geweest voor een aantal dingen en ik denk gewoon niet dat dezelfde methoden toepasbaar zijn op mijn huidige problemen (overigens geen grote problemen meer). Bovendien kan ik het nu zelf wel, dus waarom hulp die ik niet echt nodig heb?
Oud 15-06-2005, 13:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Teveel gedoe.

Ik modder vrolijk nog een tijdje verder of zo
Oud 15-06-2005, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-06-2005 @ 14:25 :
Teveel gedoe.

Ik modder vrolijk nog een tijdje verder of zo
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 19:40
Flip!
Flip! is offline
Omdat het toch niets uithaalt. Ik heb niks om over te praten. En als ik al iets zou hebben, gaat het over deze rotte wereld en niet over mijn mankementen e.d.
Oud 15-06-2005, 19:51
Freestyler*
Freestyler* is offline
eng
Oud 15-06-2005, 20:45
Verwijderd
Omdat ik vind dat ik het wel zonder hulp kan. Dat valt redelijk tegen, maar ik ben te eigenwijs om eraan toe te geven. Dus. En omdat ik trouwens ook denk dat ik aan therapie niet zo heel veel heb. Omdat het probleem toch niet daar zit waar iedereen denkt dat het zit. Zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:55
I love stars
I love stars is offline
Heb ik niks aan
Oud 15-06-2005, 21:23
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 15-06-2005 @ 21:55 :
Heb ik niks aan
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 21:50
Cookie
Cookie is offline
Ik snap wel dat we hier op psychologie zitten enzo..maar zitten er echt zoveel mensen bij een psycholoog etc? verbaast me eigenlijk wel een beetje.
Oud 15-06-2005, 22:42
Verwijderd
Nu niet meer, omdat het goed met me gaat en geen profesionele hulp nodig heb
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 23:08
Verwijderd
Omdat ik daar ten eerste een verzekering voor nodig heb, ten tweede ik waarschijnlijk eenzelfde antwoord krijg als dat ik van iedereen om me heen al te horen krijg en ik er geestelijk toch niet zo heel veel op vooruit zal gaan? Ondanks het feit dat dit best dom is om te denken (het 'het werkt toch niet') blijf ik bij mn beslissing.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 08:24
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 16-06-2005 @ 00:08 :
Omdat ik daar ten eerste een verzekering voor nodig heb
Daar is de awbz toch voor?? Ik las vorige week een folder in het riagg dat vluchtelingen en illegalen zelfs in aanmerking voor hulp kwamen?! Ik zal vanmiddag de folder nader onderzoeken

Ben je überhaupt niet verzekerd?
Oud 16-06-2005, 09:21
deringmeester
deringmeester is offline
koppig.
Oud 16-06-2005, 10:21
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 16-06-2005 @ 09:24 :

Ben je überhaupt niet verzekerd? [/B]
Dat kon je toch wel opmaken uit haar reactie? Zo gek is dat niet. Ik ben het ook ( nog steeds ) niet. En ik zal vast lang niet de enige zijn gok ik.

Verder snap ik sommige hun punt wel "het helpt toch niets". Maar zoiets moet je niet beweren tegen een Shrink, want anders wordt je meteen weer beschuldigd van depressief
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 15-06-2005 @ 21:45 :
Omdat ik vind dat ik het wel zonder hulp kan. Dat valt redelijk tegen, maar ik ben te eigenwijs om eraan toe te geven. Dus. En omdat ik trouwens ook denk dat ik aan therapie niet zo heel veel heb. Omdat het probleem toch niet daar zit waar iedereen denkt dat het zit. Zegmaar.
dikke lul. dan leg je uit waar het probleem wel zit. daar zijn ze voor.

Maar goed, jij weet hoe ik er over denk.

ontopic: ik heb wel eens bij een psyholoog gelopen, en dat was alleen maar goed voor me. ik had oduers die me er in steunden, dus geen probleem eignelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:16
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 16-06-2005 @ 11:21 :
Dat kon je toch wel opmaken uit haar reactie? Zo gek is dat niet. Ik ben het ook ( nog steeds ) niet. En ik zal vast lang niet de enige zijn gok ik.
Nou, ik vind het wel vreemd.. Wil je in aanmerking komen voor een verzekering dien je extra geld te betalen omdat je een periode onverzekerd bent geweest.. Enfin, de consequenties weet je zelf wel, je zult er wel een gegronde reden voor hebben onverzekerd te zijn
Oud 16-06-2005, 17:27
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 16-06-2005 @ 13:16 :
Nou, ik vind het wel vreemd.. Wil je in aanmerking komen voor een verzekering dien je extra geld te betalen omdat je een periode onverzekerd bent geweest.. Enfin, de consequenties weet je zelf wel, je zult er wel een gegronde reden voor hebben onverzekerd te zijn
Ik ken de consequenties en mijn reden zit inderdaad diep onder de grond
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Nattigheid schreef op 16-06-2005 @ 11:38 :
dikke lul. dan leg je uit waar het probleem wel zit. daar zijn ze voor.

Maar goed, jij weet hoe ik er over denk.

ontopic: ik heb wel eens bij een psyholoog gelopen, en dat was alleen maar goed voor me. ik had oduers die me er in steunden, dus geen probleem eignelijk.
Ja, ik weet hoe jij erover denkt, en jij weet ook hoe ik erover denk. Dus dat schiet allemaal niet echt op, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 10:02
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 16-06-2005 @ 13:16 :
Ik kan er op het moment nogsteeds weinig aan doen dat ik niet verzekerd ben, ik ben het al jaaaren niet meer. Ligt aan thuissituatie etcetc, iig komt het erop neer dat als ik nu bvb regelmatig naar een psych zou willen dat ik daar waarschijnlijk heel veel geld voor neer moet gaan liggen (want misschien kom ik wel niet in aanmerking voor dat awbz?).

Overigens geloof ik erin dat ik mezelf nog beter 10 jaar door het slijk moet slepen om hier bovenop te komen dan dat ik naar een psych (moet) gaan waar ik nieteens zoveel aan zal gaan hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 11:51
RanC
RanC is offline
Ik ga er nog niet heen omdat ik er nog niet over uit ben of ik wel wil.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten