Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2005, 23:49
Verwijderd
Gewoon iets waar ik nieuwsgierig naar ben...

Zeg jij het als je van iemand houdt? En dan heb ik het niet over je partner omdat er min of meer van je 'verwacht' wordt dat je het zegt, maar juist ook bijvoorbeeld tegen je ouders, vrienden, je broers en zussen.
Het valt mij namelijk op in mijn omgeving dat maar weining mensen dat doen, zich er ook erg ongemakkelijk bij voelen. En dat terwijl het juist zo'n goed gevoel kan geven, niet alleen voor de persoon die het hoort, maar ook voor jezelf!

Dus:
Zeg jij het wel eens en tegen wie dan, en hoe denk je er over in het algemeen?
En zo niet... waarom niet?

Ik probeer me er bewust van te zijn om dit te zeggen. Ik gooi mensen er niet mee dood, maar ik probeer de mensen van wie ik hou dit ook duidelijk te maken, onder andere door woorden. Ik zeg het vaak tegen me ouders, en nu ook steeds meer tegen mijn broers en zussen. Er zijn ook enkele vrienden van wie ik echt hou en die ik wel eens een sms stuur of het zeg.
Het geeft me een goed gevoel, ook als ik zie dat het belangrijk is voor iemand om te horen...

Laatst gewijzigd op 05-06-2005 om 13:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2005, 23:52
MTpower
MTpower is offline
Ik zeg het niet zo snel tegen iemand... "houden van" koppel ik meer aan een relatie...
Hoewel ik het wel eens tegen mn hond zeg
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 00:01
WolterB
WolterB is offline
Ik zeg het heel soms tegen vrienden die heel bijzonder voor me zijn

Laatst gewijzigd op 05-06-2005 om 11:20.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 00:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
tegen 1 vriend wel
Oud 05-06-2005, 01:23
Verwijderd
tegen 1 vriendin op msn of in smsje.. en tegen mn vriendje, daar hou ik super veel van.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 09:05
Verwijderd
Ik zeg het tegen mijn moeder, zusje en opa (heel soms) en ook tegen een paar heel goede vriendinnen en vrienden. Ik zei het ook tegen mijn ex.
Laatst heb ik het voor het eerst tegen een vriend gezegd.

Naja, het zijn er echt weinig. Een collega van me bijvoorbeeld, zegt dat hij van me houdt en dat doet me denken aan vroeger, dat ik dit soort dingen ook heel erg snel zei. Voor mij waren er verschillende niveau's van houden van. Nu natuurlijk ook nog, maar ik heb nu geleerd om het niet meer zo snel te zeggen. En mensen snappen het vaak ook niet als je tegen iedereen 'ik hou van je' zegt en het kan heel raar overkomen, terwijl het bijvoorbeeld voor jou helder is dat het alleen vriendschappelijk is.

Haha, ik lees net over MTpower die het tegen zijn hond zegt. Ik zeg het inderdaad ook altijd tegen mijn katten. Maar dat is toch anders
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 09:16
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik zeg niet snel 'hou van je', maar als ik het zeg is het oprecht. Ik zeg dit met regelmaat tegen m'n vriend en daarnaast weleens tegen mijn jongste broer en moeder. Ook heb ik wel mensen met wie ik goed omga of tot voorkort goed mee om ging en tegen wie ik het ook met grote regelmaat zei. Dit ging overigens voor maar 2 personen op (2 beste vrienden), simpelweg omdat ze speciaal voor me waren, zijn, en ook altijd zullen blijven.
Oud 05-06-2005, 10:37
Silent Moon
Silent Moon is offline
Op school zeggen (bijna) alle meisjes het tegen elkaar . Elke keer weer ik hou zooo veel van je en HVJ!! Ik kan dat op die manier niet zeggen want het is niet 'houden van'. Ik zeg het dan ook alleen tegen een jongen in een relatie. En als je ook heel vaak tegen iemand ik hou van je zegt, is het na een tijdje ook niet zo'n speciaal woord meer vind ik.
Oud 05-06-2005, 10:52
Rieno
Rieno is offline
er zijn 3 mensen tegen wie ik het echt zeg....en 1 daarvan is mn vriendin

ik ben er niet echt mee opgegroeid om het tegen mn ouders enzo te zeggen denk ik...vind het ook echt iets wat je alleen zegt als je het echt heel erg meent en nja...bij mn ouders is het wel zo, maar doe ik het nooit
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 11:06
Verwijderd
Verliefd zijn of gek op iemand zijn is nogsteeds heel wat anders dan werkelijk van iemand houden. Bij mij dan, en dat zijn er tot nu toe buiten mijn familie (waar ik grotendeels nieteens van hou) nog maar 2 geweest. Een vriendin en een ventje waar ik 2 jaar mee heb geleefd.

Ik zeg het pas als diegene me dus ook diep zit, en zelfs dan stel ik het nog uit. Het risico is namelijk groot dat het niet wederzijds is, of dat er meer fout dan goed gaat zodra dat duidelijk gemaakt wordt/is.

Verwacht dus van mij niet dat ik na 3 maandjes 'verkering' al tegen je ga lopen gillen dat ik van je hou. Ik ben er laatste achter gekomen dat ik zelfs een beetje in paniek raak als iemand het tegen me zegt die het eigenlijk nog niet kan/'mag' zeggen.

Mensen die dat wel doen moeten dat ook maar zelf uitzoeken, ik vind het alleen zo jammer dat er dan zo makkelijk mee omgesprongen wordt.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 11:25
Verwijderd
Eigenlijk tegen niemand, behalve tegen het vriendje. Waarom weet ik niet precies, het is gewoon niet mijn gewoonte. Mijn vrienden en familie wéten dat ik van ze hou, dat hoef ik ze niet te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 11:29
I C U
I C U is offline
Nah, ik zeg het praktisch nooit tegen iemand, soms tegen mijn ouders, en als ik het al zeg tegen anderen, dan is het meer "je bent vervelend" mijn reactie: "Ik hou ook van jou" of iets dergelijks. Echt serieus gemeend heb ik het maar weinig gezegd, nog nooit tegen een jongen waarmee ik iets had oid. Persoonlijk vind ik het best moeilijk om dat te zeggen, omdat het je kwetsbaar maakt.
Oud 05-06-2005, 11:31
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Morgan schreef op 05-06-2005 @ 11:25 :
Eigenlijk tegen niemand, behalve tegen het vriendje. Waarom weet ik niet precies, het is gewoon niet mijn gewoonte. Mijn vrienden en familie wéten dat ik van ze hou, dat hoef ik ze niet te vertellen.
idem
Oud 05-06-2005, 12:03
Verwijderd
Buiten de context van liefde/verliefdheid zeg ik het nooit, omdat het voor mij vanzelfsprekend is dat ik van ze houd en bovendien is dat een ander soort houden van dan waarvoor de uitdrukking 'hou van je' bedoeld is.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 12:26
Verwijderd
Mijn moeder heeft er een handje van om het áltijd te zeggen. Voor het slapen gaan, als er iets leuks gebeurt, als er iets stoms gebeurt, als er niets gebeurt. Dan gaat de betekenis er behoorlijk of hoor. Maar als mijn broer het zegt, dan betekent het heel veel
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 12:29
Roos
Roos is offline
Ik zeg het tegen 3 vriendinnen. Daar hou ik ook van. Eigenlijk hoef ik het niet te zeggen, want ze weten het toch wel.

Ik vind het altijd zo kansloos als koppeltjes 10x per dag zeggen ïk hou van je!!" "ik ook van jou!"
Oud 05-06-2005, 12:31
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Morgan schreef op 05-06-2005 @ 12:25 :
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 12:36
Gammaray
Gammaray is offline
Alleen tegen mijn vriendin en dan ook alleen wanneer ik het meen dus niet zomaar.
En verder niet echt.
De familiekring weet wel dat ik van ze hou dat hoef ik ze niet te zeggen dat weten ze wel.
Oud 05-06-2005, 13:17
Verwijderd
tegen mn mama papa en mn katje en soms tege mn broer om m te pesten
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 13:20
Jones
Citaat:
Roos schreef op 05-06-2005 @ 13:29 :
Ik zeg het tegen 3 vrienden. Daar hou ik ook van. Eigenlijk hoef ik het niet te zeggen, want ze weten het toch wel.

Ik vind het altijd zo kansloos als koppeltjes 10x per dag zeggen ïk hou van je!!" "ik ook van jou!"
Dat dus.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 13:29
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik eindig mijn smsje af en toe met: Ik hou van je, maar irl zeg ik nooit ik hou van je. Kan me ook niet herinneren wanneer ik het voor het laatst heb gezegd, of ik het uberhaupt wel eens heb gezegd
Oud 05-06-2005, 14:10
Verwijderd
Zeg het eigenlijk nooit, behalve tegen mijn ratten wel eens

oh en er zou ook maar één vriendin zijn tegen wie ik het zou kúnnen zeggen, trouwens.

Laatst gewijzigd op 05-06-2005 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 14:16
annepanne
annepanne is offline
tegen mijn vriend altijd....en als een vriend/vriendin verdrietig is zeg ik het ook wel eens....als ze zich alleen voelen...dan helpt dat vaak
Oud 05-06-2005, 14:26
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik zeg het wel eens tegen mijn zusje om der te pesten

En heel soms tegen mijn ouders.
Oud 05-06-2005, 17:28
HoneYy
HoneYy is offline
Ik heb 6 maanden terug een relatie gehad van anderhalf jaar... in die tijd zei ik elke dag wel een "ik hou van je" het was een aanwensel... hij wilde het graag horen en als ik het een keer niet zei kon hij er goed mee zitten.. achteraf denk ik niet dat het houden van was... ik vind houden van ook een groot woord (woorden) want wat houd het nou eigenlijk in..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2005, 18:56
Roosje
Roosje is offline
Ik zeg het nooit, want ik ben 14 en ik denk niet dat je dan van iemand kunt houden. En ik zeg het ook niet tegen mijn vriendinnen, omdat ik nog steeds 14 ben.
Oud 05-06-2005, 19:20
Kitaantjuh
Kitaantjuh is offline
Ik zet het elke avond tegen me moeder, en heel heel heel soms tegen me broertje... en heel vaak tegen me vriend... Die heb ik al een jaar Maarre... eerst vond ik het niet zo makkelijk, want ik schrok me helemaal verrot toen m'n vriend voor het eerst zei dat ie van me hield... het voelde vet beklemmend... maarja misschien ben ik wel gewoon raar
Oud 05-06-2005, 23:52
Warsocket
Warsocket is offline
dat zeg ik tegen iederen van wie ik houd

familie, evt vriendinnetje, de hond, goede vrienden, noem het maar op
Oud 06-06-2005, 00:24
Icemancool
Icemancool is offline
Tegen vriendin zeg ik het vaak op de manier zoals je het vaak zegt, niet echt puur uit je hart dus.
Als we het erover hebben zeg ik wel dat ik echt van haar hou, iig voor zover ik dat gevoel nu ken.
Tegen vrienden zeg ik het niet vaak, alleen af en toe als ik voel dat ze iets speciaals voor me betekenen.
Oud 06-06-2005, 08:02
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
ik hou van mn vrienden/vriendinnen zoals ik van een broer of zus zou houden.....
en van mn familie omdat ik erg veel om ze geef
en van mn vriendje natuurlijk weer op een andere manier, maar ik zeg iedereen dat ik van ze hou
Oud 06-06-2005, 08:15
Graph
Graph is offline
Citaat:
MTpower schreef op 05-06-2005 @ 00:52 :
Ik zeg het niet zo snel tegen iemand... "houden van" koppel ik meer aan een relatie...
Hoewel ik het wel eens tegen mn hond zeg
same here ..
Ik zeg wel tegen mn vriend 'hou van je' maar tegen mijn ouders eigenlijk maar heel weinig ..
Tegen mn hondjes zeg ik soms wel eens 'schatjes'
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 09:10
Verwijderd
Ik zeg het af en toe tegen mijn vriend. Verder eigenlijk tegen niemand. Mijn familie weet wel dat ik van ze hou, en ik ga mijn vriend er ook niet de hele dag mee doodgooien.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 09:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-06-2005 @ 13:03 :
Buiten de context van liefde/verliefdheid zeg ik het nooit, omdat het voor mij vanzelfsprekend is dat ik van ze houd en bovendien is dat een ander soort houden van dan waarvoor de uitdrukking 'hou van je' bedoeld is.
Ja, precies...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 10:25
Shitonya
Shitonya is offline
alleen tegen mijn vriend, de rest is overbodig lijkt me ne staat raar als je dat "zo"zegt
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 05-06-2005 @ 12:25 :
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 12:56
Trouble$on
Trouble$on is offline
ik hou van alles wat los en vast zit..

of heb ik het verkeerd begrepen?
Oud 06-06-2005, 13:16
Verwijderd
Ik zeg het eigenlijk alleen tegen mijn nichtje (ook héle goede vriendin). Verder houd ik wel echt van mn ouders en mn broertje, maar daar zeg ik het niet tegen. Maar altijd als ik het zeg, meen ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 14:09
Mariap0es
Mariap0es is offline
Ik zeg soieso tegen mijn vriend dat ik van hem hou, en ook tegen mijn beste vrienden, en ze weten dat gewoon omdat ik er voor ze ben als ze me nodig hebben en hun ook voor mij, je hoeft het niet altijd te zeggen maar soms is "ik hou van je" wel een goede manier om het te laten blijken dat je toch om iemand geeft, het kan natuurlijk ook met een knuffel of zo (doen me beste vriendin en ik soms) en dan heb je daarna zo'n goed gevoel. Tegen me ouders zeg ik soms dat ik van hen hou, ik laat wel merken dat ik aan hun denk,ik neem soms iets mee als ik ben weze winkelen en soms geef ik ze een knuffel(af en toe) En me broertje daar tegen zeg ik het zelden, alleen als ik een hele week weg ben geweest of zo, dan springt hij in me armen en geeft me een knuffel (we hebben wel een goede band)

Ik hoop je een beetje geholpen te hebben...
Oud 06-06-2005, 14:51
Loezzel
Loezzel is offline
Als ik in een moeilijke situatie zit, een emotionele situatie zit, kan ik nog wel eens tegen vriendinnen zeggen, dat ik van ze hou.
Maar ik zeg het normaal gesproken alleen tegen mijn vriend.
Oud 06-06-2005, 14:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Tegen mijn vriendinnen heb ik nooit gezegd dat ik van ze hou. Ik denk dat er ook maar 1 is van wie ik zou kunnen zeggen dat ik van dr hou.

Ik heb het ooit wel eens tegen mijn moeder gezegd, maar dat was inderdaad in emotionele toestand. Tegen mijn vader zei ik het laatst nog, maar dat was ook in emotionele toestand. Tegen mijn zusje heb ik het nog bijna nooit gezegd.

Tegen mijn vriend zeg ik het wel regelmatig. Maar dat gevoel van houden van is ook anders, intenser.

Geen idee waarom ik het nooit tegen iemand anders zeg. Ik kan het echt niet uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 15:37
Sime
Sime is offline
zeg het nooit en zal het nooit zeggen ook.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 15:41
Fruitcake
Fruitcake is offline
Ik zeg het bijna nooit. Dan moet ik het wel al heel serieus menen met iemand, en dat is nogniet erg vaak voorgekomen. Tegen mijn familie zeg ik het zeker nooit, en ook niet tegen men ouders.
Oud 06-06-2005, 17:12
Mindfields
Mindfields is offline
Nee, alleen tegen mijn vriend.
Familie wel tegen mij.
Oud 06-06-2005, 17:51
Verwijderd
Ik zie dus hier ook inderdaad dat het overgrote gedeelte het niet zegt, terwijl ze het wel zo voelen...
Laatst vertelde iemand me dat hij het tegen zijn moeder had gezegd en dat ze daar onzettend blij mee was. Hij zei het ook nooit... Ze wist het wel, maar toch is het af en toe fijn om dat bevestigd te krijgen...

Gisteren belde mijn beste vriend om te zeggen dat hij me miste. Hele tijd gekletst en hij sloot af met 'hou van je zusje!'
Vandaag een sms van een vriendin om af te spreken en ook een snelle 'hou van je...
Ik had ze allebei al een tijd niet gesproken en dan doet me dat toch wel heel erg goed, zeker omdat zij ook heel belangrijk zijn voor mij

Maar wat ik me dan afvraag: (naar wat ik begreep) wordt 'houden van' over het algemeen alleen gekoppeld aan een relatie. Mensen die na 3 maanden (of minder, detail) tegen hun vriend(in) zeggen dat ze van hem/haar houden, terwijl je veel minder met hun hebt meegemaakt in vergelijking met je ouders/familie/vrienden/enz... Als je het zo stelt vind ik het wel een beetje vreemd.
Waarom wel zeggen dat je van iemand houdt die je een paar maanden kent, en niet tegen iemand waarvoor je het zo voelt en die je al jaren kent?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 10:22
minie
minie is offline
Ik zeg tegen me vriendje wel Ik hou van jou..
en..als hij dat terugzegt.. vind ik een heerlijk gevoel..
verder zegt me moeder het tegen me.. en dan
zeg ik 't ook wel soms terug..

Verder zeg ik 't eigenlijk nooit tegen iemand..
Oud 08-06-2005, 10:26
Governor
Governor is offline
Tegen mijn vriendinnen zeg ik wel eens iets van schat of lieverd. Het "Houden van" zeg ik alleen wanneer ik het meen.

Mijn ouders hoef ik niet te vertellen dat ik van ze hou, ze weten wel dat ik van ze hou door de manier waarop ik met ze om ga.
Oud 08-06-2005, 11:07
alanis
alanis is offline
Ik zeg het als ik het voel als ik van iemand hou.

Bij mijn vriendje voel ik het heel erg vaak, dus ik kan wel 10 keer op een dag tegen hem zeggen dat ik van hem hou.
Hij gaat er eigenlijk net zo mee om als ik. Hij zegt ook heel vaak ´ik hou van je´.

Tegen mijn moeder en broertje en zusje zeg ik ook heel vaak dat ik van ze hou. (minstens 1 keer per week). Tegen mijn oudere broers niet, want die vinden dat niet cool.

Als ik met mijn moeder praat en ik krijg opeens zo'n warm gevoel voor haar, zeg ik gewoon tegen haar dat ik van haar hou. En dat is bij iedereen van wie ik hou zo.

Waarom alles maar binnen blijven houden, als je iemand er heel gelukkig mee kan maken als je het zo zegt!
Oud 08-06-2005, 11:55
Smobbo
Smobbo is offline
Alleen tegen mijn vriendin zeg ik het serieus.
Maar als er gewoon een domme opmerking wordt gemaakt door iemand (een vriend, o.i.d.) dan zeg ik wel eens 'jahoor schat je hebt helemala gelijk' ofzo.
En ook als iemand een maffe homo opmerking maakt vind ik het altijd wel op zijn plaats om ff iets als 'ik hou ook van jou schat' te zeggen. Maar het is wel bij iedereen duidelijk dat het voor de gein is .
Oud 08-06-2005, 21:33
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Tegen mn vriendje
en mn moeder
Oud 09-06-2005, 08:03
zeep007
zeep007 is offline
Ik zeg het alleen tegen mijn vriend. Zonder moeite.

Tegen familie bind ik dit heel moeilijk op een of andere manier. Ze weten het wel, en het is ook zo, maar echt zegge kan ik niet, dan voel ik me heel ongemakkelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten