Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2002, 17:32
Verwijderd
de nieuwe ''rechts- confesionele'' coalitie met cda, lpf en vvd heeft in mijn ogen echt nog niks goed gedaan. ze voeren een rookverbod in voor popzalen maar niet voor disco's, beetje scheef. ook komt er een nieuwe gezondheidswet waarin iedereen meer moet gaan betalen. ik word er echt niet goed van, CDA buigt steeds meer naar rechte en laat nix meer horen van het beetje links wat ze hadden.
het gaat echt de verkeerde kant op met de wereld, in veel europese landen krijgt rechts de macht en word er niet meer aan het millieu( dat voor iedereen zo belangrijk is) gedacht. alles draait nog om de economie en om jezelf. ''als het met mij maar goed gaat'' denken veel mensen, het kan ze niet schelen hoe het met hun kleinkinderen of met de rest van de wereldbevolking gebeurd, laat ze maar lekker allemaal dood gaan, als ik maar lekker leef.
nou ga zo door rechts, en de aarde word nog meer verpest dan dat hij al is

Laatst gewijzigd op 21-06-2002 om 13:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2002, 18:12
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
devil15 schreef:
de nieuwe ''rechts- confesionele'' coalitie mar cda, lpf en vvd heeft in mijn ogen echt nog niks goed gedaan.
Nee, hoelang zijn ze al bezig dan???

ook komt er een nieuwe gezondheidswet waarin iedereen meer moet gaan betalen. ik word er echt niet goed van, CDA bijgt steeds meer naar rechte en laat nix meer horen van het beetje links wat ze hadden.
wat denk je...misschien omdat ze in een rechtse coalitie zitten? niet alleen het CDA beslist hoor
Oud 20-06-2002, 18:15
autodropje
autodropje is offline
Mjah de JSF word ik niet bepaald blij van, het kost bakken geld, en wat levert het nou eigenlijk op? Verder valt LPF me tegen, ze hadden zo'n grote mond, maar ze doen nu helemaal niets. Ze wilden absoluut geen extra geld naar de zorg maar reorganiseren, krijg niet echt de indruk dat dat gebeurt.
Oud 20-06-2002, 18:20
Boogie
Boogie is offline
was dat niet enigszins te verwachten?
Oud 20-06-2002, 18:55
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Boogie schreef:
was dat niet enigszins te verwachten?
Dat viel idd te verwachten...
Oud 20-06-2002, 19:06
Unexplained
Unexplained is offline
Hallo, ze zijn nog niet eens geïnstalleerd en je begint ze al af te rekenen.

Wacht nou maar 4 jaartjes af, zien we dan wel of ze hun woorden naar daden hebben omgezet.
Oud 20-06-2002, 19:09
Verwijderd
Ze hebben ook nog nix slechts gedaan. Djezus ze zitten amper, kijk als je dit nu over 6 maanden ofzow post. Maar het is net een maand na de verkiezingen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 19:14
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
er is nog niet eens een coalitie.
Oud 20-06-2002, 19:24
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Aha.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 19:27
Joostje
Joostje is offline
geen coalitie indd duhhh
Oud 20-06-2002, 22:09
@pie
@pie is offline
Citaat:
devil15 schreef:
de nieuwe ''rechts- confesionele'' coalitie mar cda, lpf en vvd heeft in mijn ogen echt nog niks goed gedaan. ze voeren een rookverbod in voor popzalen maar niet voor disco's, beetje scheef. ook komt er een nieuwe gezondheidswet waarin iedereen meer moet gaan betalen. ik word er echt niet goed van, CDA bijgt steeds meer naar rechte en laat nix meer horen van het beetje links wat ze hadden.
het gaat echt de verkeerde kant op met de wereld, in veel europese landen krijgt rechts de macht en word er niet meer aan het millieu( dat voor iedereen zo belangrijk is) gedacht. alles draait nog om de economie en om jezelf. ''als het met mij maar goed gaat'' denken veel mensen, het kan ze niet schelen hoe het met hun kleinkinderen of met de rest van de wereldbevolking gebeurd, laat ze maar lekker allemaal dood gaan, alsi k maar lekker leef.
nou ga zo door rechts, en de aare word nog meer verpest dan dat hij al is
ze zijn nog niet begonnen?
Oud 20-06-2002, 22:15
@pie
@pie is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Mjah de JSF word ik niet bepaald blij van, het kost bakken geld, en wat levert het nou eigenlijk op? Verder valt LPF me tegen, ze hadden zo'n grote mond, maar ze doen nu helemaal niets. Ze wilden absoluut geen extra geld naar de zorg maar reorganiseren, krijg niet echt de indruk dat dat gebeurt.
jsf levert meer op dan het kost, we betalen 800, krijgen in eerste instantie 800 terug (in de economie niet in de schatkist, levert weer welvaart op), en daarna hebben we weer een zooi technologische kennis die we ook weer duur kunnen verkopen

daarnaast zitten we alleen nog in de ontwikkelingsfase, de aanschaf is nog niet beslist..
Oud 21-06-2002, 13:23
twiety
twiety is offline
[QUOTE]devil15 schreef:
de nieuwe ''rechts- confesionele'' coalitie mar cda, lpf en vvd heeft in mijn ogen echt nog niks goed gedaan.

Zoals al opgemerkt is de formatie nog niet afgerond, en dus is er ook nog geen coalitie. Verder zijn er wel al een aantal afspraken gemaakt, die in mijn - rechtse - ogen veel goeds beloven.

[quote] ze voeren een rookverbod in voor popzalen maar niet voor disco's, beetje scheef.[quote]

Zij hebben nog niets in te voeren, dit is nog een erfenis van onze demissionaire paarse ministers. Zeg maar een 'bonuspuinhoopje'. Ik denk dat een rookverbod in disco's zou zorgen voor teveel maatschappelijke weerstand, en als je zoiets verwacht dan mag een demissionair kabinet geen besluiten hierover nemen.

Citaat:
[/b]ook komt er een nieuwe gezondheidswet waarin iedereen meer moet gaan betalen.[/b]
't Gaat wel over inkomensafhankelijke subsidies, waarbij minder draagkrachtigen dus meer compensatie krijgen. Bovendien zullen de werkgevers ongeveer de helft van de zorgpremies voor hun rekening nemen. En als het kartel van zorgverzekeraars opgeheven is en de concurrentie langzaam maar zeker tot stand komt, moet ik nog zien hoeveel extra dat men zal moeten betalen.

Citaat:
ik word er echt niet goed van,
Tja, jammer voor je. Ik weet hoe het voelt, ik werd niet goed van Paars.

Citaat:
CDA bijgt steeds meer naar rechte en laat nix meer horen van het beetje links wat ze hadden.
Zoals al eerder gezegd door anderen: logisch in een centrum-rechts kabinet.

Citaat:
het gaat echt de verkeerde kant op met de wereld,
Inderdaad, vandaar dat rechts nu de macht krijgt. Misschien dat er nog wat te redden valt.

Citaat:
in veel europese landen krijgt rechts de macht en word er niet meer aan het millieu( dat voor iedereen zo belangrijk is) gedacht.
- Jij beslist even of het milieu voor iedereen belangrijk is. Ik vind het lang niet zo belangrijk, hooguit voor de volgende generaties.
- Je hoeft niet links te zijn om groen te zijn.
- Jij weet NU AL dat er minder aandacht aan het milieu besteed zal worden. Devil, zit Nostradamus in de hel naast je?
Ik denk dat er een andere insteek komt: Een bredere aanpak (bijvoorbeeld: zorg ervoor dat die woudreuzen niet gekapt worden) met ook nog andere rechtse voordelen (bijvoorbeeld: een immigrant in Nederland wil namelijk een auto... Ander voorbeeld: het aanmoedigen van flexibelere werktijden en het vestigen van bedrijven in de buurt van werknemers zorgt voor minder files en dus ook minder milieuvervuiling. Nog een voorbeeld: Zonder die linkse mietjes kan er eindelijk eens wat aan het probleem van kernafval worden gedaan, zodat kerncentrales schone energie kunnen produceren).

Citaat:
alles draait nog om de economie en om jezelf. äls het met mij maar goed gaat'' denken veel mensen, het kan ze niet schelen hoe het met hun kleinkinderen of met de rest van de wereldbevolking gebeurd, laat ze maar lekker allemaal dood gaan, alsi k maar lekker leef.
nou ga zo door rechts, en de aare word nog meer verpest dan dat hij al is
Integendeel. Nu kunnen er eens echte oplossingen komen, i.p.v. die halfzachte linkse lapmiddeltjes die nauwelijks wat uithalen behalve het spekken van de schatkist.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 13:29
Verwijderd
in veel europese landen krijgt rechts de macht en word er niet meer aan het millieu( dat voor iedereen zo belangrijk is) gedacht.

ja tuurlijk is het milieu belangrijk, zonder millieu geen leven, ja nu nog wel wel, maar later....echt een egoistische rechtse instelling
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 13:35
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
devil15 schreef:

ja tuurlijk is het milieu belangrijk, zonder millieu geen leven, ja nu nog wel wel, maar later....echt een egoistische rechtse instelling
rechts is cool
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 13:50
arrebar
arrebar is offline
over 3 jaar zeggen we waarschijnlijk hetzelfde
lpf sucks!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 14:45
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
@pie schreef:

jsf levert meer op dan het kost, we betalen 800, krijgen in eerste instantie 800 terug (in de economie niet in de schatkist, levert weer welvaart op), en daarna hebben we weer een zooi technologische kennis die we ook weer duur kunnen verkopen

daarnaast zitten we alleen nog in de ontwikkelingsfase, de aanschaf is nog niet beslist..
we moeten nog maar zien of we dat terug krijgen en of iemand anders die technologische kennis wil hebben. Bovendien wat moet ik met zo'n ding. K heb liever dat er helemaal niet gevochten dus dat dat ding niet gemaakt word.
Oud 21-06-2002, 14:51
Captain
Captain is offline
Citaat:
devil15 schreef:
Blaat
Over snel oordelen gesproken *kucht*. Er is nog niet eens een coalitie gevormd en je gaat 'em de grond al in boren. Bedenk wel even dat de vorige ('huidige') regering een hoop werk laat liggen en daarmee ook de moeilijke beslissingen. Enne...we hebben ook nog eens met een demissionair kabinet te maken en zo ver (lees laag) hebben de rechtse dames en heren het nog niet geschopt.

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 15:49
a little vague
a little vague is offline
Meer daadkracht!

Daar ging het oa om in de strijd om de stemmen. Het meeste wat de toekomstige nieuwe coalitie heeft gedaan is de oude plannen die er lagen weg te gooien. Nou, dat zijn daden, maar om nou te zeggen dat de daadkracht ervan omhoog gaat...

Twiety had het over dat links de schatkist aan het spekken was met halfzachte maatregeltjes. Nou, als er een iets is wat de linkse coalitie niet doet is het wel het spekken van de schatkist. Nee, neem dan de plannen van de nieuwe coalitie, die de uitkeringen omlaag willen halen om het begrotingstekort op te lossen. Met als doel de staatsschuld af te kunnen lossen en zodoende meer geld te krijgen... Wat is nou het spekken van de schatkist?

Nee, ik heb niks tegen meer geld, maar om dat verdienen van geld ten koste te laten gaan van je eigen bevolking gaat me toch iets te ver...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten