Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2005, 22:46
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik ga komende dinsdag eens mee doen met een waterpolo training. Het lijkt me wel leuk aangezien ik erg van zwemmen houd. Heb vroeger ook aan wedstrijdzwemmen gedaan.
Zijn er hier mensen die dit ook doen? Nog tips? Wat kan er allemaal fout gaan? Wat moet ik aantrekken? Ik hoor soms dat het verstandig is om een tweede zwembroek aan te trekken...? Heb je er erg veel kracht en conditie voor nodig? Kracht is geen probleem, conditie misschien nog wel...
Alvast bedankt,
SweetSurrender
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2005, 23:07
Verwijderd
Geen te grote zwembroek
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 19:37
Antinoniem
Antinoniem is offline
Trek zo'n latex strakke zwembroek aan. Zit misschien niet al te fijn (al heb je dr in het water niet zo'n last van), en schijt aan mensen die het 'gay' vinden, het is beter dan n zwembroek die makkelijk uitgetrokken kan worden. Ook is een 2e zwembroek wel handig, voor het geval ze je eerste zwembroek toch uittrekken op een of andere manier . Maarjah, dit is dan vooral voor wedstrijden. Voor trainingen hoeft het niet per se zo denk ik, al is het wel handig als je t serieus wil gaan doen zodat je beetje went aan die k*tstrakke zwembroeken (;

Verder, waterpolo is inderdaad een zeer vermoeiende sport. ik weet niet hoe ze training geven daar waar jij gaat trainen, maar ik zou dr op rekenen dat je (zeker bij je 1e keer) na de training compleet bekaf bent. Iig, veel succes dr mee, en ga er vooral mee door
Oud 22-06-2005, 13:49
Angelos
Angelos is offline
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 29-05-2005 @ 23:46 :
Ik ga komende dinsdag eens mee doen met een waterpolo training. Het lijkt me wel leuk aangezien ik erg van zwemmen houd. Heb vroeger ook aan wedstrijdzwemmen gedaan.
Zijn er hier mensen die dit ook doen? Nog tips? Wat kan er allemaal fout gaan? Wat moet ik aantrekken? Ik hoor soms dat het verstandig is om een tweede zwembroek aan te trekken...? Heb je er erg veel kracht en conditie voor nodig? Kracht is geen probleem, conditie misschien nog wel...
Alvast bedankt,
SweetSurrender
bij mij is de training al weer een tijdje afgelopen, waar ga jij trainen? En het is idd handig om een balleknijper aan te doen als je waterpolo speelt, zo hoef je niet die lange zwembroek mee te sleuren.
Het kost veel kracht en conditite, maar als je een tijdje goed traint 3x p/w ofzo dan gaat het steeds makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 17:46
Cola
Cola is offline
je hebt idd veel conditie voor waterpolo nodig, aangezien zwemmen gewoon erg zwaar is en ook omdat je niet op een vaste positie zwemt, en hierdoor dus veel heen en weer zal moeten zwemmen.
Ook raad ik je aan om een "balleknijper" aan te doen omdat dit erg veel scheelt met snelheid enz. enz.
En mischien moet je nog een cap regelen, maar het kan ook zijn dat je die van de club krijgt.
Mischien is het ook wel handig om een beetje met de bal te gaan trainen om een beetje controle en schotkracht te ontwikkelen.
Oud 25-06-2005, 19:01
Verwijderd
Als je voor het eerst mee gaat trainen lijkt me niet dat je er speciaal iets voor moet gaan kopen qua zwemkleding oid...trek de zwembroek aan die je hebt (een tweede is bij een training, als je het mij vraagt, een beetje onzin, in het begin iig zeker) en een cap komt wel als je besluit echt te gaan waterpolo'en. Dat zelfde geldt eigenlijk een beetje voor de rest...conditie bouw je vanzelf op, daar zou ik me in het begin niet al te veel zorgen over maken. Je zult de eerste keren idd bekaf zijn na een training en misschien ook niet de hele training mee kunnen doen en/of steeds de laatste zijn ed, maar daar komt over het algemeen vanzelf verandering in als je het langer doet.

Net als bij Angelos is bij mij de training al een tijdje afgelopen. (Wat een toeval. )
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 13:02
Angelos
Angelos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-06-2005 @ 20:01 :
Net als bij Angelos is bij mij de training al een tijdje afgelopen. (Wat een toeval. )
Eng gewoon
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:08
Cola
Cola is offline
bij mij is het seizoen wel afgelopen, maar de training niet
Oud 29-06-2005, 13:32
Angelos
Angelos is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 28-06-2005 @ 19:08 :
bij mij is het seizoen wel afgelopen, maar de training niet
Hmz, bij ons kost het ze te veel geld om het zwembad nog te huren in de periode dat we geen wedstrijden meer hebben.
Er is nog wel een buiten zwembad in de buurt waar je een balletje kan gooien maar dat helpt ook niet echt voor je conditie.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 13:41
Your2Weak4Me
Your2Weak4Me is offline
Kheb zelf 4 jaar waterpolo gedaan en ik kan je dit zeggen:
Het is een erg mooie sport en het vereist techniek en inzicht, het is dus geen simpel ''dom'' spelletje. Je hebt een zwembroek (dus geen ruime) nodig en 2 caps ( uit en thuis ).

Het is lichamelijk een zware sport, want je bent met je hele lichaam continu in beweging. Maar aangezien er rekening meer wordt gehouden bouw je je conditie langzaam op.

De wedstijd zelf wordt het verdeeld in 4 stukken van 3 minuten. Zelf ben ik 4e van Nederland geworden met m'n club. Eerst was ik spits, maar daarna besloot ik toch keeper te worden. Het was een erg leuke ervaring.

Uiteindelijk vond ik het geen echte uitdaging meer en wilde ik iets anders proberen.
Ik ben gaan voetballen en het gaat redelijk aardig.

Ik weet niet bij welke club je gaat spelen maar misschien ken ik het.

Veel plezier en succes in ieder geval,

Your2Weak4Me.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 13:44
Your2Weak4Me
Your2Weak4Me is offline
Citaat:
Angelos schreef op 29-06-2005 @ 14:32 :
Hmz, bij ons kost het ze te veel geld om het zwembad nog te huren in de periode dat we geen wedstrijden meer hebben.
Er is nog wel een buiten zwembad in de buurt waar je een balletje kan gooien maar dat helpt ook niet echt voor je conditie.
Denk je dat je er geen conditie van krijgt als je met je hele lichaam bezig bent? Ik heb aan waterpolo gedaan en aan handbal en voetbal. Maar ik kan je zeggen dat waterpolo het zwaarste is! Soms kregen we krachttraining en moesten we met plastic stoelen boven ons hoofd houden en naar de overkant zwemmen. Dus je krijgt er WEL conditie van!

Your2Weak4Me.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 14:06
Poster
Poster is offline
Ik zit onder waterpolo.

Ik heb altijd 2 zwembroeken bij en 1 in me tas.
Ik krijg de zwembroeken gesponserd dus voor mij is het geen probleem.
Wat je vooral nodig hebt voor waterpolo is je fysieke kracht, kun je 20 min lang heen en weer zwemmen, kun je 20 min lang gooien en watertrapelen, dat soort dingen moet je dus op een training oefenen.
Bij het nederlands team waar ik zit oefenen we ook buiten het zwembad op fitnissaparaten voor je benen, want als je goed met je benen bent heb je een voorsprong, je conditie is alleen maar meegenomen maar later als je echt bij de grote poloot dan is je kracht en je smerige truckjes onder water ook van belang.

Groeten.
Oud 29-06-2005, 14:11
Angelos
Angelos is offline
Citaat:
Your2Weak4Me schreef op 29-06-2005 @ 14:44 :
Denk je dat je er geen conditie van krijgt als je met je hele lichaam bezig bent? Ik heb aan waterpolo gedaan en aan handbal en voetbal. Maar ik kan je zeggen dat waterpolo het zwaarste is! Soms kregen we krachttraining en moesten we met plastic stoelen boven ons hoofd houden en naar de overkant zwemmen. Dus je krijgt er WEL conditie van!

Your2Weak4Me.
Ik zeg alleen dat je GEEN condititie krijgt van een balletje gooien in een buitenzwembab. Ik had laatst voor de gein weer een wedstrijdje en ik kan je vertellen, al had ik 34312542 balletjes gegooid dan was ik nog net zo kapot als dat ik toen was na de wedstrijd.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 14:16
Angelos
Angelos is offline
Citaat:
Poster schreef op 29-06-2005 @ 15:06 :
Ik zit op waterpolo.

Ik heb altijd 2 zwembroeken bij en 1 in me tas.
Ik krijg de zwembroeken gesponserd dus voor mij is het geen probleem.
Wat je vooral nodig hebt voor waterpolo is je fysieke kracht, kun je 20 min lang heen en weer zwemmen, kun je 20 min lang gooien en watertrapelen, dat soort dingen moet je dus op een training oefenen.
Bij het nederlands team waar ik zit oefenen we ook buiten het zwembad op fitnissaparaten voor je benen, want als je goed met je benen bent heb je een voorsprong, je conditie is alleen maar meegenomen maar later als je echt bij de grote poloot dan is je kracht en je smerige truckjes onder water ook van belang.

Groeten.
Je benen zijn idd iets van 80% van je snelheid ofzo, dus als je goed wil worden moet je daarop hard trainen. Truckjes zijn idd ook wel handig maar het is nog lastig om dat te doen zonder dat de 2 scheidrechters dat zien.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Your2Weak4Me schreef op 29-06-2005 @ 14:41 :
De wedstijd zelf wordt het verdeeld in 4 stukken van 3 minuten.
Wij spelen 4 keer 5...en de heren die hoger spelen 4 keer 6, dacht ik.
4 keer 3 minuten is meer voor de echt jonge teams, denk ik. (Al heb ik, volgens mij, nooit 4 keer 3 minuten gespeeld. Ik ging ook pas wedstrijden spelen bij de meisjes onder de 16, maar toen was het, voor zo ver ik me kan herinneren, al 4 keer 4 minuten. En aangezien TS 17 is...)

Zelf vind ik waterpolo btw minder vermoeiend dan bv. hardlopen...zal er ook aan liggen wat je gewend bent ed. Het fijne aan waterpolo vind ik ook dat je het veel fanatieker kunt spelen dan andere sporten, bij hardlopen heb ik altijd het idee dat ik m'n energie niet kwijt kan ed, bij waterpolo heb ik dat niet.

Laatst gewijzigd op 03-07-2005 om 08:52.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 09:18
Angelos
Angelos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-07-2005 @ 09:47 :
Wij spelen 4 keer 5...en de heren die hoger spelen 4 keer 6, dacht ik.
4 keer 3 minuten is meer voor de echt jonge teams, denk ik. (Al heb ik, volgens mij, nooit 4 keer 3 minuten gespeeld. Ik ging ook pas wedstrijden spelen bij de meisjes onder de 16, maar toen was het, voor zo ver ik me kan herinneren, al 4 keer 4 minuten. En aangezien TS 17 is...)

Zelf vind ik waterpolo btw minder vermoeiend dan bv. hardlopen...zal er ook aan liggen wat je gewend bent ed. Het fijne aan waterpolo vind ik ook dat je het veel fanatieker kunt spelen dan andere sporten, bij hardlopen heb ik altijd het idee dat ik m'n energie niet kwijt kan ed, bij waterpolo heb ik dat niet.
In geen enkele leeftijdsklasse wordt 3 minuten gespeeld, de pupillen spelen ook al 4 minuten.
Ik heb ook met waterpolo dat ik mn energie wel goed kwijt kan, je kan ook zelf je inspanning gewoon bepalen; als je moe ben in een wedstrijd blijf je ff achter liggen of vraag je om een wissel en dan kan je daarna weer vol mee.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Angelos schreef op 03-07-2005 @ 10:18 :
In geen enkele leeftijdsklasse wordt 3 minuten gespeeld, de pupillen spelen ook al 4 minuten.
Zo iets dacht ik ook, maar ik heb er geen ervaring mee, dus je kan niet weten. Minipupillen spelen die ook al langer? Of spelen die juist minder ofzo?

Citaat:
als je moe ben in een wedstrijd blijf je ff achter liggen
Offtopic: Ik lig (bijna) altijd al achter. Nog verder naar achter en ik zal moeten gaan keepen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 11:12
Angelos
Angelos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-07-2005 @ 11:23 :
Zo iets dacht ik ook, maar ik heb er geen ervaring mee, dus je kan niet weten. Minipupillen spelen die ook al langer? Of spelen die juist minder ofzo?

Offtopic: Ik lig (bijna) altijd al achter. Nog verder naar achter en ik zal moeten gaan keepen.
Minipupillen spelen geen competitie . maar het lijkt me dat als ze een toernooitje spelen ofzo minder lang dan de gewone pupillen spelen want pupillen zijn van 8 tot 12 en minipupillen daaronder dus die houden het niet zo lang vol denk ik .

Offtopic: Roeping gemist misschien?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Angelos schreef op 04-07-2005 @ 12:12 :
Minipupillen spelen geen competitie
Dat heb je mij ook niet horen zeggen. (Minipullen spelen ook op een kleiner veld en in ondiep water, als ik me niet vergis, scheelt ook wel veel qua vermoeidheid. )

Citaat:
Offtopic: Roeping gemist misschien?
Offtopic: Vroeger keepte ik regelmatig en ik scheen het ook nog heel aardig te kunnen, maar ik vind spelen leuker.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 13:36
Angelos
Angelos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-07-2005 @ 14:21 :
Dat heb je mij ook niet horen zeggen. (Minipullen spelen ook op een kleiner veld en in ondiep water, als ik me niet vergis, scheelt ook wel veel qua vermoeidheid. )
True true..
De mini's spelen alleen heel weinig, ze mogen geluk hebben als ze 1 toernooi per jaar spelen. Maar als ze spelen dan spelen ze op zo'n zelfde veld als waar de pupillen op spelen (met kleinere goals, bal enzo)

Citaat:
Leonoor schreef op 04-07-2005 @ 14:21 :
Offtopic: Vroeger keepte ik regelmatig en ik scheen het ook nog heel aardig te kunnen, maar ik vind spelen leuker.
Offtopic: Heb ook een 1/2 jaar gekeepd, kon het ook best wel aardig maar spelen is veeel leuker
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 13:43
Verwijderd
Spelen de pupillen dan ook op minder dan een heel veld...?

Ja dus: http://www.knzb-zro.nl/waterpolo/minipolo.htm

(Toen ik begon met polo'en bestond er geen minipolo, volgens mij speelde iedereen toen gewoon op een volledig veld met normale goals, alleen met kleinere ballen (maar niet van die groene mini dingen ).)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 14:15
Angelos
Angelos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-07-2005 @ 14:43 :
Spelen de pupillen dan ook op minder dan een heel veld...?

Ja dus: http://www.knzb-zro.nl/waterpolo/minipolo.htm

(Toen ik begon met polo'en bestond er geen minipolo, volgens mij speelde iedereen toen gewoon op een volledig veld met normale goals, alleen met kleinere ballen (maar niet van die groene mini dingen ).)
Pupillen spelen op een +- 15m bad dacht ik.
Ik ben er pas vanaf de échte pupillen bijgekomen dus ik weet niet hoe de mini's toen speelden..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 17:41
Cola
Cola is offline
bij minipolo heb je altijd van die kleine groene ballen, en ik kan me een wedstrijd herinneren waarbij we in een ondiep bad speelde
Oud 10-07-2005, 21:50
Antinoniem
Antinoniem is offline
Waar spelen jullie eigenlijk allemaal? (zowel plek in bad als club)

Ik lig vrijwel altijd achterin, speel bij DWV (doesburg). niet dat iemand dat ook maar iets zegt wss.
Oud 11-07-2005, 23:06
Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Citaat:
Antinoniem schreef op 10-07-2005 @ 22:50 :

Ik lig vrijwel altijd achterin, speel bij DWV (doesburg). niet dat iemand dat ook maar iets zegt wss.
Zegt mij wel wat, speel zelf bij Aqua novio '94 in Nijmegen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2005, 16:53
Cola
Cola is offline
Citaat:
Antinoniem schreef op 10-07-2005 @ 22:50 :

Ik ben in het zwembad overal te vinden, zowel aanval als verdediging, ik zwem me dan bij elke aanval ook weer helemaal de pleures

Ik speel bij VZPC in vriezenveen
Oud 12-07-2005, 21:54
Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 12-07-2005 @ 17:53 :
Ik ben in het zwembad overal te vinden, zowel aanval als verdediging, ik zwem me dan bij elke aanval ook weer helemaal de pleures

Ik speel bij VZPC in vriezenveen
Welk team? ik heb laatst tegen jullie tweede gespeeld...

Ik speel ook overal, maar ben meer een verdediger...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 08:08
Cola
Cola is offline
ik speel nu bij onder de 16, maar ik denk dat ik aankomend seizoen mischien wel een paar wedstrijden mee zal spelen met het 2e
Reageren

Regels voor berichten