Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2005, 12:41
Daaaan
Daaaan is offline
10 kilo chocolade
Vreselijke uitbuiters zijn het. Grote zuigende mierenneukers. Mis ik nou het punt of is dit gewoon de definitie van mannen? Smachtend, huilend en schreeuwend zitten menig vrouwen op ze te wachten. Inclusief ik. Maar nee, kin omhoog en met hun lekkere kontje lopen ze zo aan m’n neus voorbij. Op dezelfde manier probeer ik ook zo bij hen voorbij te lopen. Maar helaas gaat dit voor vrouwen niet op. Wij kijken altijd, maar dan ook àltijd, als laatst achterom. Waarop je vervolgens meteen denkt: ‘Verdomme, de volgende keer kijk ik niet!’

En dan, eindelijk heb ik zo’n heerlijke vent aan de haak geslagen. Je kent ze wel. Zwarte krulletjes, brede Prodent smile en vanaf hun zeventiende al zelfstandig ondernemer.
Met volle teugen genoot ik. Ik slurpte alle prille liefde op. Maar voor hem viel er weinig te slurpen. Mijn talentvolle ondernemer zag alleen maar de bodem in de beker van liefde.

Dus huilend, schreeuwend en smachtend zit ik op mijn knieën voor het raam. En door m’n tranen heen zie ik hoe alle lekkere kontjes langs het raam voorbij wiebelen. Met m’n mascara tot op m’n enkels sta ik op. Ik loop naar de spiegel. Toch maar niet.

Drie dagen, 10 kilo chocola en 6 flessen wijn verder. Een volledige nieuwe outfit doet ook goed. Net lekker naar de sportschool geweest. Oh het leven is heerlijk! De zon verwarmt en prikt nieuwe sproetjes in m’n snoet. Wat is het toch prachtig om een jonge vrouw te zijn. Wij kunnen zo lekker ongegeneerd cliché gedrag vertonen. En de definitie van mannen scheelt per week, per man en vooral per vrouw.

Och, zo slecht zijn ze nog niet. We zweven allemaal ergens tussen Venus, Mars en Aarde. Zolang je maar met je voeten op de grond blijft.

Kritiek op alle vlakken gevraagd. Hoeft niet opbouwend te zijn

Laatst gewijzigd op 16-06-2005 om 12:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2005, 13:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het op zich best leuk geschreven, maar het onderwerp is niet echt origineel, hè? Dat hoeft op zich niet zo erg te zijn, maar ik vind het ook niet echt bijzonder uitgewerkt of zo. En moet het nu een column, een verhaal of iets er tussenin zijn?
Oud 16-06-2005, 13:45
Daaaan
Daaaan is offline
precies! mijn uitdaging was om over een cliche onderwerp toch een prikkelend/grappig stuk te schrijven. Hoe zou ik het meer bijzonder kunnen uitwerken dan?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 13:50
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Moeilijke uitdagingen ga jij aan, zeg
Ik weet het niet precies... Ik zou een origineler onderwerp proberen te vinden Want ik denk dat je dan best grappige dingen kunt schrijven
Oud 16-06-2005, 15:59
I C U
I C U is offline
Hm... Tja, wat zal ik es zeggen? De titel sprak me aan (jep, bijna de tijd van de maand ) en ik begon dan ook te lezen. En wat eruit rolt klopt niet helemaal met wat ik in gedachten had
Ik vind het niet echt goed, zeg maar. Waarom is een beetje moeilijk te zeggen. Het is een beetje zinloos gelul. Dat moet kunnen in een column, maar hier sla je de plank een klein beetje mis, naar mijn gevoel. Het is ook niet slecht, daar niet van.
Eh... ja, probeer maar es een ander onderwerp *weet het ook niet meer*
Oud 16-06-2005, 17:23
Charlottetje
Charlottetje is offline
hm, was wel leuk, maar het lijkt net of je tekst soms sneller gaat dan op een ander moment. In zo'n korte tekst als deze vind ik dat niet zo heel erg sterk. Misschien kun je daar wat aan doen?

Charlotte
Oud 16-06-2005, 19:01
Verwijderd
Ik vind 't gewoon wel leuk!

Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 11:28
Daaaan
Daaaan is offline
Het is idd misschien een wat onsamenhangende tekst als ik er eens kritisch naar kijk. Maar toch bedankt Mala! Ik zal eens proberen om met een ander onderwerp een meer geslaagde tekst te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 14:33
Astuanax
Astuanax is offline
een 'fleurige', opgewekte toon, hoewel je over iets als liefdesverdriet schrijft. Ik vind het wel een goed tekstje.
Oud 19-06-2005, 20:04
Roosje
Roosje is offline
Ik vind hem wel leuk, eigenlijk. De grammatica in de eerste paar zinnen van je eerste alinea klopt voor mijn gevoel niet helemaal, het leest niet helemaal lekker, maar ik kan het niet precies aanwijzen. Verder: getallen als tien en zes kun je best voluit schrijven. Je gebruikt ook tweemaal de woorden "schreeuwend, huilend en smachtend", in principe is dat leuk, maar ik zou ze beide keren in dezelfde volgorde zetten. Dat geeft een beetje herkenning, zeg maar. Weet niet of dat voor anderen ook geldt, maar dat is hoe ik het zou doen. Niet dat dat geweldig is, of zo.
Oud 23-06-2005, 11:26
Rj11
Rj11 is offline
hmm, op zich wel een aardig verhaal..
maar ik heb het idee dat het iets meer "uitgewerkt"kan worden.
Voor mijn gevoel is het nog iets te kort en te bondig.
Door het verhaal wat langer te maken en wat meer details te beschrijven, kun je ook een stuk makkelijker benadrukken wat je bedoeld. Probeer het desondanks wel prikkelend en grappig te houden je hebt het in je!
Reageren

Regels voor berichten