Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2004, 12:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vanaf vandaag toetsweek en ik merk aan mezelf dat ik deze keer gewoon veel zenuwachtiger en meer gespannen ben dan anders. Waardoor het komt weet ik niet, ik denk omdat het eindexamen nu toch wel dicht in de buurt komt. Ik vind het alleen heel vervelend want gisteravond toen ik in bed lag kon ik bijvoorbeeld niet slapen van de zenuwen. Ik bleef maar aan mn toetsen denken en kreeg op een gegeven moment zelfs een gigantische huilbui wat wel een opluchtte. Nu ben ik op zoek naar dingen die er voor zorgen dat ik minder zenuwachtig ben. Nu ben ik niet op zoek naar dingen als, ga in bad liggen om te ontspannen enz. want ik wil gewoon trucjes die ervoor zorgen dat ik wel kan slapen, en die ik kan gebruiken tijdens mn toetsen enzo. Ik begin liever nu niet aan de pillen want ik heb geen tijd meer om uit te proberen of ik daar niet vreselijk duf enzo van wordt.
Oud 26-01-2004, 14:05
Verwijderd
het schijnt dat je daar pilletjes tegen hebt. die slikt een vriendin van mij nou, omdat ze autorijexamen gaat doen en de vorige keer gezakt is door d'r zenuwen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 14:37
koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
marrrtuuh schreef op 26-01-2004 @ 15:05:
het schijnt dat je daar pilletjes tegen hebt. die slikt een vriendin van mij nou, omdat ze autorijexamen gaat doen en de vorige keer gezakt is door d'r zenuwen
Dat heb ik ook gebruikt, ik was zo zenuwachtig voor mijn rijexamen dat het gewoon niet ging, toen heeft de dokter mij een "bètablokker" gegeven. En dat hielp goed, ik weet alleen niet of het ook helpt bij examens enzo.. denk van wel..
Heb even het doosje opgezocht en wat ik heb gekregen heette: Propranolol, dit wordt soms ook voor geschreven voor mensen met migraine enzo, ik had last van trillende benen enzo door de zenuwen en dit zorgde ervoor dat het niet gebeurde.

Misschien heb je er iets aan. Ik kreeg er wel erg koude handen van.

Het zorgt er trouwens voor dat het hart wordt beschermd tegen een te snelle en krachtige activiteit. Hierdoor werkt het hart rustig en wordt de bloeddruk verlaagd.

Laatst gewijzigd op 26-01-2004 om 14:39.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 22:18
Martine1986
Martine1986 is offline
roken
Oud 29-01-2004, 23:45
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik kreeg van mijn arts ook Propanol (in m'n examenperiode). Het wordt wel vaker voorgeschreven.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 04:01
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je hebt ook van die BachBloesem therapie druppeltjes voor als je examen gaat doen. Weet niet precies welke het is, maar het is een mix van verschillende BachBloesems. Moet je effe vragen bij de drogist (of apotheek).
Oud 30-01-2004, 16:43
Binatone
Binatone is offline
Ik heb wel eens druppels gebruikt die je bij De Tuinen kan kopen, maar ik heb niet echt gemerkt dat het hielp.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 16:54
Balance
Balance is offline
Ik weet niks wat wél werkt, alleen wat niet werkt. Ik heb één of ander middel van Dr. Vogel (weet de naam even niet) en dat werkt absoluut niet. Het zou speciaal voor zenuwen bij dingen als examens zijn, maar ik merk geen enkel verschil en het is bovendien nog eens ontzettend smerig. Dat moet je dus iig niet kopen.
Oud 30-01-2004, 17:06
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 30-01-2004 @ 00:45:
Ik kreeg van mijn arts ook Propanol (in m'n examenperiode). Het wordt wel vaker voorgeschreven.
net als oxazepam

of valeriaan tabletten die kun je gewoon bij de drogist kopen
Oud 30-01-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 30-01-2004 @ 17:54:
Ik weet niks wat wél werkt, alleen wat niet werkt. Ik heb één of ander middel van Dr. Vogel (weet de naam even niet) en dat werkt absoluut niet. Het zou speciaal voor zenuwen bij dingen als examens zijn, maar ik merk geen enkel verschil en het is bovendien nog eens ontzettend smerig. Dat moet je dus iig niet kopen.
Je bedoelt denk ik Passiflora complex van Dr. Vogel. Ik heb dit voor mn rijexamen gebruikt en bij mij hielp het wel, ik denk dat dit van persoon tot persoon verschilt.

@Daantje_0705: Wanneer je niet aan pilletjes of druppels wil moet je is proberen ademhalingsoefeningen te doen. Er zullen er waarschijnlijk ergens op internet wel een aantal staan, maar ik typ zometeen voor je een oefening die ik zelf doe wanneer ik onrustig wordt. Ga lekker rechtop zitten, op een stoel waar je lekker op zit, of in een kleermakerszit op de grond. Sluit je ogen en denk aan iets heel fijns en adem heel diep in en uit, heel rustig aan. Blijf die leuke gedachten vast houden. Wanneer je je dan rustig voelt nog even doorgaan, dan kun je er weer tegenaan

succes en sterkte met je toetsweek!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 17:26
Fade of Light
Fade of Light is offline
pillen e.d. zijn slechts korte termijnoplossingen die je moet blijven gebruiken. Zorg dat je mentale probleem (wat de zenuwen veroorzaakt) oplost, daar heb je de rest van je leven profeit van.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 17:33
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
dat had ik oko wel willen hebben tijdens mijn examen maakte een paar achterlijke fouten terwijl ik echt sochtends thuis nog niet zenuwachtig was maar stap in de auto bij mn rij instructeur en mn benen helemaal shaken
maar goed ik ben geslaagd GELUKKIG volgende keer als ik weer zoiets zenuwslopends heb ga ik toch ff iets kalmerends voor laten schrijven voor mijn gevoel toch wel iets prettiger...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 18:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
miewbeessie schreef op 30-01-2004 @ 18:21:
Je bedoelt denk ik Passiflora complex van Dr. Vogel. Ik heb dit voor mn rijexamen gebruikt en bij mij hielp het wel, ik denk dat dit van persoon tot persoon verschilt.
volgens mij is het dat idd. en het zou kunnen dat dat per persoon verschilt. maar dat het heel smerig was kun je niet ontkennen toch?
maar goed, ik heb er dus geen baat bij gehad, helaas.
Oud 30-01-2004, 20:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mn toetsweek is nu grotendeels voorbij, alleen maandag nog een bio toets. Bedankt voor alle tips, ik ga denk ik maar eens iets uitproberen want anders zit ik de volgende toetsweek misschien weer zo in de stress. Ik geloof alleen dat ik ergens gelezen had dat je beter geen beta-blokkers moet gebruiken als je astma hebt. Nou weet ik alleen niet of dat is als je daar medicijnen voor gebruikt of dat het sowieso niet goed is. Ik ben namelijk licht astmatisch maar krijg er verder geen medicijnen voor.

Pff, nu die cijfers afwachten
Oud 31-01-2004, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-01-2004 @ 21:09:
Mn toetsweek is nu grotendeels voorbij, alleen maandag nog een bio toets. Bedankt voor alle tips, ik ga denk ik maar eens iets uitproberen want anders zit ik de volgende toetsweek misschien weer zo in de stress. Ik geloof alleen dat ik ergens gelezen had dat je beter geen beta-blokkers moet gebruiken als je astma hebt. Nou weet ik alleen niet of dat is als je daar medicijnen voor gebruikt of dat het sowieso niet goed is. Ik ben namelijk licht astmatisch maar krijg er verder geen medicijnen voor.

Pff, nu die cijfers afwachten
Betablokkers zijn sowieso niet goed als je astma hebt, of kunnen in ieder geval gevaarlijk zijn. De betablokkers blokkeren, zoals uit de naam wel blijkt, de beta-receptoren in het lichaam. Door de betablokkers wordt wordt de luchtpijp nauwer en dat bemoeilijkt de ademhaling. Dat heb ik in ieder geval begrepen toen we dit met bio hadden.

In ieder geval succes met je cijfers en examen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 10:20
martijn1985
martijn1985 is offline
Zonder gelijk naar medicijnen kun je ook zelf al wat doen. Wees je bewust van je ademhaling, en zorg dat je constant door je buik ademhaalt (dus: trek je middenrif strak, niet: je borstkas omhoog). Daarvan wordt je ook rustiger. Het kan je ook helpen om in slaap te komen. Zorg dan dat je je bewust bent hoe je ademhaalt (wederom door je buik) en concentreer je daarop. Op die manier sluit je andere gedachten redelijk eenvoudig uit.
Oud 01-02-2004, 13:53
Wave
Wave is offline
Bananen, chocolade en noten schijnen te helpen...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 13:33
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 30-01-2004 @ 05:01:
Je hebt ook van die BachBloesem therapie druppeltjes voor als je examen gaat doen. Weet niet precies welke het is, maar het is een mix van verschillende BachBloesems. Moet je effe vragen bij de drogist (of apotheek).
Ik weet niet of het antwoord op deze vraag al gegeven is, maar heb op dit moment geen tijd om het hele topic te lezen.
Bij mij helpen de Rescue-druppels van BachBloesems.
15 druppeltjes in een klein flesje water en er de hele dag door van drinken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 14:33
Verwijderd
Tijdens mijn examen heb ik Nervovit geslikt. Daar zit valeriaan in. Het hielp bij mij best goed maar misschien zat het wel tussen de oren

Ik slikte in die tijd trouwens ook sint-janskruid tegen depressie en misschien dat die combinatie mij hielp.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 14:37
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Wave schreef op 01-02-2004 @ 14:53:
Bananen, chocolade en noten schijnen te helpen...
Ja, chocolade schijnt wel te helpen, maar daar moet je wel eerst 10 kilo van op hebben, voordat het enige effect heeft!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 16:10
FrantiC
FrantiC is offline
hey.. ik ben ook aan de weer geweest met van die dingen doen ik afgeloen jaar mijn eindexamen moest doen... ik had ook zo'n last van die huilbuien, op een gegeven moment bijna iedere dag... ik heb toen eerst wat natuurlijks geprobeerd (van de locale wanabe - de tuinen ) maar dat hielp absoluut niet.. toen ben ik naar de huisarts geweest, en die heeft mij ook propranolol geven, dat heeft wel heel goed geholpen.. tis alleen beter om geen pillen te slikken als je het op een andere manier onder controle kan houden...
Oud 06-02-2004, 20:05
Sjoukie
Sjoukie is offline
n biologieleraar van mij zei vorig jaar in onze klas dat als je langer dan 5 minuten op je hartslag led je daar rustig van wordt...ja ik hield dat nooit voel maar never know..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 00:31
Verwijderd
Roken.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 12:12
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-02-2004 @ 01:31:
Roken.
Zowel nicotine als wiet
Oud 07-02-2004, 18:57
Souris
Souris is offline
nervosit
Oud 07-02-2004, 19:51
Verwijderd
Prima plan, aan de vage middeltjes gaan
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-02-2004 @ 20:51:
Prima plan, aan de vage middeltjes gaan
en je longen vernielen en jezelf ziek maken door te roken, is ook een goed plan jah
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 17:50
bumblebee
bumblebee is offline
oxazepam is een slaapmiddel...en dat is niet bedoeld voor examens...vooral niet voor rij-examens....je wordt er duf van en t beinvloedt je rijvaardigheid!!!!!!!!!!!!!
Oud 10-02-2004, 20:28
Verwijderd
tegen het einde van elke prw-week heb ik geen nagels meer en ik heb voor een kapitaal aan kauwgom opgegeten,maar het helpt wel
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:12
feline
feline is offline
Ademen en relativeren.
Oud 10-02-2004, 21:19
coopergirl
coopergirl is offline
Yoga, mediteren en wat bovenstaande forummer ^ zojuist poste.
Oud 11-02-2004, 20:53
Simone_lilo
Simone_lilo is offline
Zelf heb ik heel lang last gehad van zenuwachtigheid.

Dat ging op een gegeven moment zo ver dat ik niet meer meeging met schoolreisjes. Zelfs naar school gaan werd 'eng' .

Tot ik RESCUE REMEDIES (van Bach Bloesem ofzo ) ontdekte, het is echt fantastisch spul, echt het werkt.

Dat hoort ik trouwens van meedere mensen uit mijn omgeving.
Oud 11-02-2004, 21:22
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
bugge schreef op 02-02-2004 @ 15:33:
Tijdens mijn examen heb ik Nervovit geslikt. Daar zit valeriaan in. Het hielp bij mij best goed maar misschien zat het wel tussen de oren

Ik slikte in die tijd trouwens ook sint-janskruid tegen depressie en misschien dat die combinatie mij hielp.
Ik heb vandaag gehoord dat valeriaan wel goed helpt! Een medestudente zei dat je dat in tabletjes kunt krijgen die je +/- 3 uur rustig houden.
Maar ik denk dat je in dit soort dingen echt moet geloven dat ze helpen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten