Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2005, 19:09
Verwijderd
Ik ben oproepkracht in een verpleegtehuis. En daar ga ik ook de hele zomer aan de slag als voedingsassistente. Het is een PG afdeling, dus mensen met dementie.
Nou heeft mijn opa een tijd in Utrecht gewoont maar sinds vorige week donderdag woont hij bij mij op de afdeling. Ik zal dus de hele zomer met hem moeten werken (naast 15 andere mensen).
Nou ging ik hem net opzoeken en kreeg van iemand van de zorg te horen die mijn nog kende dat familie eigenlijk niet voor familie mag zorgen. Maar dit lijkt mij puur een geval van pech.
Ik heb het mijn baas nu voorgelegd, voor mij is het puur geval van pech. Maar zouden ze mij hierom kunnen ontslaan oid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2005, 21:12
Verwijderd
Nee hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 21:15
Mara
Mara is offline
Je wist 't toch niet van te voren?

Ik weet niet of 't kan/mag, maar 't zou dan iig wel getuigen van enorm kinderachtig gedrag.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 23:11
Verwijderd
Nee ik wist het niet van te voren, ik werk daar nu een jaar en mn oma kreeg van de een op andere dag te horen dat mn opa binnen 2 dagen naar dit huis zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 23:14
Verwijderd
Ook al zou je het allemaal bewust hebben gedaan, dan kan je werkgever je nog niet ontslaan.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 23:18
Verwijderd
ok gelukkig maar

Nja hopelijk mag ik ook op deze afdeling blijven werken, ze zullen me mss overplaatsen naar de overkant met dubbelpsychiatrie, oftewel niet de liefste mensen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 23:18
Verwijderd
Lijkt me raar wanneer dat niet mag. 't Is niet zo dat je informatie doorspeeld naar je opa ofzo...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 23:23
Verwijderd
nee, dat onthoud hij uberhaupt niet eens. Maar het is meer dat ze bang zijn dat ik hem ga voortrekken, terwijl ik moet zorgen dat 16 mensen drinken en eten krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 06:43
Verwijderd
Mijn oma is in het huis gaan wonen waar mijn moeder werkt, juist omdat ze er werkt. En zo zijn er in dat huis nog meer ouders die daar zijn gaan wonen omdat hun kind er werkt. Lijkt me dus iig niet iets dat wettelijk niet zou mogen oid.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 23-06-2005 @ 00:23 :
nee, dat onthoud hij uberhaupt niet eens. Maar het is meer dat ze bang zijn dat ik hem ga voortrekken, terwijl ik moet zorgen dat 16 mensen drinken en eten krijgen.
Kijk, als je nu de hele dag bij hem gaat zitten, dan doe je je werk natuurlijk niet goed. Maar wanneer je je werk gewoon goed doet, kunnen ze nergens over klagen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 11:29
ganralph
ganralph is offline
het kan zijn dat mensen zich bang maken dat jij je opa gaat voortrekken. maar dit kan toch ook met n niet-verwante patient die je heel aardig vindt?

overigens is er wel zo'n regel in ziekenhuizen (maar geen wet geloof ik). het wordt meestal sterk afgeraden om bij de operatie van een familielid aanwezig te zijn (als chirurg of assistent oid). zelfs bij een "onbeduidende" ingreep bij een familielid kan men namelijk stuiten op ernstige complicaties of bijvoorbeeld een gezwel. een emotionele reactie zou de operatie dan niet bepaald ten goede komen.
Oud 23-06-2005, 12:50
Verwijderd
Ja, maar dat zijn allemaal interne reglementen van ziekenhuizen of misschien een landelijk gedragsreglement voor bepaalde beroepen. Dat is iets heel anders dan het arbeidsrecht. No way dat je daarvoor ontslagen kunt worden.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 13:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
In de winkel mocht ik ook niet mijn familie helpen aan de kassa, maar ik deed t wel Ik ga niet omdat mijn moeder in de rij staat en er is verder geen kassa open, iemand anders roepen zodat die even mijn moeder kan helpen. Wat een onzin en het houdt alleen maar op.

Maar ik zou het zelf niet willen, mijn eigen familie helpen (ik werk in de thuiszorg en doe huishoudelijk hulp op moment). Dat wordt te persoonlijk voor mij.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 13:29
Jolt
Jolt is offline
Juist daarom ook, persoonlijkheid, je kijkt heel anders tegen een oom of tante op dan een vreemde als je die moet verzorgen.

Daarbij is achter een kassa zitten en verplegen toch wel een verschil
Oud 23-06-2005, 13:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Jolt schreef op 23-06-2005 @ 14:29 :

Daarbij is achter een kassa zitten en verplegen toch wel een verschil
I know Maar t is wel een beetje dezelfde regel
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 23:18
Verwijderd
Ik heb mn afdelingsleider erover gemaild. Ze zei dat het totaal geen probleem is, maar als ik zelfsp roblemen zou hebben zou ze die graag willen horen. Nja niets aan de hand dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten