Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2005, 13:23
summer69
summer69 is offline
Hoi,

Ik ben geslaagd voor het examen en heb dus mijn VWO diploma binnen. Das allemaal heel mooi maar het probleem is dus dat ik geen idee heb wat voor studie/opleiding ik wil gaan doen.
Ik heb dus maar besloten om er een jaartje tussenuit te gaan.

Nou heb ik famillie en kenissen in Zuid Afrika waar ik kan blijven, maar ik kan natuurlijk niet verwachten dat zij me 'wel even zullen onderhouden' daar. Ik zal dus ook graag willen werken daar in het buitenland.

Mijn vraag is dus eigenlijk of er hier iemand is die iets soortgelijks heeft gedaan/gaat doen en die mij wat meer informatie kan geven over hoe het zit met werkvergunning en alle andere 'formaliteiten' waar je over moet beschikken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2005, 13:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zou wel goed nadenken voordat je voor zo'n lange tijd naar zuid-afrika gaat... Zo geweldig is dat niet, zeker voor zo'n lange tijd niet (ik hoor tenminste heel veel negatieve punten waarvoor ik het echt zou laten).

(Sorry niet echt een antwoord op je vraag )
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 13:38
Guimaraes
Guimaraes is offline
Ik heb dat ook gedaan. Ik ben een paar maanden naar miami gegaan, en 4 maanden naar Curacao. In Amerika is het heel moeilijk om aan een werkvergunning te komen, en het is niet zoals iedereen denkt dat het een geweldig land is. Het weer is wel lekker enzo, maar voor de rest.... bah. Miami, zonde van mijn tijd.
Curacao daarintegen is heel leuk als je er een jaar tussenuit wilt. Tropisch klimaat, aardige mensen, en je kunt er je eigen taal spreken etc. De salarissen in Curacao liggen natuurlijk veel lager dan in Nederland, maar alles is ook minder duur. Ik weet niet wat voor werk jij wilt doen, maar als je iets in de horeca wilt doen is er werk zat.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 14:25
summer69
summer69 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-06-2005 @ 14:32 :
Ik zou wel goed nadenken voordat je voor zo'n lange tijd naar zuid-afrika gaat... Zo geweldig is dat niet, zeker voor zo'n lange tijd niet (ik hoor tenminste heel veel negatieve punten waarvoor ik het echt zou laten).

(Sorry niet echt een antwoord op je vraag )
negatieve punten specifiek over Zuid Afrika? Ik zou die ook graag willen horen!

Verder ben ik wel eens eerder in zuid afrika geweest, maar dat was een vakantie van anderhalf maand. Ohja, overtuigingen voor een ander land zijn zinloos: als ik ga, wordt het Zuid Afrika

Wat ik vooral opvallend vindt, is dat er zo moeilijk wordt gedaan over die werkvergunning. Is het zo vreemd dat jongeren een tijdje willen afwassen oid om aan een beetje geld te komen?

Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 14:36.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 15:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
oa: zware hitte waardoor je niet in de zon kunt lopen. Ongelofelijk hoge criminaliteit door de armoede.

Deze 2 blijven me t meeste bij. Zeker over dat laatste heb ik erge verhalen gehoord. Maar weet niet of dat overal zo erg is in Zuid-Afrika?

Ik ken mensen die er 2 weken zijn geweest en dat lijkt me ok. Maar voor zo'n lange tijd lijkt mij best wel zwaar... Maar ik kan ook niet tegen extreme hitte (35 graden is het absolute maximum).
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 15:54
summer69
summer69 is offline
ja, die hitte is inderdaad ook iets voor ik een beetje tegenop zie. Maar gelukkig zal ik dicht bij de kust zitten waardoor eventjes afkoelen niet z'n probleem zal zijn.

Wat die criminaliteit betreft, Johannesburg is z'n beetje de gewelddadigste stad ter wereld. Maar alleen hierdoor een land als Zuid Afrika links te laten liggen... Mijn vakantie in Zuid Afrika was een geweldige tijd, en ik kijk er dan ook erg naar uit om weer terug te gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten