Advertentie | |
|
![]() |
|
ja. gewoon doen. Ik doe het ook.
Stel al je vrienden doen precies dezelfde studie in dezelfde stad dan is blijf je veilig in een straatje. Naar nieuw zeeland enzo ontdek je veel meer. Je leert dan ook mensen kennen. En met goede vrienden blijf je toch ook contact houden. Of je nou met ze in de klas zit of niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik zou zeggen: neem een tussenjaartje. Maar weet wel dat het dan vaak lastig is om weer op studie te concentreren. Ik heb het bij meerdere mensen zien gebeuren. Maarre, ga lekker een half jaar weg zou ik zeggen. Dan heb je daarna een half jaar om lekker geld te verdienen en je weer op je studie te storten.
|
![]() |
|
[QUOTE=HarrydeYaeger;29300921]Al je vrienden gaan notarieel recht op dezelfde uni doen?
![]() een dezelfde studie, de rest wel dezelfde school.. Maar meer dat hun dan een jaar hoger zitten en ik dus niet.. Ik vind het zelf ook een flutreden ![]() Daarom vroeg ik ook of jullie betere tegenargumenten konden bedenken ![]()
||
Citaat:
Maar na een jaar veel werken voor het geld wat je krijgt zonder vervolgopleiding gedaan te hebben, motiveert mij juist..
|
Ik was na de middelbare school van plan om een jaar er tussenuit te gaan en daarna verder te gaan studeren. Uiteindelijk werd het 2 jaar er tussenuit, waardoor sommige van mijn vrienden dus al aan hun laatste jaar begonnen toen ik net begon met studeren. Maar wat dan nog? De meeste hebben ondertussen studievertraging opgelopen en zijn nu zo'n beetje bezig met afstuderen en zullen dan een baan moeten vinden, terwijl ik nog 2 jaar (mijn studie duurt 4 jaar) verder mag studeren.
Toen ik eenmaal begon met studeren heb ik ook helemaal geen last gehad van een gebrek aan motivatie; ik voelde me juist meer gemotiveerd. De 2 jaar er tussenuit waren geweldig en heb heel veel geleerd, maar vond het na die tijd ook juist weer fijn om met mijn neus in de boeken te duiken en 'schoolse' dingen te leren. Verder zijn er inderdaad genoeg andere mensen op de universiteit te vinden die 1 of een paar jaar ouder zijn omdat ze een jaar op reis zijn geweest, eerst een andere studie gedaan hebben etc. Ik heb nog steeds mijn vrienden van de middelbare school, maar daarnaast heb ik een hele nieuwe groep vrienden op de universiteit erbij gekregen.
|
![]() |
|
|