Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2005, 17:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb hier op kot een vrij oude pc (8 jaar oud). Omdat ik hier geen tv heb kijk ik vaak tv-programma's via uitzendinggemist of gebrand op cd-rom. Nou zag ik laatst dat een dvd-speler voor in je pc eigenlijk helemaal niet zo duur is en dan kan ik hier ook films enzo bekijken wat me best leuk lijkt. Nu vraag ik me alleen af of mijn pc daar nog wel geschikt voor is omdat ie zo oud is. Ik kan nu ook gewoon filmpjes kijken (ook vanaf cd-rom) maar ik weet niet of het anders is met een dvd-speler. Kan iemand beoordelen of dat nog kan op deze pc of dat dat zonde is om er een te kopen voor hierin.

Mijn pc:
Intel Celeron-A 333 Mhz
128 MB RAM
Windows 98

Als jullie meer informatie nodig hebben dan roep je maar dan zal ik het opzoeken en posten
Oud 14-06-2005, 17:30
Koning
Koning is offline
Heb je wel eens overwogen up te graden?
Oud 14-06-2005, 18:14
Verwijderd
Het heeft geen zin een DVD-speler te plaatsen in die PC. Ik heb zelf een vergelijkbaar systeem (iets sneller, Celeron-450) en dat is onvoldoende om DVD-films mee af te spelen.

Voor het bedrag dat standalone-spelers kosten hoef je het trouwens niet te laten, als je een TV tot je beschikking hebt. Die dingen heb je ook al voor een paar tientjes, vaak nog met MP3- en DiVX-ondersteuning ook.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Koning schreef op 14-06-2005 @ 18:30 :
Heb je wel eens overwogen up te graden?
Jawel hoor. Ik heb er al extra geheugen in zitten en ik wou een tweede schijf bijzetten maar dat lukte niet.

Wat zou ik nog meer kunnen upgraden dan?
Oud 14-06-2005, 18:51
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-06-2005 @ 19:39 :
Jawel hoor. Ik heb er al extra geheugen in zitten en ik wou een tweede schijf bijzetten maar dat lukte niet.

Wat zou ik nog meer kunnen upgraden dan?
Vrij weinig... ik denk dat hij meer een compleet nieuwe computer bedoelt.
Oud 14-06-2005, 19:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-06-2005 @ 19:51 :
Vrij weinig... ik denk dat hij meer een compleet nieuwe computer bedoelt.
Mja, en daar heb ik geen geld voor. Dat is me de filmpjes niet waard
Oud 14-06-2005, 19:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-06-2005 @ 19:14 :
Het heeft geen zin een DVD-speler te plaatsen in die PC. Ik heb zelf een vergelijkbaar systeem (iets sneller, Celeron-450) en dat is onvoldoende om DVD-films mee af te spelen.

Voor het bedrag dat standalone-spelers kosten hoef je het trouwens niet te laten, als je een TV tot je beschikking hebt. Die dingen heb je ook al voor een paar tientjes, vaak nog met MP3- en DiVX-ondersteuning ook.
Jammer dat het niet kan. Ik wou het ook doen omdat ik hier juist geen tv heb dus dat is niet echt een optie.
Oud 15-06-2005, 00:51
Koning
Koning is offline
laatst een p3 slot 1 500 mhz gehaald voor 2 euro, iets in die trant
Oud 15-06-2005, 08:27
Jolt
Jolt is offline
Voor een mooie 44 euro heb je een dvd speler, kan je altijd mooi tv kijken, zeer klein en compact is het dingetje, een vriend van mij heeft hem, gekocht bij de mediamarkts.

Speelt ook Xvid, Divx, e.d af
Oud 15-06-2005, 09:39
MaHo
MaHo is offline
Ze heeft geen TV
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 09:56
Jolt
Jolt is offline
Dan koopt ze een tv , of ze gaat onder zitten.

Hoe shit is het wel niet op een beeldscherm te kijken.
Je zit niet relaxed, etc...

Je kan lekker chillen op de bank, heerlijk.
Oud 15-06-2005, 10:37
Koning
Koning is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-06-2005 @ 10:56 :
Dan koopt ze een tv , of ze gaat onder zitten.

Hoe shit is het wel niet op een beeldscherm te kijken.
Je zit niet relaxed, etc...

Je kan lekker chillen op de bank, heerlijk.
nouja als er geen ruimte voor is, ik vind het zelf niet erg, ik zit toch altijd op mijn bed. en daar kan ik beide mijn pc en monitor zien en mijn monitor is groter

maareh ontopic maar weer?

ik zou toch voorstellen om even te marktplaatsen naar wat onderdelen.. als je me heel lief aan kijkt wil ik misschien wel een passieve slot-1 500mhz cpu opsturen
Oud 15-06-2005, 11:01
Verwijderd
Dat gaat ook zomaar passen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zijn er toch nog mogelijkheden om mijn systeem te upgraden dan? Hoe weet ik of dat allemaal gaat passen?
Oud 19-06-2005, 21:53
Orion16
Orion16 is offline
Ligt er helemaal aan of je een slot (staand) of socket (plat) processor hebt, met beide kun je wellicht upgraden.

Als je geluk hebt heeft die PC een modern bord waar een Socket 370 Pentium III in past, dan kun je er een Pentium III 800 Mhz inzetten. Indien het een slot 1 is past er tot PIII 600 in. Als je pech hebt en het bord is echt oud, dan past er tot Celeron 550 Mhz in.

Maar ja, is het allemaal wel de moeite waard. Even op marktplaats zoeken naar een beter tweedehands computersysteempje kan lonend zijn, bijvoorbeeld een leuk bordje met een AMD Athlon of Duron waar ook (goedkoop) PC133 op past.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 10:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-06-2005 @ 21:24 :
Zijn er toch nog mogelijkheden om mijn systeem te upgraden dan? Hoe weet ik of dat allemaal gaat passen?
Als je nieuw spul koopt, past het nooit. Je moet dan een geheel nieuw moederbord, nieuw geheugen en een processor kopen. Met 100 euro ben je overigens al een heel aardig eind voor de toepassingen die je noemt.

Maar dan heb je niets meer aan mijn geheugen
Oud 20-06-2005, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 19-06-2005 @ 22:53 :
Als je geluk hebt heeft die PC een modern bord waar een Socket 370 Pentium III in past, dan kun je er een Pentium III 800 Mhz inzetten. Indien het een slot 1 is past er tot PIII 600 in. Als je pech hebt en het bord is echt oud, dan past er tot Celeron 550 Mhz in.
De kans dat ze een ouder bord heeft waar slechts Celerons tot en met de 533 inkunnen is vrij groot. Immers, nieuwere borden zijn vrijwel altijd verkocht samen met snellere Celerons. De kans dat iemand buiten eigen medeweten om een redelijk nieuw bord met een oudere Celeron heeft is gewoon niet zo heel groot.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En waar vind ik wat ik heb? In Everest? zo ja, waar?
Oud 20-06-2005, 11:27
Verwijderd
Ja, Everest, CPUID, Sisoft Sandra, dat soort analyse-programmaatjes. Als je daar kunt vinden welk type chipset en welk type socket je hebt zegt dat veel over de uitbreidingsmogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dan hoop ik dat jullie hier genoeg informatie uit kunnen halen om me te vertellen wat de mogelijkheden zijn. Als hier niet de goede dingen tussenstaan moet je me even vertellen wat ik nog moet zoeken

Oud 22-06-2005, 17:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is er iemand die even wil kijken naar wat de mogelijkheden zijn met behulp van bovenstaande informatie?
Reageren

Regels voor berichten