Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2005, 21:27
Karin_M
Karin_M is offline
Hallo, Ik ga in augustus alleen op vakantie naar Engeland, maar heb nog nooit met het vliegtuig gereisd. Kan iemand me stap voor stap uitleggen waar ik dan op schiphol heen moet enzo? :-)
Dus waar je met je tickets heen meot en waar met je bagage enzo.
Advertentie
Oud 01-06-2005, 23:55
Verwijderd
Alsof je dit kan uitleggen. Gewoon naar schiphol gaan en de borden lezen. Een kind kan de was doen. Echt heel makkelijk. En waar je incheckt daar breng je ook je koffer naar toe.

Naar Engeland vlieg is trouwens perfect, dat is nog wel leuk zeg. Ik moet over 2 weken van Miami naar Amsterdam, wat een hell
Oud 02-06-2005, 19:52
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik vlieg in juli met Transavia (ook alleen alleen dan op rotterdam & naar dublin) en heb gewoon een nummer gekregen ed.. Beetje vreemd

En dat online inchecken.. is dat handig?
Oud 05-06-2005, 11:48
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 02-06-2005 @ 20:52 :
Ik vlieg in juli met Transavia (ook alleen alleen dan op rotterdam & naar dublin) en heb gewoon een nummer gekregen ed.. Beetje vreemd

Dan heb je een E-ticket, dan hoef je alleen je nummer te geven bij de balie of je voert hem in bij een computer (verschilt per maatschappij) maar dat gaat sowieso veel sneller
Oud 05-06-2005, 11:50
Guissie
Guissie is offline
@ TS:

Ik kan je wel een plattegrond gaan geven en dan tekenen waar alles is maar daar heb je niks is, Schiphol is supermakkelijk!
Het enige wat je hoeft te doen is naar binnen lopen, de borden volgen en op de monitoren kijken waar je in moet checken en waar de gate is waar je vliegtuig staat.
Oud 05-06-2005, 12:16
Breg
Breg is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 02-06-2005 @ 20:52 :

ik heb het wel gedaan toen ik met Transavia vloog vanaf Rotterdam, maar bij de gewone balie stond op dat moment maar 1 iemand in de rij, echt nodig is het dus niet. Voordeel van online inchecken is wel dat je alvast je zitplaats kunt kiezen en dus bijna zeker bent dat je bv bij het raam of juist bij het gangpad zit.
Oud 05-06-2005, 12:19
Breg
Breg is offline
Oh en voor de topicstarter: op schiphol.nl staat volgens mij een hele plattegrond van Schiphol dus kan je alvast kijken. Verder heb je 3 vertrekhallen, in elke hal zitten de balies van een aantal maatschappijen. De maatschappij met wie je vliegt bepaalt dus in welke hal je moet zijn, dan ga je naar de balie van jouw maatschappij, sluit je aan in de rij en check je jezelf en je bagage in. Vervolgens ga je door de douane en heb je 2 uur de tijd om te winkelen. Als laatste ga je naar de gate die op je ticket staat en van waar je vliegtuig vertrekt en that's it.
Oud 05-06-2005, 18:48
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
iemand ''ervaring'' met vliegveld:

munster en frankfurt en toronto

( vlieg van munster naar frankfurt en vandaar weer naar toronto ( alleen ) )
Oud 05-06-2005, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Karin_M schreef op 01-06-2005 @ 22:27 :
Hallo, Ik ga in augustus alleen op vakantie naar Engeland, maar heb nog nooit met het vliegtuig gereisd. Kan iemand me stap voor stap uitleggen waar ik dan op schiphol heen moet enzo? :-)
Nou, om te beginnen kom je aanrijden bij Schiphol. Waarschijnlijk moet je in vertrekhal 1 zijn, maar langs de weg staan hele grote borden met -per vertrekhal- alle vliegtuigmaatschappijen erop, dus dan weet je waar je moet zijn.

Dan stop je de auto, stap je uit, pakt je koffer(s) en steekt over. Nu ga je door de draaideur en dan sta je in de vertrekhal. Je ziet nu heel veel balies en boven je allemaal monitoren. Dan zoek je jouw vlucht op die monitoren (de vluchten staan op volgorde van tijd) en dan staat achter jouw vlucht een nummer. Dit is het nummer van jouw incheckbalie.

Loop naar de incheckbalie met dit nummer en sluit achter aan in de rij. Eenmaal aan de beurt vraagt de grondsteward(ess) achter de balie om je paspoort of ID-kaart en die geef je dan af, ook word je gevraagd of je je ticket wilt geven en hiervoor in de plaats krijg je je instapkaart. Op deze instapkaart staat de gate waar je moet zijn en om hoe laat. Je geeft je koffers af en nu ga je naar het gedeelte waar alleen mensen mogen komen die ook daadwerkelijk met het vliegtuig moeten. (volgens mij hoef je niet door de paspoortcontrole, want Engeland doet mee met het Schengenverdrag (eigenlijk niet, maar volgens mij op Schiphol wel ofzo)).

Nu is er even tijd voor wat shoppen, alleen geen tax free. Maar ja, dat mag de pret niet drukken. Na een tijdje ga je op zoek naar je gate en geef je als dat wordt omgeroepen je instapkaart aan de steward(ess). Deze doet die dan door een apparaat en dan houdt zij het grote deel en jij krijgt het kleine deel. Dan ga je als dit wordt omgeroepen richting vliegtuig, danwel door de slurf, danwel gewoon over het vliegveld met de bus. Eenmaal in het vliegtuig laat je het kleine strookje zien aan de steward(ess) en deze geeft aan waar je ongeveer zit. Doe je gordel om en na ongeveer een uurtje ben je in Engeland!

Laatst gewijzigd op 05-06-2005 om 20:43.
Oud 09-06-2005, 16:56
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Breg schreef op 05-06-2005 @ 13:16 :
ik heb het wel gedaan toen ik met Transavia vloog vanaf Rotterdam, maar bij de gewone balie stond op dat moment maar 1 iemand in de rij, echt nodig is het dus niet. Voordeel van online inchecken is wel dat je alvast je zitplaats kunt kiezen en dus bijna zeker bent dat je bv bij het raam of juist bij het gangpad zit.
Ja, ik moet ook via Rotterdam Airport!

Hoelang duurt 't trouwens ongeveer voordat je weer buiten staat?
Oud 10-06-2005, 16:03
P&C
P&C is offline
ligt eraan welk land je gaat (USA zijn ze heel streng dus strenge controle, duurt lang, rusland is helemaal een ramp, daar laten ze je rustig 3,5 wachten omdat er bijv maar 3 hokjes open zijn ) maar engeland is wel te doen hoor, ik erop rekenen dat je half tot een uur nadat je geland bent buiten staat
Oud 10-06-2005, 17:28
malibukitty
malibukitty is offline
Citaat:
Syphon schreef op 02-06-2005 @ 00:55 :
Alsof je dit kan uitleggen. Gewoon naar schiphol gaan en de borden lezen. Een kind kan de was doen. Echt heel makkelijk. En waar je incheckt daar breng je ook je koffer naar toe.

Naar Engeland vlieg is trouwens perfect, dat is nog wel leuk zeg. Ik moet over 2 weken van Miami naar Amsterdam, wat een hell
Ik moet over twee weken van Amsterdam naar Miami!!!!!!
Blijf drie maanden hehehehe
Oud 10-06-2005, 22:48
Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk met de beenruimte in een vliegtuig. Ik vlieg in september namelijk naar Noorwegen, bij Larvik ergens. Nja dat is een uurtje. Nou ben ik een royalclass stoel in de bus gewent naar bijvoorbeeld SPanje (zo'n 20 uur zitten). Dat is geloof ik 90 centimeter stoelaftand. hoe zit dat in een vliegtuig? Zijn je benen een beetje kwijt te krijgen op een lange tijd vliegen (dus aantal uren?) voor iemand van 175?
Oud 10-06-2005, 23:07
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Anneka schreef op 10-06-2005 @ 23:48 :
Hoe zit het eigenlijk met de beenruimte in een vliegtuig. Ik vlieg in september namelijk naar Noorwegen, bij Larvik ergens. Nja dat is een uurtje. Nou ben ik een royalclass stoel in de bus gewent naar bijvoorbeeld SPanje (zo'n 20 uur zitten). Dat is geloof ik 90 centimeter stoelaftand. hoe zit dat in een vliegtuig? Zijn je benen een beetje kwijt te krijgen op een lange tijd vliegen (dus aantal uren?) voor iemand van 175?
Nee, mensen die met het vliegtuig reizen zijn doorgaans niet langer dan 160.
Oud 11-06-2005, 11:46
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 11-06-2005 @ 00:07 :

@ Anneka: ga googlen
Oud 11-06-2005, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 11-06-2005 @ 00:07 :
ok

nja ik vind al dat het 70 centimeter is ongeveer, dus dat wordt krap.
Oud 11-06-2005, 15:03
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Anneka schreef op 11-06-2005 @ 13:49 :
ok

Je zit vast wel vaker een uurtje niet zo prettig? Zou ik me verder niet zo druk om maken.

Hoeveel kun je eigenlijk lopen in een vliegtuig? Vergelijkbaar met treinen?
Oud 11-06-2005, 18:53
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
Karin_M schreef op 01-06-2005 @ 21:27 :
dat is elke keer weer anders,

de mensen achter de balie zeggen waar je naar toe moet gaan.

je kunt ook mensen achterna gaan die ook naar engeland gaan.
Oud 11-06-2005, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 11-06-2005 @ 16:03 :
Op zich kan je, mits het gordel om bordje niet brand de hele tijd staan en lopen. Alleen is het een beetje lastig aangezien de gangpaden niet zo breed zijn, dus als een steward(ess) met zo'n karretje aankomt zul je aan de kant moeten/moeten gaan zitten...
Oud 11-06-2005, 19:42
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Miracle schreef op 11-06-2005 @ 16:03 :
Je zit vast wel vaker een uurtje niet zo prettig? Zou ik me verder niet zo druk om maken.

Het leukste is natuurlijk om het zelf te ontdekken...
Oud 11-06-2005, 21:37
Verwijderd
Bij Londen Stanstad en Londen Luton had ik in beide gevallen binnen 20 minuten mijn tas en was ik door de douane heen.. Gaat best snel hoor, behalve als ze je uitkiezen om je tas leeg te halen enzo
Oud 11-06-2005, 22:09
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Guissie schreef op 11-06-2005 @ 20:42 :
Het leukste is natuurlijk om het zelf te ontdekken...
Ik heb al wel eens gevlogen, maar dat ben ik alweer vergeten helaas. Bovendien denk ik niet dat ik binnenkort in een vliegtuig stap.

Ik was gewoon benieuwd, maar goed commentaar mag.
Oud 12-06-2005, 10:55
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Owh.. trouwens. Ik heb zo'n grote rugzak met allemaal leuke touwtjes enzo eraan (), en de verkoper had 't d'r over dat je 't moest sealen ofzo? Weet iemand daar verder wat van?
Oud 12-06-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
ArtemisQ schreef op 12-06-2005 @ 11:55 :
Owh.. trouwens. Ik heb zo'n grote rugzak met allemaal leuke touwtjes enzo eraan (), en de verkoper had 't d'r over dat je 't moest sealen ofzo? Weet iemand daar verder wat van?
Sealen kan je laten doen op het vliegveld, kost een paar euro (zei iemand, zelf nog nooit gedaan). Is wel verstandig en misschien moet het idd wel, anders blijven die touwtjes overal achter zitten ed.

Mbt lopen: ligt er aan hoe groot het vliegtuig is, hoe breed de gangpaden zijn en hoe lang je moet vliegen ed...vaak zijn die karretjes met eten idd een storende factor. (Plus dat een vliegtuig dat bv. van Rotterdam naar Heathrow vliegt vaak ook erg klein is en dat er dus ook niet echt veel te lopen valt. Ook is dat bijna opstijgen en meteen weer dalen, waardoor je het ook niet echt heel veel tijd voor hebt.)

Als het goed is ga ik in mei naar Curacao, dat is wat langer vliegen, ik ben benieuwd wat voor vliegtuig dat is en of je daar wel goed zo nu en dan wat kunt lopen.
Oud 12-06-2005, 16:20
Verwijderd
Citaat:
ok

wees blij dat Air Holland failliet is
Advertentie
Oud 13-06-2005, 11:49
Breg
Breg is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 09-06-2005 @ 17:56 :
Ja, ik moet ook via Rotterdam Airport!

Hoelang duurt 't trouwens ongeveer voordat je weer buiten staat?
waar? in Dublin of in Rotterdam? Hoe lang het in Dublin duurt vertel ik later in de week wel (want ik vertrek er morgen heen ), en in Rotterdam gaat alles best snel, het ligt eraan of je je koffers incheckt of alleen handbagage hebt. Heb je alleen handbagage, dan kan je volgens mij binnen 5 minuten buiten staan. Als je op je bagage moet wachten duurt het volgens mij maximaal een half uurtje.
Oud 14-06-2005, 17:48
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Breg schreef op 13-06-2005 @ 12:49 :
waar? in Dublin of in Rotterdam? Hoe lang het in Dublin duurt vertel ik later in de week wel (want ik vertrek er morgen heen ), en in Rotterdam gaat alles best snel, het ligt eraan of je je koffers incheckt of alleen handbagage hebt. Heb je alleen handbagage, dan kan je volgens mij binnen 5 minuten buiten staan. Als je op je bagage moet wachten duurt het volgens mij maximaal een half uurtje.
Dublin! Ik moet nl. nog een heel end met de trein daarna (eerst op zoek naar het station ) dus zal 't wel handig zijn als t een beetje opschoot
Oud 14-06-2005, 18:15
fractuur
fractuur is offline
OP Engeland vliegen is wel relaxed. Helaas startte en landde mijn vlucht (naar Coventry) op de nieuwe baan van Schiphol (baan 5 geloof ik, of baan 6) en waren we dus langer aan het taxiën dan we in de lucht zaten.
Oud 14-06-2005, 18:24
fakie01
fakie01 is offline
Citaat:
Syphon schreef op 02-06-2005 @ 00:55 :
MOET?
Oud 17-06-2005, 18:45
Breg
Breg is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 14-06-2005 @ 18:48 :
Dublin! Ik moet nl. nog een heel end met de trein daarna (eerst op zoek naar het station ) dus zal 't wel handig zijn als t een beetje opschoot
Het vliegveld van Dublin is nog wel redelijk groot (vergeleken met Rotterdam dan) en ik landde zo'n beetje bij de achterste gate dus je moet een stukje lopen, maar niet zo ver als dat je soms op Schiphol loopt. Douane ging best snel, ik had alleen handbagage dus ik hoefde ook niet bij de bagageband te wachten. Ik denk dat ik binnen 15 minuten buiten stond. Als je op je bagage moet wachten zal het wat langer duren. Half uurtje ofzo
Oud 18-06-2005, 12:56
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Over die afstand van de stoelen; als je met een low-cost carrier vliegt, is de afstand tussen de stoelen (de pitch) vaak maar 65 cm. En ik heb dat een keer gevlogen naar Istanbul, met mijn 1.85. Ik vond het nog best te doen.
Als je extra vroeg bent voor het inchecken, dan kun je om een stoel vragen met extra beenruimte, maar het ligt er wel weer aan hoeveel mensen er mee vliegen, zodat misschien de stoelen met extra beenruimte niet benut zullen/mogen worden, vanwege balans enzo.
Engeland zit niet bij Schengen, en de id-kaarten en paspoorten worden wel degelijk gecontroleerd, al weet ik niet zeker of dit nu altijd bij de douane is of alleen bij het boarden.
Je rugzak hoef je niet te sealen.
Oud 18-06-2005, 13:06
TRXD
TRXD is offline
Veel plezier op je vakantie in Engeland! Je hebt aardig wat uitleg gekregen van aardige mede forummers dus het vliegen moet helemaal goed komen denk ik!

Een paar maanden terug duurde het bij een incheckbalie bij ons wat langer i.v.m. doopnamen e.d. Vreemd dat ze dat niet snapten. Was een Duitse maatschappij GBA. Verders wel alles goed maar dat en het feit dat namen niet volledig konden worden ingevoerd op de website was wel minder.
Oud 23-06-2005, 15:09
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
ok

moet je nagaan, ik ben 1.91 en moet (mag ) naar Seattle!

Regels voor berichten