Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2002, 14:57
WolterB
WolterB is offline
Als ik een dosemulatie onder WinXP uitvoer heb ik de volgende 'problemen':

- mijn muis heeft verticaal een te snelle beweging, horizontaal te traag
- winamp gaat overslaan
- SB-emulaties klinken heel erg krakerig

als hier eerder een topic over is geweest sluit deze maar

ik heb hierover al een topic in het gamesforum, maar er wordt daar niet op gereageerd, niet sluiten daarm FB's plz
Advertentie
Oud 04-06-2002, 16:21
dystopia
dystopia is offline
SB: zelfde probleem mee met Dune2 en FastTracker2
Oud 04-06-2002, 21:41
RenT
RenT is offline
Gek hè? Je gaat op een 32bits-based (UNIX) Os een 16bits OS (DOS) proberen na te doen... dat gaat niet vlekkeloos.

De beste oplossing om iets in DOS te doen is een oude Dos / Win-t/m-ME opstartdiskette te pakken en daarmee te booten in Dos-mode
Oud 04-06-2002, 22:26
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
RenT schreef:
Gek hè? Je gaat op een 32bits-based (UNIX) Os een 16bits OS (DOS) proberen na te doen... dat gaat niet vlekkeloos.

De beste oplossing om iets in DOS te doen is een oude Dos / Win-t/m-ME opstartdiskette te pakken en daarmee te booten in Dos-mode
Ik had gehoopt op een of ander emulatie iets dat het emuleert. Persoon in topic ook neem ik aan; zie topicnaam.
Oud 04-06-2002, 22:47
RenT
RenT is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Ik had gehoopt op een of ander emulatie iets dat het emuleert. Persoon in topic ook neem ik aan; zie topicnaam.
Snap ik, maar heb je wel eens (vb) een Win emulatie op (Mac) OS8.1 of X zien draaien? Programma's die daar jarenlange ervaring in hebben (Virtual PC for Mac) kunnen nog steeds geen stabiele én op een enigszins respectable snelheid draaiende emulator op de markt zetten.
Microsoft zelf heeft er geen belang bij.

Welke SoftWare Newby zou het dan moeten doen?
Oud 05-06-2002, 08:43
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
RenT schreef:

nee, dan heb je toch vaak minderfuncties/sturprogramma's geladen
Oud 05-06-2002, 10:59
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
RenT schreef:

Snap ik, maar heb je wel eens (vb) een Win emulatie op (Mac) OS8.1 of X zien draaien? Programma's die daar jarenlange ervaring in hebben (Virtual PC for Mac) kunnen nog steeds geen stabiele én op een enigszins respectable snelheid draaiende emulator op de markt zetten.
Microsoft zelf heeft er geen belang bij.

Welke SoftWare Newby zou het dan moeten doen?
Dat heb ik niet zien draaien, maar 't bestaat zeer zeker wel. Win4Lin, Lindows, WINE, VMware, Dosemu. Die laatste ga ik 'ns overwegen btw

Emulaties kosten altijdwat meer geheugen. Valt wel mee te leven, zeker onder MSDOS zal dat CPU gebruik zwaar meevallen.
Oud 06-06-2002, 23:15
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
RenT schreef
Gek hè? Je gaat op een 32bits-based (UNIX) Os een 16bits OS (DOS) proberen na te doen... dat gaat niet vlekkeloos
Maar ff dat je het weet , maar geen enkele windows telt als een UNIX OS.
Oud 07-06-2002, 00:41
Verwijderd
Citaat:
L@CuTu$ schreef:

Maar ff dat je het weet , maar geen enkele windows telt als een UNIX OS.
Ware het niet dat NT ver afstamt van Unix.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 02:20
Verwijderd
Als je DOS games wilt spelen en je hebt XP. Waarom maak je dan niet ff een dos bootdisk (ff googlen en je kunt t vinden)?

Net zo makkelijk en werkt PERFECT.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 07:17
WolterB
WolterB is offline
mijn DB-kaart heeft geen DOS-ondersteuning (te nieuw)
en ik wil graag Winamp aan hebben tijdens CM2 want daa zit totaal geen guiluid bij als ik er toch DOS-drivers zijn
Oud 08-06-2002, 20:05
Droyd
Droyd is offline
Typ VDMSound in Google...het gebruikt soundblaster emulatie speciaal voor XP en NT....Het lost ook enkele andere problemen op, probeer het eens, bij mij werkt het vlekkeloos, geen krakerig geluid enzo
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 14:39
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Ware het niet dat NT ver afstamt van Unix.
Das niet 100% correct.

NT was bedoeld om een POSIX modus erbij te krijgen ik weet dat NT4 dit implementeerde maar wel maar _ZEER_ basicaal op een niveau waar je dus eigenlijk niets aan hebt.

In XP is dit dus ook verwijderd.

en POSIX is niet per definitie hetzelfde als UNIX , kijk QNX , dat is geen UNIX maar wel een 100% POSIX OS.
Oud 09-06-2002, 19:51
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Droyd schreef:
Typ VDMSound in Google...het gebruikt soundblaster emulatie speciaal voor XP en NT....Het lost ook enkele andere problemen op, probeer het eens, bij mij werkt het vlekkeloos, geen krakerig geluid enzo
ik heb het geluid nu werkende, alleen het probleem met de muis nog op te lossen
Oud 09-06-2002, 21:15
Droyd
Droyd is offline
installeer een zogenaamde patch die op de vdmsound site te vinden is...volgens mij kan je dan eveneens cursoropties costumizen alhoewel ik dit NIET zeker weet, zoniet moet maar uninstallen...heb je dit met alle spellen? want ik heb hier nog geen problemen mee ervaren...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten