Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 18:59
Verwijderd
Weet iemand of je als student met een Nederlandse collegekaart of schoolpasje korting krijgt in het buitenland? Zoja, waarbij dan? Jeugdherbergen bijvoorbeeld? Vervoer? Musea?

Hoe geaccepteerd zijn dus buitenlandse studentenpassen?
Advertentie
Oud 29-06-2005, 19:05
Hawahaai
Hawahaai is offline
Met mijn collegekaart kreeg ik in een aantal musea in Portugal korting vorig jaar. Verder zou ik het niet weten.
Oud 29-06-2005, 19:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen mijn vader en mijn broertje in Rome waren konden ze daar ook korting krijgen op bepaalde musea als ze archeologie studeerden.
Oud 29-06-2005, 19:36
Miracle
Miracle is offline
Studenten krijgen vaak bij Musea wel korting. Ook scholieren moeten er aan denken dat ze hun schoolpasje meenemen!!!
Oud 29-06-2005, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 29-06-2005 @ 20:36 :
Studenten krijgen vaak bij Musea wel korting. Ook scholieren moeten er aan denken dat ze hun schoolpasje meenemen!!!
Of als je CJP hebt (krijg je bij CKV1) moet je die ook meenemen
Oud 29-06-2005, 20:00
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik denk dat 't wel handig is bij musea en dat soort culturele activiteiten!
Oud 29-06-2005, 20:06
Briseïs
Briseïs is offline
Ligt aan het land en de plek, maar het is wel handig je collegekaart mee te nemen. Op Kreta mocht ik bijna overal gratis in
Oud 29-06-2005, 20:56
Verwijderd
Ik heb meestal mijn oude CJP pas bij me. Kreeg in Barcelona en Tarragona korting in een aantal musea. Maar kan ik ook mn gewone schoolpasje meenemen?
Oud 29-06-2005, 20:58
Neiu
Neiu is offline
De officiele kaart daarvoor is de ISIC-card, bij Kilroy Travels, de Joho-company en (andere) studentenreisbureau's te krijgen. De ISIC-card is de International Student Identification Card, een internationale collegekaart dus die in meer dan 50 landen geaccepteerd wordt. Niet alleen in musea en andere culturele activiteiten, maar ook in kroegen, eetcafe's en het openbaar vervoer in veel landen. De ISIC-card kost 10 euro en je hebt een pasfoto, je collegekaart en een ID-bewijs nodig.
edit: er is er ook een voor scholieren. Meer info is hier te vinden.

Laatst gewijzigd op 29-06-2005 om 21:01.
Oud 29-06-2005, 22:12
Marinka
Marinka is offline
met je ov krijg je ook korting op treinen die door Europa reizen
Oud 29-06-2005, 22:16
Ieke
Ieke is offline
Gewoon laten zien als je bijvoorbeeld een museum in wil. Krijg je meestal wel korting. Ik heb zowel in Europa als in de VS kortingen gehad. Volgens mij heb je daar echt niet zo'n internationale kaart voor nodig. Heb ook wel eens korting gekregen met het biebpasje van mijn middelbare school (stond niet eens een foto op)
Oud 29-06-2005, 22:25
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Ieke schreef op 29-06-2005 @ 23:16 :
Gewoon laten zien als je bijvoorbeeld een museum in wil. Krijg je meestal wel korting. Ik heb zowel in Europa als in de VS kortingen gehad. Volgens mij heb je daar echt niet zo'n internationale kaart voor nodig. Heb ook wel eens korting gekregen met het biebpasje van mijn middelbare school (stond niet eens een foto op)
Niet altijd, maar in bv studentencafe's en mensa's in het buitenland krijg je met een ISIC korting, net als bij het openbaar vervoer. Ze mogen je gewone collegekaart weigeren, net als je OV. Vaak gaan musea e.d. akkoord, omdat ze wel inzien dat je een student bent, anders loop je er niet mee te wapperen. Ze geloven veel, een kennis van me heeft het zelfs gepresteerd om met een kruiwagenrijbewijs (en ja die bestaan ) een cafe in de VS in te komen.
Oud 29-06-2005, 22:47
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Neiu schreef op 29-06-2005 @ 23:25 :
Niet altijd, maar in bv studentencafe's en mensa's in het buitenland krijg je met een ISIC korting, net als bij het openbaar vervoer. Ze mogen je gewone collegekaart weigeren, net als je OV. Vaak gaan musea e.d. akkoord, omdat ze wel inzien dat je een student bent, anders loop je er niet mee te wapperen. Ze geloven veel, een kennis van me heeft het zelfs gepresteerd om met een kruiwagenrijbewijs (en ja die bestaan ) een cafe in de VS in te komen.
Maar om nu 10 euro voor zoets neer te tellen? Meestal accepteren ze hem wel, dus ga me er niet druk om maken.
Oud 29-06-2005, 22:58
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Ieke schreef op 29-06-2005 @ 23:47 :
Maar om nu 10 euro voor zoets neer te tellen? Meestal accepteren ze hem wel, dus ga me er niet druk om maken.
Mjah, zelf weten. Ik heb er veel aan gehad met eten en openbaar vervoer, scheelt vaak de helft. Het hangt vooral af van je vakantiebestemming en wat je daar wilt of dat ding zin heeft.
Oud 29-06-2005, 23:04
Venster
Venster is offline
Gewoon altijd een collegekaart of zoiets meenemen, ik had alleen nog een verlopen (!!!) studentenkaart en ik kreeg in spanje bij vrijwel alle musea korting. Je kunt het ook proberen bij jeugdherbergen, maar ik denk niet dat het je daar gaat lukken. Maar gewoon altijd proberen natuurlijk, overal wapperen met die kaart, je weet nooit.
Oud 30-06-2005, 09:02
thunder110
thunder110 is offline
In Wenen kreeg ik met mijn VU-pas verder geen kortingen, ik had een internationale studentenpas nodig.
Oud 01-07-2005, 10:35
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik heb trouwens ook een ISIC-kaart. Kon 'm gewoon als scholier aanvragen en d'r staat ook nog op dat ik een student ben

Dus ik hoop dat ik d'r wat korting mee kran krijgen!

Regels voor berichten