Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 20:44
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Voor mij is de situatie complex en ik heb geen idee wat ik moet doen. Het zit als volgt; 2 maand geleden heb ik mijn bankrekening bij de rabobank opgeheven en een wijziging van rekening doorgeven bij de intstelling waar ik werkzaam ben. Mij is gezegd dat de wijziging bij de financiele administratie is doorgeven. Het probleem; er zijn nu klaarblijkelijk 2 dingen verkeerd gegaan; de rabobank heeft mijn bankrekening niet opgeheven en de instelling heeft mijn wijziging niet goed doorgevoerd. Nu had mijn geld er vorige week donderdag volgens het bedrijf op moeten staan. Echter, na contact te hebben gehad met de bank blijkt dit niet het geval te zijn. Ze gaven toe dat er een fout is gemaakt mbt het opheffen van m'n rekening.. Verder was hun respons; het bedrijf heeft vast een typefout gemaakt, laat de boekhouder contact met ons opnemen.. De boekhouder zegt vervolgens dat er een scherpe wet op de privacy is die verbiedt gegevens uit te wisselen. Ze zegt dat ze wacht tot de bank het geld terug stort en dan het overmaakt naar mijn rekening..

Wat moet ik doen? De bank zegt het niet te hebben ontvangen op mijn rekening of op een tussenrekening.. Het bedrijf wacht erop tot het geld terug gestort wordt; ze mogen het niet terugboeken...

*help* Wiens verantwoording is het? Waar moet ik voor hulp aankloppen? Mag dit zomaar?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2005, 20:59
Verwijderd
Laat het bedrijf maar bewijzen dat ze het hebben overgemaakt naar de juiste rekening. Dat moet bij hen in de administratie staan.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 21:06
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2005 @ 21:59 :
Laat het bedrijf maar bewijzen dat ze het hebben overgemaakt naar de juiste rekening. Dat moet bij hen in de administratie staan.
Het bedrijf is dus aansprakelijk? De dame van de financiele administratie zegt dat er geen fout gemaakt kan zijn omdat het allemaal automatisch verwerkt wordt... (bij hun is het reeds afgeboekt).

Ik geef ze nog een week de tijd alvorens ik ze weer lastig ga vallen...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 21:54
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 29-06-2005 @ 22:06 :
Het bedrijf is dus aansprakelijk? De dame van de financiele administratie zegt dat er geen fout gemaakt kan zijn omdat het allemaal automatisch verwerkt wordt... (bij hun is het reeds afgeboekt).

Ik geef ze nog een week de tijd alvorens ik ze weer lastig ga vallen...
waarom een week? je wacht er inmiddels lang genoeg op. Het bedrijf moet kunnen aantonen waar ze wat naar hebben overgemaakt. En in dit geval moeten ze, lijkt me, wel een printje kunnen maken van jouw loonbetalingen en waar die heen zijn gegaan.

En het feit dat het automatisch gaat is geen garantie natuurlijk, het blijven computers...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 22:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Het is hun verantwoording dat het op de goede rekening word gestort, vraag anders de bank om contact op te nemen met het bedrijf.
Want het klopt in iedergeval niet zo, JIJ word nu het dupe van eenfout van of de bank of het bedrijf :-s
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 23:48
Verwijderd
vraag welk bankrekening jullie administratie heeft staan bij jouw gegevens...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 06:18
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Alex schreef op 30-06-2005 @ 00:48 :
vraag welk bankrekening jullie administratie heeft staan bij jouw gegevens...
Juh idd....gewoon vragen of t naar nummer zus-en-zo is geboekt...dan weet je t...en zo niet dan zeg je dat t niet klopt en dan kan de bank ns kijken op t foute nummer...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 10:20
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 29-06-2005 @ 22:06 :
Het bedrijf is dus aansprakelijk? De dame van de financiele administratie zegt dat er geen fout gemaakt kan zijn omdat het allemaal automatisch verwerkt wordt... (bij hun is het reeds afgeboekt).

Ik geef ze nog een week de tijd alvorens ik ze weer lastig ga vallen...
Nouja, nog even helemaal los van de aansprakelijkheidsvraag, het lijkt me logisch dat als het bij dat bedrijf afgeboekt is, ze je dan ook een uitdraai van de boeken kunnen geven, met daarop jouw loonbedrag, de datum en het rekeningnummer waar het naartoe is geboekt. Zo gaat dat bij alle bedrijven.

Eerst maar 'ns uitzoeken waar dat geld nu is, dan pas praten over aansprakelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.