Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook houd ik liever privé en werk gescheiden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Door (meer) te gaan forummen heb ik geleerd dat wat ik zeg ook belangrijk is en dat je post gewaardeerd wordt. Dit heeft direct effect op het leven 'offline'. Je hebt meer zelfvertrouwen en durft meer en eerder iets te zeggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op het internet ben ik altijd heel open. Misschien wel eens té open. Ik weet niet of verlegenheid bij mij wel zo'n grote rol speelt. Ik voel me vaak gewoon enigszins klote, en heb daarom geen zin iets te zeggen. Vooral als ik op school zit. Men denkt trouwens dat ik 'een milde vorm van PDD-NOS' heb. Misschien is een training iets voor de TS? Of toch gewoon in het diepe springen. Maar het verschilt inderdaad van persoon tot persoon ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kan wel een goede tip voor de TS zijn hoor ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
bedankt voor alle replies,
ik had misschien duidelijk moeten maken dat ik wel sociaal contact WIL maar dat ik het gewoonweg niet kan omdat ik dus niet durf. Het probleem ligt niet zozeer bij mijn schoolsituatie maar meer bij mezelf, namelijk dat ik nog niet de vaardigheden heb om mezelf goed te uitten met onbekende (aka te praten in groepen mensen die ik niet ken). ik denk dat het een (mogelijk wat lichtere) vorm van sociale angst is, tenminste daar lijkt het erg op nadat ik de symptonen gelezen heb deze reacties en andere gegoogelde webpagina's lezende denk ik dat het beste is om mezelf stap voor stap in (voor mij) meer en moeilijkere situatie's te plaatsen. kweet niet of het gaat helpen (of of ik het uberhaubt wel volhoudt) maar ja het kan nooit kwaad te proberen oh en mochten er andere mensen hetzelfde herkenne, hieronder staan een paar links met wat nuttige gegevens (stappenplan) over dit onderwerp: http://www.anxiety-help.com/social-phobia.html http://www.helpguide.org/mental/soci...nline_selfhelp http://www.healthyplace.com/Communit...s/attitud8.asp
||
Citaat:
Timon & Pumbaa in de Leeuwenkoning... ![]() Hakuna Matata... ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
vraag je dan zelf af wanneer jijzelf iemand anders liever niet als vriend ziet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het heeft maar te maken met mentaliteit.. als je voor jezelf kunt bepalen dat je best zonder kan, en dat j graag iemand bent op de zijlijn of achtergrond, dan gaat het prima. Als je die knop niet kunt omzetten. tsjah, dan wordt het lastiger...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Nieuwe vrienden maken (verlegen) NoNameNeededXX | 2 | 20-08-2016 23:08 | |
Psychologie |
Studenten en eenzaamheid Student22 | 22 | 17-09-2014 11:04 | |
Psychologie |