Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2016, 19:44
NoNameNeededXX
NoNameNeededXX is offline
Hallo allemaal,

ik heb even een vraag.

Ik ben een jongen van 17 jaar en ik woon in Rotterdam.
Op de basisschool heb ik altijd redelijk wat goede vrienden gehad, waar ik tot na een paar jaar op de middelbare school mee omging.
Hierbij heb ik 1 fout gemaakt, ik ben te lang in deze vriendschappen blijven hangen, ookal verwaterde de vriendschappen een beetje (zij maakte geregeld nieuwe vrienden, ik niet echt)
Verder heb ik soms wat moeite om contact te leggen met andere mensen, omdat in mn hoofd al snel de vraag komt; wat denken ze van mij/zullen ze mij niet raar vinden (zelfvertrouwen probleem)
Volgende week beginnen de scholen weer, en daar heb ik dan wel weer zin in, want dan bevind ik mij tenminste nog een beetje onder mn leefijdsgenoten. Met sommige mensen ga ik dan ook wel goed om, maar dat zijn niet echt zulke goede contacten dat ik er na school ook nog echt mee omga.

Iemand die mij wat wijze raad kan geven? Wil namelijk gewoon graag een actief sociaal leven hebben en dus ook niet zoveel thuis zitten.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2016, 19:45
NoNameNeededXX
NoNameNeededXX is offline
met die mensen van de basisschool ga ik nu dus steeds minder om, omdat zij een soort van verder zijn gegaan met hun leven.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2016, 23:08
OurLordAndSavio
OurLordAndSavio is offline
Als ik jou was zal ik dan ook verder gaan met je leven. Zitten er mensen in je klas die misschien dicht bij je in de buurt wonen en dezelfde weg naar school nemen? Vraag of ze samen met jou naar school willen gaan, dit is een goede manier om met mensen in contact te komen.

Daarnaast kan je aan mensen vragen of ze je kunnen helpen met vakken waarin jij wat minder sterk bent en hun wat beter. Ook kan je mensen aanbieden extra uitleg te geven in de vakken waarin jij juist goed in bent.

Misschien kom je wel iemand tegen net een hobby waar jij ook geïntereseerd in bent. Misschien wilt deze persoon jou wel wat meer over zijn hobby vertellen.

De kwestie zelfvertrouwen is natuurlijk wat moeilijker advies in te geven. Ik stond daar zelf ook niet heel goed in een tijdje geleden. Ik heb gelukkig iemand ontmoet die mij zeldvertrouwen geeft en ben daar ook heel dankbaar voor. Zolang jij gewoon jezelf blijft en niet dingen doet die sociaal onacceptabel zijn zal niemand raar tegen jou aankijken of raar over je denken.

Ik hoop dat je wat kan met mijn gebabbel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten