Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Hmm ik weet niet, ik vind 'm net niet geloof ik.
Citaat:
Ik vind het wel origineel. Citaat:
Citaat:
eerste + derde regel ![]() De subtiele klankrijm van 'was' en 'verrast' is ook goed gelukt. Met dit commentaar kun je dus echt niks geloof ik, maar ik weet ook nog niet zo goed wat ik vind. Ik vind 'm wel oké denk ik dan maar, en dat is dan het gemiddelde van soms erg leuk en soms 'niet-zo'. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
dank voor alle reacties.
eerst wil ik opmerken dat de cijfers doelbewust zijn, omdat het oog ook wat wil, en leeftijd meestal niet voluit geschreven wordt. de zinnen zouden te lang worden als ik voluit zou gaan. quote:Ik voel me oud, ik ben geen jong blaadje meer, ik ben ouder dan ik was. als ik slechts de eerste en derde regel zou gebruiken zou het niet goed klinken. ik voel me oud ik ben ouder dan ik was. het jonge blaadje ofwel spring ticket is iets wat vaak als zin door mijn hoofd speelt voor het gevoel dat ik probeerde te beschrijven. de jeugd van tegenwoordig is jammer genoeg wel enigzins besmet door watskeburt ja. maar in dit gedicht is dat op zich niet slecht, anders had ik het niet gebruikt. het geeft wel een beetje aan wat ik soms denk van bepaalde jongeren. en ik heb inderdaad al bloedvaten die bol op mijn handen liggen, maar nog niet zo erg als mijn ouders. beetje een familiekwaaltje. Laatst gewijzigd op 19-09-2005 om 15:25. |
![]() |
|
![]() |
Rare gedachte dat je een negatief beeld hebt over 17-18jarigen. Ik wil dit beeld toch even (proberen) rechtzetten. Ik, als 18-jarige, voel mezelf geen kuiken meer, terwijl ik dit twee jaar geleden zeker wel nog was. Het is zelfs zo dat mijn vriendengroep en ik dit jaar tot het besluit gekomen is dat wij op 1 jaar tijd heel erg geëvolueerd zijn, in de positieve zin. Wij zijn volwassener geworden. Wij tsjilpen niet meer, of met mate, als wij een teveel aan alcohol geconsumeerd hebben bijvoorbeeld. De kloof tussen 18-jarigen en 22-jarigen is veel kleiner dan de kloof tussen 14-jarigen en 18-jarigen (om maar iets te noemen), althans dat is wat ik er van vind. Omdat je in je puberteit compleet verandert, en je op je 18de al wat volwassener bent (maatschappelijk, maar ook fysiek, en (misschien niet voor iedereen) toch ook psychisch).
Ik zeg niet dat wij, als 18jarigen, al veel van de wereld weten, maar we weten toch iets, en we zijn wel degelijk met de wereld bezig. Ik spreek nu wel voor mij en mijn omgeving, ik weet niet hoe dat bij jullie gesteld is natuurlijk ![]() Ik vind het trouwens heel erg jammer dat je je op je 22ste al oud voelt, terwijl het leven pas echt begint. Ik stel me ook de vraag of je niet stiekem een beetje jaloers bent op de jeugd van tegenwoordig.
|
Ach liefste bloem-voor-mij, natuurlijk weet ik dat 17-18 jarigen volwassen zijn, ik ben tenslotte ook op slechts vier jaar na hetzelfde. ik wilde alleen duidelijk maken dat ik me in een situatie voel zitten waar ik het idee heb dat mijn jeugdigste jeugd voorbij is, en ik de dingen die ik deed als 16-jarige nu niet meer zou doen, en dat dat toch wel jammer is. Ja, dat is inderdaad een deel jaloezie. Maar ook spijt, was ik toen maar beter bewust geweest van hoe kort de jaren duren die het fijnste zijn. ik vroeg me als 18-jarige altijd af hoe je je ooit oud kon gaan voelen, en ik begin nu een beetje een idee te krijgen hoe dat gaat. langzaam minder strak, minder opties, minder dromen. ik zit er nu nog vol mee, maar ik kan aan hoe het nu gaat aflezen hoe het straks zal gaan.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Harry Potter algemeen #3 Severus | 500 | 24-11-2004 21:03 | |
Muziek |
Pats hier met je muziekcollectie telluriet | 216 | 05-09-2004 19:20 | |
Verhalen & Gedichten |
my crazy, crazy world.. saganou | 3 | 06-06-2004 08:22 | |
Muziek |
Slipknot uit elkaar Yeah_Right | 128 | 01-01-2003 15:23 | |
Films, TV & Radio |
Buffy, Seizoen6 einde, GRMBL [[spoilers duh]] ShadowLady | 69 | 24-06-2002 13:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De Bijbel is veranderd. Joël | 182 | 13-06-2002 13:02 |