Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2005, 21:54
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Hallo Allemaal!

Ik heb een dringende vraag. Vanwege een stemmingsstoornis die ik niet altijd goed onder controle heb, doe ik soms stomme impulsieve dingen. Ik voel me daar soms echt gestoord door,
en ik ben op zoek naar mensen die dat misschien ook hebben.

Hebben jullie ooit in een impulsieve bui iets heel stoms gedaan, wat eigenlijk helemaal niet bij je persoonlijkheid past?

Grtjs!
Oud 08-07-2005, 22:02
Warsocket
Warsocket is offline
nja
ik heb al 19 jaar ADHD dus het is eigelijk een beetje verweven wat nou mijn persoonlijkheid is en wat nou adhd is.

maar dankzij mijn ADHD benik iig ook heel impulsief.

en tsja stomme dingen, hoe stom wil je ze hebben
Oud 08-07-2005, 22:04
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Nee maar echt gewoon dingen waar je spijt van hebt, waar je je voor schaamt, waar je je schuldig over voelt.
Dingen waar j emisschien een ander zoveel tekort bij hebt gedaan, of dingen waar een ander mens allang voor opgenomen zou moeten worden, of iets dergelijks...
Oud 08-07-2005, 22:22
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 08-07-2005 @ 23:04 :
Nee maar echt gewoon dingen waar je spijt van hebt, waar je je voor schaamt, waar je je schuldig over voelt.
Dingen waar j emisschien een ander zoveel tekort bij hebt gedaan, of dingen waar een ander mens allang voor opgenomen zou moeten worden, of iets dergelijks...
ook,
laatst nog een broief vna een ex-vriend gekregen die me nooit meer wou zien omda tik te fel in discussie was gegaan met de pastoor (die dus famillie van hem is)

dus ok idd, maar de goede vrienden weten da tje af en toe zoiets kan doen dus die accepteren het wel
en tsjaals je er iets aan wilt doen moet je iets aan je stoornis gaan doen.

Groeten,
Bram
Oud 08-07-2005, 22:29
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 08-07-2005 @ 23:22 :
ook,
laatst nog een broief vna een ex-vriend gekregen die me nooit meer wou zien omda tik te fel in discussie was gegaan met de pastoor (die dus famillie van hem is)

Groeten,
Bram
Wat dom om daar een vriendschap voor te beindigen..

Ok ik heb het niet zo met pastoors.

Maar als het een discussie was dan is er toch niks erg en als je dingen heb gezegt waar je spijt van heb dan moet iemand je toch wel naar je excuse's vergeven

Maar ik heb vast wel impulsieve dingen gedaan , ik weet alleen niet zo snel wat..
Oud 08-07-2005, 22:32
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ik doe ook wel genoeg aan mijn stemmingsstoornis, maar dit zijn van die machteloze situaties. Die ik niet altijd zie aankomen.
Avonden/nachtend waarop ik over straat dwaal, een nacht op een flatgebouw sta, of kleinere dingen zoals het kapot gooien van glazen, het contact willen breken met mensen en er later spijt van krijgen, etc...
Oud 08-07-2005, 22:34
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 08-07-2005 @ 23:32 :
Ik doe ook wel genoeg aan mijn stemmingsstoornis, maar dit zijn van die machteloze situaties. Die ik niet altijd zie aankomen.
Avonden/nachtend waarop ik over straat dwaal, een nacht op een flatgebouw sta, of kleinere dingen zoals het kapot gooien van glazen, het contact willen breken met mensen en er later spijt van krijgen, etc...
verder werken aan je stoornis en er open over zijn
dan weten mensen ook waar het aan ligt
Oud 08-07-2005, 22:36
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ja dat is zo. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die dit ook (her)kennen. Ervaringen delen, het gevoel hebben dat ik niet de enige ben, etc.
Hoe ik ermee om moet gaan weet ik enigzins, maar ik zou graag wat herkenning willen vinden.
Oud 08-07-2005, 22:49
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 08-07-2005 @ 23:36 :
Ja dat is zo. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die dit ook (her)kennen. Ervaringen delen, het gevoel hebben dat ik niet de enige ben, etc.
Hoe ik ermee om moet gaan weet ik enigzins, maar ik zou graag wat herkenning willen vinden.
Dat is begrijpelijk, veel succes daarmee.
Oud 09-07-2005, 09:47
George
George is offline
Haha, een beetje boel. Ik heb laatst nog m'n hele kamer op z'n kop gezet omdat ik persé op dat moment m'n kamer wou verven/herinrichten. Dat vond m'n moeder niet grappig.
En als ik een biertje op heb kan ik er nogal kwetsende dingen uitflappen die ik eigenlijk niet wou zeggen maar wel meen.
En laatst, toen het onweerde, ben ik naar buiten gegaan omdat ik het zo vet vond, en toen zat m'n moeder helemaal in paniek in de kamer.
Dat soort dingen doe ik altijd.
Maar dit is vast anders impulsief.
Oud 09-07-2005, 13:22
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben én impulsief én heb totaal geen zelfdiscipline, dus dat gaat lekker samen
Ik doe dus vaak dingen in een opwelling waarvan ik weet dat ze niet goed zijn, maar dat gewoon negeer.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 13:38
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik houd er helemaal niet van als er plotseling dingen gebeuren
maar ik heb af en toe uren (vooral savonds) dat ik mezelf ontoerekeningsvatbaar vind
emoties zijn heftiger, gedrag extremer en achteraf kan ik me het niet meer zo goed herinneren
Oud 09-07-2005, 14:01
Ruudje
Ruudje is offline
Als je impulsief bent, doe je idd wel eens dingen die je beter niet had kunnen doen... en dat hoort er gewoon bij.
Zelf ben ik af en toe ook wel eens impulsief, maar dan is dat meestal alleen bij vrienden. Gelukkig kennen ze mij goed genoeg daarvoor, dus gaat er niet echt iets mis.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 14:20
Verwijderd
Over het algemeen denk ik wel goed na bij wat ik doe, maar soms heb ik ook wel heel impulsieve acties. Die heb ik vooral gehad op momenten dat ik echt niet meer wist wat ik met mijn leven aanmoest. Heel onschuldig, ik had dan wel eens van die drukke buien waarbij ik mezelf helemaal voor schut zette. Ik ging bijvoorbeeld dansen en zingen op het schoolplein en dan voelde ik me daarna zo rot, ik schaamde me dood. Maar ook wel eens minder onschuldige dingen: een overdosis nemen. Ik weet niet of dat echt heel impulsief was, ik dacht er dag in, dag uit aan, maar als er dan een situatie zich voordeed waarin het kon was ik heel impulsief en deed het meteen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 16:27
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ja, dat heb ik ook eens gehad met een overdosis. Ik had die al anderhalf jaar geplant, maar wist bijvoorbeeld sochtends niet dat ik het savonds allemaal in zou nemen. Het was een impulsief moment, maar toch wel enigzins abstract geplant.

Ik kom net terug bij de psychiater. Voor het eerst heel open en eerlij kgeweest en ik mag haar vrijdag terugbellen. Dan krijg ik via het ziekenhuis 'telefoon op recept.' Dan kun je op díe momenten (die zich voornamelijk savonds en snachts voordoen) iemand bellen en dan kun je in alle tijden goede hulp krijgen.
Ben benieuwd....iemand daar bekend mee?
Oud 11-07-2005, 16:39
Verwijderd
Nee.. ik ben heel erg rationeel ingesteld. Zelfs al wil ik iets impulsief doen, dan ga ik er (hoe kort ook) eerst over na denken.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 16:36
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
Ja hoor, zo vaak. maar toch passen de dingen die ik gedaan heb op een zekere manier bij me.
bijvoorbeeld mn moeders auto stelen, een klaslokaal onderspuiten met verf, midden in de winter een watergevecht houden binnenshuis etc...kwajongensstreken
ik ben nog steeds met veel dingen impulsief, ik doe eerder dan dat ik denk. vinden mensen ook regelmatig te direct en dus kwetsend.

ka
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 16:57
Sasbeest
Sasbeest is offline
Eigenlijk was ik niet heel inpulsief, maar de laatste tijd wel, geloof ik. In de afgelopen weken heb ik wat dingen inpulsief gedaan, die nogal grootse gevolgen hebben. Zo heb ik bijv. van de een op de andere dag besloten het uit te maken met m'n toenmalige vriend, omdat ik een hoop mee had gemaakt die avond. Vrij impulsief dus.
Oud 19-07-2005, 16:03
Sugafly
Sugafly is offline
Ik ben enorm impulsief. Als ik iets leuks zie of bedenk kan ik het meteen doen;zoals: Oorbellen zetten, bij iemand blijven slapen of
andere vreemde dingen die in het hoofd van een pubermeisje kunnen opkomen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:20
JaJ
JaJ is offline
Ik ben impulsief genoeg op kleine schaal. Ik zeg wat er in me opkomt enzo. anderzijds kan ik wel een hoop dingen van te voren plannen en bolwerken.
Oud 19-07-2005, 17:02
boer
boer is offline
ik dacht dat is best impulsief was, maar na het lezen van de andere reacties vind ik dat niet meer.
Oud 19-07-2005, 18:04
Verwijderd
over echt big issues denk ik lang na, maar kan nogal eens acties impulsief doen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 22:48
Fainne
Fainne is offline
Ik ben zo tegenstrijdig, met m'n extraverte en introverte kant. Het laatste jaar overheerst toch m'n extraverte kant in het omgaan met mensen en flap ik echt alles eruit, denk nooit na over wat de reacties zouden kunnen zijn van wat ik zeg. Soms valt dat natuurlijk verkeerd.
Zo beslis ik soms ook opeens om mensen te gaan volgen of naar plaatsen te gaan de seconde dat ik eraan denk, maar dat is eerder om iets te doen te hebben als ik met vrienden wegga.

Ik heb wel, van de moment dat ik iets in m'n hoofd gehaald heb, kan ik er met geen mogelijkheid vanaf geraken, zoals midden in de nacht door het hele huis gaan rommelen om bvb gewoon mijn lippenbalsem te vinden, en dat kan dan soms uren duren.

Ook geen idee of dit onder impulsief valt, maar ik heb het iig niet extreem.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 22:59
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ik denk dat dat geen impulsieve dignen zijn, eerder een stukje obsessie. Ik heb dat ook wel hoor, dat ik snachts perse een fotolijstje recht moet zetten, omdat het scheef staat. Etc.
Vervelend, maar voornamelijk voor jezelf.

Bij impulsieve dingen, echte impulsieve dingen kunnen ook andere mensen er last van gaan krijgen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling...
Oud 19-07-2005, 23:48
Shitonya
Shitonya is offline
iedereen is wel eens op die manier impulsief
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2005, 02:27
Vice
Vice is offline
Citaat:
Fainne schreef op 19-07-2005 @ 23:48 :
Ik ben zo tegenstrijdig, met m'n extraverte en introverte kant. Het laatste jaar overheerst toch m'n extraverte kant in het omgaan met mensen en flap ik echt alles eruit, denk nooit na over wat de reacties zouden kunnen zijn van wat ik zeg. Soms valt dat natuurlijk verkeerd.
Zo beslis ik soms ook opeens om mensen te gaan volgen of naar plaatsen te gaan de seconde dat ik eraan denk, maar dat is eerder om iets te doen te hebben als ik met vrienden wegga.

Ik heb wel, van de moment dat ik iets in m'n hoofd gehaald heb, kan ik er met geen mogelijkheid vanaf geraken, zoals midden in de nacht door het hele huis gaan rommelen om bvb gewoon mijn lippenbalsem te vinden, en dat kan dan soms uren duren.

Dat heb ik ook heel erg. Zo heb ik soms de neiging om 's nachts mijn kamer op te ruimen of dan lig ik in bed, denk ik aan bepaalde dingen uit een (strip)verhaal en dan moet ik het die nacht opzoeken. Anders kan ik gewoon niet slapen.
Oud 20-07-2005, 18:12
metallica
metallica is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 09-07-2005 @ 14:38 :
ik houd er helemaal niet van als er plotseling dingen gebeuren
maar ik heb af en toe uren (vooral savonds) dat ik mezelf ontoerekeningsvatbaar vind
emoties zijn heftiger, gedrag extremer en achteraf kan ik me het niet meer zo goed herinneren
ja precies dat heb ik ook, soms gebeuren er ook dingen die ik de dag later alleen maar weet omdat ik het zie aan de wondjes die ik dan heb
Oud 20-07-2005, 18:21
Verwijderd
Eigenlijk nooit, althans niet in nuchtere toestand.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 18:23
El Kim
El Kim is offline
Redelijk, maar als het echt om wat belangrijks gaat dan niet. Dan denk ik er liever even over na.
Oud 21-07-2005, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 19-07-2005 @ 23:48 :

Dit heb ik ook.. Vreemd.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 11:22
Dwarrelend Blad
Dwarrelend Blad is offline
Soms doe ik zomaar dingen zonder dat ik er over nadenk. Alles floept er maar uit bij mij maar meestal wordt dat gezien als 'grappig'. Maar het komt ook weleens voor dat ik dingen zeg die totaal niet door de beugel kunnen, en ik daarmee (later) in de problemen kom. Zoals tegen de afdelingscoordinator op school (die bepaald wie er over gaat en niet) of de bedrijfsleider @ work.

Ook denk ik soms 'dat zou ik wel kunnen doen/zeggen', maar dan bedenk ik mij op het laatste moment. En ineens 4 seconden later realiseer ik mij mijn lichaam het TOCH heeft gedaan/gezegt. Dit gaat dan om een bepaalde opmerking maken, maar ook met dingen gooien bijvoorbeeld.

Er is wel een tijd gehad dat ik dit heel eng vond, want ik had ook weleens nogal duistere gedachten (meestal over mijzelf). Dit laatste was een hele korte periode en is maar een keer voorgekomen.

Ik zeg regelmatig whats on my mind zegmaar, de meeste mensen vatten dit op als iets positiefs, anderen kunnen hier echt niet tegen.

Dus om op je vraag in te gaan: ja, ik zeg vaak dingen waar ik niet overnagedacht heb (of het nou wel zo verstandig was om te zeggen), maar de laatste paar maanden ben ik toch wel wat voorzichtiger wat dat betreft.. Ik heb eigenlijk nooit iets gedaan waar ik ontzettende spijt van had, eigenlijk helemaal geen spijt.. Het was on my mind, en het past denk ik wel met hoe en wie ik ben. Denk ik.. tenminste.. Ik ben heel erg in mijzelf over het algemeen, maar het laatste jaar ben ik denk ik 'wakker geworden' en moet de buitenwereld het (figuurlijk!) ontgelden (and i'm loving every second of it). Tenminste.. ik WAS altijd heel erg in mijzelf, mijn hele leven al, tot anderhalf jaar geleden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:04
Daboman
Daboman is offline
Ik kan ook aardig impulsief zijn. Soms met hele irritante gevolgen. Maar goed, zolang je er maar niet teveel mee zit, valt er wel mee te leven.
Reageren

Regels voor berichten