Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2003, 14:44
alwaysgood
alwaysgood is offline
hoi
ik heb sinds gisteravond (toen was er tijdens het douchen water in mijn oor gekomen) het gevoel dat mijn oor dicht zit en dat ik minder goed hoor. Het is een beetje raar om uit te leggen ( het water is er nu wel uit), maar het gevoel dat mijn oor (het is alleen mijn rechteroor) dichtzit is er nog steeds. Ook hoor ik net zoals na het uitgaan een harde piep in mijn oren. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit evt. kan oplossen. (en mij neus dichthouden en dan hard in mij neus blazen zodat je de binnendruk in je oren groter wordt helpt niet.

alvast bedankt
Oud 28-06-2003, 14:53
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
gapen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:03
Firestone
Firestone is offline
slikken.. een boel keer, de druk binnen je trommelvliezen zal wel niet in orde zitten.. zoms wil je neus dichtkijpen en dan erdoor uitademen ook nog wel helpen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Firestone schreef op 28-06-2003 @ 16:03:
slikken.. een boel keer, de druk binnen je trommelvliezen zal wel niet in orde zitten.. zoms wil je neus dichtkijpen en dan erdoor uitademen ook nog wel helpen
Mwah, uitademen..
Bij mij werkt neus dichthouden en dan wangen vol lucht werken(met je mond dicht natuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:36
alwaysgood
alwaysgood is offline
dat werkt dus niet, mn neus en mond dichthouden en dan proberen uit te ademen.
Oud 28-06-2003, 16:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 28-06-2003 @ 16:36:
dat werkt dus niet, mn neus en mond dichthouden en dan proberen uit te ademen.
Ga iig niet met een wattenstaafje of zo in je oor want daar wordt het alleen maar erger van. Je moet waarschijnlijk gewoon afwachten en dan gaat het vanzelf over. Het wil ook nog wel eens helpen om op dat oor te gaan slapen zodat het water eruit loopt.
Oud 28-06-2003, 16:12
Verwijderd
ben je toevallig verkouden? ik heb nml ook altijd wanneer ik verkouden ben een verstopt oor.., *nu dus ook, ben verkouden* wat helpt is je neus inspuiten, zodat die iig open is, gaat je oor ook opener van.. als dat het niet is weet ik het niet eigenlijk.. sorry
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-06-2003 @ 17:09:
Ga iig niet met een wattenstaafje of zo in je oor want daar wordt het alleen maar erger van.
hoeft niet Bij mij wordt 't inderdaad erger als m'n oren nog niet helemaal 'dicht' zitten, maar als ze wel 'dicht' zitten kan ik daardoor juist weer (goed) horen! Maar goed.. misschien kun je toch beter gewoon even afwachten.
Trouwens, bij mij gaat m'n oor soms ook weer open door harde geluiden ofzoiets. Want ik hoorde weer eens niet goed, sloeg d'r iemand op de tafel, en floeps ik kon weer goed horen etc.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 23:59
GinnyPig
GinnyPig is offline
Stomen. Zo open je de buis van Eustachius, wat het een en ander wel kan oplossen.

Maar meestal is zoiets wel na 1 dag weg...
Oud 29-06-2003, 01:13
p-chez
p-chez is offline
Als 't niet snel weer open gaat, ff uit laten spuiten. Zo gefixt.
Oud 29-06-2003, 09:10
alwaysgood
alwaysgood is offline
het is nu al grotendeels open. Ben inderdaad nu wat verkouden.
Bedankt voor de tips in ieder geval.
Oud 03-07-2003, 09:13
dollie
dollie is offline
ga um zoeken!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
p-chez schreef op 29-06-2003 @ 02:13:
Als 't niet snel weer open gaat, ff uit laten spuiten. Zo gefixt.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:52
Gatara
Gatara is offline
uit laten spuiten bij de assistent van de dokter, maar wat ook wel eens wilt helpen:

olijfolie koken (in de magnetron in een kopje ), laten afkoelen tot op ongeveer lichaamstemperatuur. Dan in je oor schenken (met een lepeltje lukt dat wel). Vraag even of iemand anders dat bij je doet.
Je moet wel even je hoofd opzij houden, want anders loopt alle olijfolie eruit.

HIermee maak je t vastzittend oorsmeer zacht.
Kan zijn dat t probleem dan is opgelost. Maar mocht dat niet zo zijn dan moet je m laten uitspuiten. Het is overigens altijd goed om nu die olie erin te doen (ook voor het uitspuiten) want daarmee maak je t oorsmeer soepelder.
Oud 03-07-2003, 15:15
Phileine
Phileine is offline
Oordruppels, kan ook met sla-olie (ja, echt). Daarna op je zij liggen, met je oor op een handdoek met daaronder een elektrisch kussen. En als het na een dag of vijf nog niet over is, naar de dokter en laten uitspuiten.
Oud 19-05-2004, 11:12
fib
fib is offline
Ik werd laatst wakker met een dicht oor, zat vocht in. Nadat ik op mijn kop had gestaan en kaakbewegingen maakte, was me oor weer open.

Nu is me oor al meer dan 12 uur dicht, ik heb getrokken aan me oor, kaakbewegingen gemaakt, op me kop gestaan, ademen terwijl ik me neus en mond dicht had, kauwen. Maar niets helpt. Ik heb echt het gevoel dat ik er 80% minder mee hoor.

Hoelang moet ik dit nog aanzien, of kan ik beter meteen naar de huisarts gaan en wat kan de dokter doen?

Ik ben niet verkouden en zorg ervoor dat er geen water in me oor komt. Kan ik verder nog maatregelen treffen
Oud 19-05-2004, 11:32
Verwijderd
Ik heb ondertussen eigelijk ook al bijna 2 weken last van af en toe een beetje een verstopt oor. Ik kan er nog gewoon mee horen, niet dof ofzo, maar het voelt gewoon vaag.
Meestal heb ik het in de ochtend ff.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 12:12
fib
fib is offline
Citaat:
Morridin schreef op 19-05-2004 @ 12:32 :
Ik heb ondertussen eigelijk ook al bijna 2 weken last van af en toe een beetje een verstopt oor. Ik kan er nog gewoon mee horen, niet dof ofzo, maar het voelt gewoon vaag.
Meestal heb ik het in de ochtend ff.
kun jij er goed mee horen? mm, bij bij zit er vocht in denk ik. Ik hoor er weinig mee.
Oud 19-05-2004, 12:54
Verwijderd
Als je er morgen nog steeds doorlopend last van hebt kun je bert een afspraak maken bij de dokter. Je weet maar nooit, hooscade hoeft niet per se door hard geluid oid te komen. Phil Collins was ook opeens halfdoof
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 17:24
fib
fib is offline
ik weet al wat ik heb: last van een prop oorsmeer. Morgen is het hemelvaart dus ik kan pas vrijdag naar de huisarts (balen)
Oud 23-05-2004, 11:18
fib
fib is offline
Zo me oor is uitgespoten
Oud 02-07-2005, 00:08
L.
L. is offline
Citaat:
Phileine schreef op 03-07-2003 @ 16:15 :
Oordruppels, kan ook met sla-olie (ja, echt). Daarna op je zij liggen, met je oor op een handdoek met daaronder een elektrisch kussen. En als het na een dag of vijf nog niet over is, naar de dokter en laten uitspuiten.
Ik wil m'n oor ook ff uit laten spuiten, maar
werkt zonnebloemolie ook net zo goed als sla-olie?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 12:34
Verwijderd
Citaat:
L. schreef op 02-07-2005 @ 01:08 :
Ik wil m'n oor ook ff uit laten spuiten, maar
werkt zonnebloemolie ook net zo goed als sla-olie?
Jahoor. Ik moet ook zo'n 1x per jaar mijn oren laten uitspuiten en gebruik altijd zonnebloemolie.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten